No heakene küll, kuigi Rando väidab siin usinalt, et Eesti Automudelispordi Klubi (edaspidi EAMK) on HobiZone (edaspidi HZ) tiimile usinasti vastu töötanud, siis see on tõsine Eesti Automudelispordi Klubi mustamine. Kuna ma ei talu ebaõiglust ja püüan seda alati vältida, siis avaldan siinkohal pikemalt ka enda nägemuse ja kogemuse. Kuna see koosneb peamiselt minu mälestustest ja ma ei taotle detailset punktuaalsust, siis esitan seda suhteliselt vabas vormis:
EAMK ei ole vastu töötanud HZ tiimile ja see ei ole olnud kunagi EAMKi eesmärk. Oleme Randoga rääkinud nendest asjadest korduvalt ja kahjuks alati on Rando lähenemine ja tõlgendus olnud, et EAMK ja HobiZone on vastaspooled. Olen talle alati seda pahaks pannud ja selgitanud, et ei ole vastaspooli. On EAMK, mis ajab oma asja edasi nagu on kogu aeg ajanud ja on HZ, mis ajab samas valdkonnas oma asja. Millest on tulnud selline lähenemeine "vastaspool või vastandumine" on minu jaoks siiani jätkuvalt segane ning lisaks ka solvav kuna selle väljendusega avalikkuse ees esinedes püütakse teisest osapoolest luua alatedlik negatiivne kuvand.
EAMK on ajanud asju demokraatia vaimus. Kui Rando palus Saue Gümnaasiumis toimuvatel EAMKi korraldatud üritustel osalejaid kutsuda HZ külastamisele, siis sai see ka välja öeldud ja nii isegi mitmel korral möödunud sügisestel esimestel treeningutel ja võistlustel. Inetu on Randost kahjuks see, et ta blameerib EAMKi kui mingit vastutöötamise organisatsiooni. Kui ma ei eksi, siis oli korra või kaks nendel üleskutsetega üritustel ka Kalev Lukk (HZ tiimi liige) kohal. See et SG võimlas toimuvatel EAMK üritustel osalejad ei soovinud loobuda SG võimlas toimuvast ei ole kindlasti EAMKi süü. See on demokraatia ja rahvas otsustas ise kus käia. Praegu püüab HZ luua illusiooni, et kui EAMK oleks SG võimlas uksed lukku pannud, siis oleks kõik need inimesed rünnanud HZ rada ja tahtnud seal sõita. Võimalik kuid kuna osalejad SG võimlas avaldasid soovi jätkata võimlas, siis ..... on kindlasti EAMK süüdi jah? Paha-paha EAMK.
Jah me (mina ja Rando) kohtusime mitmel korral ja arutasime võimalusi koostööks. Jõudsime lõpuks ka enam-vähem mõistlike rahaliste numbriteni, aga kui inimesed ei soovi minna HZ rajale, siis kas EAMK peaks neid kuidagi sundima, peksma või SG võimla lukku panema? See oleks samuti kohatu käitumine kõigi mudelistide suhtes.
Jah me käisime EAMKi esindajatena Jaanusega HZ rajal arutamas ja vestlemas võimalikust koostööst. Läksime laiali nii, et leppisime kokku, et peale järgmist treeningut SG võimlas, tuleme HZ rajale. Samuti leppisime kokku, et katsume raja pikemale küljele tekitada mingi poodiumi või aluse, et saaks proovida raja asendi suhtes klassikalist sõitmist. Ja tõesti tulimegi, osad küll lahkusid muus suunas, aga oli neidki, kes tulid HZ rajale. Mida ei olnud muidugi oli pukilaadne alus raja pikemal küljel. Nüüd pool aastat hiljem loen ma Rando postitusest välja, et selle oleks pidanud ehitama või tooma või võluma sinna EAMK. Olgu, selge, minu viga ja ilmselt sain valesti aru, sest eeldasin, et selle ajutise puki organiseerib ikkagi kohalik tiim. Kordan, minu viga, eksisin ilmselt või sain valesti aru või jäi see detail lihtsalt täpsustamata , kes mida täpsemalt teeb.
Tore on lugeda neid arhiveeritud teateid-avaldusi koostööks ja jätavad tõesti HZ tiimist ja Randost väga aktiivse ja asjaliku mulje, aga nagu ma eespool selgitasin on tõde siiski kuskil kahe vahel. Kui vastus oli suuline, siis on jah raske tõestada, et me vastasime ja samas tänan Randot, et ta siiki kinnitab, et on saanud ka vastuseid, mis küll kahjuks negatiivsed olid ehk eitavad.
Kalendri koostamisest, mis kattus. Vaadake armas rahvas, ma ei pretendeeri täiele tõele ja erinevalt Randost ei vaevu ma süüvima vanadesse e-mailidesse, et otsida ja tõestada midagi, aga tahan öelda, et koostasin 2014/2015 talve kalendri täiesti suvaliselt. Võtsin kontoris lauakalendri lahti ja hakkasin laduma järjest, et siin võiks olla võistlus ja siin treening ja siis võistlus ja siis treening ja nii ta valmis saigi. Imestate miks nii. Sest oli see detsemris või jaanuaris 2014 kui Rando ehk HZ tiim teatas, et nemad hakkavad sügisel 2014 tegema klubivõistluseid ja need saavad toimuma TRADITSIOONILISELT iga kuu esimese täisnädala pühapäeval või kuidagi nii ehk traditsioonilistel EAMK treenig- ja võistluspäevadel. See ei olnud ettepanek vaid ultimatiivses toonis kirjake. Heakene küll see selleks. Oli see toon või mis ta oli. Tegelikult ma vaatasin kalendrisse ja kui olin päevad ritta seadnud, siis uurisin üle Soome võistluskalendri ning sobitasin EAMKi kalendri selliseks, et fanaatikud, kes oleks tahtnud käia Soomes võistlemas, et neil oleks võimalik osaleda ka Eesti etappidel. Nii kattusid mõned Soome etapid EAMKi treeningutega ja osad EAMKi etapid HZ võistlustega.
Pigem tahaks HZ tiimi süüdistada EAMKi tegevuse .....halvustamises ja negatiivse kuvandi loomises. Aga ma püüan sellest siiski hoiduda. Pisut kummaline oli seik HZ ruumides peale mõnda aega tegutsemist kus käis jälle mingi plärisemine teemal EAMK vs. HZ. Selle plärisemise episood. mis mulle tänaseni on meelde jäänud kõlas suurustleva kelkimisena, et näedsa, EAMK ei ole midagi, et meie tegime siseraja ära paari kuuga, et EAMK on tühi koht. Oli see Tõnis või keegi kolmas ei olegi oluline, aga see näitas juba siis HZ üldist suhtumist stiilis meie ja muu maailm. Naljakal kombel unustab enamus inimesi ära, et varasemas (enne praegust) EAMKi juhatuses oli ka härra Rando isiklikult. Ja nagu meie vestlustest selgus oli tema kanda (mitte väike ) koorem seoses Eesti võistlustega ja mudelismisündmustega. Võib jääda mulje, et töötades kahele isandale (EAMK ja HZ) sündis Sauele HZ. Loodame et see ei olnud siiski nii.
Kuidas mina siia mängu tulin. Mina kes ma ei tea siiani mudelismist suurt midagi ja olin äkitselt EAMKi juhatuses. Oli aasta 2013 sügis kui EAMK juhatuse esimees pöördus minu poole palvega võtta üle EAMK võistluste ja treeningute korraldamine. Astusin tundmatusse vette ja püüdsin ennast kurssi viia kõige seonduvaga. Ehk siis nõustusin. Loomulikult tundsin ma huvi, et miks seda vajalikuks peetakse ning mulle anti võimalus piltlikult öeldes saneerida EAMKi raadiosektsiooni. Milleks seda vaja oli?
Nimelt sügisel 2013 EAMK tuvastas puudujäägi kui Saue Linnavaraamet, kes haldab mh Saue Gümnaasiumi hakkas EAMKile esitama küsimusi, et miks on tasumata SG võimla rentimise-kasutamise arved. Kiire revisjon EAMKis sees andis tulemuseks selle, et kuna raadiosektsiooni (edaspidi RC) rahaline seis oli negatiivne, siis maksti SG võimla arved ära ja vahendid selleks laenati teistelt EAMK sektsioonidelt. Ajutine lahendus. Arved said küll tasutud kuid RC sektsioon oli omadega miinuses. Kuidas sellise seisuni jõuti ei ole täna enam oluline. Igatahes 2012 aastal tõsteti EAMKi RC üritustel osaustasusid, mis tekitas arusaadavalt kõigis pahameele ja kui ma õigeti mäletan, siis põhjendati seda just nimelt SG saali rendiga. Paraku nagu näitas 2013.a. sügis, siis osalustasude tõstmine ei kajastunud RC sektsioonis kuidagi. Iga kuuga kohustused SG saali eest kasvasid ka peale osalustasude tõstmist.
Asusin siis tegelema RC asjadega. Korralagedust oli rohkem kui küll. Puudus igasugune ülevaade inventarist ja vahenditest, mida korraldamiseks on vaja või võimalik kasutada. Helitehnikaga aitas välja Karmo Tihane sümboolse tasu eest. Risto Haug oli siblinud kuskilt hunniku plastist taldrikuid, millega sai rada märkida ja piirata. Rullidega vaibad olid SG võimla palliruumis. Ja oligi kõik. Lisaks olid veel Rainer Ressar ja Jüri, kes aitasid mind ja selgitasid nii üht kui teist ning tegid koos ajavõttu ja tehnilist kontrolli. Mehed ma ei unusta seda ja olen tänulik igavesti. Peagi saime paika ka igasugused logisevad kohad koostöös ja asjad sujusid enam vähem. Minu pealkirjaks sai siis nö peakorraldaja.
Peakorraldajana tahtsin ma kõike teada ja eeldasin, et minuga kooskõlastatakse tegevusi EAMKi üritustel. Rando tuli mitmel korral ja riputas seinale reklaame ja koha käisid paar persooni, kes said sõita tasuta. Kui ma küsisin Randolt reklaamide ja tasuta sõitjate kohta, siis pika pinnimise peale sain lõpuks põhjalikuma selgituse, et tegemist on tema promoplaaniga. Palusin selgitust ja selle lõpuks ka sain enam-vähem ülevaate, milles seisneb tema promoplaan. Tuli välja, et tema on arvestanud osalustasudest X raha promoplaanile, Y raha ajavõtule, Z raha veel millelegi jne jne. Kui ma neid X Y ja Z ning muud koefitsendid kokku lõin, siis ma sain aru, miks ei jätku SG võimla rendi tasumiseks raha. Võimla rent on konstantne suurus ja seda ei olnud nii lihtne sobitada valemisse kuna valem oli koostatud tuginedes osalejate arvule. Lihtsalt ei jätkunud. Ütleme nii, et see valem ei olnud jätkusuutlik ning oleks RC seksiooni veelgi sügavamale miinusesse kerinud ja palusin tal selle promoplaani ja valemid sellisel kujul lõpetada ning kooskõlastada plaanid minu kui EAMKi poolt volitatud peakorraldajaga.
Samal talvel valiti mind EAMK RC sektsiooni juhatuse liikmeks Rando asemele. Põhjalikuma kontrollimise tulemusena sain selgeks, et raadiosektsiooni puudujääk oli ca 2000 €. See ei ole täpne number, aga ma ei püüagi siin detailsemaks minna. See on suurusjärk mida ma mäletan. Võis olla suurem väiksem kuni +/- 200 € . Seega on vägagi küsitav, et kui selline tulemus peaks olema jätkusuutlikuse alus, siis kuidas see on jätkusuutlik. Olen veetnud unetuid tunde urgitsedes vanades transpondrites, et neid taas elule meelitada ning kuulanud korduvalt kurtmist, et miks meil ei ole uut vaipa ja miks meil ei ole uusi transpondreid jms miks-miks-miks..... vat selle pärast.
Sujuvalt sai talvest kevad 2014 ja oh seda rõõmu suvi hakkas jõudma. Isiklikus plaanis oli mul kõik lörris. Pidin minema lõikusele, operatsioonile kus mul paar soolikat pidi paika pandama. Planeeritud pisikese augu asemel lõigati mulle lahtine ca 15 cm auk kõhtu ja timmiti asjad paika. Siiani ajab vanduma see lõikusejärgne valu mis mind saatis terve suve tegelikult. Kuna sisehooaeg ka veel kestis, siis oli mulle paras pähkel vaipade ja kõigi raskuste liigutamine SG võimlas. Mõtlesin igasugu nippe välja kuidas ennast säästa. Kuna ma ennekõike olen inimene, siis andke andeks kallid mudelistid, ma tõesti ei jõua kõike ja kõikjale. Rando jõuab - respekt. Otsustasin, et mina ei jõua kahte asja suvel vedada ja 2014 suvel ei toimu õues onroadi võistluseid Eestis.
Tuli mai 2014 ja traditsiooniline Minimaailm Tallinnas laululaval. Kuna minul puudus kogemus offroadi väliüritustega, siis oli mul hea meel, et keegi selle ära teeb. Rando&tiim oli selleks valmis ja kui küsisin, et kas see võistlus võiks minna ka EAMK punktiarvestusse, siis tuli vastuseks sada põhjust, miks see ei ole võimalik. Seda siis kuni hetkeni, mil üks respekteeritud mudelist ütles, et tema ei toeta Minimaailma võistlust kui see ei lähe EAMKi tiitlivõistluste arvestusse ning läbi masendavate kuid koomiliste episoodide jõudsime selleni, et tegelikult ei pea ükski varem mulle toodud põhjustest paika ja saab küll teha. Naljakas aga tõsi. EAMK pani välja omalt poolt ajavõtukola ja hooaja avapauk sai tehtud ning kui notrode finaalis ei oleks enamus sõitjaid teinud valestarti, siis oleks veelgi parem olnud.
Enne 2014 välihooaega püüdsin leida asjalikke inimesi veel korraldustoimkonda ja soovitas keegi (neid vist oli isegi mitu) rääkida Tõnu Paat'iga. Minu suureks meelehärmiks ütles Tõnu, olles enne esitanud mulle palju-palju küsimusi, et kahjuks oleksin pidanud vähemalt pool aastat varem küsima, et tema nii ei saa. Aga Tõnule kummardus siiski, sest temaga vestluses selgus mulle mõnigi pisiasi, millele tähelepanu pöörata. Kuna mai üritus lõpuks lahenes korraldusliku poole pealt, siis sain natuke hingamiseks aega ja taastuda eelnenud operatsioonist.
Luige suvi 2014 esimene ralli. Enam vähem sain kõik asjad jooksma, no tegelikult tähendab see seda, et ise jooksin. Juba nädal enne, tallajaga rajal, rehad, labidad, veega mulistamine ja silumine. Kõht valutas sest opijärgselt oli mul lubatud tõsta max 10 kilo. Hommikul esimese asjana kõrbes mu helivõimendi. Saime paar minutit kuulata meeleolumuusikat ja siis oli vaikus. Õnneks on meil selline lahke ja abivalmis inimene nagu Karmo Tihane, kes päästis päeva ja taris kiirelt oma helitehnika kohale. Tolmu lendas ja päev oli asine. Lõunasöök saabus ka enam vähem õigeaegselt ja kuna ma ise ei saanud mahti süüa, siis tagasiside sööjatelt oli maitselt positiivne ja suuruselt kesine. Esimene kord olid sellel hooajal rajal ka nn. niidukid. Järgmisel päeval olin katki ja valu ei lasknud unustada ennast mitu nädalat.
Kuna mu helitehnikasse surutud sinine suits oli lahkunud, siis trampisin üsna pea peale Luige võistlust Oomipoodi ja ostsin nende kõige universaalsema aparaadi, mis võimendab heli ja teeb häält. See ei olnud odav, aga oli multifunktsionaalne ja vähemalt kohe riiulist võtta ning hädavajalik. Tegin südame kõvaks ja köhisin papi letti. Lisaks veel mitmesuguseid juhtmeid ja muud jama, mida telgitagustes vaja läheb. Hans Mõtshärg siblis portsu monitore, et ajavõtupilti oleks ka puki all näha.
Laitse. Jonas askeldas vaikselt Laitses rada teha. Abiks mõned abimehed vahelduva eduga. Nägin, et algselt Laitsesse planeeritud kuupäevaks ilmselt ei jõua ta rada valmis teha ja otsustasin kindluse mõttes varakult muuta võsitluse asukohta. Nii toimus Tartu rajal kaks võistlust.
Tartu rada. Enne kui ma süvenen mälestustele Tartu võistlustelt pean mainima ära eelmise 2013.a suve pärandi. Nimelt hakkasin rajavaldajatega suhteid looma. Mul puudus nendega sellel teemal igasugune varasem kontakt ja kuskilt otsast tuli alustada. Külma duššina sain kohe kraesse läbi lillede sõimu ja EAMKi suhtes ei olnud ükski rajavaldaja positiivselt meelestatud ja hälestatud. Kui ma ääri-veeri uurisin ja palusin selgitada, siis lühidalt kokkuvõttes sain teada seda, et kõigil oli pretensioon korraldajate suhtes ehk EAMKi suhtes ehk Rando suhtes, kes esindas sellel ajal EAMKi. Kõigil oli probleemiks see, et kokkulepitud rajatasud olid maksmata. Jah mitte küll täielikult kuid suuremal või väiksemal määral. Kui Randolt palusin selgitust, et miks see nii on, siis tuli vastuseks samuti süüdistusi rajavaldajate aadressil. Põhjenduseks, et see teine või kolmas asi ei olnud tehtud kokkulepitud viisil või nõutud mahus ja seega ei olnud põhjust kokkulepitud tasudest kinni pidada. Olin sattunud väga totrasse olukorda. Mina kui EAMKi esindaja olin sattunud kahe poole vahele ja mõlemal poolel on nagu õigust ülegi ja mõlemad siunavad teist.
Suutsin siiski kõigiga saavutada ühise keele ja kokkuvõttes pidin maksma kinni kas otseselt või kaudselt ka varasemate 2013 aasta korraldajate jamad ja seisma EAMKi kui esindusorganisatsiooni eest väärilisel tasemel. Siinkohal sügav kummardus teie kõigi suunas.
Tartu võistlus suvi 2014. Osalejaid tuli kohale meeldivalt palju. Ilmajaam oli lubanud meeletut kuumust selleks nädalavahetuseks. Kuna kuumaga lagedal heinamaal võib igasugust jama tulla inimestega, siis sai välja hõigatud juba enne, et varuge kaasa jooke ja vedelikke, et vältida kuumarabandusi ja muud sarnast. Siin teen kummarduse RC-EST OÜ kollektiivile ja Rain Rammile kes aitasid organiseerida Tartu Veevärgist joogivee, mida me kasutasime siiski duššina ja jahutamiseks. Rebisin eelmisel päeval torupoest hüdrofooriga veepumba ja paar kraani ja pihusti ning rajal sai see kõik kokku kombineeritud ning improviseeritud välidušš oligi olemas. Ilma selleta oleks ilmselt palju-palju jama olnud. Vett jagus samuti täpselt võistluspäeva lõpuni.
Kuna Laitse raja valmimine viibis, siis toimus ka teine võistlus Tartus. Eredaid hetki ei meenu rohkem kui et Teet siblis jälle kohale helitehnika, aga helimehed olid unustanud kõik vajalikud juhtmed kuskile mujale. Õnneks oli mul kaasas Oomipoe multifunktsionaalne aparaat, mis päästis see kord päeva.
Laitse suvi 2014. Jonas sai raja valmis. rada oli uus ja läikis. Blue groov ütlesid teadjad inimesed. Asfaltiga ga lõik rajal sõi hirmsasti rehve, aga osavamad piloodid teadsid, et rehve tuleb säästa ja hoidsid näppu tagasi. Jonasega meelitasime raja alla jäävasse kõrisse ajavõtukaabli ja tinutasime detaile kuhu vaja. Kahjuks segastel ja teadmata põhjustel püüdis ajavõtu antenn kole palju müra. Nii jäi mõnelgi piloodil ring lugemata või on ajavõtukaabel liiga sügaval, et ajavõtt ei saa alati transpondri signaali kätte. Ei tea mis see põhjus oli aga tehtud ta sai. Kuigi kemmerg pidi olema raja kõrval, siis kurvastuseks avastasin, et Jonas ei saanud seda nii tehtud ja inimesed pidid kepsutama üle suure raja. Väga häirivalt mõjusid rehvipõletajad kes tulid 1:1 skaalas autodega sõitma. Aga kokkuvõttes läks kõik korda ja erilisi teravaid hetki ei meenu. Vahepealne vihm muidugi tekitas ajakavas suure nihke, aga ilm on meil alati selline nagu ta on.
Mõned üksikud mudelistid on peale võistlusi öelnud ka paar kiitvat sõna, aga neid võib kokku lugeda ühe käe näppudel. Ju ma ei ole siis tasemele olnud ja eks te ise otsustage et kas antud kontekstis on mina mina või mina kui EAMK.
Kõigi rajavaldajatega sai puudused ja segadused selgeks räägitud ja sõpradena laiali mindud.
Saabus sügis ja algas meie järgmine sisehooaeg. Antud kirjatüki alguses mainitud läbirääkimised HZ tiimiga. Nende poolt oli peamine survestamine selles, et EAMK peaks oma kuupäevad ära vahetama/muutma jne jne aga sellest kõigest sai juba alguses räägitud.
Sügisel võttis Risto mul nööbist kinni ja ütles, et peaks ikka Soomes käima vaatamas, mis seal tehakse ja kuidas tehakse. Läksimegi ja uurisime sealset elu olu ja korraldust mudelismis. Esimeseks kogemuseks sai FinTrack Tour 2015 warmup võistlus. See oli hea kogemus nii osalejatele kui mulle pealtvaatajana. Sain näha sealset nö. telgitagust tööd ka korralduslikult poolelt. Jättis igati sümpaatse mulje.
Siinkohal ma pragu katkestan, aga jätkan käesolevat kirjatükki ja annan rahvale ülevaate EAMKi ja enda tegemistest, praegu olen tiba haige ja väsinud.
See kas te käsitlete mind EAMKina või Hannesena olgu teie enda suva, ma ei pretendeeri medalitele. Jätkub...........peagi.........
.... ja jätkame siis......
Meenus veel, et kuna mudeliringide noored jumalad ei valitsenud oma sõidukeid, siis muutus valulikuks küsimuseks rajapiirete teema. Nimelt sattusid noored väga tihti ja suurel kiirusel üle rajajoonte ning tulemuseks olid üsna sagedasti nn. laubakad. Uurisin samuti teistel mudelistidelt ja selgus, et varem oli olnud hunnik puidust piirdeid ning lõpuks sain nad ka kätte. Kahjuks oli nende puidust piiretega see, neid tabades purunes auto 90% tõenäosusega. Lisaks kaasnes nende piiretega meeletu hulk sapuru ja muud pudi. Raalisin igasuguseid variante, aga ühtegi head ja mõistlikku ei leidnud. Lõpuks leidsin, et alumiiniumist rajapiire oleks lahenduseks. Valik oli igati õige ja praktiline, aga alumiiniumist karbi puuduseks oli kohutav metalne kolin kui keegi põõsasse tahtis panna. Samas oli positiivseks omaduseks suhteline kergus, lisaks suurepärane libedus, et kui piloot isegi eksis, siis ei haakinud auto rattad ja poldiotsad ennast piirdesse kinni. Halvemal juhul purunes auto, aga see eeldas juba suuremat kiirust ja ebaõnnestunud piirde tabamise nurka. Kokkuvõttes igati õnnestunud valik. Finantseerisin seda võimaluste piires.
Põhimõtteliselt algas talvine isehooaeg 2014/2015. Päevad muutusid aina lühemaks ja jahedamaks. Vahelduva eduga toimusid kohtumised HZ esindajatega ja läksid nad nii nagu alguses räägitud sai. Rajalt kadusid noored jumalad ehk mudeliringide kasvandikud. Mõneti oli see mõistetav.
Kuna kõik tundus sujuvat ja elu oli lill, siis sai pandud paika ka hooajaks osalustasude suurused ehk madalamad kui eelmisel hooajal. Sellele tõmbas muidugi vahetult enne esimest treeningut vee peale Saue linn oma saalirendi tõstmisega. See oli ootamatu liigutus, aga kokkuvõttes vedas hooaeg ennast nulliga välja. Lisaks varasemale kolale soetasime 10 lauda, et inimesed ei peaks alati oma laudu kaasas tassima, eriti need kes kaugemalt tulid.
Kui HZ tiim väidab siiski, et EAMK on saadanast, siis on see nende vaba suva ja kurb ning kibestumist täis sapine ..... ei teagi mis.
Kui HZ väidab, et EAMK ei ole kuidagi ei moraalselt ega materiaalselt toetanud HZ tegemisi, siis on see suisa vale. HZ käsutuses on siiani Traxxas Boss mudelauto, mis ma loodan on kenasti hoitud ja alles. Lisaks on EAMK laenutanud HZ tiimile ajavõttu ja muud ajavõtuga kasnevat atribuutikat. Jah küsides tasu ja ka tasuta. Kuna HZ on siiski juriidiliselt Random OÜ, siis on tegemist suvalise äriühinguga, millele EAMK ei peaks kuidagi tegema mingeid tasuta lõunaid.
DIagonaalis lugedes panin tähele, et "vaht" jätkub ka allpool järgnevates postitustes, et kuidas EAMK on paha-paha kuna küsis 300 raha ajavõtu rentimise eest jne jne. Vabandan ma ei süvenenud edasi, mis seal veel võis olla. See on lihtsalt nii koomiline, et kui EAMK küsis 300 raha (lõpuks jäi 100 vist) ajavõtu renti, siis see et HZ küsis ca 400 raha EAMKi võistluste korraldamiseks on nagu okei? Koomikud. Random OÜ (HZ juriidiline isik) on äriühing ja tegeleb ettevõtlusega. EAMK ei ole selles kontekstis äriühing vaid MTÜ ehk se raha mis sektsioonil on läheb sama sektsiooni tarbeks. Kuna meil ei ole palgalisi raadiosektsioonis, siis kogu tegevus toimub entusiasmist ja omast ajast. EAMK ei pea õigeks toetada äriühinguid, mille seadusejärgne funktsioon on teenidaa kasumit omanikele ja esindada omanike huvi äriseadustikust tulenevalt. Kahtlemata on see vägagi teretulnud kui on selliseid ettevõtteid, kes seda teevad kuid ......
Igatahes 2015 aasta alguseks oleme saanud EAMKi RC osakonna enam vähem nulli.
Ähh enam ei viitsi ja ma ei saa enam ka aru mida üritab HZ tiim tõestada. Kas tiim on Rando või kogu see tubli seltskond, kes tegelikut on HZ algatuse taga, ma ei tea. Igatahes soovin nende tegemistele jätkuvat edu ja ärge kujutage ette tonti seal kus seda ei ole.
Ja vaadates järgnevaid postitusi, siis tundub, et mõnel mehel on alati õigus.
Jonnime siis Randole vastu, et kui ma ei eksi, siis ei ole ühtegi võistluspeäva muudetud, veebruaris 2015 sai liigutatud treeningpäeva ja mis selle põhjus oli on sulle ilmselt ka teadmata. Paugutad siin selgitusi käisest nagu oleksid jätkuvalt EAMKi RC sektsiooni juhatuses ja teaksid nagu kõike. Mõnes asjas võiksid oksad natuke koomale tõmmata. Lihtsalt viisakusest. See et lohutuseks said entusiastid jälgida meie meeste osalemist Soomes võistlusel ei pruugi kahjuks olla põhjendus treeningu ärajätmiseks.
Miks ma mainin pidevalt rahasid on see, et RC juhatuse tegevus Eesti asjades ei olnud jätkusuutlik. Ja mida ma pean olulisemaks ja peamiseks on see, et selle raha maksavad kinni meie kaasvõitlejad mudelistid.
Tallinn CityRace oli EAMKiga seotud lisaks punktiarvestusele meistrivõistluste sarjas ka ajavõtusüsteemiga, mis oli sedapuhku samuti EAMKi oma ja seekord oli see Tallinn CityRace 2014 kasutuses täitsa tasuta kui ma ei eksi.
Nüüd jääme veel ootama Tartu entusiastide kanakitkumist, et miks nende rada ei ole toetatud moraalselt ja materiaalselt, siis oleks kino ikkagi täielik lõpuni. Paljud ilmselt ei teagi, et ka Tartus on ka rada või kui täpsem olla, siis tuleks vist öelda, et oli rada. Ja kes teab, see väib küll öelda, et ähh mis see väike ovaal ka on. Igatahes Tartu kollektiiv ei ole EAMKi kuidagi püüdnud survestada, et seal toimuks ka EAMK võistlus. Samuti on Keila noortekeskuses vaibad ja rada. Ka enamd ei ole kuidagi püüdnud survestada EAMKi, et võistlus toimuks seal. Ainuke häda ja peavalu on meil kahjuks kummalisel kombe HZ tiimiga, kes mulle praegu tundub, ainsana sarjab permanentselt EAMKi, mõistmata seda, et EAMKil ei ole usaldust mõne(de) nende eestvedajate suhtes. Mudelistidena olete te kõik vägagi ontlikud ja mul on alati hea meel teiega asju ajada ja arutleda, aga muus osas paistab, et on EAMK kõigis maaima hädades süüdi. Väga piinlik ja vabandan enda ja EAMKi nimel RC sektsiooni poolt.
EAMKi RC sektsiooni poolt on muidugi sellise HZ lähenemisega keeruline üldse kaaluda edaspidiseks mingisuguseid läbirääkimis või kokkuleppeid kuna EAMK on kõiges süüdi, tviigis ja truubis ja griprollis ka kindlasti. Aga lõbus peab olema ja nalja peab ka saama
Mõtteid ja mälestusi on veelgi, aga kuna see vahutamine ei taha kuidagi otsa saada, siis vaatame mis saab. Kes sai aru see sai ja kes vaielda tahab see vaidleb nagunii.
Kuna tänaseks on Jaanus loobunud formaalselt RC sektsiooni juhatuseliikme kohustuste kandmisest, siis palun võtta minu mõtteavaldusi isiklike seisukohtadena ja ideede ja mõtetena.
Hannes