Mootor ei käivitu soojana??

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
Kasutaja avatar
japiitov
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 20:05
Asukoht: Tartu

Mootor ei käivitu soojana??

Postitus Postitas japiitov » 21.05.2006 10:33

Jama sis selline et mootor külm sis läeb purts ja purts käima teen kiiremad tiirud ja sis puuks kuumana käima ei lähe olen niikaua väntand kuni mootor on ära jahtund ja sis näe imet käivitub jälle kenasti :?

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 21.05.2006 11:43

Esimene märguanne et mootor on kulunud. Tööpaar vahetusse Kolb ja hüls. Point selles et temperatuuri tõuses hüls paisub ja kompressioon langeb. Kui jahtub siis kahaneb tagasi

Kasutaja avatar
japiitov
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 20:05
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas japiitov » 21.05.2006 12:11

kas see segust ei olene kuna ka see on tiba paigast ära

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 21.05.2006 17:34

Tegelikult mitte, pigem oleneb kütusest (st kui kütuses on rohkem õli, siis ta mõnevõrra tihendab veel mootorit ja saad nõks kasutada.)
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
M&M
RC-EST
Postitusi: 411
Liitunud: 17.06.2005 08:25
Asukoht: Pärnu mnt 40.km suure puu juurest paremale
Kontakt:

Postitus Postitas M&M » 21.05.2006 19:28

Võib olla et mootori töötemp. läheb liiga kõrgeks.
Xray XT8/Cobra/MAMBA
SANWA M11

Kasutaja avatar
japiitov
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 20:05
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas japiitov » 21.05.2006 19:59

mootor liiga kuumaks läeb sis peaks ju "plõksuma" hakkama aga seda ei juhtu sõita kannatab aga tühikäiku ei kannata tiba käib ja sis sureb välja see tiba on kuskil sek või kaks.
Kaldun ka ise arvama et mootor hõre aga samas kuidas kui ta on alles kusagil galloni sõitnud :?

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 21.05.2006 20:26

Kuuma mootoriga vahetult peale suremist proovi liigutada hooratast ja vaata kui suur takistus on? Kui hea kompressioon on? Sõrmega peaks suht raskelt ringi käima. Päris tiheda mootoriga ei saagi üle ülemisse surnud seisu sõrmega kolvi liigutada hooratta kaudu

Üldiselt suht lihtsalt võib kulumist kiirendada :) Sodi mootoris ja kui mootor jahtub kolb üleval surnud asendis, siis ei kesta mootor kaua. Kindel reegel see et kui mootori suretad siis liiguta kolb alumisse surnud seisu.
Võta mootor maha võta lahti ja uuri seda

Kasutaja avatar
japiitov
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 20:05
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas japiitov » 22.05.2006 15:28

Selge kakun ta lahti kuna spur ütles üles oma mäluvea tõttu :oops: ootan noid seni on tiba tegevust :D

Minu pärast võib selle lukku panna kui vaja pole aga võiks alles olla äkki veel kellegil kunagi siuke mure :lol:

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 22.05.2006 22:59

eerikkarts kirjutas: ja kui mootor jahtub kolb üleval surnud asendis, siis ei kesta mootor kaua.
Põhjenda.

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 22.05.2006 23:14

Kui kolb mingil põhjusel jääb ülemisse asendisse jahtudes kiilub kolvi kinni ja hüls ei kahane pärast õigesse asendisse. Reaalselt hüls on kergelt koonuses ülevaltpoolt et kindlustada kompressiooni. Kui sa küünla maha keerad ja krutid hooratta kaudu siis tunned et jõudes ülemisse asendisse tekib märgatav takistus, ülemine ots tihedam, all aga litta lotta ;).
Kui mootori suretad lihtsalt hooratta kaudu liigutad alumisse asendisse seal kus hooratas liigub kõige kergemini. Reaalselt suht harva olukordasi mil kolb jääb ülemisse asendisse, kuid siiski oht on olemas

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 23.05.2006 12:58

Kui mootor liiga lahja segu tõttu üle kuumeneb, tekib sarnane efekt, et tuled nt. tankima, sureb välja ja käima enam ei lähe. Põhjus lisaks kuuma mootori vähenenud kompressioonile ka selles, et kütus aurustub kuumuse tõttu juba karburaatoris, enne mootorisse jõudmist ja võib õhumullid lüüa ka kütusevoolikusse tagasi. Kütus lihtsalt ei jõua mootorisse.
Kui nii lahja seguga pikalt jätkata, siis suhteliselt kiiresti tekib õli vähesuse tõttu siin juba mainitud probleem, et kolb ja hülss lähevad vahetusse.

Vasta