1. leht 1-st

1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 02.02.2013 21:45
Postitas Virus
oleks natuke abi vaja
olen teinud nii esi kui ka tagavedrusi jäigemaks ja tagasi pehmemaks vaheldumisi
nii amortide kaldenurki püstisemaks kui ka rohkem pikali aga ei aita
auto hüppest tulles tahab ikka kukkuda esiratastele ja ja sealt tagurpidi kukkuda
mida peaks tegema et saaks ta korralikult lendama ja maanduma ratastele

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 02.02.2013 21:57
Postitas timofeje
Õhus gaasi andma!

Vaata youtube'ist kuidas monsteritega flippe tehakse ja saad aru!

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 02.02.2013 22:11
Postitas Virus
mul on baggy
ja videotest ei saanud aru mis tegema peab :(

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 02.02.2013 22:25
Postitas murakas
annad gaasi läheb ettepoole pidurdad siis tahapoole proovi siis saad selgeks.

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 02.02.2013 22:30
Postitas Virus
lähen proovin annan teada :D

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 02.02.2013 23:03
Postitas Virus
proovisin
tulemused sellised
kohe kukuvad esirattad alla ja ei aita ka ei pidurdamine ega ka gaasi andmine tema kukub esiratastele ja sealt tagurpidi
tagaots peaks ju olema raskem ja ei tohiks kohe nina maha keerata
proovisin nii aeglasemalt kui ka kiiremalt
aeglaselt võimalus tagasi ratastele kukkuda suurem
kiiremini ei ole isegi võimalust et ratastele jääda

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 02.02.2013 23:31
Postitas vmp

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 02.02.2013 23:48
Postitas Jörg777
2wd autodega on selline lugu, et õhus nad nii kontrollitavad ei ole, kui 4wd autod. Nad reageerivad palju-palju uimasemalt õhus gaasi andmisele ja pidurdamisele. 2wd autodega tehakse sellise probleemi puhul niisugust vigurit, et laotakse lihtsalt raskust taha juurde, see on asi mis kindlasti aitab.

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 02.02.2013 23:54
Postitas R0mm
Võibolla on hüpeka profiil kehvavõitu. Ise olen päris mitut 2wd bagi omanud ja kõik lendavad üsna ilusti ja maanduvad üldiselt ratastele. Ehk on tõesti kehva kaalujaotusega mudel sul, või ikka hüpekas kehv

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 03.02.2013 00:01
Postitas Virus
mul selline mudel http://www3.ansmann.de/cms/de/rc-cars/e ... onkey.html" onclick="window.open(this.href);return false;

küsimus targematele
tehke algajale vähe selgitustööd
amortide kaldenurgast oleneb mis
olen lugenud netist igasugu asju aga eestikeeles ja arusaadavalt pole aru saand mis kuhu mõjub kui neid auke vahetada
tänud ette :D

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 03.02.2013 00:03
Postitas Grim Reaper
Antud video kehtib 4wd autodele. Selleks tagavedu sellisel kombel korregeerida peab olema mingi eriti monster väändega mootor ja siis ka tekib kahtlus kas see ikka töötab.

Niipalju kui ma bajat lennutanud olen (hüpanud) siis väga suur roll on trampliinil endal. Sile, mõnusa viskega(mitte liiga järsk ja mitte liiga lauge). Vähemtähtis pole ka õige kiiruse valimine enne hüppesse minekut.

Noka viskab ta sul sellepärast maha, et eeldatavasti on kiirus liiga väike ja sa lased gaasi enne hüppe tippu lahti.
Teine võimalus: kiirus liiga suur ja lööb tagaosa kiiresti vastu hüpet ja vedrud teevad oma tööd. Või nende kõigi kolme kooslus (suur/väike kiirus, rõvedalt viskav hüpekas)

Sabapeale maandumine võib olla põhjustatud sellest, et kiirendad liiga palju enne tippu.

Seega.... vali õige kiirus, hoia kiirust enne hüppesse minekut kuni tipu lõpuni ja alles siis lase lahti.

Harjuta, harjuta, harjuta... kõik tuleb ajapikku :))

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 03.02.2013 00:11
Postitas Virus
õppida õppida õppida :D

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 03.02.2013 10:30
Postitas edvin
Ja alustuseks pane tootja standardseadistus peale. Pärast, kui kogemusi juures, saad hakata seadistustega mängima.

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 03.02.2013 13:26
Postitas Virus
selles see asi on et tootja standard peal kõik keskmistes aukudes :D

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 03.02.2013 13:50
Postitas edvin
Amortides on ka õige õli sees? Hüpe on õige profiiliga ega viska tagaosa põhjalaksuga üles?

Kuna võimalusi on mustmiljon, siis kohvipaksu pealt ennustades anomaalse käitumise põhjustajat leida pole võimalik.

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 03.02.2013 13:57
Postitas Virus
selge see :D
mida võiks proovia ja mida teise kohta paigutada selles on küsimus
eks see suht proovimine vanemate tegijate juhendamisel oleks lihtsam :D

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 03.02.2013 16:34
Postitas Grim Reaper
http://www.modelcar.ee/rcch/ vasakulpool on algajale kõik vajalik info auto seadistuste kohta olemas. Lugemist ja arusaamist tundideks :P

Soovitan läbi lugeda ja aru saada mis seal kirjas on ning hiljem kusagil katseeksitus meetodil järgi proovida, et endale parim seadistus leida.

Ma küll ei tea kas seal olev tekst on ainult on-road mudelitele või ka off-roadile.

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 03.02.2013 16:52
Postitas 426f
enne maandumist pane gaas põhja,mitte ükski amort pole kunagi suutnud hüppest valesti tulles autot teel hoida,siin juba on räägitud et bagi on äkiline ja reageerib väga hästi.alguse kohta isegi liiga hästi
kui krossi tsikliga hüpata peab algaja gaasi paigal hoidma,sa pane see bagi omale käe peale ja anna gaasi siis näed et tagumine ots surub ennast alla poole kui gaas põhjas,sellest saad omad järeldused,selle amordi timmimise asemel võiks selgeks teha mis juhtub kui õhus gaasi anda ja pidurdada ja rattaid keerata.
video ka kuidas mu tagaveoline 1/10 õhus käitus kui hüpeka peal gaas põhja panna " onclick="window.open(this.href);return false;
ja kui kirjavead häirivad siis need saate ära parandada :mrgreen:

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 03.02.2013 17:33
Postitas Virus
suurimad tänud :D
see on inimsõbralik ja arusaadav :D

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 07.02.2013 20:21
Postitas RandoM
Heia,

Palun võtta vihjeid sellele, et amordiseadistus su auto käitumist ei mõjuta kui peenekoelist huumorit. Eriti tagaveolisel omab see meeletut mõju ning ei aita siin ei ussi ega püssirohi (ega partei).

See mis mõjutab on esi ja tagavedrustuse balansis olek. Kuna tagaveolised on reeglina "tail heavy" peab ka seal kasutatav vedru (ja mis veel olulisem, õli) olema paksem kui ees. Situatsioon mida saavutada soovid on see et hüppele minnes ei lööks auto ei esi ega tagaotsa vastu hüppe nõlva (kui häälest aru saada ei ole siis proovi sama hüpet aeglasemalt, jäi vaiksemaks?) 90% hüppe käitumisprobleemidest mida mina olen kohanud on tingitud sellest et põhi lüüakse enne hüppelt lahkumist vastu maad.

Kui oled saavutanud olukorra kus põhja vastu nõlva ei lööda on edasine küsimus selles kui kiiresti amort tagurpidi välja tuleb. Kui esimene või tagumine teevad seda erinevalt on sul kohe soodumis kaldumiseks aeglasemalt "laskuva" amordi poole kukkumiseks. Siinkohal on oluline mitte amordi langemiskiirus käes vaid nõlval (ehk arvesse peaks võtma auto intertsi) Milleni ma tahan jõuda on see, et enamus kordadest kui 2wd auto maandub ninale on süüdlaseks liiga vedel tagumine amordiõli.

Sõidunippidega saab kehva seadistust kompenseerida väga palju. Samuti saab kehva sõiduoskust tuunimisega kompenseerida (tõsi, küll ainult teatud maani), kiired on need kes suudavad nendest kahest optimaalse leida. Mõnusat katsetamist :)

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 07.02.2013 20:46
Postitas Grim Reaper
Amen to that :D

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 07.02.2013 20:58
Postitas Virus
tänud
ongi mul üks ja see sama õli nii ees kui taga :(

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 07.02.2013 22:07
Postitas RandoM
Selles osas pean veel end täiendama, õli üksi ei mõjuta amordi tööd, ka kolbides olevad augud omavad olulist effekti. Kui saad aukude diameetrid ära mõõta oleks see hea, kui need on võrdsed siis pead kindlasti kasutama paksemat õli. Seejuures on oluline märkida, et amordi kolvi aukude diameetri ja õli muutmisel võid saavutada sarnase karakteristiku aeglasel liikumisel (käes) aga mudeli puhul amordi aeglast liikumist esineb ainult kurvides, kõik muud löögid on väga suurte kiirustega seotud ning seal võib väiksem auk, ehk kiirem "pakkimine" oluliselt suuremat mõju omada.

Aga see kõik on katsetamine-katsetamine-katsetamine. Proovi leida endale enamvähem sobilik seadistus, siis võta mõned päevad vabaks ning mine sõida rajal selle sama seadega. Kui rehvid kuluvad ära pane uued ja sõida veel. Sõida nii palju kui vähegi saad ning alles siis kui umbes 40 sõidutundi käes hakka peenhäälestust tegema, sest enne (ma võin sulle lubada) ei saa sa marginaalsetest seademuutustest mitte mõmmigi aru :)

Jõudu :)

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 08.02.2013 12:03
Postitas Virus
teen nii nagu ütled :D

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 09.02.2013 23:20
Postitas Virus
veel üks küsimus
kuidas saadakse auto kummid selle veljepeal tasakaalu et ei laperdaks
vähe viskavad teised ja tagaosa autol vänderdab
kumm ei ole nagu hästi liimitud või kuidagi kõveravõitu

mis teha :(

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 09.02.2013 23:39
Postitas 426f
ma võtaks kummid ehk kondoomid velgedelt maha ja paneks asemele kuivad poroloonid ja rehvid

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 09.02.2013 23:39
Postitas Grim Reaper
Velje ja rehvivaheline sisu on kas purunenud või vett täis. Ravi rehvi sees oleva veega on teha rehvi 2 väikest auku, 180kraadise pöördega (kuuma nõelaga/naelaga) ja lasta rattad pöördesse paariks sekundiks. Vesi lendab sealt ise välja.

Kui rehv on veljepealt lahti ja laterdab siis osta superattacki ja liimi tagasi.
Kui sisu on katki, osta uus paar tagumisi rattaid või siis ainult sisud.

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 09.02.2013 23:55
Postitas Virus
pole õues sõitnud vett pole saanud
kummid kinni korralikult veljepeal
tundub et siis sisuga midagi lahti
veljel on muidu augud sees 2 tükki
kas siis kumm veljepealt lahti murda et saaks sisu järgi kontrollida ja tagasiliimida vüi on veel miski võimalus teda vähe tasakaalu ajada

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 10.02.2013 00:06
Postitas 426f
http://shop.claypitrc.eu/product_info.p ... ts_id=1658" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 10.02.2013 00:06
Postitas tony012
Kui rehvid on jamasti ja velg katki, siis võib seal mingit liiva või asja kaa olla... Rehnid on kulumaterjal niikuinii, eriti tagaveolisel, kui ta on katki või kulunud, siis visatakse ta ära ja pannakse uus..

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 10.02.2013 00:38
Postitas Virus
velgjed ei ole katki vaatasin järgi ei leidnud ei pragusi ega muid lömastamis jälgi
sõitnud need rehvid ja kummid kokku 10* 20 minutit no mõni kord siia sinna ei ole päris täpselt arvet pidanud
niikiiresti ka nagu ei tohiks betoon põrandal nad nagu ära kuluda
nagad suht samasugused nagu esimesel proovisõidul

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 10.02.2013 08:08
Postitas tony012
10*20 min... ;) ma arvan, et siis kasutad sa mingeid plastikrehve... Sellise kestvusega on minuteada ainult onroad rattad ja sedagi piiratud või nõrgema mootoriga klassides...
Kui ma väga ei eksi, siis offroadis kestab üks tagarataste paar ühe päeva... Ja kui veljed on korras, siis ju ongi hästi... 1:10 offroadis ostetaksegi uued rehvid ja liimitakse need vanadele velgedele...

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 11.02.2013 16:39
Postitas rallyart
tony012 kirjutas:10*20 min... ;) ma arvan, et siis kasutad sa mingeid plastikrehve... Sellise kestvusega on minuteada ainult onroad rattad ja sedagi piiratud või nõrgema mootoriga klassides...
Kui ma väga ei eksi, siis offroadis kestab üks tagarataste paar ühe päeva... Ja kui veljed on korras, siis ju ongi hästi... 1:10 offroadis ostetaksegi uued rehvid ja liimitakse need vanadele velgedele...
Onroadi kohta väidan kindlasti vastupidist. Need CPX'id mis mul all on stockil on mul eelmisest talvest ja iga trenn ja võistlus sõidan nendega ja nagu näha püsin täitsa konkurentsis :)

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 11.02.2013 19:27
Postitas Virus
seda minagi :D
rehvide muster suht nagu uus ei ole veel kulumise märke , et oleks nagu michelini liibuvad
võiks ikka saada sõita nendega päris mitu mitu kuud mitte 3 tundi kokku :(

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 11.02.2013 19:36
Postitas tony012
Kle Kaspar rääkis piiratud mootoriga klassis onroadi ratastest... Ja ta ei käi iga kord kohal ja konkurentsis... No neljas koht...

Offroad rehvid on kulumaterjal, see on igal juhul niimoodi...

Loomulikult võid rehvid veljelt ära kiskuda, sisud välja vahetada ja siis plastiliiniga balansseerida neid rattaid, aga mitte midagi mõistlikku seal muidugi pole...

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 11.02.2013 20:26
Postitas Jörg777
Ükskõik mis klassi sa sõidad, rehvid on suur kuluartikkel. Onroadi trenni tehes, läheb minul ca 2-3 jooksu rehve päevas. Rehvikulu on sõitmisel paratamatu asi, sellega tuleb lihtsalt arvestada ja kuludesse juurde liita. Nagu vanad targad mehed on öelnud: kõik mis liigub kulub. Täpselt sama asi on rehvidega

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 11.02.2013 22:30
Postitas Virus
2.3 jooksu päevas :shock:
ota sa ei sõida siis vaid suitsetad kummi :shock:
koguaeg gaas põhjs või sõidad liivapaberi peal :shock:
üritan pildid rehvidest teha see vist kõige lihtsam kas tuleb minema visata või võib veel sõita
digisupleriga mõõtes esirehvide soonesügavus 1,8mm ja tagarehvide need kuubikute sügavus 1,08mm
1/10 masin
rehvid liimitud ja ei ole lahti ja ei ole kusagil ka märke et mingi pragu või auk või muu sisselõige oleks

muidugi minu mõte selle teema ülesvõtmisel oli see et vanemate targemate kolleegidekäest vähe infot saada kuidas saaks rehve vähe paremini jooksma et ei laperdaks ja oleks vähe tasakaalus et mis selleks ette võtta
aeglasel sõidul tagaosa vähe vänderdab kiiremini sõites kaob ära

aind ärge pahandage ma alles algaja sellel alal :D

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 12.02.2013 01:25
Postitas edvin
Virus kirjutas:veljel on muidu augud sees 2 tükki
Nende aukude kaudu läheb liiv ja vesi sisse ning ratas ongi balansist väljas. Rehvi sisse tuleb augud teha ja velje augud kinni teipida, tsentrifugaaljõu tõttu ei lähe rehvi akude kaudu midagi sisse.

Re: 1/10 2wd seadistamine

Postitatud: 12.02.2013 11:04
Postitas Virus
selge
kuhu need augud teha ja kui palju neid on soovitav teha