Akude turvalisusest

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Kasutaja avatar
Faasan
Postitusi: 288
Liitunud: 14.01.2009 18:30
Asukoht: Sealt pruuni maja juurest paremale.

Postitus Postitas Faasan » 19.05.2009 18:00

.-
Viimati muutis Faasan, 19.05.2009 19:26, muudetud 1 kord kokku.
Kyosho MP777/GRP

Kasutaja avatar
Faasan
Postitusi: 288
Liitunud: 14.01.2009 18:30
Asukoht: Sealt pruuni maja juurest paremale.

Postitus Postitas Faasan » 29.05.2009 22:33

keegi võiks siia RCGroups'ist selle "LiPo Fires" vms teemast mõned õpetlikud pildid ja videod välja otsida - maha põlenud autod, majad, töötoad jne.
Siin on ühest meelega õhku lastud LiPo'st pildiseeria, et rahvale näidata LiPo ohtlikust. Ühtegi maja seal õhku ei lenda, aga ikkagi. :wink:
http://www.flickr.com/photos/locutis/se ... 425404297/

Tsiteerisin küll vanat teksti, kuid ei leia ühtegi pilti/seeriat mõnest LiPo plahvatusest siit teemas. Lihtsalt üritan kasulik olla. :wink:
Kyosho MP777/GRP

Kasutaja avatar
s3ri0us
Postitusi: 36
Liitunud: 06.05.2010 19:05
Asukoht: Valga

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas s3ri0us » 12.05.2010 18:42

mul oli kunagi yks suur f1 "mänguasi" RC auto. Jäi siis sõbra poole kuuri ja aku jäi auto külge ja lihtsalt mingi läks põlema, aku läks lühisesse vms. Vedas et ta just seal kuuris tegutses, muidu oleks minu auto pärast teisel kuur/töötuba maha põlenud.
E-firestorm 10T Brushless

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas edvin » 25.07.2010 13:35

Peale sõitmist läks üks kõvas kestas Lipo punni (mitte päris sulepadja näoliseks), aku temp oli ca 40 kraadi. Peale jahtumist tõmbas tagasi veidi siledamaks. Kas oleks mõistlikum seda akut enam mitte kasutada või ei juhtu midagi kui veel laadida ja sõita? 5000mah on nominaalne mahtuvus, viimastel aegadel üle 4000mah sisse pressida enam ei õnnestunud.

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas edvin » 31.07.2010 19:53

Proovisin:
Laadimine oli tavaline - põlema ei läinud
Tarvitamine oli tavaline - põlema ei läinud. Aga läks jälle punni ning auto jäi aeglaseks enne lipo cut offi. Seega mingi purk on väga väsinud.

Stroke
Postitusi: 11
Liitunud: 22.06.2010 00:04

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas Stroke » 31.07.2010 20:49

sul cellide pingeid 1 haaval laadija ei näita? et siis laadimine ikka balanced?

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas edvin » 02.08.2010 00:10

Ainult balanseerides laengi. Kusjuures pinged olid kohe laadimise alguses võrdsed. Sisse mahtus 3000mah, seega aku kõlbab ainult lipo tuleohtlikkuse testimiseks.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas R0mm » 02.08.2010 08:06

Kuumad ilmad ei mõju aku tervisele üldse hästi. Kipuvadki punni minema isegi kui nende tervislik seisund eelnevalt täielikult korras on.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

arne
Postitusi: 80
Liitunud: 29.06.2005 13:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas arne » 16.09.2010 09:44

Valin akut sellisesse kohta, kus pole välistatud, et ta näiteks pooleteist meetri kõrguselt maha kukkuda võib. Akule läheb mingi paksem pehmendussukk ümber aga ikkagi.

Kas Lion on sellise kohtlemise juures turvalisem kui kõvakestaga Lipo või pole väga vahet?

Lifepo4 kahjuks kasutada ei saa - Lion/Lipo natuke kõrgem pinge on kriitiline edutegur :)

Arne

Kasutaja avatar
s3ri0us
Postitusi: 36
Liitunud: 06.05.2010 19:05
Asukoht: Valga

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas s3ri0us » 24.11.2010 10:33

Ei hakka uut teemat tegema, Palju tuleb lipol cut-off voltage panna? Aku on ise 2s 5700mah.
Guugeldasin aga seal oli ainult 3s kohta.
E-firestorm 10T Brushless

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas edvin » 24.11.2010 11:18

Mitte madalamaks kui 3V purgi kohta. Seega 6v 2s aku puhul või veidi rohkem.

Kasutaja avatar
s3ri0us
Postitusi: 36
Liitunud: 06.05.2010 19:05
Asukoht: Valga

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas s3ri0us » 24.11.2010 11:32

kui ma 3v panin sain ma väga vähe sõita
E-firestorm 10T Brushless

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas R0mm » 24.11.2010 13:01

kui on 2S lipo, siis cutoff voltage paned 6,0V mitte 3V.
5700mah akuga peaks mingi 25-30 minutit rallitada saama
Mis regu sul on?
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
s3ri0us
Postitusi: 36
Liitunud: 06.05.2010 19:05
Asukoht: Valga

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas s3ri0us » 24.11.2010 19:41

regu on Ezrun 60A , 6v pole valikus, kõige suurem on 3,4 ja väikseim on 2,6
Manualis on kirjas et kui li-po on siis tuleb kindlalt peale panna
Ja ma pole kunagi 25min kätte saanud.. tavaliselt ca. 10-15 min
E-firestorm 10T Brushless

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas JazZ » 24.11.2010 19:43

No siis ta järelikult tunneb ise ära mitme elemendiga aku ta küljes on ja seadistamisel küsib ühe elemendi miinimum pinget. Sellisel juhul peaks ikkagi 3V õige valik olema. Kui vähe Sa selle seadega sõita said siis?
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas edvin » 24.11.2010 20:16

EZrun-e on olnud õige mitmeid ja midagi tuleb probleemis tuttav ette.
Ezrun 60A on väga hea ja pommikindel regu, kuid bec on võimsate servode (või kinnipoomise jaoks) nõrk või on regu temperatuuri sensoriga midagi korrast ära (näiteks on paks kiht sodi regule peale ladestunud). St. bec võib ülekuumeneda ja seejärel kogu regu lülitatakse ülekuumenemise tõttu välja. Mina lülitasin meie samal regul julmalt temperatuuri jälgimise välja, kuid andsin aru et reaalse ülekuumenemise puhul põleb regu nüüd mõnusa suitsuga maha. Senini ei ole veel põlenud ja aku saan sõita kenasti lipo cut off piirini tühjaks nüüd. Mõistlik oleks vahel jälgida kas ventikas on veel terve. Väga ärahooratud (näiteks miljon korda üle joodetud kontaktid või miljon korda maha kiskumisega kõveraks väänatud) regu puhul ei pruugi pinge mõõtmine ka õieti enam toimida. Ühel sellisel ropult peksa saanud katsejänesel lülitasin lipo cut off funktsiooni täitsa välja.

Kasutaja avatar
s3ri0us
Postitusi: 36
Liitunud: 06.05.2010 19:05
Asukoht: Valga

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas s3ri0us » 24.11.2010 22:33

to jazz: mõni minut, siis ei lasknud enam normaalselt sõita

regu on mul uus, 2 nädalat vana, ja pole mingit sodi peale kukkunud
E-firestorm 10T Brushless

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas R0mm » 25.11.2010 09:11

Palju mAh-e pärast akusse läheb kui regu arvab, et on õige aeg sõitmisele lõpp teha? Palju on reaalne aku pinge pärast cutoffi? Tundub, et sul see regu lihtsalt peksab segast ja mõõdab aku pinget väga valesti...või on aku lihtsalt tuksis.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
s3ri0us
Postitusi: 36
Liitunud: 06.05.2010 19:05
Asukoht: Valga

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas s3ri0us » 25.11.2010 09:24

aku on mul samuti uus,
E-firestorm 10T Brushless

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas JazZ » 25.11.2010 11:49

s3ri0us kirjutas:aku on mul samuti uus,
See fakt ei tähenda veel et ta ka toimiv on.
Võib olla praak. Võib olla ka liiga lahja selle jaoks mida Sa temaga teha tahad, kui Sa üritad temast rohkem voolu kätte saada kui tal anda on siis ka pinge langeb ja tulemus ongi see mida näed.
Muidugi on ka võimalik et regu peksab lihtsalt segast.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Kasutaja avatar
s3ri0us
Postitusi: 36
Liitunud: 06.05.2010 19:05
Asukoht: Valga

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas s3ri0us » 25.11.2010 22:07

aku pinge mõõdan ära esimesel võimalusel
E-firestorm 10T Brushless

Kasutaja avatar
426f
Postitusi: 200
Liitunud: 08.02.2011 22:44

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas 426f » 14.03.2011 13:26

mul hakkas täis laetud lipo toas punnitama,eile laadisin täis ja täna 12:00 vaatasin et natuke punnis,kõvakestal vahe suurem ja tühjaks sõites tõmbas aku õigesse asendisse tagasi,mul toas 27c sooja ka,kas ma peaks täislaetud akut külmkapis hoidma,osad teevad seda,aku siis 5400mah robitronic lipo 2s hardcase

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas lauri » 14.03.2011 13:34

Laadisid sa seda ikka balanceriga? Kindlasti lae ja HOIA akut tulekindlalt spetsiaalses LiPo kotis või kui seda pole, siis näiteks keraamilises nõus. Hetkel on tuleoht eriti suur. Järgmine samm peale punni minekut on leek.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
426f
Postitusi: 200
Liitunud: 08.02.2011 22:44

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas 426f » 14.03.2011 13:59

laen balanceriga ja kõik oli ok. ja nüüd on tühi aku tulekindlas kotis igaks juhuks

Kasutaja avatar
426f
Postitusi: 200
Liitunud: 08.02.2011 22:44

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas 426f » 14.03.2011 15:08

nüüd 56minti laadinud akus 8,20v sees ja ei punnita

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas lauri » 14.03.2011 15:42

Kontrolli, et laadijast ikka ka Balance Charging valitud. Mõni laadija võimaldab ka ilma blancerita laadida, kui nö vale rezhiimi valid, isegi balanceri kui juhe on ühendatud.

Ürita mõõta elementide pinged ära. Eraldi testri abil või laadija abil, kui see võimaldab. Peale laadimise lõppemist peaksid kõik elemendid olema kenasti 4.1-4.2V vahel. Peale nö sõidust tulekut ka enamvähem 0.1-0.2V erinevusega, mitte palju rohkem.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
426f
Postitusi: 200
Liitunud: 08.02.2011 22:44

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas 426f » 14.03.2011 18:32

mul testrit pole,aga laadija näitab et aku on balansis,kas teil ka täis akud hakkavad punnitama kui 27-30c juures seisavad,suvel kuumaga peaks selline nähtus väga tihedalt olema

Kasutaja avatar
revlis01
Postitusi: 32
Liitunud: 21.07.2010 17:22
Asukoht: Pärnu

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas revlis01 » 14.03.2011 19:22

426f siin natuke lugemist kuidas hoida liposi. Ise sain nii aru, et kui neid otsese päikese kätte ei pane siis ei juhtu midagi.

Tekkis selline küsimus, et kas tavalise multimeetriga saab lipo cellide pinget mõõta. Või äkki mõeldigi seda "erilise testri" all.
- A balanced cell is a happy cell! -
220S FPV rallikas
Sbach 3D vahukas| HK Mini DLG Pro | HK Mini Saturn F3A | Kyosho Edge 540
FatShark Dominator V2
Turnigy 9X w/ FrSky Module

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas lauri » 14.03.2011 20:07

Ei punnita korralik aku ka +50C juures mitte! Midagi on sul valesti. Punnitama hakkab siis, kui sa võtad sealt suuremat võimsust, kui tema anda suudab. Aku nn jõudlus väheneb ajapikku. Kui uuest peast aku kannatas koormuse kenasti ära, siis näiteks 50 või 100 tsüklit hiljem võib sama koormus teda punni ajada. Aku punnitamine tuleneb sellest, et tavapärasele aku tööle lisaks tekib seal ka gaase, mida ei tohiks tekkida.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas Grim Reaper » 14.03.2011 20:38

Ja kindlasti tasub meeles pidada, et ei tasu nõelaga seda torkima minna gaaside vabastamise eesmärgil. Pärnus keegi tark proovis seda teha ja lõpetas ilma kulmudeta ning punase silmaga. Lauri isegi sai paar pilti sellest meetrisest leegist kui ma õieti mäletan. Kui küsima hakati, et miks nii ja miks naa siis tuli hiljem välja, et laeti hoopis vales reziimis.
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95

Kasutaja avatar
426f
Postitusi: 200
Liitunud: 08.02.2011 22:44

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas 426f » 14.03.2011 21:36

ma oma akut kogu selle talve õues kasutanud ju siis see külm pole head teinud

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas lauri » 14.03.2011 23:37

426f kirjutas:ma oma akut kogu selle talve õues kasutanud ju siis see külm pole head teinud
Nii võib olla küll! Aku jõudlus on jube jahedaga palju kehvem. Aku sisetakistus on suur ning kui palju võimsust kätte tahad saada, siis aku ei suuda seda anda, kuumeneb ja sureb vaikselt. Ole selle akuga ettevaatlik. Proovi tühjaks-täis-tühjaks laadida. Palju mahtuvust tuleb?
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

RC WLtoys
Postitusi: 6
Liitunud: 17.10.2019 21:17

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas RC WLtoys » 03.05.2020 16:55

Tere,
Kas oleks huvi artiklit uuendada?
Kindlasti on uusi andmeid infot!

Kasutaja avatar
OnuEdgar
Postitusi: 54
Liitunud: 20.02.2018 14:52

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas OnuEdgar » 03.05.2020 19:05

Ikka vaata kaasasolevat infolehte või akul endal kirjed peal. Turvaline on 1C aga minu Gene akude puhul on 1-3C soovituslik. Eelnev vastaja juba ütles mis on 1C tähendab.

Markokas
Postitusi: 109
Liitunud: 14.05.2018 13:05
Been thanked: 4 korda

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas Markokas » 05.05.2020 19:15

Elekter ja füüsika pole viimased aastad muutunud, pole vaja uuendada. Laadijad muutuvad targemaks ja mõtlevad kõige eest.

Diksy
Postitusi: 11
Liitunud: 15.02.2021 21:04

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas Diksy » 15.02.2021 23:37

Tere

Kasutan Nitro autodel Ni-Mh ja Ni-Cd akusi (Puldi saatja, auto vastuvõtja, strater), olen riuli pealt võtnud 5-7 aastaid seisnud akusi ja laadinud neid (kuna kõik räägivad plahvatustest, siis olen neid pandud laadimise ajal pottidesse, kaaned peale). Pole midagi kuskilt otsast plahvatanud ja kuumaks läinud. Äkki probleem on hiinna laadijates, mida kõik kuhjaga ostavad.

Ei oska komenteerida, aga igaks juhuks laen neid edasi, ikka plekpotti sees))

Markokas
Postitusi: 109
Liitunud: 14.05.2018 13:05
Been thanked: 4 korda

Re: Akude turvalisusest

Postitus Postitas Markokas » 17.02.2021 14:02

NiMh ja NiCd akud ei ole nii tuleohtlikud laadimisel, kui LiPo akud, kuid siiski ülelaadimise korral võivad põlema minna. Enamasti on tuleohu tekkimisel põhjus inimfaktoris, kes siis valib vale režiimi või liiga suure voolu. Seepärast on alati nõutud laadimine järelevalve all.

Laadijad on tänapäeval vast juba 99% hiina päritolu.

Vasta