1. leht 1-st
spur holder
Postitatud: 10.09.2015 18:23
Postitas Ets
Tere foorumlased!
Ehitan ühte väga vanakooli 1:10 nitro monsterit ümber elektrikaks (Robbe Hard Rock).
Kas keegi oskab mulle öelda, millise mudeli järgi ma leiaksin 5mm võllile spur gear holderi?
Võllil on risti pin, mis fikseerib spurri, kuid enamus holdereid, mis ma netist leian, ei maini võlli augu läbimõõtu ega näita, kas fikseeriva risti pulga soon on sees.
Sellist tükki mõtlen, kuid dimensioone ei tea (pildilt näen, et fikseeriva pulga soon on olemas):
http://cdn.rcmart.com/images/gpm-SCX015-OR-1.jpg
Teine küsimus, praegune hammasrataste suhe on 47T spurr ja 16T mootori hammakas (1.0 mod). Ma asendaks nitroka olemasoleva 3500kV mootoriga (
http://www.rcmart.com/speed-passion-sp0 ... h=1560_946) ning hakkaks kasutama 3S akut siis, kas ma võiksin valida 48p või 64p hammakad? Praegune ülekanne on 3:1 ja eeldades, et nitrokas jookseb ca. 35k rpm siis 3S peal jookseks minu mootor kah umbes samasse auku. Mootori võll on 3.17mm.
Praegune seis on selline:
https://www.dropbox.com/s/1ncdwlm6u021k ... 0.jpg?dl=0
Re: spur holder
Postitatud: 11.09.2015 07:28
Postitas harg
Ettevõtmine on väärt ja abi tuleb ....
Mootor: pole mõtet seda kuagilt kauglet osta, kohapeal on sellised olemas (Magnetic Pro2 BL Motor 10.5T–3700kv), hind 69€ (sul omal tuleb sama või kallim kui kaugelt tellid). 48p või siis mod 1 on õige tee, 64p on liiga peenike.
Keskel on sul seal praegu jäik võll (millele spurr läheb), mõistlik on sinna mingi läbilibisev sidur (slipper-clutch) tekitada siis on spur paigas ja ka kõik mis sinnajuurde kuulub (midagil sellist nagu
siin, lehe keskel on mainitud new two-way slipper clutch)
Re: spur holder
Postitatud: 11.09.2015 08:51
Postitas Ets
Tänan vastuse ja idee eest.
Kas see slipper clutch, mida minul võiks vaja minna, on umbestäpselt selline?
http://www.rcmart.com/gear-clutch-compl ... 5_739_1651
Mootori osas, mootor on mul varasemast juba olemas. Sestap, ma selle projekti ette võtsin. Tahaksin uskuda, et see turske mootor jaksab seda kere vedada.
Re: spur holder
Postitatud: 11.09.2015 09:03
Postitas harg
Midagi sellist jah (teadmata küll täpselt mis sellel traxxase asjal kõhus on).
Kuugel aitab ka aru saada milline üks slipper-clutch on
Re: spur holder
Postitatud: 11.09.2015 09:22
Postitas Ets
Kas see DEX410 clutch oleks minu masinale sobilik? Ta jätab pildil sellise õhukese ja nõrga mulje...
http://www.ebay.co.uk/itm/151788999160
Re: spur holder
Postitatud: 11.09.2015 10:52
Postitas harg
Ets kirjutas:Kas see DEX410 clutch oleks minu masinale sobilik? Ta jätab pildil sellise õhukese ja nõrga mulje...
Vot seda ei tea
sõltub ju veel kuidas seal laagripukid on ja selle "kseskmise difri" üldpikkus jms.
Vastupidavuses ma ei kahtle, 4WD bagi kestab ilusasti, isegi kui mootor on seal ca 7000kv (ehk 2x vägevam kui sul plaanitud)
asi ise siis selline
Re: spur holder
Postitatud: 11.09.2015 22:19
Postitas Ets
Aga mida sellest mõttest arvata, kui panna keskdiffer? Sama differ nagu on esi- ja tagasillas.
Re: spur holder
Postitatud: 12.09.2015 07:30
Postitas harg
Ets kirjutas:Aga mida sellest mõttest arvata, kui panna keskdiffer? Sama differ nagu on esi- ja tagasillas.
Kui mahub füüsiliselt siis miks ka mitte?
Re: spur holder
Postitatud: 12.09.2015 08:41
Postitas OnuEnn
Ets kirjutas:Aga mida sellest mõttest arvata, kui panna keskdiffer? Sama differ nagu on esi- ja tagasillas.
Kui paned tavalise diffri keskele, kaabivad kohalt minnes ainult esirattad.
Pead sinna mõtlema mingi LSD süsteemi, et tagumised ka korralikult jõudu saaks.
Re: spur holder
Postitatud: 12.09.2015 08:44
Postitas Ets
OnuEnn kirjutas:Ets kirjutas:Aga mida sellest mõttest arvata, kui panna keskdiffer? Sama differ nagu on esi- ja tagasillas.
Kui paned tavalise diffri keskele, kaabivad kohalt minnes ainult esirattad.
Pead sinna mõtlema mingi LSD süsteemi, et tagumised ka korralikult jõudu saaks.
Hea tähelepanek. Aitäh teile mõlemale kaasa mõtlemast.
Re: spur holder
Postitatud: 12.09.2015 18:12
Postitas harg
OnuEnn kirjutas:Kui paned tavalise diffri keskele, kaabivad kohalt minnes ainult esirattad.
Ja see väide põhineb? Miks mitte tagarattad?
Tegelikult pole see asi niilihtne midagi ja vajadusel on ravi lihtne.
Saad asja valmis siis "eputa" tulemusega
Re: spur holder
Postitatud: 12.09.2015 19:27
Postitas OnuEnn
harg kirjutas:OnuEnn kirjutas:Kui paned tavalise diffri keskele, kaabivad kohalt minnes ainult esirattad.
Ja see väide põhineb? Miks mitte tagarattad?
Tegelikult pole see asi niilihtne midagi ja vajadusel on ravi lihtne.
Saad asja valmis siis "eputa" tulemusega
See väide põhineb tavalisel füüsikal ja omal kogemusel keskdifritega 1/1 maailmas.
Ma ei usu, et 1/10 maailmas füüsika kuidagi teine on
Re: spur holder
Postitatud: 12.09.2015 20:09
Postitas harg
OnuEnn kirjutas:harg kirjutas:OnuEnn kirjutas:Kui paned tavalise diffri keskele, kaabivad kohalt minnes ainult esirattad.
Ja see väide põhineb? Miks mitte tagarattad?
See väide põhineb tavalisel füüsikal ja omal kogemusel keskdifritega 1/1 maailmas.
Ma ei usu, et 1/10 maailmas füüsika kuidagi teine on
Ei olegi füüsika eriline aga seleta lahti
miks esirattad ja mitte tagarattad?
Re: spur holder
Postitatud: 12.09.2015 21:57
Postitas OnuEnn
Kui läks närimiseks, siis läks
Kuidas differ töötab:
https://www.youtube.com/watch?v=SOgoejxzF8c
Seletuseks.
Kui esi- või tagadiffer keskele panna, siis kohalt minnes rakendub enamus auto kaalust tagaratastele ja esimesed muutuvad kergeks.
Tööle hakkab satelliidikarp ja enamus jõust suunatakse kergema suunas, see tähendab ette.
Sama juhtub ka siis, kui võtad mudelil ühest rattast kinni ja annad gaasi.
See ratas seisab ja teine käib ringi, kui muidugi differ taavetit täis ei ole topitut.
Re: spur holder
Postitatud: 13.09.2015 09:37
Postitas tony012
Onuenn... Kõikidel 1/8 offroadidel on kõik kolm diffrit täpselt sama ehitusega... Huvitaval kombel veavad kiirendades ikkagi kõik 4... Niikaua kui sul on kogemusi vaid paari autotüübi jagu ei pea ju õpetama valesti asjast huvitatud nokitsejat...
Re: spur holder
Postitatud: 13.09.2015 12:49
Postitas OnuEnn
tony012 kirjutas:Onuenn... Kõikidel 1/8 offroadidel on kõik kolm diffrit täpselt sama ehitusega... Huvitaval kombel veavad kiirendades ikkagi kõik 4... Niikaua kui sul on kogemusi vaid paari autotüübi jagu ei pea ju õpetama valesti asjast huvitatud nokitsejat...
Nokitsejale soovin ainult parimat ja hoiatan lihtsalt ohtude eest.
1/8 offroadidel kõikidel ei ole keskel üldse diffrit
On käigukast ja viimane võll on sama, mis esimeses postituses. Sirge võll, millest läheb otse juba kardaanidesse.
Näiteks võin tuua Traxxas, HPI, Kyosho, Jamara, mida enamus tavakasutajaid kasutab.
Inferno 1/16 on olnud ainuke, millel keskel differ ja mille kiirelt ka kinni liimisin.
Nii et ma ei ütleks, et mul vaid paari autotüübiga kogemust on.
Ka 1/1 autodel ei ole lihtne differ keskel.
On LSD + kaasa aidatakse ABS'iga.
Re: spur holder
Postitatud: 13.09.2015 13:21
Postitas OnuEnn
Selgituseks veel keskdiffrist.
Selle tõsine vajadus on kindlasti võistlusklassis, et kurvist väljudes tagataks esiratastele korralik haarduvus.
See takistab ladva püsti vedamist.
Kuid tavakasutajal pole sellest sooja, ega külma looduses sõites
Kuidas oleks keskdiffriga see võimalik?
https://www.youtube.com/watch?v=ARiesbGgeM4
Re: spur holder
Postitatud: 13.09.2015 19:48
Postitas tony012
Mul on 1/8 võistlusbagi, mullel on keskdifris 40k õli ja see teeb sedasama suht hästi... Videot pole, aga seda said vahtida umbes 300 Keila huvitegevuse messi külastajat...
Re: spur holder
Postitatud: 13.09.2015 22:48
Postitas OnuEnn
tony012 kirjutas:Mul on 1/8 võistlusbagi, mullel on keskdifris 40k õli ja see teeb sedasama suht hästi... Videot pole, aga seda said vahtida umbes 300 Keila huvitegevuse messi külastajat...
Seda ma ju räägingi.
Keskdiffer peab takistusega olema.
Selleks, et tavakasutaja ei peaks oma pead vaevama mingite õlidega, pole keskdiffrist mingit pointi.
Kui selle autoga muidugi võistlema ei taheta hakata.
Re: spur holder
Postitatud: 16.09.2015 10:50
Postitas Ets
Tellisin Traxxase slip clutchi ja mõned mootori pinionid mod0.8-le (32p).
http://www.amain.com/rc-cars/traxxas-co ... 78/p221386
Eks ma arvatavasti saan seda modida, et saada kardaanide pesad sinna külge.
Õnneks on sellel valmistükil sellised võlliotsad, kuhu saab keerata minu olemasolevad pesad, kui võlli läbimõõt on sama.
Selle clutchi võlli pikkust ikka ei tea, võibolla on vaja teisi kardaane.