Ostsin kuu aja eest ühe foorumi kasutaja käest päevinäinud HSP Tyrannosauruse, 4x4 vedu. Kuna tahtsingi seda ilma nitro mootorita, siis oli plaanis masina elektriliseks konvertimine - ja seda olen ma nüüd ka teha suutnud. Kasutan enam-vähem kõige odavamat ESC-i ja harjadega 540-suurust mootorit. Kõik on tipp-topp, uus pikk kardaan paistab passivat, ülekanne kindel ja toimiv. Ainuke probleem praegu on mootori pöörlemissuund. Panin sellele juhtmed külge nii, nagu tehases märgitud ehk punane on + ja must on -.
Hetkel sõidab auto kiiresti tagurpidi ja aeglaselt edaspidi - ja selles ongi probleem. Saaksin asja muuta, kui tõstaksin diffri box'ides suured hammakad vastassuunda, aga katsetasin sedasi juba alguses, testifaasis, ja ülekanne tundus kuidagi krudisev ja ragisev. Jätsin tagumise ülekande nii, nagu see nitrokal oli ja eesmise ülekande tõstsin ümber, et pikem võll mõlemat rattapaari ühes suunas liigutaks.
Kui mootori juhtmed ümber vahetan, siis sõidab auto nii, nagu peab, aga siis ei pöörle ju rootor õiges suunas!? Kas harjadega mootoril on väga pahasti, kui ma selle nö tagurpidi pöörlema jätangi? Tundub nagu ainuke lahendus, kui brushless süsteem välja arvata.
Ma ei taha brushless komplekti osta (vähemalt praegu mitte), sest autod pole eriti minu ala ja ostsin selle saani vaid selleks, et sõbra Losi'ga võidu sõita (fasthobbie'st saadud).
Minu custom-versioon on praegu selline:
Suht vikerkaarevärvides, nagu oleks paraadile minek, aga küll ma lähinädalail poest värvipurgi üles leian, siis saab auto moodi näo.
Ja tänud, kes viitsivad teemasse süveneda ja abiks olla!
HSP nitro -> elektriliseks
Moderaator: petrolhead
Re: HSP nitro -> elektriliseks
lahe projekt ... 5 + punkti ise ehitamise eest
midagi ei juhtu mootoriga kui tõstad juhtmed nii nagu sul vaja -
nendel odavatel "silvercan" mootoritel pole otseselt pöörlemissuunda ( vähestel on + - märk isegi )
alumiiniumilt saad värvi maha torusiiliga - siis jääb ilusam kui lihtsalt värvitud
midagi ei juhtu mootoriga kui tõstad juhtmed nii nagu sul vaja -
nendel odavatel "silvercan" mootoritel pole otseselt pöörlemissuunda ( vähestel on + - märk isegi )
alumiiniumilt saad värvi maha torusiiliga - siis jääb ilusam kui lihtsalt värvitud
Kivironimine, skaala mudelid, võistlused ja ise ehitamine = crawl.ee
Re: HSP nitro -> elektriliseks
Vaadates seda autot mida peab selline mootor liigutama + lisaks väike aku, mis ei anna suurt voolu välja, tekib küsimus, et kas selline konversioon lahjaks ei jää? Kui sõita, siis mootor kuumaks ei lähe? Regu?
Re: HSP nitro -> elektriliseks
Mootor ei tohiks lahjaks jääda, aga aku peaksin küll lähiajal natuke suurema mahuga otsima. Paha ei teeks ka mootorile radika ja jahutuse ostmine, aga külmema ilmaga kannatab vast sõita ikka.junge kirjutas:Vaadates seda autot mida peab selline mootor liigutama + lisaks väike aku, mis ei anna suurt voolu välja, tekib küsimus, et kas selline konversioon lahjaks ei jää? Kui sõita, siis mootor kuumaks ei lähe? Regu?
Hetkel veel testifaasis! Selle akuga lihtsalt teen "esimesi samme".
Tänud!