1. leht 1-st

sprint 2 drift mootor

Postitatud: 04.08.2008 16:23
Postitas jackhammer2
asi on siis selles et ma ei tea kas mu masina mootoril on midagi viga või on see normaalne... sõitsin ona hpi sprint 2 driftiga saalis libeda põranda peal umbes 15 minutit ja mootor läks lausa tuliseks :? aku on peal 1800Mah ja kui ma suurema mahulise aku muretsen ega see mootorit ära tapa??

Postitatud: 04.08.2008 17:02
Postitas rallikas
Suurema mahutuvusega akuga sõidad lihtsalt kauem ja eks mootor läheb ikka sõiduga tuliseks. Aga näpuga sai kinni võtta?

Postitatud: 04.08.2008 17:02
Postitas RandoM
defineeri lausa tuliseks. Kas näppu on võimalik vastu panna?

Postitatud: 04.08.2008 17:27
Postitas Remo
Ma arvan, et see lauda normaale, et nii on, kuna libedal põrandal peaaegu üldse pidamist pole ning mootori pöörded on kõrged. Ning hõõrdejõu tulemusena lähebki mootor soojaks ( libedapõranda ehk mitte mingise pidamise tulemusel) lähebki see kuumaks.

Proovi asfaldil või vaibal ja asi on teine!

Postitatud: 04.08.2008 18:07
Postitas Zebra1188
Olgem ausad.. see 15T mootor ei ole kõige õnnestunum valik hpi'l.
Mingi korralikum 27T oleks igati etem või siis teise ülekandega..
Proovi sõita pigem nii ,et ei pea pidevalt gaas põhjas sõitma..

Postitatud: 04.08.2008 18:49
Postitas jackhammer2
mootorist sai paar 3-4 sekundit kinni hoida aga siis oli juba liiga tuline, ma olen alles algaja ja mulle see auto sobib päris hästi. aga suurema mahuline aku kestab kauen ja seega see mootor võib üle kuumenemise pärast tuksi minna?

Postitatud: 04.08.2008 20:33
Postitas olerex
3-4 sekundit on väga palju, see on kergelt soe alles.

Postitatud: 04.08.2008 20:37
Postitas Arps
Igastahes mis mina olen kuulnud ühelt eesti tipp sõitjalt et 90 kraadi on tavalisele elektri mootorile maksimum. Et sa võiksid mõõta mootori temperatuuri peale sõitu selle järgi saad ka muuta ülekannet.

Postitatud: 04.08.2008 21:13
Postitas edvin
50-60 kraadisest mootorist kannatab minu õrnade näpukestega mõned sekundid kinni hoida. See on mootorile täiesti ohutu temperatuur veel. Kui nii kaua ei saa kinni hoida, siis on minu käe järgi mootor liialt kuum. Aga kui nüüd päris aus olla siis tavaline sõidujärgne olukord kipubki tavaliselt "liialt kuum" olema.

Postitatud: 04.08.2008 21:18
Postitas rallikas
Kui vaja võib radikad ka peale pista.

Postitatud: 04.08.2008 21:39
Postitas RandoM
Elektrimootor kuumeneb libedal põrandal, sest mootor töötab kõrgetel pööretel peab olema üks parimaid väiteid mida ma olen viimaste kuude jooksul kuulnud. :)

Selles mõistes, et elektrimootoril (harjastega elektrimootoril) on sees selline agregaat nagu ankur, mis on põhimõtteliselt ainuke asi, mis üldse mootorit jahutab, ning mida kiiremini ankur pöörleb seda paremini ta ka jahutab. Ülekuumenemist põhjustab ikka koormus, mis tavaliselt tekib liiga heast pidamisest või ülekandega mööda panemisest.

Aga ei, tegelt on normaalne. Ka mul on teemasid, mille käsitlemise ajal ma trennis olin.

Postitatud: 04.08.2008 21:53
Postitas jackhammer2
aga üks küssa veel, et see suur et kas sprint 2 drifti autol peavadki taga rattad olema õrnalt sisse poole suunaga? ja kui ratas saab õrna kõpsu kuskile vastu kas see võib teha ratta kõveraks, või on midagi muud äda ( rattad loperdavad) aga õnneks õrnalt.

Postitatud: 04.08.2008 22:14
Postitas RandoM
peavad olema, selle asja nimi on tagumine kokkujooks. Kindlasti on ka juhendis selle kohta põhjalikult kirjas (vähemalt peaks olema).

igasugused asjad võivad igasugustest asjadest katki minna. Kui velg on kõver siis on uut velge vaja. Lihtne.

Postitatud: 05.08.2008 06:32
Postitas jackhammer2
mulle meeldiks ikka see varjant rohkem et velg on kõver. RandoM sa tead mudelitest ikka päris palju :D

Postitatud: 06.08.2008 09:57
Postitas Remo
RandoM ma ei taha küll vaielda aga tee üks eksperiment:

1 auto ning pane ta sõitma 2 eri pinnasel.

1) pane auto sõitma siledale pinnasele (nagu seda tegi ka teema algataja) mõõda ära mootori pöörded ja mootori temp pärast 5 mini sõitmist.

2) tee sama mõõtmine ka betoonil ja saad mu jutule kinnitust!

Peace,
Remo

Postitatud: 06.08.2008 10:58
Postitas jackhammer2
ei tea jh mille pärast siledal pinnal sõites mootor paremini kuumaks läheb-.

Postitatud: 10.08.2008 14:49
Postitas jackhammer2
ma ei leia ühe mootori kohta infot selle mootori nimi on (Tornado SS4 17x2 #97537) kas see mootor on hea?? kas t15 mootor on halvem kui t20 mootor?

Postitatud: 11.08.2008 09:48
Postitas devildraco
minu teooria oleks pigem see ,et libedal pinnasel ei arenda auto piisavalt suurt kiirust ja õhu liikumine ei jahuta mootorit.

Postitatud: 20.08.2008 20:12
Postitas jackhammer2
kas sprint 2 driftile võib panna orginaalist veel parema mootori peale? kes oskaks mingit lahedat mootorit soovitada, mis mingil juhul lahjaks ei jää?

Postitatud: 20.08.2008 20:27
Postitas RandoM
mul on üks novaki 3,5T brushless süsteem üle. Peaks olema (lampi pakun) umbes 10x võimsam kui mistahes asi, mis sul peal on.

Postitatud: 20.08.2008 20:30
Postitas uljaspea
Sprint 2 ei kannata võimasamat brusselssi kui 7,5T.
Rando oma on natuke võimas.

Postitatud: 20.08.2008 21:18
Postitas Zebra1188
Jah.. ja see 7.5T ei kesta ka eriti kaua seal peal.
Pigem sobiks sinna mingi ~9-13T Brushless peale :)

Postitatud: 20.08.2008 23:00
Postitas RandoM
Liiga palju jõudu on peaaegu piisavalt :)

Kui auto 7.5T brushlessi ära ei kesta, siis mina soovitaks küll kiiremas korras parema toote poole vaadata. Samas ei taha ma mitte millimeetritki uskuda, et Sprint 2 seda ei kannata.

Neid mudeleid mis kolmepooleseid (muideks, Novak on kolmepoolestest näitajate poolest kõige lahjem) pikemat aga ilma eriliste probleemideta ära kestavad võib ilmselt nippa nappa kahekäe sõrmedel kokku lugeda.

Postitatud: 22.08.2008 20:37
Postitas jackhammer2
kas see nii õeda brushless on teisesõnaga mootor? ja kas brushless mootorid on paremad kui stock omad? kui neil vaht on, mis need üldse tähendavad...:oops:

Postitatud: 23.08.2008 10:20
Postitas RandoM
brushless on lihtsalt laisa inimese väljend harjastevaba mootori kohta.

Uskudes, et pea kõik inimesed on võimelised kasutama googlet ja wikipediat ei hakka ma võrduses süvenema rohkem kui: Brushless = puhtam, kuivem ja muretum tunna, hooldevaba, efektiivsem. MORE PAUAA!

kui räägitakse brushless süsteemist siis viidatakse mootorile ja kiirusregulaatorile. Igasugused 3.5, 6.5 jmt arvud viitavad keerdude arvule (vähem = ägedam aga mitte alati rajal kiirem)

Postitatud: 27.08.2008 11:19
Postitas jackhammer2
sorry, üks küsimus see ei lähe teemaga kokku aga ma ei tahtnuduut teemat teha. kas see aku läheks sprint 2 driftile alla http://www.hpi.ee/?lang=est&m1=1&m2=37&tk=26&prod=19 ja miks ta nii odav on? ikkagi ju 4600mah

Postitatud: 27.08.2008 11:47
Postitas RandoM
Kõik NiMH purgid mis lähevad mahtuvuselt üle 3300 mAh on saatanast põhimõtteliselt. Lendavad õhku, ei anna eriti kaua vurtsu välja, surevad kärmelt ja muud taolist.

Seepärast ongi odav.

Postitatud: 27.08.2008 12:05
Postitas jackhammer2
Tänud!
kas siis sa soovitaksid seda paremini?
http://www.hpi.ee/?lang=est&m1=1&m2=37&tk=26&prod=1

Postitatud: 27.08.2008 12:07
Postitas uljaspea
Rando ära aja jama suust välja.
Minul on 3600 aku ja kestab väga hästi. Mis on kõige huvitavam, et iga laadimisega läheb mingi 4000 sisse. Vanust on vist mingi 10 kuud või rohkem.

Postitatud: 27.08.2008 12:54
Postitas RandoM
ei aja jama. Tegelt ka ei aja. Ei olnud see nii ammu midagi, kui kogu elektriklasside võistlemine 4600mAh purkide pärast ära keelati...

Selles, et 3600mAh akusse 4000 sisse läheb ei ole absoluudselt midagi imelikku. Kui aku seisukorda tahad hinnata siis lae teda suure vooluga maha.

Ka väga vanadesse ja väga surnud akudesse suudad sa rohkem voolu sisse laadida kui nimiväärtus on. Küsimus on just selles, et mis sealt tegelikult ka välja tuleb.

Värskelt meeles näide: LRP HV Putuka aku, nimipinge 7,2V nimimahtuvus 1600mah. Sisse läks 1,6A'ga laadides 1800mAh, delta peak 5mV ja temperatuuri cutoff 44C juures.

Välja tuli 1250mAh, mahalaadimisvool 5A (putuka akule suur koormus), Cutoff 0,8V purgi kohta. Ja see on VÄGA hea aku.

Samas, tolleks ajaks umbes 900 sõiduminutit saanud rendimudeli aku (1100mAh) võttis samadel tingimustel sisse 1400mAh ja andis välja 520mAh.

Postitatud: 12.09.2008 19:23
Postitas jackhammer2
mul läks tuksi rooli servo, sa tugeva põntsu esi rattasse ja siis see lõhkus seest kahe hammasratta hambad ära, nii et auto keerab ainult ühele poole :? kas selle 2 hammasratta pärast ma peaks ostma uue servo? või saab hammasrattaid eraldi kuskilt?

Postitatud: 13.09.2008 10:27
Postitas RandoM
Pigem näen ma siin võimalust endale ära põhjendada kiirema ja parema servo ostu :)

Kas viimasel hammakal läksid hambad? Kui nii, siis aitab ka hammaka keeramine 180 kraadi (plastikut peab ära lõikama selle jaoks), ei ole küll kindlasti mitte kõige mõistlikum lahendus (kõige mõistlikum lahendus oleks metallhammakatega servo omandada) aga aitab küll. Kui tegu on HPI servoga, siis mälujärgi ütlen et HPI poistel oli kontoris hammaka komplekte terve pinu, ja ei maksnud ka pea mitte midagi, võta kohe kaks komplekti - üks käimine.