Miks on väljalaskepordi ülemine serv kaarja kujuga?

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Miks on väljalaskepordi ülemine serv kaarja kujuga?

Postitus Postitas edvin » 01.06.2009 08:45

Silma jäi et mõningate hülside väljalaske ülemine serv on kaarja kujuga, näiteks selline STS 0,21 mootori hüls:
http://www.twf8.ws/new/tech/engine/sts/ ... db-029.jpg
Mõne hülsi puhul on üleval keskel suisa järsk sisselõige. Milleks selline kuju on vajalik? Kas reaalses elus on selline kuju tõesti vajalik? See et kogu port on suunatud allapoole, sellest saan aru aga kaarja kuju mõtekusest mitte.

Uitmõte: Mida kõrgemal on väljalaske ülemine serv, seda vähem on madalate pöörete puhul momenti. Et saada ühtlasemat momendi jaotust?

EDIT: Laiendan küsimust. Kas kõikide portide alumine serv peab olema kolvi pinnaga tasa alumises asendis? Mu toorikutel on kõikide portide alumine serv kolvi pinnast ca 0,5mm kõrgemal.

frank40
Postitusi: 474
Liitunud: 20.06.2005 21:59
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas frank40 » 01.06.2009 20:27

Mu toorikutel on kõikide portide alumine serv kolvi pinnast ca 0,5mm kõrgemal.

See on kogunisti vale,portide alumised servad kas on tasa või pigem allapoole olenevalt kanali asukohast, mõttelise telje suhtes.
+37256150139

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas edvin » 01.06.2009 21:09

Tänud vastuse eest!
frank40 kirjutas:portide alumised servad kas on tasa või pigem allapoole olenevalt kanali asukohast, mõttelise telje suhtes.
Mida Sa mõttelise teljega silmas pidasid?

1. Krt. allapoole suunatud väljalaskeporti on näpuvahel jube niru teha. kuidagi ei saa hinnata kas ülemine serv on hülsi sisepinnal õigel kõrgusel. Risti oleks lihtsam metalli närida. Mis juhtub kui väljalaskeport ei ole suunatud mitte kergelt alla, vaid oleks risti? Sellel ei tohiks vist väga põhimõttelist negatiivset mõju olla? Samas väljalasekanali ülemine pind on mootoriplokis ka allapoole suunatud.
2. Aga igal juhul selline olukord nagu siin fotol näha, vajaks lisaks timingu muutmisele ka mõningast pordi alumise pinna töötlemist?
Pilt

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas edvin » 01.06.2009 22:02

Tänud Sulle Fr. verbaalse infotulva eest!
Maailm on päästetud!

Kasutaja avatar
kaval
Postitusi: 1221
Liitunud: 12.02.2006 21:38
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas kaval » 02.06.2009 09:57

mina lasin kõik augud minifreesiga täpseks+poleerisin nii sisse kui väljalasked üle,suurt vahet muidugi ei tundnud aga enda süda oli vähemalt rahul,et olen kõva tjuuning mees :mrgreen:
allar 562 91 000
Savage25sl/LRP ; Venom VMX-450,
ULL ON RÄÄKINUD !!!

Vasta