hooratta kinnitamine

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

hooratta kinnitamine

Postitus Postitas h6bekuul » 02.02.2009 11:34

on selline mootor:
Pilt
võlli peal istub koonusseib (pronks/vask). Kas on mingi nipp, kuidas ma selle hooratta sinna istutan?
üritasin suruda nii ja naa - ei lähe :(

Kogenud_ja_heatahtlikke_mudeliste_ettetänades

:)
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 02.02.2009 11:39

Ebasobiv hooratas?

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas R0mm » 02.02.2009 11:47

Põhimõtteliselt nii käibki, et surud horatta peale ja keerad mutriga kinni. Hooratas peab sees ka koonusjast avaust omama, mis surub selle pronksist krae ümber väntvõlli kinni. Need justkui peaks olema standartsed...kui sa just mingit 1/10 skaala hooratast ei ürita sinna otsa suruda...kui need on erinevad, seda ma ei tea, pole kunagi ühtegi näinud.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 02.02.2009 11:55

on tavaline

Pilt

proovisin ka nii, võtsin võlli otsast selle maha ja üritasin suruda ratta sisse - ei jõudnud :(

tuleb siis lihtsalt rohkem jõudu rakendada?
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 02.02.2009 12:01

Koonuseid on erineva kaldega ja erineva pikkusega, tuleks ÕIGET kasutada :) Tavaliselt tuleb komplektse siduriga või autoga kaasa õige koonus, kui eraldi hooratas osta, siis see muidugi ei pruugi nii olla. Mootoriga tulnud koonus võib vabalt olla vale.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas R0mm » 02.02.2009 12:04

põhimõtteliselt polegi vaja kedagi kuskile suruda. paned selle krae võlli otsa lõpuni välja vastu laagrit ja siis paned hooratta otsa. Ei olegi isegi vaja kinni suruda teda sinna vaid panedki lihtsalt peale ja kergelt vajutad niipalju kui läheb. Siis võtad mutri ja keerad hoorattale otsa. Samas pead väntvõlli kuidagi kinni hoidma, muidu ei saa mutrit korralikult kinni. Selle jaoks on spetsiaalne tööriist isegi olemas, aga saab ka ilma hakkama. Kui võll kindlalt paigal on, siis keerad suht kalevipoja jõuga mutri kinni ja peakski korras olema. ja tõseti tasub päris jõuga keerata, muidu võib hooratas hakata võlli otsas libisema ja siis pead kõik jälle laiali lammutama, et see asi korralikult kinni saada.

Muidugi jah, kontrolli kas see krae ja hooratta koonus on ikka ühe kaldega. Kui ei ole, siis kokku ei saa, ükskõik mispidi suruda või keerata.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 02.02.2009 12:11

no silmaga vaadates tunduvad kalded nagu sobima...lihtalt lõplikust kohalesurumises jääb pool milli puudu ja ratas hüppab maha koonuselt.
Käis ka peast läbi mutriga kinni tõmmata, aga kas ta millegile viga ei tee? laagrile näiteks? Ja siis muidugi need siduriklotside vedrud tunduvad järgmised pein_in_ässid olema?
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 02.02.2009 12:40

kui hüppab maha, siis on tõenäoliselt vale koonus (koonuse kalle suurem, kui hoorattal). Sellest saab pmtl aru ka, kui pistad koonuse otsapidi hoorattasse ja vaatad teiselt (siduri) poolt, tõenäoliselt see koonuse siduripoolne ots on võimeline seal logisema pisut. See peab olema perfektne, mitte enamvähem.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas R0mm » 02.02.2009 12:41

see hooratas ei peagi sinna täitsa peale minema, muidu ju käiks ta vastu juba laagrile ja mootori korpusele. Tundub et sul kõik sobib, lihtsalt pead julguse kokku võtma ja mutri peale keerama.
Siduriklotside vedrud pole ka teab mis teadus. Kasuta kruvikat ja tiba jõudu. Pole ehk kõige korrektsem paigaldusviis, kuid saab täitsa hakkama paremate vahendite puudumisel.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 02.02.2009 13:08

Rommil on õigus, et hooratas ei lähegi päris lõpuni, mingi õhuvahe peab ikka jääma, AGA kui koonus ikkagi ise hoorattast välja hüppab, ON ta suure tõenäosusega vale. Vale koonuse kasutamisega keerad hooratta p..se, kõigepealt rikud kinnikeeramisega koonuspinna ära ja tegelikus elus hakkab ta koonuse peal veel libisema ka, kuna reaalne kontaktpind jääb väikseks.
Õige koonus on hooratta sees nagu ema süles, kuhugi ta ei taha sealt hüpata. Pikkus on jah teine jutt, lühikesele võib panna seibe taha, pika koonuse lühemakslaskmine on probleemsem tegevus, sest lõikepind peab olema perfecto teljega risti. 0.1-0.5mm istubki koonus tavaliselt hoorattast väljas.

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 02.02.2009 14:28

koonus oli mootoriga kaasas....eks ma siis katseta julgemalt...tnx mehed!
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

Vasta