Soovitage pulti RC autole

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
yeah1000
Postitusi: 3
Liitunud: 03.04.2011 20:48

Soovitage pulti RC autole

Postitus Postitas yeah1000 » 28.02.2017 14:07

Tere,
plaan on endale Tamiya Tundra High Lift RC auto tellida. Jäin aga puldi valikuga jänni.

Kas lennukitele mõeldud pult sobib ka RC autodele või on siin mingeid varjatud nüansse millega ma ei oska arvestada?

Näiteks see, hind mõistlik 60€:
https://www.amazon.de/GoolRC-FS-T6-Mult ... =flysky+t6

Saan aru, et kõiguvahetuse jaoks ei ole eraldi kanalit, vaid see käib kuidagi throttle nupu kaudu. Kas käiguvahetud eeldab mingit kindlat pulti?

Tänud!

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Soovitage pulti RC autole

Postitus Postitas R0mm » 01.03.2017 09:14

Kui sul on vaja palju kanaleid, siis lennukile mõeldud pult on väga hea ja mingeid nüansse pole. Sellisele Scale mudelile hea. Tuleb arvestada, et pead kasutama lennumasinate vastuvõtjaid. Puldi progemine vähe keerulisem. Veel võib häiriv olla see, et lennukipultidel gaasikang on ilma tsentreerimiseta, ehk siis puudub vedru, mis kangi neutraalasendisse tõmbaks kui kangi lahti lased. Ma seda konkreetset lingitud pulti ei tea, aga osadel saad kangid ise täpselt progeda ja valida kummaga on gaas ja pidur, kummaga on keeramine jne.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

srx
Postitusi: 87
Liitunud: 23.12.2015 14:43

Re: Soovitage pulti RC autole

Postitus Postitas srx » 02.03.2017 10:02

FlySky FS-T6 puldiga pole kokku puutunud aga FS-i6 puldiga saab kõiki kanaleid ringi mappida.
Saab ka panna alternatiivse tarkvara, mis annab võimaluse kasutada kuni 10 kanalit (originaalis 6), see eeldab ka teist vastuvõtjat, mis seda toetaks (originaalis 6 = 4 kanalit kangidele + 2 lülititele/nuppudele).
Rohkemate kanalitega on lihtsam lülititega toimetada. Saab igale lülitile oma kanali. Muidu pead valima, millised lüliteid kasutad (ja osad jäävad kasutuks). Puldi sisesed mappingud, et mingi lüliti tõmbab gaasi x asendisse vms on ilmselt auto puhul kasutud, need funktsioonid ei vaja lisakanalit kuna manipuleerivad juba olemasolevat infot teiste kanalite peal.

Silmas peab pidama ka seda, et mode1 = gaas paremal, mode2 = gaas vasakul. Meie regioonis kasutatakse rohkem mode2 pulte.

Paljudel puldidel on võimalik pult lahti võtta ja kangid ringi tõsta, et vahetada mode1/mode2 vahel. Eripära ongi just selles, millest eelkõneleja rääkis - gaasi kangil ei ole tagasitõmbabmise vedru. Kui tahad ringi vahetada, tuleb füüsiliselt asjad ringi tõsta (+ ringi mappimised menüüdes või juhtmete ringi tõstmine vastuvõtja küljes).


On ka püstol tüüpi pulte, millel on lisakanal või paar. Iseasi kas seal piisavalt neid kanaleid on ja kui lihtne seda kasutada on.
Näiteks FS-GT3B/FS-GT3C puldile saab peale panna alternatiivse tarkvara, mis annab kuni 8 kanalit (koos sobiliku vastuvõtjaga muidugi). Samuti ka 4-ratta keeramise jms featuurid. Lennuki puldiga jällegi saab parema 4-ratta keeramise, esimesi keerad ühest kangist ja tagumisi teisest, kui ise suudad rattaid niimoodi korraga juhtida muidugi (võib parajalt pea sassi ajada).
Alternatiivse tarkvaraga peab meeles pidama, et nende pultide ekraan on limiteeritud võimalustega ja selle konfigureerimine muutub omajagu keerulisemaks. Nupud, mis on mõeldud menüüde jaoks seotakse nüüd mingite kanalitega hoopis jms. Võimalusi tuleb küll juurde, aga asjade muutmise keerukus tõuseb oluliselt.

Küsimus taandub sellele, et milline pult rohkem käe järgi on ja mida täpselt teha tahad.
Mulle isiklikult meeldib autosid rohkem püstoliga juhtida. Samas kasutatakse crawlerite puhul päris palju ka lennuki pulte lisakanalite/lülitite tõttu.

tikka
Postitusi: 30
Liitunud: 18.06.2014 17:26
Asukoht: Rakvere

Re: Soovitage pulti RC autole

Postitus Postitas tikka » 02.03.2017 17:51

srx kirjutas:Paljudel puldidel on võimalik pult lahti võtta ja kangid ringi tõsta, et vahetada mode1/mode2 vahel. Eripära ongi just selles, millest eelkõneleja rääkis - gaasi kangil ei ole tagasitõmbabmise vedru. Kui tahad ringi vahetada, tuleb füüsiliselt asjad ringi tõsta (+ ringi mappimised menüüdes või juhtmete ringi tõstmine vastuvõtja küljes).
Vähemalt mõnedel saatjatel (siiani arvasin et kõigil) on uuena poest ostes kõik kangi liikumised vedruga, ka gaas. Lennutajad võtavad gaasi vedru ise küljest ära, endal kogemus Graupneri pultidega. Kõikidel saatjatel, millega kokku olen puutunud, käib mode1/ mode2 vahetamine menüüst paari nupu vajutamisega. Endale meeldib ka autosid püstol puldiga juhtida.
LRP S10 Blast BX 2 Brushless
HB Cyclone
Axial SCX-10 Jeep Wrangler G6 kit ehitus trail crawl ja formula offroadi jaoks

yeah1000
Postitusi: 3
Liitunud: 03.04.2011 20:48

Re: Soovitage pulti RC autole

Postitus Postitas yeah1000 » 06.03.2017 18:36

tikka kirjutas:
srx kirjutas:Paljudel puldidel on võimalik pult lahti võtta ja kangid ringi tõsta, et vahetada mode1/mode2 vahel. Eripära ongi just selles, millest eelkõneleja rääkis - gaasi kangil ei ole tagasitõmbabmise vedru. Kui tahad ringi vahetada, tuleb füüsiliselt asjad ringi tõsta (+ ringi mappimised menüüdes või juhtmete ringi tõstmine vastuvõtja küljes).
Vähemalt mõnedel saatjatel (siiani arvasin et kõigil) on uuena poest ostes kõik kangi liikumised vedruga, ka gaas. Lennutajad võtavad gaasi vedru ise küljest ära, endal kogemus Graupneri pultidega. Kõikidel saatjatel, millega kokku olen puutunud, käib mode1/ mode2 vahetamine menüüst paari nupu vajutamisega. Endale meeldib ka autosid püstol puldiga juhtida.
Tänud kõigile info eest. See võib tõesti probleemiks osutuda, et kang ei lähe vedruga keskele tagasi.

Mulle jäi nüüd silma Turnigy 9XR pult, mis tundub igati võimekas ning sisaldab palju kanaleid. Aga sellel vist samuti see häda, et kang ei lähe ikkagi ise keskele tagasi.

srx
Postitusi: 87
Liitunud: 23.12.2015 14:43

Re: Soovitage pulti RC autole

Postitus Postitas srx » 06.03.2017 19:28

yeah1000 kirjutas:Mulle jäi nüüd silma Turnigy 9XR pult, mis tundub igati võimekas ning sisaldab palju kanaleid. Aga sellel vist samuti see häda, et kang ei lähe ikkagi ise keskele tagasi.
Jah.
Kõigil LENDAMISEKS mõeldud pultidel on see nii.
Ma arvan, et vedru olemasolu on erand ja puudumine pigem reegel.

Miks?
Kaks põhjust.
1. Lennates ei ole vaja gaasiga nii palju mängida ja see võib olla suure osa ajast samas asendis, kui vedru seda tagasi tõmbaks, oleks ebamugav.
2. Lennukid ei lenda tagurpidi. Ehk siis gaas käib 0-100. Mitte 0-50-100, et keskelt nulli on pidur ja keskelt maksimumini on gaas nagu autodega. Kui verdru tõmbaks kangi keskele, siis oleks gaas 50% peal (mitte neutraal nagu autol). Kui on vaja mootoriga pidurdamist, siis muudetakse mingi muu kanaliga tiiviku nurka või lüliti lülitab mootori teistpidi käima.

Kui tahad, võid osta omale varuosana teise parempoolse gimbali (mode2 puhul) ja paned selle vasakule. Siis on mõlemad kangid vedruga. Võibolla saab gaasi kangile vedru lisada ka, kui leiad sobiliku(d) vedru(d).
https://hobbyking.com/en_us/transmitter ... ode-2.html
Auto jaoks midagi muud ringi tegema ei pea. Auto ESC on mõeldud 0(tagurpidi)-50(neutraal)-100(edaspidi) jaoks ja lennuki ESC 0-100 jaoks, pult saadab signaali mõlemale ühte moodi, lihtsalt ESC saab aru teisiti.

NB! 9XR pult on ilma sisse ehitatud raadio moodulita. Kui ostad ilma moodulita, siis ta ei tee midagi = kasutada ei saa.
Sul on vaja puldile saatja moodulit + sellele moodulile sobilikku vastuvõtjat, et pulti kasutada. Kui neid ostes komplektis pole, pead valima omale sobiliku mooduli (+vastuvõtja kui seda mooduliga komplektis pole) veel lisaks.

tikka
Postitusi: 30
Liitunud: 18.06.2014 17:26
Asukoht: Rakvere

Re: Soovitage pulti RC autole

Postitus Postitas tikka » 06.03.2017 22:15

srx kirjutas: 2. Lennukid ei lenda tagurpidi. Ehk siis gaas käib 0-100. Mitte 0-50-100, et keskelt nulli on pidur ja keskelt maksimumini on gaas nagu autodega. Kui verdru tõmbaks kangi keskele, siis oleks gaas 50% peal (mitte neutraal nagu autol). Kui on vaja mootoriga pidurdamist, siis muudetakse mingi muu kanaliga tiiviku nurka või lüliti lülitab mootori teistpidi käima.
Ma vaatasin, et mul on lennuki puldi menüüs gaas -100 kuni +100 ja keskel on 0 ja saab laiendada -150 kuni +150. Tööpõhimõte on muidu jah sama, gaas keskel ehk 0 on 50%. Võibolla räägin praegu nö aiaaugust.
LRP S10 Blast BX 2 Brushless
HB Cyclone
Axial SCX-10 Jeep Wrangler G6 kit ehitus trail crawl ja formula offroadi jaoks

srx
Postitusi: 87
Liitunud: 23.12.2015 14:43

Re: Soovitage pulti RC autole

Postitus Postitas srx » 07.03.2017 09:18

tikka kirjutas:
srx kirjutas: 2. Lennukid ei lenda tagurpidi. Ehk siis gaas käib 0-100. Mitte 0-50-100, et keskelt nulli on pidur ja keskelt maksimumini on gaas nagu autodega. Kui verdru tõmbaks kangi keskele, siis oleks gaas 50% peal (mitte neutraal nagu autol). Kui on vaja mootoriga pidurdamist, siis muudetakse mingi muu kanaliga tiiviku nurka või lüliti lülitab mootori teistpidi käima.
Ma vaatasin, et mul on lennuki puldi menüüs gaas -100 kuni +100 ja keskel on 0 ja saab laiendada -150 kuni +150. Tööpõhimõte on muidu jah sama, gaas keskel ehk 0 on 50%. Võibolla räägin praegu nö aiaaugust.
Tõlgenda seda kuidas tahad. -100 kuni +100. 0 kuni 100 vms.
See ei oma tähtsust. Sõltumata sellest, kuidas seda ekraanil kuvatakse, saadetakse signaali miinimum (0 või -100 vms) ikka ühtemoodi, samuti ka maksimum. Miinimumi ja maksimumi vaheline ala on lineaarne.
Kui me võtame nüüd servo juhtimise ppm signaali, siis miinimumis on pulsi pikkus 1ms, keskel 1.5ms ja maksimum 2ms.

Lennuki gaasi juhtimise puhul on 1ms neutraal ja 2ms täis gaas (1.5ms on 50% gaasi).
Autode puhul on 1ms tagurpidi täis gaas, 1.5ms neutraal ja 2ms edaspidi täisgaas.
Servode juhtimisel on 1ms täiesti vasakul, 1.5ms keskel ja 2ms täiesti paremal.
Signaal on kõigildel juhtudel identne. Kuidas seda mingi ekraani peal kuvatakse või kuidas seda nimetatakse, ei oma tähtust.
Et mitte valesti aru saada võib öelda, et 1ms on 0% (signaali miinimum), 1.5ms 50% ja 2ms 100% (signaali maksimum).

Tähtsust omab see, et lennuki mootori juhtimismoodul (ESC) eeldab, et terve kangi käik (0-100%) on edaspidi gaas ja autodel, et see on jaotatud pooleks edaspidi/tagurpidi vahel (0-50% ja 50-100%), sest lennuki mootorid töötavad ainult ühtepidi, autodel aga mõlematpidi.
Lennuki (ja ka drooni, helikopteri vms lennumasina) puhul kang täiesti all = mootor seisab. Kang täiesi üleval = täis gaas.
Kahe kangiga puldid on 95% juhtudest mõeldud lendamiseks ja selleks gaasi kangil vedru polegi. Kuigi neid kasutatakse ka osade (väga odavate) autodega (ka pult on väga odav crap) või siis autodega, mis vajavad rohkem kanaleid kui püstoli peale mõistlik panna on (crawlerid, ehitustehnika jms).

Kui nüüd kahe kangiga pulti kasutada auto puhul, on ilmselt väga mõistlik ja soovitatav paigaldada gaasi kangile vedrud või vahetada kogu kangisüsteem verdrudega süsteemi vastu. Vastasel juhul on ebamugav neturaal positsiooni otsimine/hoidmine.

Kokkuvõttes kordan, et signaali edastamine on standartne ja kõigil juhtudel samasugune. Vahe on ainult selles, kuidas seda infot ekraanil kuvatakse või kuidas signaali vastu võttev masin (auto, lennuk vms) seda tõlgendab.

Kasutaja avatar
yllar
Postitusi: 124
Liitunud: 01.01.2015 15:29
Asukoht: Kesk-Eesti
Been thanked: 2 korda
Kontakt:

Re: Soovitage pulti RC autole

Postitus Postitas yllar » 07.03.2017 10:46

Puldi nupule käiguvahetuse plaat:
telli või tee ise:
http://i.ebayimg.com/images/i/251887188 ... -l1000.jpg

Endale olen puldid ise teinud arduinoga:
viewtopic.php?f=17&t=9844
DIY -> tee seda omariiulit

Vasta