1:8. elektriks või nitroks?

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
Chrysler
Postitusi: 89
Liitunud: 16.05.2010 13:04

1:8. elektriks või nitroks?

Postitus Postitas Chrysler » 10.08.2010 18:29

Ilmselt on see elektri ja nitro mootorite vastasseis sama vana kui mudelitega majandamine. Asi selles, et sai soetatud veerev 1:8 baggi alusvanker. Algselt oli ta nitro, hiljem elektriks ümber ehitatud. Et sooviks siis asjatundjate arvamust, kuidas peaks edasi toimetama. Kas teha liikur elektrikaks, või vedeliku peal toimivaks. Asjaga võistlema ei kipu vaid lastele hoovi peal põristamiseks.
Sooviks siis võimalike vajalike vahendite nimekirja koos oletatavate hindadega nii el. kui nitro puhul.
Ette tänades Jaanus.

Saabu
Postitusi: 325
Liitunud: 30.07.2008 14:49
Asukoht: Tartu / Raadi

Re: 1:8. elektriks või nitroks?

Postitus Postitas Saabu » 10.08.2010 19:06

Elektripuhul elektroonika peale ja sõitma. Laadija peab ka ainult juurde ostma. Edasine rahakulu on ainult katkised jupid ja/või tuuning.
Nitroka puhul mootor + elektroonika peale. Siis on veel vaja küünlasoojandat jne. Edasine rahakulu on kütus + katkised jupid ja/või tuuning.
Team Associated RC18MT Brushless / Hot Bodies Cyclone D4

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: 1:8. elektriks või nitroks?

Postitus Postitas R0mm » 10.08.2010 19:32

Kui lastele hoovipeal sõitmiseks, siis kindlasti elekter, kuna sellega on lihtsalt oluliselt lihtsam majandada. Samas 1/8 skaala tundub lastele mängimiseks natuke karm, olgu ta siis elektri või nitromootori jõul liikuv.
Rahakulu on elektri ja nitro puhul ilmselt üsna samas suurusjärgus.
Elektrimootor ja regu umbes 3-4k vahele, aku 1000-2500, oleneb kust ja milline osta, laadija alates 700.- Mingi raadiosüsteem ei teeks ka paha ei teeks ja lisaks vaja ühte servot.

Elektriauto puhul on sõidukulud ka üldiselt väiksemad, kuna puudub vajadus suht kalli nitrokütuse, küünalde ja õhufiltrite järgi.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
Vana Kala
Postitusi: 259
Liitunud: 08.04.2008 13:36
Asukoht: Tallinn

Re: 1:8. elektriks või nitroks?

Postitus Postitas Vana Kala » 10.08.2010 19:40

Kui lastele hoovi peal põristamiseks, siis elekter on mõistlikum ilmselt. Muidu ma üldiselt olen nitro usku, kuna see vormelile sarnanev hääl ja suitsupilv lisab niipalju realismi ja põnevust, kuid samas nõuab ka rohkem "käed õliseks" suhtumist ja aega.

Aga siiski nitro hindadest (elektriga pole ma kursis):

Hoovis niisama sõitmise varustuse hinnad tuleksid nitro puhul umbes: mootor 1500-2000eek, summuti 300-600eek, küünlasoojendi laadijaga 200-300eek, puldi/vastuvõtja komplekt 1300eek (spektrumi kõige odavam 2,4ghz pult, millega on 1 servo ka kaasas), rooliservo 400-500eek, vastuvõtja aku 300eek, lihtsamad laadijad algavad 100-200eek. Samas võid nende kahe viimase asja asemel auto peal ka patarei boxi ja 4 tavalist AA patareid kasutada.

Kanister (1 gallon/3,78 liitrit) kütust maksab u. 500 krooni ja sellega saab ikka natuke aega põristada küll.
HPI Savage w LRP.28
Hobao Hyper 8,5 Pro .30 Sirio Over-Powered-Edition
LRP S10 Blast2 TC

Pühapäevasõitja

Kasutaja avatar
Vana Kala
Postitusi: 259
Liitunud: 08.04.2008 13:36
Asukoht: Tallinn

Re: 1:8. elektriks või nitroks?

Postitus Postitas Vana Kala » 10.08.2010 19:45

R0mm kirjutas:Kui lastele hoovipeal sõitmiseks, siis kindlasti elekter, kuna sellega on lihtsalt oluliselt lihtsam majandada. Samas 1/8 skaala tundub lastele mängimiseks natuke karm, olgu ta siis elektri või nitromootori jõul liikuv.
Rahakulu on elektri ja nitro puhul ilmselt üsna samas suurusjärgus.
Elektrimootor ja regu umbes 3-4k vahele, aku 1000-2500, oleneb kust ja milline osta, laadija alates 700.- Mingi raadiosüsteem ei teeks ka paha ei teeks ja lisaks vaja ühte servot.

Elektriauto puhul on sõidukulud ka üldiselt väiksemad, kuna puudub vajadus suht kalli nitrokütuse, küünalde ja õhufiltrite järgi.
Esmased kulutused tuleksid tal nitro puhul siiski hulga soodsamad, kuna mitu elektrika puhul vältimatut asja nagu hea laadija ja head akud langevad ära. Hobimootorid + mingi odav alutoru säästavad ka juba üle tuhande võrreldes regu/el. mootori comboga. Iseasi kas sellel lõppkasutajaid arvestades lõpuks tähtsust on.
HPI Savage w LRP.28
Hobao Hyper 8,5 Pro .30 Sirio Over-Powered-Edition
LRP S10 Blast2 TC

Pühapäevasõitja

Kasutaja avatar
äge marten
Postitusi: 255
Liitunud: 03.09.2008 15:53
Asukoht: Tartu

Re: 1:8. elektriks või nitroks?

Postitus Postitas äge marten » 12.08.2010 10:27

elekter oleks minu arvates hoovi peale parem.
elektrikaga on kergem majandada. temaga on sisse välja lülitus kerge ning erinevaid juppe ka pole raske vahetada.
Thunder Tiger Phoenix (müügis) http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?f=5&t=5135
HPI Sprint 2

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Re: 1:8. elektriks või nitroks?

Postitus Postitas Tõnu2 » 12.08.2010 11:28

Elekter on kindlasti lihtsam kasutada ja vähem lisavidinaid vajav. Ka on võimalus oskamatusest midagi rikkuda väiksem.
Oma kogemustest võin rääkida, et poole aastaga ei õppinud nitro mootorit korralikult seadistama. Elektriga sellist probleemi pole. Seega igal juhul jäta elektrikaks.
https://ketecor.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; kardinad, rulood ja markiisid!

Chrysler
Postitusi: 89
Liitunud: 16.05.2010 13:04

Re: 1:8. elektriks või nitroks?

Postitus Postitas Chrysler » 12.08.2010 11:56

Tänud kõigile, kes viitsisid vastu kirjutada! Sellega on siis asi otsustatud, et liikuma hakkab auto särtsu jõul. Ühest mitte midagi välja tulnud Nikko auto ümberehituse projektist oleks kohe võtta: Losi 12T regu, kulunud 15T HPI Racing mootor, kaks 2200mah akut, 27 ühikut HoBao saatja ja vastuvõtja. Servo oli ka aga hakkas mingil hetkel segast panema. Sai selle kooslusega ka sõita proovitud, aga seda rõõmu oli vast ainult 5 min, Aku sai tühjaks ja kogu el. süsteem oli hirmus kuum. Proovimisega asi piirduski. Et mis asjad oleks normaalsed sellise suuruse auto juures kasutada?
Jaanus.

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: 1:8. elektriks või nitroks?

Postitus Postitas tony012 » 12.08.2010 12:15

1:8 mõõtkavas pole nende asjadega midagi teha...

Küsi romm'i käest... ta teeb Sulle pakkumise nii regule, mootorile kui ka akule... servole kindlasti kaa...

Ja muide 1:8 mõõtkavas pole säästuelektroonikat veel välja mõeldud... mootor ja regu on enamvähem kindlalt kõigil tootjatel sama hinnaklassiga... mänguruumi annab aku... Odava servo peale pole mõtet mõelda, sest kui see auto sõitma hakkab, siis peab ta keerama kaa...

Ja kui Sa just öö otsa oma 4s 5000mAh akut laadida ei taha, siis peab laadija kaa kohe ostma... jälgi, et laadija siis ikka suudaks laadida seda 4S Lipo-t ...

Ilmselt võib väita, et soodsaim elektrikakomplekt oleks osta kohe valmis elektrikas 1:8 mõõtkavas Losi tootevalikus kindlasti olemas ja ka teistel tootjatel enamasti kaa (Asso, LRP)...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: 1:8. elektriks või nitroks?

Postitus Postitas R0mm » 12.08.2010 13:21

Kui oled elektri kasuks otsustanud lõplikult ja Tallinnas või selle ümbruses elav inimene, siis võid täitsa vabalt minuga ühendust võtta ja mõtleme koos midagi välja. parim oleks muidugi seda veermikku näha, et teaks mida, kuhu ja kuidas saab paigutada.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Vasta