1. leht 1-st

K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 21.10.2012 21:50
Postitas mk3turbo
Kuidas nitro buggyle mootor valida RB mootoritest, mis on need kriteejumid mille järgi valida mootor omale rajale minekuks???
Äkki mingeid konkreetseid mudeli soovitusi selle mootori kohapealt ja Üldse mingeid nõuandeid ja õpetusi algajale võistlushuvilisele...

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 21.10.2012 23:04
Postitas edvin
Kriteerjum, oh jeerum. Kriteerium...
Alustuseks vali kõige väiksema võimsusega või siis kõige odavam. Nitromootoriga sõbraks saamine võtab aega, pool aastat vähemalt ehk üks puruks lastud mootor. Nitromootori karpa häälestamine ei ole nagu bensiinimootori karpa häälestamine kus ükskord keerad ja nii ka jääb. Kõik sõltub õhuniiskusest, õhutemperatuurist, kütusest, rajast jne jne.

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 22.10.2012 07:53
Postitas mk3turbo
Terve suve nendega jamanud (4 mootori peal on kätt harjutatud) ja timminud neid, siia maani pole veel ühtegi puruks saanud...
Mis seal keerulist... kiirendus peab olema hea ja sumpa peab kiirendusel suitsema tiba ning kiirusega ei tohi mootori hääl liiga kiledaks minna ega ka lödisema hakata!!! :mrgreen:

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 22.10.2012 09:15
Postitas tony012
RB mootoritest räägitaksu sulle vajadusel seal, kust sa selle RB bagi said... Seal on suur RB mootoriinfo koos...

Muide Eestist saab teisi mootoreid kaa... Näiteks RB tehakse Novarossi tehases ja Nova on meil ju kaa saadaval... vaata ClayPit poodi... clayPit müüb ka odavama otsa mootoreid ja mõnda teist Brändi kaa... Ma olen täiesti kindel, et sulle piisab kõige odavamast 0,21 kuuptollisest mootorist.

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 22.10.2012 19:41
Postitas mk3turbo
See odavama klassi mootor on mul olemas ja mitu tk.
Tundub, et selle võistlemise ja vajaminevate ja soovituslike asjade koha pealt vastust ei saa...

Ärge nüüd keegi solvuge või vihastage, aga siin foorumis tunduvad asjad nii, et kui näiteks küsida mis värvi oma aed värvida või kuidas see ehitada, siis kõik püüavad meeleheitlikult kohe aiaväravaid sulle maha müüa... mis toimub, kas tiba imelik ei tundu???
Annaks siis keegi mingeid soovitusi nende võistluste kohapealt ja räägiks asjast lähemalt, aga ei.... hakatakse rääkima, et kui keeruline kõik on jne. pole siis ime, et neid uusi nägusi nii vähe juurde ujub!!!

See jutt ei ole mitte pahapärast ja tüli ka ei soovi!!!

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 22.10.2012 19:45
Postitas urki
Vihjati ,et peaksid ostma novarossi mootori .

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 22.10.2012 19:47
Postitas mk3turbo
Vihjatigi.... ja kohe jälle mingile müügi jutule... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 22.10.2012 20:35
Postitas edvin
Ilmselt ei saanud vastajad aru mis infot sa tegelikult tahtsid saada? Äkki mingit infot portide arvust, või midagi sarnast? Igale konkreetsele margile viitamist võib võtta kommerts soovitusena.

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 22.10.2012 20:53
Postitas R0mm
Kusjuures Nova mootorit ei pakkunud Sulle üldse Nova mootorite müügiga ühestki otsast seotud inimene. See kes neid müüb pole midagi soovitanud ega tee seda ka, ma oletan, et inimesed leiavad ise hea asja üles :wink:

Üldiselt aga soovitaks valida alustuseks üks odavama otsa kvaliteetmootor. Odavad mootorid ei kipu igas olukorras käima ja võivad olla raskesti seadistatavad (mida rohkem porte, seda keerulisem mootor). Ilgelt kallist pole ka mõtet osta, sest see ei anna alguses midagi, algul on vaja korralikult sõitma õppida ja selleks kulub kindlasti päris mitu odavamat võistlusmootorit. Kui hakkad juba esikolmikusse konkureerima, siis võib ju midagi uhkemat vaadata. Ühtegi võistlust ei võida mootor vaid ikka sõiduoskus. Lihtsalt kui sõiduoskus on tippudel suht võrdne, siis nende viimaste sajandike lihvimine ringiajast võib ehk tõesti kasutusel oleva mootori hinnast sõltuda, aga meil siin pole tõesti erilist vahet.

OLULINE on muretseda lihtsalt kvaliteetne mootor, mis on loodud töötama, mida enamus RTR mudelitel olevaid mootoreid kindlasti pole ja sealt on kahjuks levinud ka valearusaam, et nitromootor on ülepea kapriisne ja keeruline.

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 22.10.2012 22:48
Postitas tony012
Oh jah, tegin müügijuttu...

Krt keegi ei anna tasuta võistlusmootorit, nii või teisiti pead ostma...

Küsisid RB kohta... Kunagi oli tõesti RB kõige levinum mootor ja reaalselt saada olev kvaliteetmootor... Hetkel esindab seda brändi mudelismist veidi tagasi tõmmanud härrasmees...
Ja ma ju kirjutasingi esimese asjana, et tema seal Luigel ongi see, kes sulle kõige täpsemat infot saab anda RB mootorite, omaduste, saadavuse ja hinna kohta...


Ja siis pärast seda pakkusin välja teise kvaliteetbrändi, mis meil esindatud on... Muideks see bränd, Nova ongi hetkel kõige rohkem levinud mootoribränd Eestis...

Ja lõppu panin oma arvamuse...

Kui tahad veel täpsemalt teada, siis olen sõitnud nii RB mootoritega kui ka Novaga... rB alustasin 0,28 kuuptollise 728 mootoriga, võimast pauku piisavalt, aga seadistada ma seda ei osanud... Peale seda olen sõitnud ainult 0,21 mootoritega, kokku 3 erineva RB WS7 mootoriga, kõik ülicoolid ja üliägedad, neid enam ei toodeta... lisaks veel 1 Sirio samamoodi hull püss... Ja viimane oli siis Novarossi Plus 21-4T... Ilmselt oluline punkt on see, et ma ei pruukinud neid bagi peal vaid hoopis truggy mootoritena...
Ja kui keegi ütleb reaalselt, et töötas 1 suvega läbi 4 odava otsa mootorit ja nüüd tahab liikuda edasi kalli võistlusmootori peale... Noh... Ma ei tea... Kallim võistlusmootor on võimeline sama kiiresti lagunema, kui odava otsa mootor, kui teda enne käivitamist soojaks ei aja ja lihtsalt kruvide kruttimisega üle kuumutad või liiga külmalt käia lased või siis õhufiltrit piisavalt tihti ei vaheta...
Sellepärast kirjutasingi sulle, et sulle sobib iga odava otsa nitromootor...

Ja ma ei teinud müügitööd, vaid juhatasin su kohtadeni, kust mootoreid saab ja andsin ka omalt poolt nõu...

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 23.10.2012 19:31
Postitas mk3turbo
Ok... Sain su jutust valesti aru... minu viga!!!
Aga kus sa seda lugesid, et need mootorid on otsas ja lõpu leidnud omadega??? :mrgreen:
Kui lugesid selle kuskilt välja, siis sa lugesi valest, mootorid vägagi korras ja toimetavad vögagi hästi!!!

Tegelikult huvitas mind siin teemas rohkem see, mis mootor oleks rajal konkurentsi võimeline, et kuidas peaks võistlusteks ettevalmistusi tegema ja seda just service koha pealt, mis on põhilised jupid mis rajal järgi annavad jne. see oli see mida tahtsin teada!!!

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 23.10.2012 20:10
Postitas tony012
Sügavate kummarduste saatel...

Sinu tulemust ei muuda mootor... Ega auto...

Kõige suurem takistus on kindlasti just sina, ku piloot... Eestis on hakanud mudelismuse tase tõusma, hetkel on nii, et need, kes reaalselt finaali jõuavad, on tegelenud mudelitega võistlustasemel alates 3 hooajast... Ja ka väljajääjate hulgas on neid, kellel on palju kogemusi.

Arvestades, et ma ilmselt pole näinud sind võistlejate hulgas, siis olen kindel, et Sa ei oska rajal kiiresti sõita... See on midagi muud, kui platsipeal tolmutada või üle kraavi hüppeid teha.

Veidi saab asja parandada õige rehvivalikuga, seadetega, sõiduvõtetega...
Kõik need on suuresti igal rajal erinevad...

Mudelihooldus@hobi.ee

Sealt aadressilt saavad kõik abi, kes vajavad nõuandeid võistlusteks valmistumise või seadistuste vms koha pealt...

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 23.10.2012 20:23
Postitas R0mm
Eks selle konkurentsivõimega ongi nii, et pole vahet kas sõidad odava või kalli mootoriga, kui ikka kiiresti sõita ei mõista, siis mootorist pole miskit tolku. Kallis kiire ja võimas mootor võib ringiajad hoopis aeglasemaks teha. Nagu ma juba enne ütlesin, siis hea on omada usaldusväärset mootorit, mis rajal keset võistlust ära ei kipu surema.

Võistlemiseks kasutatav mudel on loomulikult mõistlik enne iga võistlust täielikult üle käia, puhastada ja vahetada eelkõige kõik liikuvad osad, mis võivad potentsiaalselt keset võidu sõitmist otsad anda. Eelkõige on need kõik laagrid, siis veovõllide liigendid, difrid, amordid, kruvid ja poldid. Ühesõnaga kõik peaks tip-top korras olema kui ikka tahad lõpuni kesta. Lisaks on mõistlik enne iga olulist võistlussõitu (poolfinaal ja finaal) oma mudeli olulised sõlmed üle kontrollida ja vajadusel eriti just laagrid välja vahetada, kuna need kipuvad vahel kinni jääma või hoopis laiali lagunema.

Kui mudel on hästi hooldatud, siis üldjuhul ei anna rajal ükski asi järgi. Kui ise lammutad, siis võib ükskõik mis järgi anda ja siin küll mingit reeglit pole. Erinevatel mudelitel on küll erinevaid detaile mida võiks hoolduse käigus erilise tähelepanuga kontrollida, kuid mingid totaalsed üllatused on tänasel päeval siiski sisuliselt välistatud. Kui midagi juhtub, siis on see lihtsalt kehv võistlusele eelnev hooldustöö või vahel tõesti on ka ebaõnne ja erinevatel põhjustel võib midagi otsad anda või katki minna. Samas asju mida ei saa ennetada, ei saa kuidagi ära hoida, seega pole ehk asi mille üle pead murda. Kogu asja mõte on siis see, et kõik mineku äärel detailid peaks hoolduse käigus ära vahetama ja oskus seda teha tuleb ikka kogemustega antud mudeli opereerimisel.

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 09.11.2012 21:42
Postitas Grim Reaper
Kogu selle jutupeale mis ma lugenud olen pole mul muud öelda kui: kogemusi ei saa osta, need tulevad ajajooksul iseenesest.

Lihtsalt käi võistlustel, kuula vanade kalade juttu (pane sealt jutust targad nõud kõrvataha) ja vaata kuidas rajapeal erinevates olukordades tehakse. Kui midagi selgusetuks jääb ära karda küsida. Peale võistluspäeva mõtiskle päev uuesti läbi. Alles siis hakkad aru saama mida sul tegelikult vaja läheb ja mida järgmine kord kaasa võtta. Varuosasid võib sul seinast seina minna seega tervet varuosaladu sul nii kui nii pole mõtet omada. Müüad on üldjuhul kohapeal olemas koos laoga. Häda käes, nemad aitavad alati nii nõu kui jõuga, nagu kõik teisedki.

Päikest :P

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 10.11.2012 07:37
Postitas tony012
Heh... Keegi pole kade nõuandeid jagama... Aga ilmselt ei kasutata neid nõuandeid kuigi sageli... Ja ma ei tea, mis sul on kasu novemris antud nõuannetest, kui reaalselt tuled oma nitrokaga võistlema mais...

Plätud ei ole sobivad jalatsid
Veendu, et sul oleks võimalus pardaaku, puldiakude ja küünlatoite laadimiseks
Võta kaasa pikendusjuhe
Sul võiks olla kaasa elementaarsed tööriistad
Võta kaasa jook
Küsi korraldaja käest 6 korda päevas, kas ajakava pädeb ja sinu võistlusklassi sõitudega pole muudatusi
Veendu, et sinu vastuvõtjal on olemas vaba kanal transponderi paigaldamiseks
Võta kaasa 12 väikes kaablisidet (nipukat)
Võta kaasa laud
Ole kohal 45 min enne esimese treeningsõidu algust ja jaluta rada läbi
Ära unusta, et peale oma sõitu oled sa rajamehaanik
Boksialal ei sõideta
Pukis ei karjuta
Kui sul pole kedagi, kes su auto rajale paneb või kes tangib ja ei julge kedagi paluda kaa, siis räägi oma murest korraldajale
Kui sa oled oma rehvidega juba enne võistlust sõitnud, siis tõenäoliselt on nad võistluse teiseks pooleks otsas... Kui sul on raha, siis ilmselt saad osta ka kohapealt sobivad rehvid, kui lisaraha kaa ei ole, siis kurda korraldajale... Äkki ta oskab mingisuguse lahenduse leida
Hoolda oma auto enne võistlust... Kui midagi juhtub ja sul on abi vaja, siis pöördu lähima kaasvõistleja poole, kõik aitavad... Aga kui aitaja näeb, et autol on rohkem, kui 2 polti silmaga nähtavalt lahti ja mõni mutter puudu, siis tekib aitajal lootusetuse tunne ja ka selline suhtumine, et abivajaja ei viitsi ise midagi teha...
Puhasta autot sõitude vahel, pintsel ja kalts on abiks
Ajavahemikul 13:30 kuni 14:30 on õhufiltri vahetus kohustuslik
Samal ajal toimub ka pardaaku laadimine

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 12.11.2012 11:50
Postitas Taits
Kui juba andmiseks läks. Kunagi sai võistluste tarbes paar rida kirja pandud. Pärineb see aastast 2006.
Käitumine võistlustel ja muudel üritustel.

*Ole rõõmsameelne, see ei ole sinu jaoks töö, oled siin vabast tahtest.
*Ole viisakas teiste vastu oma sõnapruugi, käitumise ja sõiduga.
*Ole abivalmis.
*Võistlus ei ole üritus kus viibida aloholi või mõne teise mõnuaine mõjuall.
*Ära kunagi kritiseeri rajamehaanikut. Oma vigades oled ise süüdi.
*Ära kaota enesevalitsust, see viib kõigi tuju alla.
*Ära puudu teiste asju ilma loata.
*Autot käes hoides, ära mitte kunagi hoia kinni ratastest.
*Treeningu ajal sõida tagasihoidlikult, hoia piisavat distansi teiste autodega rajal.
*Püüa mööduda teistest puhtalt, või lase kiiremad mööda puhtalt.
*Ära jäta autot seisma rajale, kus kaasvõistleja võivad sellele otsa sõita.
*Kui eksid rajal, ära tagurda teistele ette, oota kui teised mööduvad ja seejärel jätka sõitu ilma kokkupõrketa.
*Tule võistlusele ettevalmistatult, kõik mida vajad oleks kaasas, keegi ei salli virisejaid, kes pidevalt tahavad midagi laenata.
*Ole oma sõiduks valmis, keegi ei peaks ootama stardi signaali.
*Ära võta ette pikaajalisi töid vahetult enne starti.
*Ära laiuta oma asjadega, keegi ei peaks sulle ütlema, et võtaksid asju koomale.
*Võta kaasa enda pikendusjuhe.
*Kasuta alati boksirätikut rikkumata pinda, kus peal remondid.
*Kui oled rajamehaanik, ära tõsta autot eemalt tuleva auto ette, seisa raja ääres, mitte raja peal. Katsu olla võimalikult vähe sõitijate vaateväljas ja liigu mõistliku kiirusega. Me ei taha, et kukkudes vigastaksid end, autosid või rada.
*Ära astu ringilugeja kaablite peale.
*Ära sõida tahtlikult teistele autodele rajal otsa.
*Kui oled peatunud või vea teinud sirgel, siis hoiata teisi hüüdes näiteks "auto sirgel."
*Ära lärma ega kurda oma auto üle sõidu ajal, segad teisi.
*Kui autol ilmnevad tehnilised probleemid, tule rajalt ära. Kui oled võimeline sõitma sõidu lõpuni, ära mingil juhul takista teiste sõitu. Kui lahkud rajalt autot remontima, ära sega teisi sõitijaid.
*Ära kunagi kõnni sõitijate eest läbi sõidu või treeningu ajal. See on eikellegi maa! Alati möödu selja tagant.
*Ära jõlgu, uima, hängi, töllerda ja tuia kohtunike laua juures, see ei ole Viru Keskus , kui sul sinna asja ei ole, segab kohtunike tööd. Kui küsimusi on, siis enne mõtle ja kui ikka küsida tahad, siis tule kohtuniku jutule.
*Ära kunagi sõida vastassuunas.
*Lahkudes veendu, et sinu töölaud oleks puhas, ära viska prahti maha.
*Kui sul on olnud halb päev, ära riku ka teiste päeva ära.

Re: K: Mootor ja võistlused, milline... ja mida vaja tead...

Postitatud: 12.11.2012 15:37
Postitas RandoM
Ja mootoriteemasse,

Ma küll tahtsid hirmsasti soovitada, aga paraku ei ole sul sellest tolku

RB WS7 oli mul alati selline mootor (loe: sellised mootorid, kokku käisin neid läbi aastate otsast lõpuni läbi tükki kaheksa) mis käis igast asendist ning ei vajanud sisuliselt mingit reguleerimist. Lisaks oli tal jõudu parasjagu piisavalt ja mitte arutult palju. Kui saaks sõidaks ka täna sellisega, aga teda ei toodeta vist juba paar aastat.

Kindlasti on mõnel tootjal pakkuda sobilik alternatiiv aga täieliku tõeni jõuad vast siis kui ise proovinud oled, ühel või teisel moel on kõik tänased sõitjad ühe või teise brändi "mõjutustega" seega on raske internetist täielikku tõde välja raalida. Kui mina ütlen et mootor võib olla mistahes tootja oma seni kuni ta on oranži jahutuspeaga ja kannab RB kirja ja Tõnis arvab et jahutuspea peab nui-neljaks olema lilla (lilla!!!) võib see vabalt tähendada seda, et meil mõlemal on täiesti õigus.

Välja arvatud muidugi see asjaolu, et minul on alati kõige rohkem õigus, kuna mul on kõige rohkem postitusi :)

Bottom line: võta see asi mis sul on ja tule sõitma, küll sa ise jõuad enda lemmikute kujunemiseni. Tootel ja tootel on alati erinevused, aga need on pigem nüanssides ning iga asjaga peab oskama talle sobivalt ümber käia. Ja see, et nad nõuavad erinevat kohtlemist ei tähenda seda, et nad suurema või väiksema naeratuse su näole tooksid. Noh, tead küll, umbes nagu naistega.

Ja kui sa mootori ostad siis palun - ükskõik mida sa ka ei teeks - ära ürita mootori segu mootori temperatuuri järgi häälestada.

Edu,
Rando