1/10 elektri onroadis võistlemisest

Üldine On-Road autode arutelu
Vasta
Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

1/10 elektri onroadis võistlemisest

Postitus Postitas JazZ » 23.07.2007 18:15

Siiani olen sõitnud nitro onroadiga (enamuselt vist just suitsu ja hääle pärast, samas ka 30 minutit finaali on omamoodi väljakutse), nüüd aga kisub vägisi selle poole et tahaks talvel ka sõita... Kuna nitro auto tundub mulle nagu kiirem ja äkilisem kui stock elektrikas, siis mõtlesin modi klassile (mis tundub enam vähem samade liikumis omadustega olema kui nitro auto), siit siis ka küsimus... Kuidas eestis selle värgiga on või mida teised sõitjad arvavad, kas targem (või lausa kohustuslik) on ikkagi alustada stock klassis või võib kohe ka modi klassi tulla?
Ja teine küsimus, milline auto valida? Ainuke tingimus oleks nagu see et kohapealt oleks juppe saada.
ESC'i ja mootori kohapealt eelistan millegi pärast LRP tooteid :|

Kõik arvamused ja kommentaarid on oodatud...
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 467
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Re: 1/10 elektri onroadis võistlemisest

Postitus Postitas harg » 24.07.2007 07:11

JazZ kirjutas:... kas targem (või lausa kohustuslik) on ikkagi alustada stock klassis või võib kohe ka modi klassi tulla?
Ja teine küsimus, milline auto valida? Ainuke tingimus oleks nagu see et kohapealt oleks juppe saada.
ESC'i ja mootori kohapealt eelistan millegi pärast LRP tooteid :|

Kõik arvamused ja kommentaarid on oodatud...
Alustada stock, modi on liiga püss (palju püssim kui nitro, sõltuvalt rajast)
Kuulujutud räägivad: lubada järgmisel aastal stock ka harjavaba mootorit tarbida (ca 13,5 keerune või midagi sellist)

Auto:
Schumacher Mi3 (jupid reeglina olemas), ise sõidan , ise tarbin, tean rääkida
Xray (kah vist juppe on, keegi pole igatahes nutnud et pole, kasjust kohal ja alati aga ??)
ESC ja mootor: LRP on hea, kuni garantii kehtib (aga siis pole enam vist vahet kes on tootja)

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 24.07.2007 08:20

Stock liiga "rahulik" ei ole võrreldes nitroga? Pealtvaatajana jäi küll tunne, et on aeglasem, sõitnud ma muidugi pole, nii et see mulje võib petlik olla.
Järgmine aasta mind väga ei huvita, suvel sõidan kindlasti nitroga, tahaks lihtsalt talvel ka sõita, et sõiduoskust arendada. Kui siis ainult nii palju, et tüdruk sõidab ehk järgmine aasta suvel sama autoga stocki.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Lumi
Postitusi: 31
Liitunud: 13.03.2006 19:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Lumi » 24.07.2007 10:15

Stock ei ole sirge lõppudel kindlasti sama terav kui nitrokas.Aga kui vabatrenni ajal Pärnus tähele panid,siis kurvilise osa peal(mis tundus seekord suht aeglane) ei jäänud stockid nitrodest sugugi maha.Stocki esiotsa ringiajad jäid alla 16 sekundi,oma nitro aegu mäletad ehk ise.

Talvel sõidetakse Saue kooli võimlas,rada on seal kitsam,lühikeste sirgetega(kui just suurt saali ei sõideta,mida juhtub harva).

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 24.07.2007 10:40

Modified on meie pisikesel rajal ikka väga terav sõita... võib muidugi ka otse sellest alustada, kui teravaid elamusi otsid ja rahakott lõhutud juppide tarbeks puuga seljas on, aga ma soovitaks küll proovida stocki. Siserajal on piisavalt sohverdamist ka sellega ja 0-20 km/h teeb ka stock ilmselt nitrost kiiremini. Modifiedi kulud ON suuremad kui stockis, kasvõi rehvide, rihmade jms kulumaterjali arvelt, rääkimata lõhutud tükkidest, mida suurema poweriga ikka rohkem kipub tulema.
Samas sõidustiililt sarnaneb nitro pigem modifiedi kui stockiga, stock on selline "vähem pidureid ja laugemad trajektoorid" kulgemine, modified ja nitro pigem "pidurda, keera, kiirenda" tüüpi. Või noh, mis mina ka tean, ma stocki olen ainult proovinud paar korda... aga targemad nii räägivad ja teoorias tundub mõistlik jutt (kuna powerit pole, siis tuleb kiirust hoida, kõik kes hobikarti proovinud, ilmselt teavad, millest ma räägin :))
Tänase päeva probleem on tõesti see, et ei ole päris selge, milliste mootorite ja akudega järgmisel aastal stocki sõidetakse. Tahaks ka stockimeestele anda seda mugavust, mida harjavabad mootorid pakuvad, samas peaks mootori ja akude kombo olema selline, et see ei oleks praegusest stockist oluliselt kiirem, et kõik ei oleks sunnitud konkurentsis püsimiseks 3-4KEEK investeeringut tegema, samuti ei taha tegelikult stocki klassi kiiremaks saada, Pärnuski oli hästi näha kui palju probleeme juba praeguse kiirusega hakkamasaamine valmistab (ja seda suurel rajal!).
Ehk küsimus on akudes (5 või 6 purki) ja mootoris (milline harjavaba lubada).

Autodest: mina üritan teha oma parima, et Schumacheri klientidel oleks jupid võtta, Mi3 näol on ka väga hea auto pakkuda. X-ray on teine popp variant, millega siin sõidetakse ja ega hetkel tegelikult rohkem ei olegi. Neile kahele leiad ka seadistusabi ja muud know-howd, mille tähtsust ei maksa varuosakasti kõrval alahinnata, eriti kui endal kogemust napib.

Elektroonika poolelt on LRP regulaatorid väga kõvasti pildis kogu Euroopas, aga kasutatakse ka GMi jm. Mootoriks LRP, Novak, GM või üks lugematutest Feiago OEM-idest (Orion, MuchMore...). LRP on selles suhtes hea, et Eestis on toimiv esindus ja ma arvan, et ka kõva enamus sõitjaid on LRP kliendid.
Kui on kahtlus, et kas stock veab sinu jaoks välja, siis võib ju osta sellise regulaatori, mis kannatab ka modified mootorit (Sphere Competition TC Spec) ja sõita esialgu stock mootoriga, kasvõi harjadega variandiga (regulaator seda toetab), kuni aastavahetuseni on see nagunii ainus legaalne variant stockis ja harjadega stock mootor ise ei maksa suurt midagi, tõenäoliselt saab neid järgmise aasta ootuses varsti kasutatuna poolmuidu :)

Kasutaja avatar
Indrek_s
Postitusi: 252
Liitunud: 05.10.2006 08:43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_s » 24.07.2007 15:32

Lihtne arvutus näitab, et 4300 kv brushless ja 5 purki peaks andma enam vähem sama tulemuse, kui 6 purki ja 27T mootor.

4300x6v= 25.800 rmp

Team Orioni Core Stock RS teeb 25.678 rpm 7.2 voldiga

või olen ma millestki valesti aru saanud?

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 24.07.2007 15:42

Indrek_s kirjutas:/palju tarka matemaatikat kustutet/
või olen ma millestki valesti aru saanud?
Jah, sa oled valesti aru saanud sellest, et max RPM ei ole mitte kõik, mis mootori juures oluline on. Võimsus loeb, ja sealjuures mitte max võimsus, vaid kasutatav võimsus. Palun arvuta nüüd kummagi mootori võimsuskõvera põhjal integraal üle kasutatava pööretevahemiku osa
:lol:
Reaalselt tuleb arvestada veel ka kaaluga, ehk kui lubada 5 purki/brushless combo, siis milline peaks olema selle miinimumkaal. Kergemal autol on tehnilisema raja peal väga suur eelis.
Praktikas tähendab see seda, et erinevaid variante tuleb testida. Õnneks ei pea sellega alati ise tegelema, kuna sama mure on veel paljudes teistes riikides, saab kasutada nende kogemusi.

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 26.07.2007 08:45

Tänud vastuste eest :)

Üks küsimus veel, kas see rada ongi teil seal siiani nii kitsas? http://www.autopilots.lv/?id=179
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Kasutaja avatar
harg
Postitusi: 467
Liitunud: 07.02.2006 20:17

Postitus Postitas harg » 26.07.2007 08:51

JazZ kirjutas:Üks küsimus veel, kas see rada ongi teil seal siiani nii kitsas? http://www.autopilots.lv/?id=179
See ongi meie rada :D ,
küll selline suurematsorti versioon sellest, reeglina elame ainult poole saali peal.

Nii ja küsimus suurele ringile: "Kes on nõus toetama teise poole saali renti?"

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 26.07.2007 08:59

Nüüd ma saan aru küll :D Modiga pole mul seal midagi teha, hea kui ma sockiga sinna ära mahun
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Vasta