OnRoad Eestis
OnRoad Eestis
Palju üldse on sõitjaid ja kui tihe see konkurents hetkel on. Mõtlen nii elektrikaid kui sisepõlekaid. Kas käiakse ka sõitmas väljaspool eestit?
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
Sisepõlekaid vist peaks olema 10 ringis, samuti ka elektrikaid. Kas väljaspool eestit keegi käib sõitmas? Kuidas on-road soomes on?
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
Pärnus pole hetkel asfaldisõitjaid mitte ühtegi.
Muidu on lood sellised, et sõidetakse 3 klassi:
DTM-10S on 27-keeruse ROAR stock mootoriga 1:10 touring klass, mis sobib olemuselt kõige paremini alustamiseks ja on ilmselt ka kõige soodsam sõita. Konkurents tipus on lahja, tase pole suurem asi, aga sealt allapoole leidub igaühele sobiv vastane, tulge ja sõitke. Sel aastal sõitmas käinuid vist paarikümne ligi, pidevaid osalejaid muidugi vähem.
DTM-10M erineb eelmisest mootori poolest, kasutatakse EFRA (Euroopa föderatsiooni) mootorireeglit, mis hetkel on min. 12 keerdu. Järgmisest aastast on EFRA võistlustel mootori keerupiirang vaba ja lubatud on ka harjadeta mootorid. Mis meist saab, ma veel ei oska öelda. Tuleb otsustamsiele ilmselt septembris-oktoobris. Selles klassis on aktiivseid tegijaid hetkel 5, konkurents on väga tihe, põhimõtteliselt on kõik need 5 meest võimelised võitma. Tase on selline Soome MV kahekümne piiril, ütleks ma.
TN-10 on sisepõlemismootoriga klass, minu isiklik lemmik, võistlemas käis sel aastal vist ~5 autot. Väga tõsiselt seda keegi peale minu ei tundu võtvat (enamus sõidab ka elektrit ja keskendub sellele). Minu tase selles klassis on Soome 10 piirimail ja loodetavasti paraneb On teisigi, kes võiksid kiiresti sõita, kui nad pisut rohkem asja süveneksid.
Soomes oleme sel suvel käinud kahel Soome MV etapil, mais 2 elektri ja 1 nitroga, juulis 1 nitroga (+ üks lätlane). Elektri tulemused polnd suuremad asjad (oli vist 28 võistlejat, mina lõpuks 21., Priit veel tagapool), nitros oli esimesel korral 24 osalejat, võitsin A-semi ja sain viiendana finaali, aga finaali soojendusel suutsin auto täiesti ära lõhkuda, tulemuseks 10. koht. 5-6. koht oleks olnud igati reaalne. Teisel korral (mis ühtlasi oli põhjamaade MV, kuigi peale soomlaste oli seal täpselt 1 eestlane, 1 lätlane ja 1 venelane) oli osalejaid üle 30, minu võistlus läks raadiohäirete nahka, nagu ka paljudel teistel... mingi kamm seal oli. Igatahes semist ma tänu 45-sekundilisele põlluekskursioonile (auto lihtsalt keeras rajalt maha, kadus heina sisse ära ja mehaanik ei leidnud teda piisavalt kiiresti üles ) edasi ei saanud, tulemuseks 12. koht, millega ma siiani rahul ei ole. Kuigi sealsed raadiohäired tõesti polnud oma teha.
Korra käisin Riias ka nitrot sõitmas, see oli päris naljakas üritus. Seal on püsirada, aga tibatilluke. Kogu aeg on keel hammaste vahel... igatahes sõitsin seal esimesel katsel pool sekundit kiirema ringi, kui kohalikud "isad". Finaalis sõitsin vahepeal 5 minutit ilma transponderita ja lõpus suri veorihm ära, nii et 10 min enne lõppu algas venimine ja ~5 min hoopis seisin... need 2 jama kokku lükkasid mu teiseks
Rohkem pole sel aastal perekondlike kohustuste tõttu kuhugi jõudnud, järgmisel aastal jälle uue hooga.
Kokkuvõtteks - tulge, vaadake ja sõitke. Tase on Eestis onroadis kindlasti kõvem kui offroadis (see ei ole offroaderite mõnituseks mõeldud, lihtsalt kogemusi on rajameestel way rohkem). Nitro klassile on väga suur probleem raja puudumine, asfaltrada on mitu suurusjärku karmim investeering, kui offroadis. Probleemi kõrvaldamisega tegeldakse. Elektrit on selles suhtes mõnus sõita, et seda saab ka talvel tubastes oludes teha, talvel sõidame Saue koolis. Samuti on elektrikaga ka puhtal parkimisplatsil lõbus sõita. nitroga mitte nii väga, see tahab ikka rada.
Võistlus- ja trennikalender saadaval aadressil http://www.modelcar.ee/ Igasugu lisaküsimusi võib vabalt küsida minu käest kõikvõimalike kommunikatsioonivahendite kaudu.
A see veel. et kuidas on-road Soomes on. Hästi on, isegi väga hästi. 1:10 elektritouringu selle aasta EMi võitis soomlane Teemu Leino. Schumacheriga mõistagi Võistlejaid on Soome MV etappidel olnud ikka 30 ümber, esimese 10 tase on meie jaoks üle mõistuse, seal on mitmeid tehasesõitjaid ja muidu "hulle". 1:10 nitrotouringu EMil oli parim soomlane (Teemu Saarinen/Mugen) sel aastal kaheksas (eelsõitude 4., finaalis maadles tehniliste probleemidega). Temaga sisuliselt võrdne on Soomes veel 1 tema tiimikaaslane, siis tuleb 6-8 tükki selliseid, kes on neist vaid 1-3 kümnendikku ringile aeglasemad. Seega konkurentsi ei ole küll vaja kaugemalt otsida, Soomes on täielik maailma tipptase olemas. Ise kavatsen ka järgmisel aastal seal käia niipalju, kui vähegi jõuan.
Muidu on lood sellised, et sõidetakse 3 klassi:
DTM-10S on 27-keeruse ROAR stock mootoriga 1:10 touring klass, mis sobib olemuselt kõige paremini alustamiseks ja on ilmselt ka kõige soodsam sõita. Konkurents tipus on lahja, tase pole suurem asi, aga sealt allapoole leidub igaühele sobiv vastane, tulge ja sõitke. Sel aastal sõitmas käinuid vist paarikümne ligi, pidevaid osalejaid muidugi vähem.
DTM-10M erineb eelmisest mootori poolest, kasutatakse EFRA (Euroopa föderatsiooni) mootorireeglit, mis hetkel on min. 12 keerdu. Järgmisest aastast on EFRA võistlustel mootori keerupiirang vaba ja lubatud on ka harjadeta mootorid. Mis meist saab, ma veel ei oska öelda. Tuleb otsustamsiele ilmselt septembris-oktoobris. Selles klassis on aktiivseid tegijaid hetkel 5, konkurents on väga tihe, põhimõtteliselt on kõik need 5 meest võimelised võitma. Tase on selline Soome MV kahekümne piiril, ütleks ma.
TN-10 on sisepõlemismootoriga klass, minu isiklik lemmik, võistlemas käis sel aastal vist ~5 autot. Väga tõsiselt seda keegi peale minu ei tundu võtvat (enamus sõidab ka elektrit ja keskendub sellele). Minu tase selles klassis on Soome 10 piirimail ja loodetavasti paraneb On teisigi, kes võiksid kiiresti sõita, kui nad pisut rohkem asja süveneksid.
Soomes oleme sel suvel käinud kahel Soome MV etapil, mais 2 elektri ja 1 nitroga, juulis 1 nitroga (+ üks lätlane). Elektri tulemused polnd suuremad asjad (oli vist 28 võistlejat, mina lõpuks 21., Priit veel tagapool), nitros oli esimesel korral 24 osalejat, võitsin A-semi ja sain viiendana finaali, aga finaali soojendusel suutsin auto täiesti ära lõhkuda, tulemuseks 10. koht. 5-6. koht oleks olnud igati reaalne. Teisel korral (mis ühtlasi oli põhjamaade MV, kuigi peale soomlaste oli seal täpselt 1 eestlane, 1 lätlane ja 1 venelane) oli osalejaid üle 30, minu võistlus läks raadiohäirete nahka, nagu ka paljudel teistel... mingi kamm seal oli. Igatahes semist ma tänu 45-sekundilisele põlluekskursioonile (auto lihtsalt keeras rajalt maha, kadus heina sisse ära ja mehaanik ei leidnud teda piisavalt kiiresti üles ) edasi ei saanud, tulemuseks 12. koht, millega ma siiani rahul ei ole. Kuigi sealsed raadiohäired tõesti polnud oma teha.
Korra käisin Riias ka nitrot sõitmas, see oli päris naljakas üritus. Seal on püsirada, aga tibatilluke. Kogu aeg on keel hammaste vahel... igatahes sõitsin seal esimesel katsel pool sekundit kiirema ringi, kui kohalikud "isad". Finaalis sõitsin vahepeal 5 minutit ilma transponderita ja lõpus suri veorihm ära, nii et 10 min enne lõppu algas venimine ja ~5 min hoopis seisin... need 2 jama kokku lükkasid mu teiseks
Rohkem pole sel aastal perekondlike kohustuste tõttu kuhugi jõudnud, järgmisel aastal jälle uue hooga.
Kokkuvõtteks - tulge, vaadake ja sõitke. Tase on Eestis onroadis kindlasti kõvem kui offroadis (see ei ole offroaderite mõnituseks mõeldud, lihtsalt kogemusi on rajameestel way rohkem). Nitro klassile on väga suur probleem raja puudumine, asfaltrada on mitu suurusjärku karmim investeering, kui offroadis. Probleemi kõrvaldamisega tegeldakse. Elektrit on selles suhtes mõnus sõita, et seda saab ka talvel tubastes oludes teha, talvel sõidame Saue koolis. Samuti on elektrikaga ka puhtal parkimisplatsil lõbus sõita. nitroga mitte nii väga, see tahab ikka rada.
Võistlus- ja trennikalender saadaval aadressil http://www.modelcar.ee/ Igasugu lisaküsimusi võib vabalt küsida minu käest kõikvõimalike kommunikatsioonivahendite kaudu.
A see veel. et kuidas on-road Soomes on. Hästi on, isegi väga hästi. 1:10 elektritouringu selle aasta EMi võitis soomlane Teemu Leino. Schumacheriga mõistagi Võistlejaid on Soome MV etappidel olnud ikka 30 ümber, esimese 10 tase on meie jaoks üle mõistuse, seal on mitmeid tehasesõitjaid ja muidu "hulle". 1:10 nitrotouringu EMil oli parim soomlane (Teemu Saarinen/Mugen) sel aastal kaheksas (eelsõitude 4., finaalis maadles tehniliste probleemidega). Temaga sisuliselt võrdne on Soomes veel 1 tema tiimikaaslane, siis tuleb 6-8 tükki selliseid, kes on neist vaid 1-3 kümnendikku ringile aeglasemad. Seega konkurentsi ei ole küll vaja kaugemalt otsida, Soomes on täielik maailma tipptase olemas. Ise kavatsen ka järgmisel aastal seal käia niipalju, kui vähegi jõuan.
Hmm, Kas ka HPI on on roadis tegija kuidagi ... igast o'harakit'idest (teine veel, sellest on kah hara versioon) jne. jääb mulje et nendega võidetakse ikka kah üht teist
See jutt, et Pärnus nitro on-roadi sõitjat ei ole, on natuke vale. Asi on kindlasti ka selles, et keegi ei ole lihtsalt teadlik, sest alles sai nagu mingi auto soetatud. Muidugi on tehnilistest teadmistest ja heast tehnikast ja sõiduoskustest pisut vajaka aga huvi asja vastu on suur. Kui võibolla mõni märkas viimasel etapil Tallinnas, kes seal HPI nitro rs4 evo-ga üritas sõita, siis see olin mina
Niiet Pärnus midagi ikkagi toimub
Niiet Pärnus midagi ikkagi toimub
HPI pole nii väga tegija, Atsushi Hara küll Tulemusi teevad tipus ikka mehed, mitte autod. HPI Euroopa tehasetiim on suht nõrk (põhiliselt mõned LRP mehed) võrreldes nt. Tamiya, Xray ja Associatediga, tipptulemused on viimasel ajal selle taha jäänud. Eks nad keskenduvad rohkem oma hobimudelitele.
Tegelikult saab HPI autodega vabalt kiiresti sõita, pole probleemi. Pro 3 oli vahepeal küll suht ebaõnnestunud auto, aga Pro4 jälle täiesti pädev.
R40 (nitro) on ka toimiv auto, ainult standardkujul tank, s.t. masendavalt ülekaalus. Ülekaal on eriti paha-paha just pisikestel mikihiire-radadel, umbes nagu meil siin on olnud Muidu toimib normaalselt ja on suht vastupidav, Janis Orlovskis ja Taivo Murumäe sõidavad ntx R40-ga ja päris kiiresti.
BTW, HPI ja Atsushi Hara teed on minuteada lahku läinud ja Hara sõidab tänasel päeval Hot Bodies Cyclone'ga. Mitte, et see midagi näitaks peale selle, et HB maksab talle ilmselt rohkem...
Tegelikult saab HPI autodega vabalt kiiresti sõita, pole probleemi. Pro 3 oli vahepeal küll suht ebaõnnestunud auto, aga Pro4 jälle täiesti pädev.
R40 (nitro) on ka toimiv auto, ainult standardkujul tank, s.t. masendavalt ülekaalus. Ülekaal on eriti paha-paha just pisikestel mikihiire-radadel, umbes nagu meil siin on olnud Muidu toimib normaalselt ja on suht vastupidav, Janis Orlovskis ja Taivo Murumäe sõidavad ntx R40-ga ja päris kiiresti.
BTW, HPI ja Atsushi Hara teed on minuteada lahku läinud ja Hara sõidab tänasel päeval Hot Bodies Cyclone'ga. Mitte, et see midagi näitaks peale selle, et HB maksab talle ilmselt rohkem...
Selle veakirjelduse peale võib viga olla milles iganes - alates katkisest või halvasti ühendust andvast kvartsist kuni mõne lahtise poldini, mis mootori vibra peale häireid hakkab andma. Ka lüliti või pardaakude ühendus on võimalikud subjektid (eriti kui kasutad mitte joodetud/keevitatud akupakki, vaid raadioga kaasa tulnud "patareipesa").
Esimese asjana veendu, et autol kõik kruvid korralikult kinni on, siis vaheta kvartsid, peale seda akud, vastuvõtja, servod.
Esimese asjana veendu, et autol kõik kruvid korralikult kinni on, siis vaheta kvartsid, peale seda akud, vastuvõtja, servod.
Võimalik, et tuleval on-roadi nitro hooajal võtan ka ise nüüd osa. Masinaks saab arvatavasti HPI R40 Hara versioon. Mootorit ja resot veel ei tea.
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
Oskab keegi öelda, milliseid servosid võiks kasutada, jutt siis digiservodest ja onroad masinale. Rooliks peaks pädev olema Futaba S9350? Mis gaasiks sobiks? Äkki Futaba S9252 ?
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
9252 justkui ei soovitata 6V akudega kasutada ju?
9350 justkui aeglane.
Mina panustaks 2x S9451 peale ilmselt. Kui Futaba toodete jurude jääda st.
9350 justkui aeglane.
Mina panustaks 2x S9451 peale ilmselt. Kui Futaba toodete jurude jääda st.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Mis info... minu arvamus lihtsalt. Sõita saab kõikdie servodega põhimõtteliselt, lihtsalt need kaks oleksid need mida ise kasutaksin piiramatute finantside tingimustes.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
No finatsid on piiratud Aga kuna ma ikkagi vaatan ennem ka kõik specid läbi siis ma ei hakka hoidma kokku 200 eeki per servo.
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
Esimene R40 Hara nüüd ka eestis, võimalik et esimene Siin on neid üllatusi ennegi tulnud :p
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
Kas ma nüüd kiusu pärast peaks ka GPX4 ostma endale?
Keegi palun tooge mind nüüd kahe jalaga maapeale tagasi....
Keegi palun tooge mind nüüd kahe jalaga maapeale tagasi....
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Siin on siis pilt ka masinast, auto kere värvis Tanel Torger
http://www.hpi.ee/gallery/R40Hara
Puudu veel elektroonika, mootor ja reso, mis kõik saabub varsti
http://www.hpi.ee/gallery/R40Hara
Puudu veel elektroonika, mootor ja reso, mis kõik saabub varsti
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
Onroadis oleks naissõitja esimene minuteada, offroadis on Mariann ja Inese mudeleid võistlustel liigutanud ja üldse mitte kehvasti muuseas.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Tundub ja ma ka siiralt loodan, et esimene onroad sisepõlekate võistlustelt osavõtjate arv ületab kõiki eelnevaid.
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4