1. leht 1-st

Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 29.06.2016 20:52
Postitas kaval2
Üle 6 või 7 aasta puhusin tolmu oma savagelt ,laadisin akud ja üritasin paar tiiru teha.Mõtteks see jäigi ,mootori sain käima aga mitte kauaks,natuke töötab ja siis pauh ja seisab,käima läheb ja sama kordub.Meelest läinud millest see ja äkki keegi viitsib värskendada mälu millest selline jama ? Kahtlustan,et kas küte seismisega äkki lahjaks läinud või mootor ise hõre ?
Küte seisnud ilmselt 4 aastat umbes,kunagi mingi vahetusega sain,seisnud küll ilusasti korgi all.Mootor läheb isegi pöördesse jne.väljasuremine on suht suurte pöörete pealt.Mida veel vaadata/kahtlustada ?
Tänud ette !

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 29.06.2016 22:57
Postitas ArpR
Pakun, et hõredavõitu on. Kui mootor käib, siis lähed ta soojaks. Soojaga paisub hülss veelgi suuremaks, ja kompressioon läheb nii halvaks, et mootor ei suuda enam normaalselt toimida. Keera prooviks küünal külge kenasti, ja proovi mootori hoorattaga täisring teha. Ühe koha peal (kolb lükkab õhku kokku) läheb surve suuremaks ja hooratast peaks kõvasti raskem keerata olema. Kui ei saa nii proovides hästi aru, siis proovi mootor lahti kakkuda, nii, et su käes oleks kolb ja hülss. Siis proovi kolbi sama pidi, nagu ta mootoris liigub läbi hülsi suruda, kui kolb läheb hülsi ülemise serva juurde, või sellest üle, siis on vaja uut mootorit, või kolvi/hülsi remont komplekti. Kindlasti lisab keegi veel midagi, või tuleb hea ideega lagedale. Kütus võib ka loomulikult halb olla, sest metanool imab endasse niiskust.

A

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 30.06.2016 08:28
Postitas R0mm
Ma alustaks küünlast. Seejärel kütus. Eeldusel, et enne seismajäämist töötas, siis seismisega mootor kuidagi hõredamaks ei tohiks justkui muutuda.

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 30.06.2016 12:53
Postitas kaval2
ArpR kirjutas:Pakun, et hõredavõitu on. Kui mootor käib, siis lähed ta soojaks. Soojaga paisub hülss veelgi suuremaks, ja kompressioon läheb nii halvaks, et mootor ei suuda enam normaalselt toimida. Keera prooviks küünal külge kenasti, ja proovi mootori hoorattaga täisring teha. Ühe koha peal (kolb lükkab õhku kokku) läheb surve suuremaks ja hooratast peaks kõvasti raskem keerata olema. Kui ei saa nii proovides hästi aru, siis proovi mootor lahti kakkuda, nii, et su käes oleks kolb ja hülss. Siis proovi kolbi sama pidi, nagu ta mootoris liigub läbi hülsi suruda, kui kolb läheb hülsi ülemise serva juurde, või sellest üle, siis on vaja uut mootorit, või kolvi/hülsi remont komplekti. Kindlasti lisab keegi veel midagi, või tuleb hea ideega lagedale. Kütus võib ka loomulikult halb olla, sest metanool imab endasse niiskust.

A
kompressiooni nagu oleks,seda juba proovisin,siis ilmselt peaks minema ühe potska kytet ostma kuna ei leidnud potsiku pealt isegi metanooli sisaldust.kirjade järgi küsib 25% LRP.28 .Võibolla seepärast see potsik küttega mulle pähe tõmmati :) ,et see väga käia ei tahtnud.Aga tänud vastamast,midagi hakkab meenuma ka vaikselt.

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 30.06.2016 12:56
Postitas R0mm
Ega seal potsiku peal tavaliselt metanooli sisaldust polegi, küll aga peaks olema nitrometaani sisaldus, mida sa tegelikult silmas pidasidki ja 25% oleks hea kogus küll.

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 30.06.2016 13:17
Postitas srx
R0mm kirjutas:Ma alustaks küünlast.
Küünalt on vaja ainult käivitamiseks. Mootor ju käivitub. Küünlas asi olla ei saa.
Nitro mootor on nagu diisel. Temperatuur on vaja üles saada, et kütus süttima hakkaks. Peale seda suudab ta ise piisavalt temperatuuri hoida.

Küünla probleem võib olla ainult siis, kui see on kuidagi nii ära lagunenud, et temperatuuri tõustes tekib sinna kuidagi leke.

Oleks see bensumootor, siis alustaks küll küünlast ja süütesüsteemi kontrollist.

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 30.06.2016 14:30
Postitas R0mm
srx kirjutas:
R0mm kirjutas:Ma alustaks küünlast.
Küünalt on vaja ainult käivitamiseks. Mootor ju käivitub. Küünlas asi olla ei saa.
Nitro mootor on nagu diisel. Temperatuur on vaja üles saada, et kütus süttima hakkaks. Peale seda suudab ta ise piisavalt temperatuuri hoida.

Küünla probleem võib olla ainult siis, kui see on kuidagi nii ära lagunenud, et temperatuuri tõustes tekib sinna kuidagi leke.

Oleks see bensumootor, siis alustaks küll küünlast ja süütesüsteemi kontrollist.
Kuidas see iidne muhumaa vanasõna oligi..Küünlas ei saa asi olla, sest küünalt ju polegi. Selle peale ei oska midagi kosta. Sul vist nende mootoritega palju kogemusi pole? Nitromootoril ongi kogu süüde küünlas kinni, sealjuures ka töötsüklis. Küünal võib visuaalselt enamvähem kena välja paista ja toite otsas särada kui päike, aga see ei tähenda, et ta oma ülesannet korrektselt suudaks enam täita. Ehk siis kui mootor ei käi nii nagu peaks, siis esimene asi on küünlavahetus...jällegi eeldades, et mootori seade on enamvähem paigas.

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 30.06.2016 15:04
Postitas kaval2
R0mm kirjutas:Ega seal potsiku peal tavaliselt metanooli sisaldust polegi, küll aga peaks olema nitrometaani sisaldus, mida sa tegelikult silmas pidasidki ja 25% oleks hea kogus küll.
just läks segi,olen pikalt eemal olnud

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 30.06.2016 15:08
Postitas kaval2
R0mm kirjutas:
srx kirjutas:
R0mm kirjutas:Ma alustaks küünlast.
Küünalt on vaja ainult käivitamiseks. Mootor ju käivitub. Küünlas asi olla ei saa.
Nitro mootor on nagu diisel. Temperatuur on vaja üles saada, et kütus süttima hakkaks. Peale seda suudab ta ise piisavalt temperatuuri hoida.

Küünla probleem võib olla ainult siis, kui see on kuidagi nii ära lagunenud, et temperatuuri tõustes tekib sinna kuidagi leke.

Oleks see bensumootor, siis alustaks küll küünlast ja süütesüsteemi kontrollist.
Kuidas see iidne muhumaa vanasõna oligi..Küünlas ei saa asi olla, sest küünalt ju polegi. Selle peale ei oska midagi kosta. Sul vist nende mootoritega palju kogemusi pole? Nitromootoril ongi kogu süüde küünlas kinni, sealjuures ka töötsüklis. Küünal võib visuaalselt enamvähem kena välja paista ja toite otsas särada kui päike, aga see ei tähenda, et ta oma ülesannet korrektselt suudaks enam täita. Ehk siis kui mootor ei käi nii nagu peaks, siis esimene asi on küünlavahetus...jällegi eeldades, et mootori seade on enamvähem paigas.
küünal uus,kahtlustan kütust,eks peab poodi minema,kütust nagunii kulub ja kui küttes viga pole tuleb ilmselt kolvi/hülsi komplekt sebida või uus mootor,sest hinna vahe on olematu,hülss ja kolb oli miski 100 ringis ja uue mootori saaks 150 ! kindlasti leiab mingi hinnlase ka 100 eest,pole viitsinud veel otsida .tänud kes viitsisid mälu värskendada (Y)

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 30.06.2016 15:51
Postitas JazZ
Igaks juhuks võid ka voolikud üle vaadata. Ma alles hiljuti nägin vaeva ühe kaua seisnud mudeliga mis ei tahtnud käia. Vooliku otsad olid nii rabedaks kuivanud et lahti võttes lagunesid ära. Lõikasin kõik otsad pool cm lühemaks ja peale seda käis ilusti.

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 30.06.2016 17:33
Postitas eikeikeik
Hiljuti moosisin käima üht pikalt seisnud tragi.

Alguses sama jama, et läheb käima ja siis sureb mõne sekundiga. Uus küünal peale, sai natuke parem, aga ikka sureb. Lõpuks vihastasin (sumpsist tuli ebamäärast pruuni vedelikku) ja keerasin karteri kaane (otsa) lahti, loputasin koralikult WD40'ga läbi, lisaks keerasin karburaatori maha ja loputasin samuti WD40'ga korralikult läbi ja puhusin pärast õhuga läbi. Siis tuvastasin, et ühel voolikul oli pragu (nagu ikka kohe kuuse juures) ja peale seda (keerasin karpa loputamisel nõelad ka välja) kui olin kruttinud nõelad ja tühikäigud tagasi esialgsesse asendisse, siis puhusin voolikust kütuse karpani ja andsin starterit. Ja asi töötas.

Mis ma tahan öelda on see, et jah võib minna nö jadamisi ja välistada ühe probleemi teise järel, aga tegelikult kui on ikka seisnud masin, siis on igal juhul mõistlikum käia põhisõlmed KÕIK korraga üle. Lisaks hoiatkse masinaid erinevates oludes. Niiskuse korral võib vabalt olla rooste mootoris ja esimese käivitamisega teeb roostepudi korraliku liivapaberi-lihvimistöö ja tulemuseks on veelgi hõredam mootor. Ning kui peale KÕIKIDE mootori sõlmede puhastamistikka asi ei tööta, siis võiks hakata jadamisi välistama: küünal, sumpsi tihend(id) , kütuse voolikud, kütuse filter-sõel paagis, õhufilter, väntvõlli laager jne jne.

Edu pusimisel!
Hannes

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 03.07.2016 10:38
Postitas kaval2
tänks kõigile kes aitasid meelde tuletada mida vaadata !

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 04.07.2016 17:56
Postitas ArpR
Anna siis tulemustest ka teada :wink:

A

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 20.02.2018 14:55
Postitas OnuEdgar
Ei hakka uut teemat teema aga probleem nitrokaga talvel.

Tekkinud on selline mure, et masin põhja gaasil pikalt ei sõida ja kui lumel hakata ringe kraapima siis tõmbab kinni. Jääb nagu selline mulje, et uputab ära. Soojast ruumist tulles aga esimesed 2 minutit ok. Küünal on R3. Nii alumine kui ülemine nõel on tehase seades.

Ilmselgelt on tegu temperatuuri alanemise probleemiga. Lihtsalt keegi võiks tibake näpunäiteid jagada. Ma usun ma pole ainukene sellise probleemiga. Mootor on VX-16 standart karpaga. http://www.helipal.com/02060-vx16-nitro ... aiwan.html

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 20.02.2018 15:31
Postitas R0mm
Mis on tehaseseade? Uue mootori seade on tavaliselt sissesõiduks ja ülirikas ja selle seadega polegi võimalik mootorit täisgaasil käima saada. Kui on sissesõidetud mootor ja mingi tehaseseade?, siis pigem ülevalt vaene ja täisgaasil saab kütus otsa. Keera peanõela väljapoole, et segusse rohkem kütust saaks peale tulla. Kui madalamatel pööretel ka ei käi, siis tundub, et võib surema hakata mootori töötemperatuurile jõudes, ehk siis võib lihtsalt kulunud olla see mootor.

Kui on sissesõitmata ja sissesõiduseades, siis tuleks mootor sisse sõita ja jälgida, et asi käiks üle 90 kraadi juures. Alla selle jäta parem kevadet ootama.

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 20.02.2018 23:37
Postitas OnuEdgar
Mootor on siiski korralikult sisse sõidetud ja pigem isegi natukene kulunud. Tehaseseade all pean silmas juhendis ettenähtud seadet. Kindlasti pole ta päris täpselt seal aga enam vähem lähedal.

Kohapeal ja poole gaasiga tiksub masin väga hästi. Ülemist nõela ei anna ka keerata kunas siis hakkab uputama ja tõmbab hinge päris kinni. Kui aga keerata ülemist 2 tiiru kinni siis juhtub see mis peab juhtuma. Masin sureb välja kui täisgaasi panna.

Ilmselt probleem ongi selles, et mootori temp langeb suurel hool 50kmh liiga madalale ja samamoodi peale tõmmatav õhk -5 nagu täna. Siinkohal tekibki küsimus kas lükata asi kasti või proovida nt mõnda nippi (pikem ja kuumem küünal nt). Selleks uuringi kas kellelgi kogemusi mida jagada.

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 21.02.2018 10:54
Postitas R0mm
2 tiiru on seadistamise mõistes ikka väääääga suur seademuutus. Kellaosuteid silme ette manades keeratakse nõela üldjuhul 5 minuti kaupa. Sul siiski tõenäoliselt probleem sellega, et kütust ei jagu ehk segu on liiga vaene. Hakka 5 minuti kaupa sealt peanõela väljapoole keerama ja proovi iga keeramise vahel üks sõidukatsetus teha. Ilm on loomulikult ka külm ja jahutust peaks kuidagi vähendama. Abiks näiteks jahutuspea kinniteipimine et külm õhk ribide vahele ei pääseks.

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 15.03.2018 09:14
Postitas OnuEdgar
Tegin väikese video.

https://www.youtube.com/watch?v=A3coK9gOSnI

Lisainfoks niipalju, et soojast tulles sõidab kenasti üks minuti. Siis hakkab see jama peale nagu uputaks. Samas mootor nagu väga maha ei jahtu. Ma arvan sinna 80-90 kanti jääb. Masinal aga kaob täielikult jõud. High kruvi kinnikeeramine 5 minuti kaupa ka olukord ei muuda. Mingi hetk lihtsalt saab nii kinni, et masin jääb seisma.

Mõni kraad + ja 0 juures sooviks ikka sõita natukene. Ootaks siis veel mõtteid või näpunäiteid mida kruvida.

Re: Küsimus nitro huntidele.

Postitatud: 01.04.2018 09:59
Postitas tikka
OnuEdgar kirjutas:...Samas mootor nagu väga maha ei jahtu. Ma arvan sinna 80-90 kanti jääb.
Arvestades odavamate IR termomeetrite hinda, tasuks üks osta ja täpsemalt temperatuur üle mõõta. Silindripea temperatuur tundub olevat oluline asi sellistel masinatel.