Küsimus nitro huntidele.

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
kaval2
Postitusi: 45
Liitunud: 03.06.2015 11:39

Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas kaval2 » 29.06.2016 20:52

Üle 6 või 7 aasta puhusin tolmu oma savagelt ,laadisin akud ja üritasin paar tiiru teha.Mõtteks see jäigi ,mootori sain käima aga mitte kauaks,natuke töötab ja siis pauh ja seisab,käima läheb ja sama kordub.Meelest läinud millest see ja äkki keegi viitsib värskendada mälu millest selline jama ? Kahtlustan,et kas küte seismisega äkki lahjaks läinud või mootor ise hõre ?
Küte seisnud ilmselt 4 aastat umbes,kunagi mingi vahetusega sain,seisnud küll ilusasti korgi all.Mootor läheb isegi pöördesse jne.väljasuremine on suht suurte pöörete pealt.Mida veel vaadata/kahtlustada ?
Tänud ette !
http://www.arcar.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
56291000
allar

Kasutaja avatar
ArpR
Postitusi: 102
Liitunud: 23.02.2016 16:19

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas ArpR » 29.06.2016 22:57

Pakun, et hõredavõitu on. Kui mootor käib, siis lähed ta soojaks. Soojaga paisub hülss veelgi suuremaks, ja kompressioon läheb nii halvaks, et mootor ei suuda enam normaalselt toimida. Keera prooviks küünal külge kenasti, ja proovi mootori hoorattaga täisring teha. Ühe koha peal (kolb lükkab õhku kokku) läheb surve suuremaks ja hooratast peaks kõvasti raskem keerata olema. Kui ei saa nii proovides hästi aru, siis proovi mootor lahti kakkuda, nii, et su käes oleks kolb ja hülss. Siis proovi kolbi sama pidi, nagu ta mootoris liigub läbi hülsi suruda, kui kolb läheb hülsi ülemise serva juurde, või sellest üle, siis on vaja uut mootorit, või kolvi/hülsi remont komplekti. Kindlasti lisab keegi veel midagi, või tuleb hea ideega lagedale. Kütus võib ka loomulikult halb olla, sest metanool imab endasse niiskust.

A
Arrma Kraton
Axial SCX10 II

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas R0mm » 30.06.2016 08:28

Ma alustaks küünlast. Seejärel kütus. Eeldusel, et enne seismajäämist töötas, siis seismisega mootor kuidagi hõredamaks ei tohiks justkui muutuda.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

kaval2
Postitusi: 45
Liitunud: 03.06.2015 11:39

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas kaval2 » 30.06.2016 12:53

ArpR kirjutas:Pakun, et hõredavõitu on. Kui mootor käib, siis lähed ta soojaks. Soojaga paisub hülss veelgi suuremaks, ja kompressioon läheb nii halvaks, et mootor ei suuda enam normaalselt toimida. Keera prooviks küünal külge kenasti, ja proovi mootori hoorattaga täisring teha. Ühe koha peal (kolb lükkab õhku kokku) läheb surve suuremaks ja hooratast peaks kõvasti raskem keerata olema. Kui ei saa nii proovides hästi aru, siis proovi mootor lahti kakkuda, nii, et su käes oleks kolb ja hülss. Siis proovi kolbi sama pidi, nagu ta mootoris liigub läbi hülsi suruda, kui kolb läheb hülsi ülemise serva juurde, või sellest üle, siis on vaja uut mootorit, või kolvi/hülsi remont komplekti. Kindlasti lisab keegi veel midagi, või tuleb hea ideega lagedale. Kütus võib ka loomulikult halb olla, sest metanool imab endasse niiskust.

A
kompressiooni nagu oleks,seda juba proovisin,siis ilmselt peaks minema ühe potska kytet ostma kuna ei leidnud potsiku pealt isegi metanooli sisaldust.kirjade järgi küsib 25% LRP.28 .Võibolla seepärast see potsik küttega mulle pähe tõmmati :) ,et see väga käia ei tahtnud.Aga tänud vastamast,midagi hakkab meenuma ka vaikselt.
http://www.arcar.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
56291000
allar

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas R0mm » 30.06.2016 12:56

Ega seal potsiku peal tavaliselt metanooli sisaldust polegi, küll aga peaks olema nitrometaani sisaldus, mida sa tegelikult silmas pidasidki ja 25% oleks hea kogus küll.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

srx
Postitusi: 87
Liitunud: 23.12.2015 14:43

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas srx » 30.06.2016 13:17

R0mm kirjutas:Ma alustaks küünlast.
Küünalt on vaja ainult käivitamiseks. Mootor ju käivitub. Küünlas asi olla ei saa.
Nitro mootor on nagu diisel. Temperatuur on vaja üles saada, et kütus süttima hakkaks. Peale seda suudab ta ise piisavalt temperatuuri hoida.

Küünla probleem võib olla ainult siis, kui see on kuidagi nii ära lagunenud, et temperatuuri tõustes tekib sinna kuidagi leke.

Oleks see bensumootor, siis alustaks küll küünlast ja süütesüsteemi kontrollist.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas R0mm » 30.06.2016 14:30

srx kirjutas:
R0mm kirjutas:Ma alustaks küünlast.
Küünalt on vaja ainult käivitamiseks. Mootor ju käivitub. Küünlas asi olla ei saa.
Nitro mootor on nagu diisel. Temperatuur on vaja üles saada, et kütus süttima hakkaks. Peale seda suudab ta ise piisavalt temperatuuri hoida.

Küünla probleem võib olla ainult siis, kui see on kuidagi nii ära lagunenud, et temperatuuri tõustes tekib sinna kuidagi leke.

Oleks see bensumootor, siis alustaks küll küünlast ja süütesüsteemi kontrollist.
Kuidas see iidne muhumaa vanasõna oligi..Küünlas ei saa asi olla, sest küünalt ju polegi. Selle peale ei oska midagi kosta. Sul vist nende mootoritega palju kogemusi pole? Nitromootoril ongi kogu süüde küünlas kinni, sealjuures ka töötsüklis. Küünal võib visuaalselt enamvähem kena välja paista ja toite otsas särada kui päike, aga see ei tähenda, et ta oma ülesannet korrektselt suudaks enam täita. Ehk siis kui mootor ei käi nii nagu peaks, siis esimene asi on küünlavahetus...jällegi eeldades, et mootori seade on enamvähem paigas.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

kaval2
Postitusi: 45
Liitunud: 03.06.2015 11:39

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas kaval2 » 30.06.2016 15:04

R0mm kirjutas:Ega seal potsiku peal tavaliselt metanooli sisaldust polegi, küll aga peaks olema nitrometaani sisaldus, mida sa tegelikult silmas pidasidki ja 25% oleks hea kogus küll.
just läks segi,olen pikalt eemal olnud
http://www.arcar.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
56291000
allar

kaval2
Postitusi: 45
Liitunud: 03.06.2015 11:39

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas kaval2 » 30.06.2016 15:08

R0mm kirjutas:
srx kirjutas:
R0mm kirjutas:Ma alustaks küünlast.
Küünalt on vaja ainult käivitamiseks. Mootor ju käivitub. Küünlas asi olla ei saa.
Nitro mootor on nagu diisel. Temperatuur on vaja üles saada, et kütus süttima hakkaks. Peale seda suudab ta ise piisavalt temperatuuri hoida.

Küünla probleem võib olla ainult siis, kui see on kuidagi nii ära lagunenud, et temperatuuri tõustes tekib sinna kuidagi leke.

Oleks see bensumootor, siis alustaks küll küünlast ja süütesüsteemi kontrollist.
Kuidas see iidne muhumaa vanasõna oligi..Küünlas ei saa asi olla, sest küünalt ju polegi. Selle peale ei oska midagi kosta. Sul vist nende mootoritega palju kogemusi pole? Nitromootoril ongi kogu süüde küünlas kinni, sealjuures ka töötsüklis. Küünal võib visuaalselt enamvähem kena välja paista ja toite otsas särada kui päike, aga see ei tähenda, et ta oma ülesannet korrektselt suudaks enam täita. Ehk siis kui mootor ei käi nii nagu peaks, siis esimene asi on küünlavahetus...jällegi eeldades, et mootori seade on enamvähem paigas.
küünal uus,kahtlustan kütust,eks peab poodi minema,kütust nagunii kulub ja kui küttes viga pole tuleb ilmselt kolvi/hülsi komplekt sebida või uus mootor,sest hinna vahe on olematu,hülss ja kolb oli miski 100 ringis ja uue mootori saaks 150 ! kindlasti leiab mingi hinnlase ka 100 eest,pole viitsinud veel otsida .tänud kes viitsisid mälu värskendada (Y)
http://www.arcar.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
56291000
allar

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas JazZ » 30.06.2016 15:51

Igaks juhuks võid ka voolikud üle vaadata. Ma alles hiljuti nägin vaeva ühe kaua seisnud mudeliga mis ei tahtnud käia. Vooliku otsad olid nii rabedaks kuivanud et lahti võttes lagunesid ära. Lõikasin kõik otsad pool cm lühemaks ja peale seda käis ilusti.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

eikeikeik
Postitusi: 344
Liitunud: 28.08.2013 13:35

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas eikeikeik » 30.06.2016 17:33

Hiljuti moosisin käima üht pikalt seisnud tragi.

Alguses sama jama, et läheb käima ja siis sureb mõne sekundiga. Uus küünal peale, sai natuke parem, aga ikka sureb. Lõpuks vihastasin (sumpsist tuli ebamäärast pruuni vedelikku) ja keerasin karteri kaane (otsa) lahti, loputasin koralikult WD40'ga läbi, lisaks keerasin karburaatori maha ja loputasin samuti WD40'ga korralikult läbi ja puhusin pärast õhuga läbi. Siis tuvastasin, et ühel voolikul oli pragu (nagu ikka kohe kuuse juures) ja peale seda (keerasin karpa loputamisel nõelad ka välja) kui olin kruttinud nõelad ja tühikäigud tagasi esialgsesse asendisse, siis puhusin voolikust kütuse karpani ja andsin starterit. Ja asi töötas.

Mis ma tahan öelda on see, et jah võib minna nö jadamisi ja välistada ühe probleemi teise järel, aga tegelikult kui on ikka seisnud masin, siis on igal juhul mõistlikum käia põhisõlmed KÕIK korraga üle. Lisaks hoiatkse masinaid erinevates oludes. Niiskuse korral võib vabalt olla rooste mootoris ja esimese käivitamisega teeb roostepudi korraliku liivapaberi-lihvimistöö ja tulemuseks on veelgi hõredam mootor. Ning kui peale KÕIKIDE mootori sõlmede puhastamistikka asi ei tööta, siis võiks hakata jadamisi välistama: küünal, sumpsi tihend(id) , kütuse voolikud, kütuse filter-sõel paagis, õhufilter, väntvõlli laager jne jne.

Edu pusimisel!
Hannes

kaval2
Postitusi: 45
Liitunud: 03.06.2015 11:39

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas kaval2 » 03.07.2016 10:38

tänks kõigile kes aitasid meelde tuletada mida vaadata !
http://www.arcar.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
56291000
allar

Kasutaja avatar
ArpR
Postitusi: 102
Liitunud: 23.02.2016 16:19

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas ArpR » 04.07.2016 17:56

Anna siis tulemustest ka teada :wink:

A
Arrma Kraton
Axial SCX10 II

Kasutaja avatar
OnuEdgar
Postitusi: 54
Liitunud: 20.02.2018 14:52

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas OnuEdgar » 20.02.2018 14:55

Ei hakka uut teemat teema aga probleem nitrokaga talvel.

Tekkinud on selline mure, et masin põhja gaasil pikalt ei sõida ja kui lumel hakata ringe kraapima siis tõmbab kinni. Jääb nagu selline mulje, et uputab ära. Soojast ruumist tulles aga esimesed 2 minutit ok. Küünal on R3. Nii alumine kui ülemine nõel on tehase seades.

Ilmselgelt on tegu temperatuuri alanemise probleemiga. Lihtsalt keegi võiks tibake näpunäiteid jagada. Ma usun ma pole ainukene sellise probleemiga. Mootor on VX-16 standart karpaga. http://www.helipal.com/02060-vx16-nitro ... aiwan.html

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas R0mm » 20.02.2018 15:31

Mis on tehaseseade? Uue mootori seade on tavaliselt sissesõiduks ja ülirikas ja selle seadega polegi võimalik mootorit täisgaasil käima saada. Kui on sissesõidetud mootor ja mingi tehaseseade?, siis pigem ülevalt vaene ja täisgaasil saab kütus otsa. Keera peanõela väljapoole, et segusse rohkem kütust saaks peale tulla. Kui madalamatel pööretel ka ei käi, siis tundub, et võib surema hakata mootori töötemperatuurile jõudes, ehk siis võib lihtsalt kulunud olla see mootor.

Kui on sissesõitmata ja sissesõiduseades, siis tuleks mootor sisse sõita ja jälgida, et asi käiks üle 90 kraadi juures. Alla selle jäta parem kevadet ootama.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
OnuEdgar
Postitusi: 54
Liitunud: 20.02.2018 14:52

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas OnuEdgar » 20.02.2018 23:37

Mootor on siiski korralikult sisse sõidetud ja pigem isegi natukene kulunud. Tehaseseade all pean silmas juhendis ettenähtud seadet. Kindlasti pole ta päris täpselt seal aga enam vähem lähedal.

Kohapeal ja poole gaasiga tiksub masin väga hästi. Ülemist nõela ei anna ka keerata kunas siis hakkab uputama ja tõmbab hinge päris kinni. Kui aga keerata ülemist 2 tiiru kinni siis juhtub see mis peab juhtuma. Masin sureb välja kui täisgaasi panna.

Ilmselt probleem ongi selles, et mootori temp langeb suurel hool 50kmh liiga madalale ja samamoodi peale tõmmatav õhk -5 nagu täna. Siinkohal tekibki küsimus kas lükata asi kasti või proovida nt mõnda nippi (pikem ja kuumem küünal nt). Selleks uuringi kas kellelgi kogemusi mida jagada.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas R0mm » 21.02.2018 10:54

2 tiiru on seadistamise mõistes ikka väääääga suur seademuutus. Kellaosuteid silme ette manades keeratakse nõela üldjuhul 5 minuti kaupa. Sul siiski tõenäoliselt probleem sellega, et kütust ei jagu ehk segu on liiga vaene. Hakka 5 minuti kaupa sealt peanõela väljapoole keerama ja proovi iga keeramise vahel üks sõidukatsetus teha. Ilm on loomulikult ka külm ja jahutust peaks kuidagi vähendama. Abiks näiteks jahutuspea kinniteipimine et külm õhk ribide vahele ei pääseks.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
OnuEdgar
Postitusi: 54
Liitunud: 20.02.2018 14:52

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas OnuEdgar » 15.03.2018 09:14

Tegin väikese video.

https://www.youtube.com/watch?v=A3coK9gOSnI

Lisainfoks niipalju, et soojast tulles sõidab kenasti üks minuti. Siis hakkab see jama peale nagu uputaks. Samas mootor nagu väga maha ei jahtu. Ma arvan sinna 80-90 kanti jääb. Masinal aga kaob täielikult jõud. High kruvi kinnikeeramine 5 minuti kaupa ka olukord ei muuda. Mingi hetk lihtsalt saab nii kinni, et masin jääb seisma.

Mõni kraad + ja 0 juures sooviks ikka sõita natukene. Ootaks siis veel mõtteid või näpunäiteid mida kruvida.

tikka
Postitusi: 30
Liitunud: 18.06.2014 17:26
Asukoht: Rakvere

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitus Postitas tikka » 01.04.2018 09:59

OnuEdgar kirjutas:...Samas mootor nagu väga maha ei jahtu. Ma arvan sinna 80-90 kanti jääb.
Arvestades odavamate IR termomeetrite hinda, tasuks üks osta ja täpsemalt temperatuur üle mõõta. Silindripea temperatuur tundub olevat oluline asi sellistel masinatel.
LRP S10 Blast BX 2 Brushless
HB Cyclone
Axial SCX-10 Jeep Wrangler G6 kit ehitus trail crawl ja formula offroadi jaoks

Vasta