FM,AM,HRS,PCM,HR - Raadiosüsteemid?
FM,AM,HRS,PCM,HR - Raadiosüsteemid?
Kas keegi suudaks mulle riigikeeles selgeks teha,mida need lühendid
tähendavad?Mis on ühe või teise tüübi eelised,nõrkused vms.Millise
puhul on vaja kasutada digiservot?
tähendavad?Mis on ühe või teise tüübi eelised,nõrkused vms.Millise
puhul on vaja kasutada digiservot?
Tuleb kõigepealt selgeks teha, et AM ja FM näitavad seda, kuidas signaal moduleeritakse raadiolainetesse, PPM/PCM/HRS näitavad seda, kuidas signaalist tehakse servo juhtsignaalid. Tavalised kombod on AM/PPM, FM/PPM, FM/PCM, FM/HRS. Tehniliselt ei takista miski tegemast ka AM/PCM või AM/HRS, kuigi ma ei tea ühtegi reaalset mudelipulti, mis nii teeks. Mis ei tähenda, et neid ei ole.
AM=Amplituudmodulatsioon. Lihtsam, odavam teha, aga tundlikum häiretele, kui FM. Vajab suuremat sagedusriba, kui FM (seetõttu kõrvuti AM kanalid segavad üksteist suurema tõenäosusega, kui sama vahega FM kanalid)
FM=Frequency Modulation, sagedusmodulatsioon. Kitsam riba, pisut keerulisem tehnoloogia.
PPM = Proportional Pulse Modulation (proportsionaalne pulssmodulatsioon?), vana hea äraproovitud meetod servosignaalide kodeerimiseks.
PCM=Pulse Code Modulation (Pulsskoodmodulatsioon?), digitaalne kodeering, saab teha failsafe jms., negatiivne külg on see, et häire korral on kogu juhtimine kadunud, PPM korral MIDAGI jõuab kohale, olgugi häiretega.
HR(S)=High Response (System), digitaalne kodeering, kiirem andmevahetus vastuvõtja ja servode vahel, vist ka saatja ja vastuvõtja vahel. Tahab digiservosid. Silmaga nähtavat ja p..ga tuntavat vahet mina tavalise PPM vastuvõtjaga küll ei tähelda. Teoorias saab ka Fail-Safe teha, aga minu 3PK ja HRS puhul küll ei toimi, läheb lolliks nagu tavaline PPM.
Ausõna, ma rohkem ei viitsi... kel huvi, siis selle teema kohta on pool internetti ilmselt täis kirjutatud
AM=Amplituudmodulatsioon. Lihtsam, odavam teha, aga tundlikum häiretele, kui FM. Vajab suuremat sagedusriba, kui FM (seetõttu kõrvuti AM kanalid segavad üksteist suurema tõenäosusega, kui sama vahega FM kanalid)
FM=Frequency Modulation, sagedusmodulatsioon. Kitsam riba, pisut keerulisem tehnoloogia.
PPM = Proportional Pulse Modulation (proportsionaalne pulssmodulatsioon?), vana hea äraproovitud meetod servosignaalide kodeerimiseks.
PCM=Pulse Code Modulation (Pulsskoodmodulatsioon?), digitaalne kodeering, saab teha failsafe jms., negatiivne külg on see, et häire korral on kogu juhtimine kadunud, PPM korral MIDAGI jõuab kohale, olgugi häiretega.
HR(S)=High Response (System), digitaalne kodeering, kiirem andmevahetus vastuvõtja ja servode vahel, vist ka saatja ja vastuvõtja vahel. Tahab digiservosid. Silmaga nähtavat ja p..ga tuntavat vahet mina tavalise PPM vastuvõtjaga küll ei tähelda. Teoorias saab ka Fail-Safe teha, aga minu 3PK ja HRS puhul küll ei toimi, läheb lolliks nagu tavaline PPM.
Ausõna, ma rohkem ei viitsi... kel huvi, siis selle teema kohta on pool internetti ilmselt täis kirjutatud
Võin rappa panna, aga minumeelest need HR süsteemid ei ole digitaalse kodeeringuga ja veaparantudega. See peaks olema lihtsalt kõrgema uuendussagedusega FM PPM süsteem. Parandage mind kohe, võibolla eksin.
Häirete suhtes saab vahet teha AM ja FM modulatsiooni tüübil. AM on tundlikum häirete suhtes reeglina. PCM, PPM ja HR on FM modulatsioon, mis kasutab digitaliseeritud info edasatamist ja veaparandust.
PCM puhul kontrollitakse vastuvõetud andmeid, kui on häire, siis väärad visatakse minema ja servodele vale infot ei edastata. Lühikese häire puhul ei pane tähelegi häiret, pikema häire puhul jäävad servod eelnevasse "heasse" asendisse. PCM puhul on võimalik kasutada ka FailSafe süsteemi, ehk siis eelseadistada kanalite asendid, mis lähevad käiku häire puhul (näiteks gaas maha).
PCM süsteeme on ka erinevaid, nii ülesehituse, veaparanduse jms suhtes.
Häirete suhtes saab vahet teha AM ja FM modulatsiooni tüübil. AM on tundlikum häirete suhtes reeglina. PCM, PPM ja HR on FM modulatsioon, mis kasutab digitaliseeritud info edasatamist ja veaparandust.
PCM puhul kontrollitakse vastuvõetud andmeid, kui on häire, siis väärad visatakse minema ja servodele vale infot ei edastata. Lühikese häire puhul ei pane tähelegi häiret, pikema häire puhul jäävad servod eelnevasse "heasse" asendisse. PCM puhul on võimalik kasutada ka FailSafe süsteemi, ehk siis eelseadistada kanalite asendid, mis lähevad käiku häire puhul (näiteks gaas maha).
PCM süsteeme on ka erinevaid, nii ülesehituse, veaparanduse jms suhtes.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Soovitan kõigil enne igat servo ühendamist (kasvõi servo vahetamisel või lihtsalt servo katsetamisel) korra meelde tuletada, mis reziimil teie raadio töötab (juhul kui on selline saatja, millel saab saatmise reziimi muuta).
Küsimused, mis peavad peast läbi käima on:
1) Kas servo, mida ühendan on digitaalne või analoog?
2) Kas minu vastuvõtja praegusel kujul toetab analooge, digitaalseid või mõlemaid?
Miks peaksid need küsimused peast läbi käma on lihtne: ühendades asja kokku selliselt nagu pole ette nähtud saate tõenäoliselt mõnest elektroonika komponendist lahti.
Paar lihtsat asja mis tuleks meelde jätta (Futaba keskselt - teisi ma väga ei tunne):
1) Raadiosüsteemid HRS reziimis tapavad kõik enda külge ühendatud analoog servod!
2) Digitaalseid servosi võib ühendada praktiliselt kõigi raadiosüsteemidega
Mis juhtub kui ühendada analoog servo HRS süsteemiga? Servo teeb häält nagu tahaks minna kuhugi aga reaalselt ei liigu. Kohapeal tõmbleb lihtsalt. Mina oma servost jagu ei saanud sest ühendasin kohe lahti.
(tegin teema stickiks - kogume siia tarkusi antud teemal)
Küsimused, mis peavad peast läbi käima on:
1) Kas servo, mida ühendan on digitaalne või analoog?
2) Kas minu vastuvõtja praegusel kujul toetab analooge, digitaalseid või mõlemaid?
Miks peaksid need küsimused peast läbi käma on lihtne: ühendades asja kokku selliselt nagu pole ette nähtud saate tõenäoliselt mõnest elektroonika komponendist lahti.
Paar lihtsat asja mis tuleks meelde jätta (Futaba keskselt - teisi ma väga ei tunne):
1) Raadiosüsteemid HRS reziimis tapavad kõik enda külge ühendatud analoog servod!
2) Digitaalseid servosi võib ühendada praktiliselt kõigi raadiosüsteemidega
Mis juhtub kui ühendada analoog servo HRS süsteemiga? Servo teeb häält nagu tahaks minna kuhugi aga reaalselt ei liigu. Kohapeal tõmbleb lihtsalt. Mina oma servost jagu ei saanud sest ühendasin kohe lahti.
(tegin teema stickiks - kogume siia tarkusi antud teemal)
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
- Grim Reaper
- Postitusi: 1209
- Liitunud: 02.12.2006 00:45
"Analoog" ja "digitaalne" jälle siis teemaks:
originaal arutelu kirjutas: Mis on servode "toetamise" taga (minu arusaa - kui keegi teab paremini siis valgustagu):
Analoog servod (enamlevinumad):
Servosse läheb 3 juhet: must (-, maa), punane (+, pinge), valge (signaal). +/- on nii nagu ikka - nende kaudu antakse servole voolu, et toita tema elektroonikat ja mootorit, mis võtab enamuse voolu (seda vaid keeramise hetkel). Signaali antakse (minuteada - ei viitsinud kontrollida) 50 korda sekundis ristkülik impulsiga. Signaali kodeering on: kui impuls on 50% perioodist siis on servo kesk-asendis (nullis) ning implusi ja perioodi suhet muutes antakse servole mõista, kus asendis ta olema peaks. Selliselt:
|_______|-----------| = ~50% = nullis
|___|-----------------| = keeratuna ühele poole
|___________|-----| = keeratuna teisele poole
Ja selline signaal kordub siis 50x sekundis (50 hertsi) selliselt:
|____|-----|____|-----|____|---- jne....
Analoog servo puhul on oluline teada, et mootorile peale antav vool (ning sellest lähtuvalt tema ja kogu servo reageerimise kiirus ning jõud) sõltub sellest kui erinev on servo reaalne asukoht soovitud asukohast. See tähendab: kui erinevus on väike -> vähe voolu peale -> vähe väänet (halb asi - servo ei üritagi väga kõvasti soovitud asendisse ennast ajada) -> kulub vähe voolu (hea asi...).
Digi servod (enamlevinumad):
Kaabeldus sama (värvid jne).
Erisused analoogist:
Toetavad signaali sagedust 300 hertsi, (6x tihedam) mis tähendab seda, et kui sina muudad käsklust servo asendi osas siis see inf jõuab servosse kuni 6x varem kui analoogi puhul (kuni sest kui sa keerasid rooli just enne servosse signaali saatmise hetke siis pole vahet - nii, et keskmiselt tegelikult vaid 3x varem)
Kõik digi servod, mida seni olen näinud kasutatavat toetavad ka 50 [img]hertsi[/img] signaali - toetavad = saavad aru ja toimivad.
Analoog servod üldreeglina (ma ei tea ühtegi) ei toeta 300 hertsist signaali sest nende jaoks on see jutt 6x kiirem sellest, millele nag on ehitatud. Analoog servo ühendamise tulemus 300 hertsise signaaliga süsteemile: servo loeb (mõõdab) oma asukohta koguaeg valesti ning üritab koguaeg korrigeerida ennast suures koguses kuid saab iga kord täiesti lambi asukoha käsu. Selline 50x sekundis lahmimine lõppeb servole tavaliselt surmavalt ning seda on tavaliselt näha sinise suitsuna. Kuidas ära tunda, et asi jama - servo tõmbleb ja iniseb isegi siis kui hoovastik pole küljes. Korraks ühendamine tavaliselt ei tapa, küll aga 10 sekundine piinamine võib juba lõppeda servo surmaga.
Digiservode teine erisus analoogist - nendel ei ole otseselt seotud mootori vool etteantud asukoha ja reaalse servo asukoha vahega vaid mootorile antakse 100% voolu seni kuni servo on jõudnud 100% õigesse kohta. Voolu antakse implussidena. Tänu sellele, et ka väikse (eesmärgi ning reaalsuse) erisuse korral antakse 100% voolu mootorile on digiservod erksamad ning hoiavad oma postitsiooni paremini kui analoogid. Nende puhul on töötava servo nügimisel kohe kuulda, et hakkab pinisema tugevalt (mootrit pritsitakse 100% vooluga kohe väikese erisuse korral).
Sellest lähtuvalt (et vool on ainult, kas 100% võimalikust või 0% kui õige asukoht on saavutatud) võtavad digiservod üldiselt rohkem voolu kuid see kasutatakse kõik heal eesmärgil .
HRS'is toimivad süsteemid - toimivad lisaks muudele edevatele funktsionaalsustele lisaks 300 hertsises resiimis -> ühendad analoog servo ja saad tast lahti.
Digi servot võib kõigi süsteemidega ühendada - ta on inteligentsem ning saab aru mõlemast singaali sagedusest.
Digi servo on "parem" ka "analoog" süsteemidega ühendatuna kuna: analoog süsteemis saab digiservo lihtsalt oma käsud kätte vaid 50 korda sekundis (kuigi toetab ka 300't) - kõik muud tema hüved on aga samad.
Mida head HRS veel teeb:
Signaal toetab suuremat servo postitsioonide arvu (resolutsiooni), mis tähendab seda, et servot (ja mudelit) on võimalik täpsemalt juhtida.
Signaali kaudu on võimalik vastuvõtjat "progeda" - minul on näiteks failsafe asendid seadistatud pulti. Süsteemi sisse lülitades kopitakse esimese 30 sekundi jooksul failsafe seaded vastuvõtjasse.
Ja nüüd siis sinu täpsema küsimuse juurde:
Kas MX-3 on HRS resiimis - ei tea...
Tean vaid niipalju, et Sanwa asjad on traditsiooniliselt "analoogid". Nende kõvemad (kiiremad + tugevamad) servod on samuti "analoogid". Viimasel ajal on tulnud Sanwalt välja rohkem digiservosid (on alustatud tootmist). Iga servo puhul tuleb konkreetselt otsida "Digital" kirja.
"Analoogi" (mitte servode puhul) ei ole mõtet karta kuna 50 korda sekundis tähendab reaalsuses viidet maksimaalselt 0,02 sekundit, keskmiselt aga 0,01 sekundit (ei ole mõtet loota, et keerad rooli alati kõige halvemal momendil).
Tulemus - väga paljud kasutavad raadiotena mitte_hrs'i ning servodena digisi kuna:
a) hrs ei anna enamustele sõitjatele tunnetatavat raadiosüsteemi kiiremat toimimist.
b) digiservod annavad tuntavalt kiirema reageerimise.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
Sanwa ERG-VX analoogservo toimetas koostöös Futaba 40mhz HRS vastuvõtjaga eduliselt. Vähemalt 16 minutit järjest, ning toimib edasi.
Tore on asju katsetada, kui oled hajameelne ja on kiire. Seda toredam, kui katse võib õnnestunuks lugeda
Tore on asju katsetada, kui oled hajameelne ja on kiire. Seda toredam, kui katse võib õnnestunuks lugeda
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Aga kas digiservot tasub analoogiga kokku panna? Ma tean juhtumit, kus kaks futaba servot (mõlemad u. 2000kr), üks siis analoog ja teine digi. Servod hakkasid tõmblema, ega lõpetanudki enne kui olid kärsanud. Samas üks teine isik väitis, et võib täiesti vabalt panna analoog ja digi kokku. Võibolla võis futabaga olla eelkirjeldatud jama? Aga kas keegi kasutab analoogi ja digit koos?
Kyosho MP777/GRP
Pigem võib asi olla selles, et mõni vastuvõtja ei taha koos analoogservoga töötada, mis võis põhjustada üleüldise hävingu.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
jah
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
- Grim Reaper
- Postitusi: 1209
- Liitunud: 02.12.2006 00:45
-
- Postitusi: 892
- Liitunud: 22.09.2005 13:01
kas sa mõtled seda, et paned rattad otse ja servo ei jõua peale keeramist rattaid tagasi otse asendisse tuua?motokrosser kirjutas:Miks vahetpole mis servoga rooli päris otseks ei tõmba?
Isegi uue servo ostsin.
Kas tegu offroad autoga?
Kui tugev su servo on?
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779
Get connected: 527 2779
-
- Postitusi: 892
- Liitunud: 22.09.2005 13:01
- Grim Reaper
- Postitusi: 1209
- Liitunud: 02.12.2006 00:45
-
- Postitusi: 892
- Liitunud: 22.09.2005 13:01
Kui kõik nulli keeratud ja teeks nii aga ühele poole siis soovitaks vaadata 3PK kolmanda astme menüüs "adjuster" üle!
Aga kui nii paremale kui vasakule sama teema siis meenub mulle Baja mille 26kg servo samuti ei suutnud kohapeal otseks tõmmata, tähtis on aga see, et sõidu ajal kõik toimiks kuna seisev mudel on aeglane mudel
Aga kui nii paremale kui vasakule sama teema siis meenub mulle Baja mille 26kg servo samuti ei suutnud kohapeal otseks tõmmata, tähtis on aga see, et sõidu ajal kõik toimiks kuna seisev mudel on aeglane mudel
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779
Get connected: 527 2779
- äge marten
- Postitusi: 255
- Liitunud: 03.09.2008 15:53
- Asukoht: Tartu
Oli aeg, kui nii see oli! Tänapäeval võid FM/PCM vastuvõtjat jäädagi taga otsima. Tänapäeval mõistlik 2.4GHz valida. Seal eraldi FM, AM, PCM jms teemasid pole. On eri firmade 2.4GHz lahendused (Futaba FASST, Spektrum DSM ja DSM2 jne)
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
- äge marten
- Postitusi: 255
- Liitunud: 03.09.2008 15:53
- Asukoht: Tartu
Ära sa siis jumala eest räägi meile, MIS asjaga tegu on, eksju... muidu me äkki võibolla oskame isegi midagi arvata ja siis oleks küll halvasti.krusu70 kirjutas:Ärataks vahepeal teemat, nimelt mis asjaga tegelt tegu on: Reklaamitakse kui 2,4GHz Saatjat/vastuvõtjat ning kui lähemalt uurida siis kasutab ikka 27Mhz kristalle.
Ma pole näinud ühtegi 2.4G süsteemi, mis kasutaks vahetatavaid kvartse ja puudub absoluutselt igasugune mõistlik põhjus, miks see peaks teisiti olema.
Vabandust... jäi mainimata. Eeldasin lihtsalt ehk keegi teab. (või siis liiga loll küsimus)ollo kirjutas:Ära sa siis jumala eest räägi meile, MIS asjaga tegu on, eksju... muidu me äkki võibolla oskame isegi midagi arvata ja siis oleks küll halvasti.krusu70 kirjutas:Ärataks vahepeal teemat, nimelt mis asjaga tegelt tegu on: Reklaamitakse kui 2,4GHz Saatjat/vastuvõtjat ning kui lähemalt uurida siis kasutab ikka 27Mhz kristalle.
Ma pole näinud ühtegi 2.4G süsteemi, mis kasutaks vahetatavaid kvartse ja puudub absoluutselt igasugune mõistlik põhjus, miks see peaks teisiti olema.
Näiteks http://www.hpi.ee/?lang=est&m1=1&m2=14&tk=2&prod=4
Kusagilt Jäi silma et Traxxase TQ-3me nimetati 2.4Ghz, aga enam silma ei hakanud.
See M11 kirjeldus su antud lingil sisaldab tõepoolest vihjet kvartsidele, ilmselgelt on tootekirjeldus pärit ajast, kui M11 välja tuli ja siis ta tõepoolest omas kvartsidega raadiomoodulit. 2.4G versioon asjast ei oma ühtegi kvartsi, aga tootekirjeldus on jäänud muutmata (saatja iseenesest on täpselt sama, ainult raadiomoodul on uus). Kui ma omale 1.5a tagasi sellise ostsin, siis ka saatjaga kaasasolnud manual oli vana, kvartsidega raadio jaoks kirjutatud ja 2.4 osa puudutav lisamanual eraldi kaasas. Ei mingit probleemi ja ei ühtegi kvartsi.