Küünlad

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Küünlad

Postitus Postitas antia » 02.09.2005 14:06

Kas see on tavaline et küünlaid läheb nagu leiba või tähendab see, et segu on liiga lahja ja temp liiga kõrge. Kas kusagil on ka infi, milliseid küünlaid millise töömahu ja välis temperatuuriga kasutada?

Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 359
Liitunud: 21.06.2005 08:47
Asukoht: talin

Postitus Postitas ranno » 02.09.2005 14:41

Minu kogemus alles äsja ostetud mootoriga, millega on 10 paaki sõidetud, et ikka lasen selle küünlaga, mis kaasas oli, kuigi öeldakse et eriti sissesõidul on normaalne kui neid kulub.. isiklikult soovitan kasutada alati seda, mida autotootja soovitab või äärmisel juhul mõne tunnustatud tootja analoogi.. ükskord ostsin kullo poest mingeid odavaid ja neid ma vahetasin iga paari minuti tagant.. samas võib sul ka miskit muud olla, aga sellest räägivad ehk juba spetsialistid..

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 02.09.2005 17:16

Savage originaal küünlaid peaks seekordse lastiga tulema. Mul endal kestis samuti Originaal kõige kauem, mingi 4-5 kuud.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 02.09.2005 18:27

Küünal, kui selline on täiesti normaalne kulumaterjal, kui ta kestab 4-5 kuud on midagi valesti (näiteks mootor ei anna täit võimu välja).

Läbipõlemise põhjus on enamasti seadistuses või vales kütuses, või Robbe küünlas (andke mulle mu otsekohesust andeks aga see asi, kähkusõiduks, küünla nimetust ei vääri, hobikulgemiseks megarikka seguga, kui vahetad küünalt kord aastas on bueno). Põhimõtteliselt küünal põleb läbi, kui spiraal just mehaanilist vigastust ei saa (kivi mootoris või midagi, mis on paha-paha. Selle vältimiseks võib näiteks mootori surveastet vähendada (lisades küünla alla üks vaskseib), mis.. tõsi annab ka vähem võimu, kuid paljud seda ei märka. Lihtne võimalus küünalt läbi põletada on talle liigapalju voolu anda käivitusel (kui sul on nn jõupaneel mitte akuga toide, siis mõistad), ning vast moodus kuidas küünlaid kõige rohkem tapetakse on normaalse/nõks lahja seguga sõites paagi tühjakslaskmine. See VÕIB, aga ei pruugi küünalt tappa, samuti on mootori suretusmeetoditega, kõige tervislikum on hooratta peatamine näpu või jalanõuga.

Üldine reegel on see, väiksem mootor = kuumem küünal ja vastupidi, kuumem ilm = jahedam küünal ja vastupidi.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 04.09.2005 21:01

Nagu Rando ütles, küünal on kulumaterjal. Mis ei tähenda, et neid peaks "nigu leiba" minema. Lahja segu (=detonatsiooni) tõttu läbipõlenud küünlal on tavaliselt elektrood kas imelikuks väändunud või (raskemal juhul) üldse kadunud. Viimase variandi puhul on muide 2 võimalust - kadus kohe läbi väljalaskepordi välja või siis mitte. Selle teise variandi puhul läheb kolb ja hülss vahetusse... Küünla säästmiseks tuleb segu rikkamaks keerata, külmemat küünalt kasutada või kompressiooni vähendada (kõik need tegevused hilistavad süütemomenti.

Küünla iga kuudes muidugi ei loeta, mul kastis on mõned aastaid vedelenud, ilma et midagi juhtuks :P Mingi 4-5 liitrit peaks küünal tegelikult vastu pidama ikka. Ise panen enne iga olulist finaali uue küünla ja tagavara tuleb rajaboksi kaasa. Vahel, kui ökomeest mängida tahan, kruvin peale finaali selle küünla jälle maha ja kasutan järgmises finaalis jälle. Üle kahe finaali (koos soojendustega tiba üle tunni sõiduaega) ei riski, pole mõtet, küünal ei maksa midagi, selle pisiasja tõttu on väga nadi finaalis raja äärde jääda. Vanade küünaldega sõidan trennid ja eelsõidud.

Väike taskujuhend ka:

The lower the plug number, the hotter it is and the lower the nitro you
should be using with it. Conversely, higher nitro = colder plug. The colder
plugs have less platinum in them and more of other elements such as iridium
and other exotic metals to make the element stronger. They also delay the
ignition timing and thereby prevent pinging. If your plug element bends or
breaks, you are too hot. If the engine revs drop after you remove the
battery, and the element is new, you are too cold.

Here are the rules. Note you can only compare numbers within a single mfr's
range. For example, a Picco Turbo #6 is colder than a Novarossi Turbo #6.

Hotter plug (lower number)
* Lower nitro
* Colder air temp
* Less humidity
* Higher altitude
* Lower revs

Colder plug (higher number)
* Higher nitro
* Warmer air temps
* More humidity
* Closer to sea level
* Higher revs/longer straights

Seda kasutades tasub tähele panna, et ei saa klammerduda ühe näitaja külge. Näiteks kui on ilus soe ja kuiv suvine päev, aga äkki läheb pilve, temperatuur langeb 10 kraadi ja hakkab sadama (või peaaegu)... mida siis teed? Paned kuumema küünla, sest temperatuur langes? Võid vabalt näppu lõigata, sest samal ajal õhuniiskus tõusis ja see muudatus võib olla hoopis olulisem, nii et tegelikult on vaja hoopis külmemat küünalt :shock:

Vasta