K: Elektri kohta

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
mk3turbo
Postitusi: 135
Liitunud: 09.07.2009 07:15

K: Elektri kohta

Postitus Postitas mk3turbo » 19.01.2013 22:15

Mille järgi neid mootoreid ja regusid valida (1/8 buggy), mitme (A) regu on ok ja mida see (kv) mootoritel näitab ja milline on ok, mis volitidega need mootorid töötavad ning kuidas ja mille järgi neid akusid autole vaadata??? :roll:
Mis brände soovitate nii regu kui mootorit ja mudugu akud???

GTR 3.0
Postitusi: 395
Liitunud: 30.12.2008 21:38

Re: K: Elektri kohta

Postitus Postitas GTR 3.0 » 19.01.2013 22:29

Põhilised kõvad sõnad Castle Mamba Monster ja Tekin RX8. Amprid leiab vast kodulehtedelt. Neil saab valida ainult mootorit, mida suurem kv, seda rohkem arendab mootor pöördeid sama pinge juures, võrreldes mootoriga, millel väiksem kv. Väiksemapöördelisele mootorile tavaliselt lubatakse suurema pingega akusid kasutada ehk siis võimalik ka väiksemapöördelisega saavutada samad pöörded kasutades suuremapingelist akut.
Maksimaalsed pöörded saab arvutada korrutades kv aku pingega. Ehk 2200kv mootorist saad 4S LiPO akuga (14,8V) on ligikaudu 32000 RPM. Räägitakse, et ideaalis võiks see number 40k RPM juures olla. Näiteks ise kasutasin Mamba Monster + 2650kv mootorit ning 4S 5000mAh akusid, mis siis võistlustel igati hästi toimetasid. Loodan, et said enam-vähem vastused oma küsimustele.

mk3turbo
Postitusi: 135
Liitunud: 09.07.2009 07:15

Re: K: Elektri kohta

Postitus Postitas mk3turbo » 19.01.2013 22:38

Mis hamba arv oleks mootori otsas ok (difri hammakas 48 hammast) ja mis õlid diffritesse?

GTR 3.0
Postitusi: 395
Liitunud: 30.12.2008 21:38

Re: K: Elektri kohta

Postitus Postitas GTR 3.0 » 19.01.2013 22:48

mk3turbo kirjutas:Mis hamba arv oleks mootori otsas ok (difri hammakas 48 hammast) ja mis õlid diffritesse?
See pinion juba suht sõltub mootorist ja akust, vbla ka mudelist endast. Diffrites suht proovimise asi, kasutatakse erinevaid seadistusi ja asju. Proovida võid näiteks 5-7-2, ehk 5000 õli ette diffrisse, 7000 keskele ja 2000 taha.

mk3turbo
Postitusi: 135
Liitunud: 09.07.2009 07:15

Re: K: Elektri kohta

Postitus Postitas mk3turbo » 20.01.2013 20:59

Mida need amprid näitavad regulaatoritel, kas mida rohkem ampreid seda parem on või kuidas???

GTR 3.0
Postitusi: 395
Liitunud: 30.12.2008 21:38

Re: K: Elektri kohta

Postitus Postitas GTR 3.0 » 20.01.2013 21:24

mk3turbo kirjutas:Mida need amprid näitavad regulaatoritel, kas mida rohkem ampreid seda parem on või kuidas???
Võib nii öelda küll. Sõltuvalt mootori voolutarbimisest tuleb valida piisavate ampritega regulaator.
Samuti peab aku olema võimeline sellist voolu välja andma. Selle saad arvutada LiPO-de puhul Ah korda C. Näide: 5000mAh 30C-40C märgistusega aku on võimeline andma 5 x 30 = 150A pidevat voolu ning 5 x 40 = 200A lühiajalist voolu (teoorias).

mk3turbo
Postitusi: 135
Liitunud: 09.07.2009 07:15

Re: K: Elektri kohta

Postitus Postitas mk3turbo » 21.01.2013 12:30

Mida need (olen tähendand lipodel ja mootoritel ning regudel)C2, C3, C6 siis veel 20c jne. tähendava???

GTR 3.0
Postitusi: 395
Liitunud: 30.12.2008 21:38

Re: K: Elektri kohta

Postitus Postitas GTR 3.0 » 21.01.2013 13:06

mk3turbo kirjutas:Mida need (olen tähendand lipodel ja mootoritel ning regudel)C2, C3, C6 siis veel 20c jne. tähendava???
Selle 20C kohta selgitasin eelmises postituses, miks see tähistus vajalik on.
Nende C2, C3 ja C6 all on mõeldud ilmselt purkide arvu. Normaalne oleks tähistada ikkagi 2S või 3S jne, kus S(serial) tähendab jadaühendust ning number selle ees näitab purkide arvu, mis on jadamisi ühendatud. 1/8 bagil võiks kasutada näiteks 4S või 5S akusid, sõltuvalt mootorist. LiPO purgi nominaalpinge on 3.7V, ehk 4S aku on 4 x 3.7V = 14,8V.
Regu ja mootor tuleb siis valida sellised, mis vastavat pinget (purkide arvu) taluvad.

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: K: Elektri kohta

Postitus Postitas tony012 » 21.01.2013 13:30

Tegelikult on jummala lihtne ja ei pea aku pealt midagi lugema, millest aru ei saa...

Siin teemas on välja toodud vähemalt 2 kombot (regu ja mootor), need om Mamba Max Monster ja Tekin RX8...

Selle juurde osta Eestis müüdav 4s aku, odavaim ilmselt Gens Ace, vähemalt 2 maaletooja käest saadav ja asi korras, vaata, et Su laadija suudaks siis seda 4s akut laadida tunni jooksul, siis saad normaalsel kombel ka võidu sõita, kui huvi on ja valmis... Ja ära hakka arvama, et keegi vahetab hullult regusi ja mootoreid ja akusi vastavalt rajale... Reaalselt vahetatakse ainult mootori hammakat ja ilmselt need 2 vajalikku hammakat on saadaval iga kord võistlusraja ääres tarvikumüüjatel... Kui Sul pole aimu, siis niikuinii peab proovima, milline hammaste arv Sulle sobib...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

GTR 3.0
Postitusi: 395
Liitunud: 30.12.2008 21:38

Re: K: Elektri kohta

Postitus Postitas GTR 3.0 » 21.01.2013 16:29

Veits OT, aga Mamba Monster 2 ka nüüd müügil ehk siis veekindel versioon.

Vasta