Mida arvata Sanwa MX-3 raadiosüsteemist
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
Mida arvata Sanwa MX-3 raadiosüsteemist
Kas selline süsteem aitab ka kuhugi või parem korjata natuke rohkem raha sellise asja jaoks. Igasuguse ideed ja mõtted oodatud. 3PK ja 4PK ja muud taolised raharöövlid on tudengi jaoks välistatud.
sanwa ja 3pm on eestis paljudel. Keegi ei kurda oma kurva saatuse üle, pigem on kõik rahul. 3pm-il on vist kellasid ja vilesid tiba rohkem.
Ainuke probleem oli mul Sanwaga hiljuti Luige rajal lörtsi sees sõites, kui vastuvõtja oli nii vett täis et lõpuks keeldus töötamast. Kuivatasin ta kergelt ära ja kallasin wd40-ga üle ning kohe proovisin - töötas jälle.
Ainuke probleem oli mul Sanwaga hiljuti Luige rajal lörtsi sees sõites, kui vastuvõtja oli nii vett täis et lõpuks keeldus töötamast. Kuivatasin ta kergelt ära ja kallasin wd40-ga üle ning kohe proovisin - töötas jälle.
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
Mina eelistaks hetkel seda Sanwa komplekti. Väidetavalt on Sanwa 2.4GHz hetkel ka parim (M11S) või üks parimatest. Samal ajal paljud kõvad mehed käivad Futaba FASSTist suure ringiga mööda MX-3 hind on ka selline, et pikalt mõtlema ei pea vist. Olen seda saatjat paar korda käes ka hoidnud, et mäleta et miski väga häirinud oleks.
Oman Futaba 3PK ja kui ausalt ütlen, siis ühtegi sellist funktsiooni, mida 3PM-il või MX-3-el ei ole, ma ei kasuta. Võibolla ringiaegade ja taimerite süsteem on ainus, kuid seda läheb ka vaja ainult trennis/vabatreeningutel, kui ajavõtt veel ei tööta - realselt VÄGA harva. Häirib 3PK raskus - minul 890g!
Spektrumi poolelt midagi võrdväärset MX-3-ga hetkel ei ole. DX3R on poole kallim ja DX2.0 ja DX3.0 vanad ning elu on näidanud, et plastiku kvaliteet jätab soovida. Ehk tasuks siiski Spektrum DX3Suurida. Ei tööta uue DSM2 vaid vanema DSM süsteemiga, kuid see-eest omab telemeetria võimalust. Saatja eeliseks kergus ja suur display + telemeetria. Hind 230$. Spektrum on üldiselt ennast töökindlusega tõestanud. Spektrumil tõenäoliselt ka kõige väiksem saadaolev vastuvõtja, mis väikeste mudelite puhul suureks eeliseks.
Oman Futaba 3PK ja kui ausalt ütlen, siis ühtegi sellist funktsiooni, mida 3PM-il või MX-3-el ei ole, ma ei kasuta. Võibolla ringiaegade ja taimerite süsteem on ainus, kuid seda läheb ka vaja ainult trennis/vabatreeningutel, kui ajavõtt veel ei tööta - realselt VÄGA harva. Häirib 3PK raskus - minul 890g!
Spektrumi poolelt midagi võrdväärset MX-3-ga hetkel ei ole. DX3R on poole kallim ja DX2.0 ja DX3.0 vanad ning elu on näidanud, et plastiku kvaliteet jätab soovida. Ehk tasuks siiski Spektrum DX3Suurida. Ei tööta uue DSM2 vaid vanema DSM süsteemiga, kuid see-eest omab telemeetria võimalust. Saatja eeliseks kergus ja suur display + telemeetria. Hind 230$. Spektrum on üldiselt ennast töökindlusega tõestanud. Spektrumil tõenäoliselt ka kõige väiksem saadaolev vastuvõtja, mis väikeste mudelite puhul suureks eeliseks.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
OT: Paluks järeleaitamistunde! Kui palju te kasutate reaalses elus (sõidu ajal?) neid kolme pöidla alla jäävat nublakat? Need 3pk puhul Dual rate, mingi lüliti ja veel midagi? Kas nende puudumine häiriks?
3pm-il on vastavad nublakad olemas, sanwal mitte. Kui ma ka peaks praegu pulti ostma hakkama, kas need nublakad omavad mehele metsast mingit tähtsust?
3pm-il on vastavad nublakad olemas, sanwal mitte. Kui ma ka peaks praegu pulti ostma hakkama, kas need nublakad omavad mehele metsast mingit tähtsust?
-
- Postitusi: 892
- Liitunud: 22.09.2005 13:01
tipp topp süsteem.
Kui ta just ilmtingimata ei pea 2,4ghz olema, siis Hobbyboxist saab 40mhz FM süsteeme hinnaga 1680kr...
Kui ta just ilmtingimata ei pea 2,4ghz olema, siis Hobbyboxist saab 40mhz FM süsteeme hinnaga 1680kr...
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
Nende pöidla all olevate "dial" rullide funktsiooni saab 3PK menüüs muuta. Võid nende abil exponentialist kuni ma-ei-tea-milleni väärtust muuta sõidu ajal. Tehase seades muudab ülemine rooli käiku ja alumine piduri käiku. Olen mõlemat sõidu ajal vahest harva tarvitanud. Offroadis olen näitks sõidu ajal pidurit juurde kruvinud. Jällegi - tore, kui olemas on, kuid saab vabalt ka ilma hakkama.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
-
- Postitusi: 892
- Liitunud: 22.09.2005 13:01
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
hmm... antud teema (ppm, hrs jne) on ju lausa "kleeps" selles alalõigus...businessman kirjutas:küsiks veel seda mis süsteemis see on, kas mingi ppm, hrs vms, ehk kas on mingit vahet on mul digi servod või analoog servod
link sulle: http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=1545
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
no aga sealt teemast ei loe ma välja mis süsteemi MX-3 fhss kasutab, või toetab see kõiki süsteemetomkar kirjutas:hmm... antud teema (ppm, hrs jne) on ju lausa "kleeps" selles alalõigus...businessman kirjutas:küsiks veel seda mis süsteemis see on, kas mingi ppm, hrs vms, ehk kas on mingit vahet on mul digi servod või analoog servod
link sulle: http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=1545
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
Mis on servode "toetamise" taga (minu arusaa - kui keegi teab paremini siis valgustagu):
Analoog servod (enamlevinumad):
Servosse läheb 3 juhet: must (-, maa), punane (+, pinge), valge (signaal). +/- on nii nagu ikka - nende kaudu antakse servole voolu, et toita tema elektroonikat ja mootorit, mis võtab enamuse voolu (seda vaid keeramise hetkel). Signaali antakse (minuteada - ei viitsinud kontrollida) 50 korda sekundis ristkülik impulsiga. Signaali kodeering on: kui impuls on 50% perioodist siis on servo kesk-asendis (nullis) ning implusi ja perioodi suhet muutes antakse servole mõista, kus asendis ta olema peaks. Selliselt:
|_______|-----------| = ~50% = nullis
|___|-----------------| = keeratuna ühele poole
|___________|-----| = keeratuna teisele poole
Ja selline signaal kordub siis 50x sekundis (50 hertsi) selliselt:
|____|-----|____|-----|____|---- jne....
Analoog servo puhul on oluline teada, et mootorile peale antav vool (ning sellest lähtuvalt tema ja kogu servo reageerimise kiirus ning jõud) sõltub sellest kui erinev on servo reaalne asukoht soovitud asukohast. See tähendab: kui erinevus on väike -> vähe voolu peale -> vähe väänet (halb asi - servo ei üritagi väga kõvasti soovitud asendisse ennast ajada) -> kulub vähe voolu (hea asi...).
Digi servod (enamlevinumad):
Kaabeldus sama (värvid jne).
Erisused analoogist:
Toetavad signaali sagedust 300 hertsi, (6x tihedam) mis tähendab seda, et kui sina muudad käsklust servo asendi osas siis see inf jõuab servosse kuni 6x varem kui analoogi puhul (kuni sest kui sa keerasid rooli just enne servosse signaali saatmise hetke siis pole vahet - nii, et keskmiselt tegelikult vaid 3x varem)
Kõik digi servod, mida seni olen näinud kasutatavat toetavad ka 50 [img]hertsi[/img] signaali - toetavad = saavad aru ja toimivad.
Analoog servod üldreeglina (ma ei tea ühtegi) ei toeta 300 hertsist signaali sest nende jaoks on see jutt 6x kiirem sellest, millele nag on ehitatud. Analoog servo ühendamise tulemus 300 hertsise signaaliga süsteemile: servo loeb (mõõdab) oma asukohta koguaeg valesti ning üritab koguaeg korrigeerida ennast suures koguses kuid saab iga kord täiesti lambi asukoha käsu. Selline 50x sekundis lahmimine lõppeb servole tavaliselt surmavalt ning seda on tavaliselt näha sinise suitsuna. Kuidas ära tunda, et asi jama - servo tõmbleb ja iniseb isegi siis kui hoovastik pole küljes. Korraks ühendamine tavaliselt ei tapa, küll aga 10 sekundine piinamine võib juba lõppeda servo surmaga.
Digiservode teine erisus analoogist - nendel ei ole otseselt seotud mootori vool etteantud asukoha ja reaalse servo asukoha vahega vaid mootorile antakse 100% voolu seni kuni servo on jõudnud 100% õigesse kohta. Voolu antakse implussidena. Tänu sellele, et ka väikse (eesmärgi ning reaalsuse) erisuse korral antakse 100% voolu mootorile on digiservod erksamad ning hoiavad oma postitsiooni paremini kui analoogid. Nende puhul on töötava servo nügimisel kohe kuulda, et hakkab pinisema tugevalt (mootrit pritsitakse 100% vooluga kohe väikese erisuse korral).
Sellest lähtuvalt (et vool on ainult, kas 100% võimalikust või 0% kui õige asukoht on saavutatud) võtavad digiservod üldiselt rohkem voolu kuid see kasutatakse kõik heal eesmärgil .
HRS'is toimivad süsteemid - toimivad lisaks muudele edevatele funktsionaalsustele lisaks 300 hertsises resiimis -> ühendad analoog servo ja saad tast lahti.
Digi servot võib kõigi süsteemidega ühendada - ta on inteligentsem ning saab aru mõlemast singaali sagedusest.
Digi servo on "parem" ka "analoog" süsteemidega ühendatuna kuna: analoog süsteemis saab digiservo lihtsalt oma käsud kätte vaid 50 korda sekundis (kuigi toetab ka 300't) - kõik muud tema hüved on aga samad.
Mida head HRS veel teeb:
Signaal toetab suuremat servo postitsioonide arvu (resolutsiooni), mis tähendab seda, et servot (ja mudelit) on võimalik täpsemalt juhtida.
Signaali kaudu on võimalik vastuvõtjat "progeda" - minul on näiteks failsafe asendid seadistatud pulti. Süsteemi sisse lülitades kopitakse esimese 30 sekundi jooksul failsafe seaded vastuvõtjasse.
Ja nüüd siis sinu täpsema küsimuse juurde:
Kas MX-3 on HRS resiimis - ei tea...
Tean vaid niipalju, et Sanwa asjad on traditsiooniliselt "analoogid". Nende kõvemad (kiiremad + tugevamad) servod on samuti "analoogid". Viimasel ajal on tulnud Sanwalt välja rohkem digiservosid (on alustatud tootmist). Iga servo puhul tuleb konkreetselt otsida "Digital" kirja.
"Analoogi" (mitte servode puhul) ei ole mõtet karta kuna 50 korda sekundis tähendab reaalsuses viidet maksimaalselt 0,02 sekundit, keskmiselt aga 0,01 sekundit (ei ole mõtet loota, et keerad rooli alati kõige halvemal momendil).
Tulemus - väga paljud kasutavad raadiotena mitte_hrs'i ning servodena digisi kuna:
a) hrs ei anna enamustele sõitjatele tunnetatavat raadiosüsteemi kiiremat toimimist.
b) digiservod annavad tuntavalt kiirema reageerimise.
Analoog servod (enamlevinumad):
Servosse läheb 3 juhet: must (-, maa), punane (+, pinge), valge (signaal). +/- on nii nagu ikka - nende kaudu antakse servole voolu, et toita tema elektroonikat ja mootorit, mis võtab enamuse voolu (seda vaid keeramise hetkel). Signaali antakse (minuteada - ei viitsinud kontrollida) 50 korda sekundis ristkülik impulsiga. Signaali kodeering on: kui impuls on 50% perioodist siis on servo kesk-asendis (nullis) ning implusi ja perioodi suhet muutes antakse servole mõista, kus asendis ta olema peaks. Selliselt:
|_______|-----------| = ~50% = nullis
|___|-----------------| = keeratuna ühele poole
|___________|-----| = keeratuna teisele poole
Ja selline signaal kordub siis 50x sekundis (50 hertsi) selliselt:
|____|-----|____|-----|____|---- jne....
Analoog servo puhul on oluline teada, et mootorile peale antav vool (ning sellest lähtuvalt tema ja kogu servo reageerimise kiirus ning jõud) sõltub sellest kui erinev on servo reaalne asukoht soovitud asukohast. See tähendab: kui erinevus on väike -> vähe voolu peale -> vähe väänet (halb asi - servo ei üritagi väga kõvasti soovitud asendisse ennast ajada) -> kulub vähe voolu (hea asi...).
Digi servod (enamlevinumad):
Kaabeldus sama (värvid jne).
Erisused analoogist:
Toetavad signaali sagedust 300 hertsi, (6x tihedam) mis tähendab seda, et kui sina muudad käsklust servo asendi osas siis see inf jõuab servosse kuni 6x varem kui analoogi puhul (kuni sest kui sa keerasid rooli just enne servosse signaali saatmise hetke siis pole vahet - nii, et keskmiselt tegelikult vaid 3x varem)
Kõik digi servod, mida seni olen näinud kasutatavat toetavad ka 50 [img]hertsi[/img] signaali - toetavad = saavad aru ja toimivad.
Analoog servod üldreeglina (ma ei tea ühtegi) ei toeta 300 hertsist signaali sest nende jaoks on see jutt 6x kiirem sellest, millele nag on ehitatud. Analoog servo ühendamise tulemus 300 hertsise signaaliga süsteemile: servo loeb (mõõdab) oma asukohta koguaeg valesti ning üritab koguaeg korrigeerida ennast suures koguses kuid saab iga kord täiesti lambi asukoha käsu. Selline 50x sekundis lahmimine lõppeb servole tavaliselt surmavalt ning seda on tavaliselt näha sinise suitsuna. Kuidas ära tunda, et asi jama - servo tõmbleb ja iniseb isegi siis kui hoovastik pole küljes. Korraks ühendamine tavaliselt ei tapa, küll aga 10 sekundine piinamine võib juba lõppeda servo surmaga.
Digiservode teine erisus analoogist - nendel ei ole otseselt seotud mootori vool etteantud asukoha ja reaalse servo asukoha vahega vaid mootorile antakse 100% voolu seni kuni servo on jõudnud 100% õigesse kohta. Voolu antakse implussidena. Tänu sellele, et ka väikse (eesmärgi ning reaalsuse) erisuse korral antakse 100% voolu mootorile on digiservod erksamad ning hoiavad oma postitsiooni paremini kui analoogid. Nende puhul on töötava servo nügimisel kohe kuulda, et hakkab pinisema tugevalt (mootrit pritsitakse 100% vooluga kohe väikese erisuse korral).
Sellest lähtuvalt (et vool on ainult, kas 100% võimalikust või 0% kui õige asukoht on saavutatud) võtavad digiservod üldiselt rohkem voolu kuid see kasutatakse kõik heal eesmärgil .
HRS'is toimivad süsteemid - toimivad lisaks muudele edevatele funktsionaalsustele lisaks 300 hertsises resiimis -> ühendad analoog servo ja saad tast lahti.
Digi servot võib kõigi süsteemidega ühendada - ta on inteligentsem ning saab aru mõlemast singaali sagedusest.
Digi servo on "parem" ka "analoog" süsteemidega ühendatuna kuna: analoog süsteemis saab digiservo lihtsalt oma käsud kätte vaid 50 korda sekundis (kuigi toetab ka 300't) - kõik muud tema hüved on aga samad.
Mida head HRS veel teeb:
Signaal toetab suuremat servo postitsioonide arvu (resolutsiooni), mis tähendab seda, et servot (ja mudelit) on võimalik täpsemalt juhtida.
Signaali kaudu on võimalik vastuvõtjat "progeda" - minul on näiteks failsafe asendid seadistatud pulti. Süsteemi sisse lülitades kopitakse esimese 30 sekundi jooksul failsafe seaded vastuvõtjasse.
Ja nüüd siis sinu täpsema küsimuse juurde:
Kas MX-3 on HRS resiimis - ei tea...
Tean vaid niipalju, et Sanwa asjad on traditsiooniliselt "analoogid". Nende kõvemad (kiiremad + tugevamad) servod on samuti "analoogid". Viimasel ajal on tulnud Sanwalt välja rohkem digiservosid (on alustatud tootmist). Iga servo puhul tuleb konkreetselt otsida "Digital" kirja.
"Analoogi" (mitte servode puhul) ei ole mõtet karta kuna 50 korda sekundis tähendab reaalsuses viidet maksimaalselt 0,02 sekundit, keskmiselt aga 0,01 sekundit (ei ole mõtet loota, et keerad rooli alati kõige halvemal momendil).
Tulemus - väga paljud kasutavad raadiotena mitte_hrs'i ning servodena digisi kuna:
a) hrs ei anna enamustele sõitjatele tunnetatavat raadiosüsteemi kiiremat toimimist.
b) digiservod annavad tuntavalt kiirema reageerimise.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
Võib küllbusinessman kirjutas:tänud! see juba asjalikum vastus. niiet pole põhimõtteliselt vaja karta et mõne servo võib maha põletada, nagu mõnel juhtunud on, kuna on valet servot vales süsteemis kasutatud.edvin kirjutas:sanwa toetab nii analoog, kui digiservosid.
Kui sinu raadio süsteem on HRS resiimis (juhul kui on muudetav, mis resiimis asi toimib) ja ühendad analoog servo siis võid lahti saada küll...
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
Kas mõni teadjam mees võiks kommenteerida mida selle all täpsemalt mõeldakse:
Your MX-3FHSS Computer R/C system receiver is NOT equipped with BEC circuitry. DO NOT use more than 6.0 volts to power the receiver. Anything higher than 6.0 volts will burn-up or destroy your receiver.
Kas siin on mõeldud, et ei tohi kasutada näiteks 6-cell akut, ehk 7.2 voldist akut, või on mõeldud, et ei tohi ka kasutada korralikult täislaetud 6 voldist akut, sest täislaetult näitab see mingi 6.5x volti.
Your MX-3FHSS Computer R/C system receiver is NOT equipped with BEC circuitry. DO NOT use more than 6.0 volts to power the receiver. Anything higher than 6.0 volts will burn-up or destroy your receiver.
Kas siin on mõeldud, et ei tohi kasutada näiteks 6-cell akut, ehk 7.2 voldist akut, või on mõeldud, et ei tohi ka kasutada korralikult täislaetud 6 voldist akut, sest täislaetult näitab see mingi 6.5x volti.
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
noh, seda ma mõtlen jah, et täis aku näitab rohkem. praegu hirmutabki ära see, et on kirjas just DO NOT USE MORE than 6.0 volts. oleks lihtsalt 6v kirjas poleks midagiedvin kirjutas:Möhhhh? Et kuidas ma saan 6v akupakiga sõita lubatud ongi ainult 6v?
Tegelikult muidugi kui täislaetud akupaki pinget mõõta, on see üle 6V
Kui 230$ maksvatest komplektidest juba juttu on, siis ma ei saa jätta mainimata, et sinna hinnaskaalasse mahub ära ka Nomadio React. Funktsionaalsuses sellele vist väga nagu ära ei tee, olgugi, et veidi odav plast. Samas mina olen praeguseks aasta kasutanud, ja ühtegi tükki küljest pole kukkunud. Väga mõnus ja asjalik pult, toetab samuti telemeetriat.
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
Kas 2.4Ghz ei meeldi takistused? nimelt asi selles, et käisin kord kruusakarjääris sõitmas ja kahel korral kui auto kadus kruusahunniku taha nii, et otsene silmside kadus, oli kuulda et auto tegi seda mis tahtis, ehk siis jättis gaasi peale ja niipea kui auto poole jooksin ja seda nägema hakkasin sai jälle puldist juhtida.
-
- Postitusi: 516
- Liitunud: 25.04.2006 16:43
- Asukoht: Kuressaare, Tallinn
võib laadida tavalisi AA akusid ka vabalt. Nii nimh kui nicd.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu