1/12 Klass
1/12 Klass
Niisiis, kui kõik ronivad (offroad sõitjad) onroadi sõitma siis ka mina varsti seal. Ootama pean ära nüüd oma masina milleks saab olema Hotbodies 12X. Mind väga see NiMh ei morjenda aga tundub põnev see 1/12 :
Viimati muutis asterix, 14.01.2009 11:51, muudetud 1 kord kokku.
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
Hm, kus me nendega sõitma hakkame? Mul on kah selline, Ollol kah. Ja ka huvialakastis pidi vist kah yks olema. Ja laurigi on siin mõtet heietanud 1S lipoga sõitmisest. Ja ilmaril on kah kapi otsas üks.asterix kirjutas:Niisiis, kui kõik ronivad (offroad sõitjad) onroadi sõitma siis ka mina varsti seal. Ootama pean ära nüüd oma masina milleks saab olema Hotbodies 12X. Mind väga see NiMh ei morjenda aga tundub põneb see 1/12
akaver
http://shop.akaver.com
http://shop.akaver.com
rääkisime eelmise trenni ajal sellest Olloga, resolutsioon oli lihtne; kui tekib selle hooaja jooksul piisavalt harrastajaid/sõitjaid siis võid järgmisest aastast teha sellest ka ametliku klassi!
ehk siis ma arvan, et sellega võib minna samuti nagu oli putukatega, nad lausa sõitsid juba oma klassi seda reaalselt omamata ja nüüd, uue aasta tulekuga on juba ka ametlik klass olemas
ehk siis ma arvan, et sellega võib minna samuti nagu oli putukatega, nad lausa sõitsid juba oma klassi seda reaalselt omamata ja nüüd, uue aasta tulekuga on juba ka ametlik klass olemas
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779
Get connected: 527 2779
Jep, nii on.Alpro kirjutas:rääkisime eelmise trenni ajal sellest Olloga, resolutsioon oli lihtne; kui tekib selle hooaja jooksul piisavalt harrastajaid/sõitjaid siis võid järgmisest aastast teha sellest ka ametliku klassi!
ehk siis ma arvan, et sellega võib minna samuti nagu oli putukatega, nad lausa sõitsid juba oma klassi seda reaalselt omamata ja nüüd, uue aasta tulekuga on juba ka ametlik klass olemas
Ilmselt järgmisest etapist alates võiks juba seda teha. Seekord vist veel piisavalt rahvast kokku ei saa...
akaver
http://shop.akaver.com
http://shop.akaver.com
Kas sise onroad võistlustel näiteks Modi18-ga koos sõitma pääseks? Kas meie kandis asfaldil ei kannata sõita nendega?
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
1:18 modi on meil ametlik klass, sinna ei tahaks. Ajakavasse mahutab veel ühe klassi juurde küll. Ja vabalt võiks suvel asfaldil kah sõita.lauri kirjutas:Kas sise onroad võistlustel näiteks Modi18-ga koos sõitma pääseks? Kas meie kandis asfaldil ei kannata sõita nendega?
akaver
http://shop.akaver.com
http://shop.akaver.com
No asfaldil 1:12 sõitmine liigitub pigem sinna masohhismi erivormide valdkonda, niipalju kui mina sellest mäletan. Aga sees võiks sõita küll, kevadeni näiteks lisaklassina ja kui huvi on, siis 2009/2010 talvehooajast (ehk siis selle aasta septembrist) võib ju ka mingi ametlikuma kuju anda asjale.
Kapi otsas on neid autosid Eestis hulgem, aga eks nad kõik tahaksid suuremal või vähemalt määral ülekäimist, ajad on vahepealse 10 aasta jooksul pisut muutunud näiteks rattakinnituste ja akude/mootorite/ülekannete osas. Minu vana Asso vajas sõitmasaamiseks sisuliselt uut tagasilda ja uusi esirattalaagreid (flantsiga).
Kapi otsas on neid autosid Eestis hulgem, aga eks nad kõik tahaksid suuremal või vähemalt määral ülekäimist, ajad on vahepealse 10 aasta jooksul pisut muutunud näiteks rattakinnituste ja akude/mootorite/ülekannete osas. Minu vana Asso vajas sõitmasaamiseks sisuliselt uut tagasilda ja uusi esirattalaagreid (flantsiga).
-
- Postitusi: 892
- Liitunud: 22.09.2005 13:01
http://rc10.fi/index.php?topic=33123.0 120 - Hot Bodies C12 mattoauto, uudella IRS taka-akselilla. Autolla ajettu n 15 akullista.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Vesa Yli on selline vend, kelle käest julgeb silmad kinni asju osta. Tüüp teab mis teeb ja hoolitseb oma asjade eest hästi.lauri kirjutas:http://rc10.fi/index.php?topic=33123.0 120 - Hot Bodies C12 mattoauto, uudella IRS taka-akselilla. Autolla ajettu n 15 akullista.
Sellelt konkreetselt autolt on amort puudu (20 uus).
Loomulikult saab ise ehitada. Jooniseid vast niisama ei leidu, kuid võta valmis automudelid ja joonesta maha. Kokkuvõttes läheb kindlasti kallimaks, kui valmis mudel või 5 osta, kuid igati kiiduväärt ettevõtmine oleks!
Jõudu...
Jõudu...
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
xray xii mootori mount maksab listis nii:
373010 - ALU REAR BULKHEAD - MOTOR (RIGHT) - 400.-
373020 - ALU REAR BULKHEAD - LEFT - 400.-
371140 - GRAPHITE 2.0MM REAR POD LOWER PLATE - 400.-
373030 - ALU REAR BULKHEAD BRACE - 160.-
(nn "exploded view" saab siit: http://www.teamxray.com/teamxray/showfi ... le_id=5058)
kogu auto ise maksab 4500.-
373010 - ALU REAR BULKHEAD - MOTOR (RIGHT) - 400.-
373020 - ALU REAR BULKHEAD - LEFT - 400.-
371140 - GRAPHITE 2.0MM REAR POD LOWER PLATE - 400.-
373030 - ALU REAR BULKHEAD BRACE - 160.-
(nn "exploded view" saab siit: http://www.teamxray.com/teamxray/showfi ... le_id=5058)
kogu auto ise maksab 4500.-
akaver
http://shop.akaver.com
http://shop.akaver.com
Vabandan, et teemat solgin!
Kas siuke mount sobiks?
http://www.rcmart.com/catalog/rc-f103gt ... 95_744_888
Kas siuke mount sobiks?
http://www.rcmart.com/catalog/rc-f103gt ... 95_744_888
Kyosho MP777/GRP
sobib. aga sealt on midagi nagu puudu, all peaks kah mingi plaat käima, muidu see asi ei püsi koos õieti.Faasan kirjutas:Vabandan, et teemat solgin!
Kas siuke mount sobiks?
http://www.rcmart.com/catalog/rc-f103gt ... 95_744_888
akaver
http://shop.akaver.com
http://shop.akaver.com
nii, uue teema tegemise vältimiseks siis toome vanema kuid vastava teema ülespoole.
nimelt kuna vabaõhu üritused said eilse Pärnu etapiga läbi ja nüüd siis kolime Sauele siseruumi on teema jälle aktuaalne.
nimetl seisab kodus 1:12 auto millel puudu vaid servo aga tahaks temaga kangesti sõitma hakata siis küsimus on on järgmine, et kas tuleb see hooaeg mingi 1:12 klass või mitte? või peaks see hooaeg veel sellise uksekiiluga openis sõitma?
ettetänades info eest!
Allan
nimelt kuna vabaõhu üritused said eilse Pärnu etapiga läbi ja nüüd siis kolime Sauele siseruumi on teema jälle aktuaalne.
nimetl seisab kodus 1:12 auto millel puudu vaid servo aga tahaks temaga kangesti sõitma hakata siis küsimus on on järgmine, et kas tuleb see hooaeg mingi 1:12 klass või mitte? või peaks see hooaeg veel sellise uksekiiluga openis sõitma?
ettetänades info eest!
Allan
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779
Get connected: 527 2779
Mudelimüüjad võiks siia välja tuua ka kittide hinnad. Body vist eraldi osta vaja? See ka siis. Nagu ma aru saan, siis 1/12 tuleb?
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
soovitagem servot, midagi konkreetset või vähemalt kui kiire vms olema peaks!? tavaline standard ei sobi (vähemalt assole) vaja kitsamat servot, kinnitus avade vahe mingi 35-37mm
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779
Get connected: 527 2779
Savöx SH-1350 Digital Mini servo 4,6kg 0.11 sec
35.0*15*29.2
650.-
SMC NiMh hinnad ka
EnerG 4600 MAH Race Pack Sub C, 4 cell 28,10 550.-
EG4605R EnerG 4600 MAH Race Pack Sub C, 5 cell 650.-
EG4606R EnerG 4600 MAH Race Pack Sub C, 6 cell 750.-
35.0*15*29.2
650.-
SMC NiMh hinnad ka
EnerG 4600 MAH Race Pack Sub C, 4 cell 28,10 550.-
EG4605R EnerG 4600 MAH Race Pack Sub C, 5 cell 650.-
EG4606R EnerG 4600 MAH Race Pack Sub C, 6 cell 750.-
Viimati muutis velts, 25.08.2009 09:21, muudetud 2 korda kokku.
velts
- JazZ
- Fast Hobbies
- Postitusi: 1104
- Liitunud: 10.06.2005 13:23
- Asukoht: Pärnu
- Has thanked: 9 korda
- Been thanked: 1 kord
- Kontakt:
Serpent S120 4690.- (SRP)lauri kirjutas:Mudelimüüjad võiks siia välja tuua ka kittide hinnad. Body vist eraldi osta vaja? See ka siis. Nagu ma aru saan, siis 1/12 tuleb?
http://www.serpent.com/product/410001
Ino-Lab digital servo HG-D251MG 690.-Alpro kirjutas:soovitagem servot, midagi konkreetset või vähemalt kui kiire vms olema peaks!? tavaline standard ei sobi (vähemalt assole) vaja kitsamat servot, kinnitus avade vahe mingi 35-37mm
http://www.fasthobbies.eu/digital-servo ... -1764.html
Mõõdud: 30.0x13.0x33.30mm
Kaal: 24.40g
Kiirus (60kraadi@4.8/6.0V): 0.15/0.12s
Jõud (@4.8/6.0V): 4.8/5.6kg
Hammasrattad: Metall
Laager
Alumiinium ribaga korpus
Coreless mootor
4.8-6V
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
ma ei tea palju see nüüd rolli mängib aga kindlasti muudab asukohta, nimelt see, et Jazz-i pakutud servol on kummalgi poolele üks kinnitusava, Asso kinnitusel aga 2.
mida üldse arvata servodest Savöx ja Ino-Lab? lihtsalt ei tea selliseid tootjaid ons kellelgi positiivset/negatiivset kogemust?
mida üldse arvata servodest Savöx ja Ino-Lab? lihtsalt ei tea selliseid tootjaid ons kellelgi positiivset/negatiivset kogemust?
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779
Get connected: 527 2779
Futaba S9650on suht levinud ja kindel valik.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
- JazZ
- Fast Hobbies
- Postitusi: 1104
- Liitunud: 10.06.2005 13:23
- Asukoht: Pärnu
- Has thanked: 9 korda
- Been thanked: 1 kord
- Kontakt:
Ino-Lab'i servosid kasutatakse vist põhiliselt kopteritel, välismaa foorumitest olen ainult positiivset lugenud. Neid on võrreldud 2x kallimate Hitec servodega ja on väidetavalt sama head.Alpro kirjutas:mida üldse arvata servodest Savöx ja Ino-Lab? lihtsalt ei tea selliseid tootjaid :oops: ons kellelgi positiivset/negatiivset kogemust?
Ise olen kasutanud Ino-Lab'i veel väiksemaid servosid lennukil ja ühtegi halba sõna ei oska öelda.
Savöx'i kohta ei oska midagi öelda.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Lühidalt on plaanid sellised, et 1:12 tuleb (ja 1:18 mod kaob). Akud kas 4xNiMH või 1S LiPo. Ise plaanin sõita NiMH'ga, kuni neid jätkub... saab ka mujal võistlemas käia (läti/soome), kui huvi on.
Servodest Futaba 9650 on vana, hea ja äraproovitud. Ka minu autol selline peal.
Mootorite osas on lahendamata küsimus, kas lubada ainult 540 mõõdus mootorid või lasta täiesti vabaks. Mul isiklikult suhteliselt ükskõik.
Kaalupiir ka hetkel otsustamata, kas LiPo'le ja NiMH'le sama või erinev. NiMH olemuselt on jupi raskem.
Servodest Futaba 9650 on vana, hea ja äraproovitud. Ka minu autol selline peal.
Mootorite osas on lahendamata küsimus, kas lubada ainult 540 mõõdus mootorid või lasta täiesti vabaks. Mul isiklikult suhteliselt ükskõik.
Kaalupiir ka hetkel otsustamata, kas LiPo'le ja NiMH'le sama või erinev. NiMH olemuselt on jupi raskem.
1S LiPo tõenäoliselt vajab eraldi vastuvõtja akut, siis käib suvalise regu ja mootoriga, ma arvan... kui 4xNiMH puhul kasutatakse põhiliselt 5.0-5.5 mootoreid, siis 1cell LiPo jaoks ilmselt peaks olema veits teravam mootor, 3.5-4.5t äkki? Targemad võibolla teavad, ma pole ise viitsinud väga foorumeid jälgida sel teemal.
Akupaigutus on keeruline neil autodel, millel 2+2 akud käivad (ehk siis T-bar autod). Link-vedrustusega autodel (Asso R5, CRC jne) seda probleemi ei ole, akud on kõik ühes kohas koos. Ma ei tea, kas reaalselt on keegi teinud 1/12 autole sobiva 1S2P paki juba valmis, mis sobiks 2+2 NiMH asemele?
Foame on teoorias vaja treida jah, kuigi laisemad inimesed nagu mina sõitsid Balti sarja sisuliselt treimata. Autod toimivad siiski paremini väiksemate rehvidega, kui pakist tulnud mõõt. Treimata rehvidel kipub ka servast tükke välja saama, see sai korduvalt minu nahal kinnitust.
Akupaigutus on keeruline neil autodel, millel 2+2 akud käivad (ehk siis T-bar autod). Link-vedrustusega autodel (Asso R5, CRC jne) seda probleemi ei ole, akud on kõik ühes kohas koos. Ma ei tea, kas reaalselt on keegi teinud 1/12 autole sobiva 1S2P paki juba valmis, mis sobiks 2+2 NiMH asemele?
Foame on teoorias vaja treida jah, kuigi laisemad inimesed nagu mina sõitsid Balti sarja sisuliselt treimata. Autod toimivad siiski paremini väiksemate rehvidega, kui pakist tulnud mõõt. Treimata rehvidel kipub ka servast tükke välja saama, see sai korduvalt minu nahal kinnitust.
Asso 12R5 on siis see vedrustusega variant ja sinna saaks ka lipo panna (kuigi jah nagu mainitud siis mul NiMh) ja edasiliikuvaks jõuks on Veltsilt soetatud Tekin-i RS (vist ei olnud PRO)
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779
Get connected: 527 2779
Kui ma omale 1/12 hangin, siis:
- viskan 1:10 pealt elektroonika 1/12 peale ja 1:10 saab uue stuffi
- tuleb 1/12 jaoks mingi säästuelektroonika. Siinohal oleks tore, kui mootor ja aku oleks vaba. Näiteks väiksemas mõõdus mootor 2S lipoga või mida iganes. Kui mootor ja aku vaba, kas 1:18 Modi mehed ei saaks oma olemasolevaid süsteeme kerge vaevaga 1:12 peale ümber tõsta?
- viskan 1:10 pealt elektroonika 1/12 peale ja 1:10 saab uue stuffi
- tuleb 1/12 jaoks mingi säästuelektroonika. Siinohal oleks tore, kui mootor ja aku oleks vaba. Näiteks väiksemas mõõdus mootor 2S lipoga või mida iganes. Kui mootor ja aku vaba, kas 1:18 Modi mehed ei saaks oma olemasolevaid süsteeme kerge vaevaga 1:12 peale ümber tõsta?
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Servode kohalt. Ei oma ma aimugi mis sinna läheb, aga eelneva jutu põhjal ehk isegi on kasutatav Ko Propo PDS-3101 ICS. Saab minult näteks ja hind 950.- raha
Kiirus: 0,09 s/60 kraadi
Jõud: 4,5 kg/cm
Mass: 18,2 g
Laius: 30 mm
Pikkus: 26 mm
Kõrgus: 12 mm
Kiirus: 0,09 s/60 kraadi
Jõud: 4,5 kg/cm
Mass: 18,2 g
Laius: 30 mm
Pikkus: 26 mm
Kõrgus: 12 mm
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
1S / 4Cell puhul vaba mootoriga on minumeelest powerit rohkem kui küllaga. Parandage mind, kui eksin. Ja kuna meil alustav klass, siis võiks jätta ju mootori/aku lahtiseks. Keegi sellest mingit eelist ei saa, miinimum-kaalu nõue olgu ainult täidetud. Mingi suvalise mootori-regu-aku kombinatsiooniga on pigem vähem powerit, ei näe põhjust, miks seda ei võiks lubada Näeks lõpuks rajal ära, kuidas sensorless vs sensored liigub jne.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Mina ei poolda vaba aku reeglit. Miks - sellepärast, et paraku meie inimestel ei ole mõistust peas. Ma ei taha mingeid "sirgel-paugutan-aga-kurvis-olen-seinas" rakette rajal näha.
Lauri - sa ütled, et "suvalise mootori-regu-aku kombinatsiooniga on pigem vähem powerit". Ega ikka ei ole küll, kui ma lajatan sinna 2S LiPo + 3.5t 540 size mootori peale. Ja meil on siin kindlasti keenjuseid, kes millegi sellisega maha saavad.
Keegi ei keela sul 1S lipo ja sensorless süsteemiga sõita, kui sa sensorlessi nii väga näha igatsed. Osta SP või GM regu ja viska sensorijuhe prükkarisse, kui soovid.
Tulge mõistusele, inimesed... 1:12 piirati 4 cell NiMH peale sellepärast, et need autod ei olnud enam juhitavad ka EM/MM tasemel. Akude mahtuvus kasvas nii suureks, et sinna sai hulle mootoreid külge keerata ja ikka 8 minutit ära sõita. VABA akut sinna lubada on meie tasemel eluohtlik. Kui mingeid 2S-3S akusid (stiilis 1:18 modi omasid) tahetakse kasutada, siis neil peab olema RÄME mahtuvuse piirang, mitte "aku vaba".
Taits - brushless on lubatud nagunii, küsimus on ainult selles, kas 540 size või ka võiksemad.
Lauri - sa ütled, et "suvalise mootori-regu-aku kombinatsiooniga on pigem vähem powerit". Ega ikka ei ole küll, kui ma lajatan sinna 2S LiPo + 3.5t 540 size mootori peale. Ja meil on siin kindlasti keenjuseid, kes millegi sellisega maha saavad.
Keegi ei keela sul 1S lipo ja sensorless süsteemiga sõita, kui sa sensorlessi nii väga näha igatsed. Osta SP või GM regu ja viska sensorijuhe prükkarisse, kui soovid.
Tulge mõistusele, inimesed... 1:12 piirati 4 cell NiMH peale sellepärast, et need autod ei olnud enam juhitavad ka EM/MM tasemel. Akude mahtuvus kasvas nii suureks, et sinna sai hulle mootoreid külge keerata ja ikka 8 minutit ära sõita. VABA akut sinna lubada on meie tasemel eluohtlik. Kui mingeid 2S-3S akusid (stiilis 1:18 modi omasid) tahetakse kasutada, siis neil peab olema RÄME mahtuvuse piirang, mitte "aku vaba".
Taits - brushless on lubatud nagunii, küsimus on ainult selles, kas 540 size või ka võiksemad.