Algajale teadmiseks:
Aku on kottis (LiPO) kui ta paisub normaalsest olekust märgatavalt suuremaks. Tingitud on see gaasidest, mis tekivad aku (vale) kasutamise tulemusena. Vale kasutamine võib tähendada mitmesuguseid kombinatsioone. Vale laadijaga laadimine, ülekoormus (sh lühis) jne jne. Kui aku on paisunud-deformeerunud ja peale rahuneda laskmist algne normaalne kuju ei taastu, siis on mõistlik suhtuda temasse äärmise ettevaatusega. Tegemist on (tule-)ohtliku esemega.
Lisaks kui aku lühistada, siis võib aku küll ellu jääda kuid kasutamisel ole äärmiselt ettevaatlik. LiPo aku laadimisel kasuta ALATI selleks mõeldud kotti või mingit tulekindlat ümbrist ja seda eriti juhul kui aku on saanud šoki (lühise või muu sarnase õnnetuse)
Palun loe rahulikult ja põhjalikult läbi LiPO aku meelespea (vt. lõpus).
Auto pesemisel veendu enne, et kas sinu auto regulaator ehk ESC on veekindel, pritsmekindel või mitte. Ja isegi juhul kui on kirjas üks neist kahest, siis ikkagi palun ÄRA PESE VEEGA ELEKTROONIKAT. Kui on auto niiiiii rokane, et on vaja veega pesta, siis eemalda enne KÕIK elektroonika (servod, regulaator, vastuvõtja, aku, patareid) ja ka siis peaks pesemine olema pigem kerge pihustiga pritsimine, mitte auto vannitamine.
Auto(de)l on lisaks elektroonikale veel reeglina differentsiaalid ja kuullaagrid, mis taluvad küll mingil määral vett kuid peale veega leotamist peaks neid kindlasti puhastama ja (uuesti-)määrima.
Kui lähed lompidesse ja märgadesse tingimustesse tšillima, siis soovitan eelnevalt auto ettevalmistada. Kasuta näiteks WD40 õli ja pritsi üle auto kõik liikuvad osad ja õõtsad ja muud kohad. Nimelt tekitab selline kerge õli autole siiski õhukese ja mõnda aega katva õlikihi. Peale poris müramist on sellisel juhul kergem eemaldada igasugust mustust. NB! Selle õliga ei soovita pritsida regulaatorit ja muud elektroonikat, kuigi on tegemist õliga, siis vedelik on vedelik - nagu vesigi. Elektriga ei sobi kokku.
Infoks lisan veel, et vee ja vedelike suhtes on töökindlam harjadega mootor, aga mootorites on ka laagrid
Vesi on siiski pähh-pähh igal juhul on parem vältida.
Ja voodikõrvale õhtuseks lugemiseks enne järgmise ESC põletamist:
https://docs.google.com/document/d/1Bxj ... vWRJJQ/pub
Kõik see info ikka selleks, et saaksid kaua ja pikalt sõita!
Edu keevitamisel
Hannes