1. leht 1-st

RTR või KIT elektrikas.

Postitatud: 12.09.2008 17:25
Postitas max t4
Tere.
Küsiks siis siit tarkade käest abi, et kumba masinat eelistada kas RTR või KIT. Kas KIT versioonid on paremad ja mille poolest parem.
Omal siis silma jäänud sellised mudelid:
1) http://www.hpiracing.com/kitinfo/708/
2) http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=67700&lang=en
3) http://www.teamassociated.com/ae/tc5/tc5_home.htm
Soov siis midagi mis võistluse jaoks ka sobiks.

Postitatud: 12.09.2008 17:35
Postitas Saabu
Vahet ei ole. KITi paned lihtsalt ise kokku. Antud autode vahel 2 viimast on VÄGA head ning esimene HEA

Postitatud: 12.09.2008 17:39
Postitas JazZ
RTR on valmis sõitma, kõik vajalik peaks kaasas olema.
KIT ei sisalda tavaliselt elektroonikat, mootorit, kere ega rattaid ja tuleb ise kokku panna.

Postitatud: 12.09.2008 17:41
Postitas kaval
kit on tavaliselt ilma elektroonikata(puudub saatja ,vastuvõtja)kuid parema varustusega(tuning jupid,jne)rtr on kohe sõiduks valmis,võtad karbist,laed akud ja tuld

Postitatud: 12.09.2008 17:42
Postitas kaval
krt jazz jõudis ette :?

Postitatud: 12.09.2008 17:51
Postitas max t4
Aga miks nii suur hinnavahe tuleb nimelt need 2) ja 3) maksavad üle 5000 eeku ja kas siis veel pole elektroonikat kah. Ja see 1) RTR maksab 2900 eek.

Postitatud: 12.09.2008 18:20
Postitas JazZ
1. on hobi mudel
2. peaks olema täitsa pädev võistlus auto
3. ei oska kommenteerida

Kõik "tegijad" võistlus mudelid maksavadki sinna 6k eesti raha kanti.

Postitatud: 13.09.2008 10:16
Postitas RandoM
1. Võistluste mõistes sellega kaugele ei suusata, saab maitse suhu ja hobimudeliks väga vinks vonks aga võistlustegevus päädib (ja päris kindlasti päädib) teise või kolmanda mudeli ostuga.
2.Väga kiire võistlusauto
3. Väga kiire võistlusauto
(teise ja kolmanda alternatiivina toksi guuglisse sisse veel Xray T'008 (kuidagi umbes nii ta kirjutatakse), Schumacher Mission (või Mi)

Kui rahakott päris puuga seljas ei ole siis võiksid ka seda isendit kiigata:
http://www.hobbybox.ee/?k=127&t=75
Alustamiseks palju paremat mudelit oleks ilmselt väga raske leida, sest:

Ta on odav
Ta on rõvedalt robustne (väga väike varuosade kulu)
Ta on karbist väljatulles vägagi rajakõlbulik auto, mis tähendab, et võistlemiseks ei ole vaja midagi vahetada/tuunida/täiustada. Võib, aga hetkeseisus ei ole mõtet.

Võistluste mõistes:
4 võistlust iga kuu hobbyboxis väikse raja peal
1 võistlus kuus EAMK üritustel
Kohati on sekka ka mõni lisavõistlus sattunud, ehk seda, et sõiduvõimalust ei oleks ei saa kindlasti väita.
EAMK võistlustel on kohal ~20 selle klassi võistlejat, mis on kaks korda rohkem kui teistes elektriklassides kokku. Seejuures, kuna momendil on meil veel härrasmeeste kokkulepe (EAMK reeglid 1:18 skaalasse tulevad ilmselt jaanuaris?), et me tegelikult ka sõidame karbist tulnud autodega on esimese ja viimase sõitja vahe umbes kaks või kolm ringi viie minuti peale, mida on väga vähe, ning puudub võimalus, et algaja, kes oma kolmandat akutäit sõidab iga jumalama ring räuskavaid "isasid" peab mööda laskma.

Aga mis ma oskan öelda, Homme, so. Pühapäeval 10-15'ni on saue gümnaasiumi võimlas treening, tule vaata ja puhu juttu.

Tark ei torma!

Postitatud: 13.09.2008 11:59
Postitas max t4
Kas siis neil 2)Cyclone TC ja 3)Team TC5 on detailid vastupidavamad ja kvaliteetsemad. Kas nende juhitavus on parem kui sellel 1)HPI Sprint 2 Sport.
Küsiks veel millest sõltub parem juhitavus, kas see raadiosaatjast ka oleneb. Nende valik ka keeruline, et näiteks miks on kallim parem kui odavam.

Postitatud: 13.09.2008 13:10
Postitas RandoM
Cyclone ja TC5 on mõlemad ühe eesmärgi nimel ehitatud autod. Rada kõige kiiremini läbida, mis tähendab kompromisse. Et kaalupiiridesse mahtuda on mõlemad autod tehtud nii kerged kui vähegi võimalik (süsiriide, alumiiniumi, titaaniumi ja muude poppide materjalidega pole koonerdatud) Teada värk, mis on kerge ei pruugi olla vastupidav, ehkki väiksemad intsidendid elavad mõlemad mudelid täitsa vabalt üle. Samuti sõidab kehvas seadistuses Sprint 2 rajal kindlasti kiiremini kui teised kaks, sest "sweet spot" (sweet spot peaks olema antud rajale ning antud juhile kõige sobivam mudeli seadistus, see kui lai see vahemik on tähendab põhimõtteliselt seda, kui palju mingi seadistusega võssa võib panna) on võistlustehnikal suhteliselt kitsas ning kiire on ta ainult korraliku seade puhul. Praktikas Eestis ei 1:10 stocki ega 1:10 modifiedi mitte võistlusautoga põhimõtteliselt võita võimalik ei ole, võttes arvesse ka meie treeningvõimalusi. Et need kaks mudelit võistlemiseks just kõige paremad oleks ma ei julge küll lubada, mitte seda et nad kiired ei ole vaid probleem pigem kohalikus knowhow täielikus puudumises. Kunagi, kui mul vaim jälle peale tuleb omandan ma endale TC5'e ja hakkan modifiedi sõitma, aga sinna võib hea mitu päeva või kuud minna. Algaja jaoks suurim viga minuarvates oleks osta mudel, millekohast teadmistebaasi Eestis ei ole, selle kohapealt on konkurentsitult kõige parem valik Schumacher Mission seeria autod, mul põle küll õrna aimugi kas Olev neid veel müüb aga rajal on neid küll palju.

Igasuguse puldiga on võimalik võita, kallimatega on seda sellesmõistes kergem teha, et kui sõita päris hästi ei oska (nagu me kõik) siis õnnestub puldi seadistamisega ringiaegasid oluliselt langetada, loomulikult selleks peab teadma mida ja kuidas seadistada, aga seda võib alati kaasvõistlejatelt julgelt küsida, vastamata keegi ei jäta.

Ja rõhutaks korra veel, etk ui vähegi võimalik sisi tule homme sauele trenni vaatama ning kindlasti ära jää mokk töllakil ainult autosid jälgima, vaid tule ja vestle inimestega. Foorumis täielikku tõde keegi kirjutada niikuinii ei viitsi, aga sellist mudelisti, kellel poleks hea meel oma kogemusi jagada ei ole lihtsalt olemas.

Postitatud: 13.09.2008 14:00
Postitas ollo
Võistlusautoks praeguses Eesti Vabariigis ei julge soovitada küll muud, kui Schumacher või X-Ray... need on ainsad autod, millele on võimalik kohapealt enamvähem pädevat abi saada. Kindlasti on võimalik täpselt sama kiiresti sõita HB Cyclone, AE TC5 ja Tamiya 416 ja nii mõnegi muu normaalse autoga, aga auto toimima saamiseks konkreetsel rajal on vaja pisut teadmisi.
Schumacheri autosid saab minu käest, Mi-3.5 on kohe-kohe tulemas, süsinikkiust põhjadega Pro variant maksab 5995 EEK, pehmema S1 raamiga odavam Race variant 3995 EEK.
Lisainfot Mi-3.5 kohta: http://www.racing-cars.com/main.asp?sitepages=mi35
Pro variandil on jäigemad raami komponendid, titaanist reguleervardad, paremad amordid... Race on odavamatest materjalidest, aga täiesti sõitev auto, mis on võimalik soovi korral hiljem Pro versiooniks järele aidata.

Postitatud: 13.09.2008 14:49
Postitas lauri
Kui ingliskeelne lugemine huvi pakub, siis sisuliselt kõik vajalik info on siin foorumis olemas - www.rctech.net

Aga julgelt võib väita, et onroadis on parim support Eesti Schumacheri autodele ;)

Smallprint: Tegelikult on võimalik ka kasutatud auto osta. Kui viitsimist jännata (välismaa foorumitest leida ja osta), siis võib masina saada lausa ulme hinnaga!

Postitatud: 13.09.2008 19:46
Postitas max t4
Tänud. Sai siis natuke pilti selgemaks. Üritan siis millalgi tulla ka kohapeale vaatama.

Postitatud: 14.09.2008 07:55
Postitas lauri
Hakka umbes tunni pärast Saue kooli võimla suunas liikuma...

Postitatud: 15.09.2008 08:46
Postitas OnuTom
Julgeks soovitada veel kiigata ka Team Magic poole. Valida päris mitu varianti
http://www.teammagic.com.tw/en/profra.j ... 7565-34077
Varuosad pole ka probleem.

Postitatud: 15.09.2008 22:27
Postitas Mindstorm
Täna jäi kogemata üks lõbus vastus silma foorumites tihti esinevale küsimusele, et "milline on parim 1:10 on-road auto?". Aga ka vastus ise oli paraku küsimuse vormis...

Milline värv sulle kõige rohkem meeldib?

Lilla? Võta (Cyclone, Mi3.5)
Hõbedane? Võta (RDX Phi, T2'008, S400)
Sinine? Võta (BD, TC5, 416)
Miskit oli ka punast :D

Postitatud: 15.09.2008 23:21
Postitas RandoM
Max T4 ajas tigeda peale. TC5 on minupoole teel :)

Punane on Kyosho, kaks erinevat versiooni suisa. Xpress oli ka kunagi punane, aga ma pole kindel et see ettevõte enam tegev on.

Postitatud: 16.09.2008 10:48
Postitas Märten
RandoM kirjutas:Xpress oli ka kunagi punane, aga ma pole kindel et see ettevõte enam tegev on.
Kusjuures täitsa elab, oli küll pikka aega varjusurmas, kuid just mõni aeg tagasi üllitasid uue mudeli. Seda küll mini 1/10 klassi jaoks.
Kusjuures nagu pildilt näha, omab endiselt seda lahedat casteri muutmis lahendust nagu vanadel mudelitel.
http://www.rc-xpress.com/catalog/produc ... cts_id=500
Pilt