Aku VS Külm

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
kalfri
Postitusi: 29
Liitunud: 14.12.2007 12:36

Aku VS Külm

Postitus Postitas kalfri » 09.11.2008 17:42

ma alles sain auto omanikuks ja jama selles et õues külmaga saab heal juhul 4-5 minutit sõita eelmine omanik ütles et tema käes pidas 15-20 minutit. kas tõesti külma pärast neelab aku nii ruttu tühjaks w on autol midagi viga ?

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 09.11.2008 19:21

Külm mõjub akule kindlasti pärssivalt. Kas muidugi nii palju nagu sina seda siin praegu kirjeldasid, kuid mingil määral küll.
Vaevalt, et autol midagi viga on. Pigem tuleks probleemi akupakist otsida.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas R0mm » 09.11.2008 21:09

Abiks oleks ka auto ja aku ning muu elektroonikaosa kirjeldamine. Mõne konfiguratsiooni puhul on 4-5 minutit täitsa normaalne tulemus
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 09.11.2008 21:11

NiMh akudel külm mõjutavad väga oluliselt kuskil oli isegi tabel mis kraadides palju mahtuvus langeb ja oli see -10c juures kus mahtuvus langes pea pool korda.
0c- alles jääb 80% täismahtuvusest
-10c-alles jääb 50% täismahtuvusest
-20c-alles jääb 20% täismahtuvusest
Ja samas + kraadid mõjuvad ka pärsivalt näit +50C juures jääb akusse 80% täismahtuvusest
Praktiliselt kõiki akusid mõjutab temperatuur oluliselt suuremal või väiksemal määral

kalfri
Postitusi: 29
Liitunud: 14.12.2007 12:36

Postitus Postitas kalfri » 09.11.2008 22:13

auto on HPI Firestorm E Brushless 5700kv sidewinder reguga ja akuks on 3600 NiMh

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 09.11.2008 22:23

eerikkarts kirjutas:NiMh akudel külm mõjutavad väga oluliselt kuskil oli isegi tabel mis kraadides palju mahtuvus langeb ja oli see -10c juures kus mahtuvus langes pea pool korda.
0c- alles jääb 80% täismahtuvusest
-10c-alles jääb 50% täismahtuvusest
-20c-alles jääb 20% täismahtuvusest
Ja samas + kraadid mõjuvad ka pärsivalt näit +50C juures jääb akusse 80% täismahtuvusest
Praktiliselt kõiki akusid mõjutab temperatuur oluliselt suuremal või väiksemal määral
Siin sa ilmselt pingutad üle, kuigi jah internetis leiduvad andmed on vastukäivad ja ilmselt ka eri tootjate lerinevad. Julgen väita, et harju keskmisel NiXx akul võiks -20 juures vähemalt 50% alles olla, heal juhul isegi rohkem. Liitiumi baasil akud kannatavad külma muidugi paremini.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 09.11.2008 22:27

kpihus, mis sa ajad :roll: Viska LiPo külmkappi ja proovi sealt mõne aja pärast energiat kätte saada... no can do!
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 09.11.2008 22:35

...võimalik ,et on ka oluline kauaks aku külma kätte jätta.
Sealt tulenevalt võivad ka mõõdetud ajad erineda...

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 09.11.2008 23:07

lauri kirjutas:kpihus, mis sa ajad :roll: Viska LiPo külmkappi ja proovi sealt mõne aja pärast energiat kätte saada... no can do!
Well, ei ole külmkapis lipot käitanud ja ei ole ka ühtegi lipoga mudelit omanud, aga elektriautod performivad külmas lifepo'dega paremini, kui nikklitega (soome kogemus) samas võib see muidugi ka lifepo eripära olla.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 10.11.2008 08:12

kpihus kirjutas:
eerikkarts kirjutas:NiMh akudel külm mõjutavad väga oluliselt kuskil oli isegi tabel mis kraadides palju mahtuvus langeb ja oli see -10c juures kus mahtuvus langes pea pool korda.
0c- alles jääb 80% täismahtuvusest
-10c-alles jääb 50% täismahtuvusest
-20c-alles jääb 20% täismahtuvusest
Ja samas + kraadid mõjuvad ka pärsivalt näit +50C juures jääb akusse 80% täismahtuvusest
Praktiliselt kõiki akusid mõjutab temperatuur oluliselt suuremal või väiksemal määral
Siin sa ilmselt pingutad üle, kuigi jah internetis leiduvad andmed on vastukäivad ja ilmselt ka eri tootjate lerinevad. Julgen väita, et harju keskmisel NiXx akul võiks -20 juures vähemalt 50% alles olla, heal juhul isegi rohkem. Liitiumi baasil akud kannatavad külma muidugi paremini.
http://books.google.co.uk/books?id=8iUN ... #PPA124,M1
Praktikas pole ma nimh aku mahtuvust mõõtnud miinus tempidel, ei oska kinnitada selle jutu õigsust kuid fakt on selge et miinus mõjub vägagi pärsivalt akule
Viimati muutis eerikkarts, 10.11.2008 08:23, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 10.11.2008 08:21

lauri kirjutas:kpihus, mis sa ajad :roll: Viska LiPo külmkappi ja proovi sealt mõne aja pärast energiat kätte saada... no can do!
See võistlus mina sain väga hästi tunda kuidas LiPo käitus temperatuuriga.
Ta nagu ei suutnud seda voolu välja anda oli selline uimasema poolne. Alles peale ca 4'at ringi tundsid et mudel on teravamaks muutumas ja lõpp oli päris hea, see aku ise enese soojenemisele tänu koormusele

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 10.11.2008 11:20

just sellep ma akusid ei fänna :)
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 10.11.2008 11:41

nitromootor ja temperatuuride vaheldumine pole ka muidugi teab mis suured sõbrad.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 10.11.2008 13:41

h6bekuul kirjutas:just sellep ma akusid ei fänna :)
Ehee nitromootoriga on see häälestamise peavalu kordades suurem, soojenda mootorit fööniga siis vaheta küünlaid siis kasuta suure nitro sisaldusega kütust kruvima segu kruvisid, ja kui veel paar kraadi temp muutub siis jälle hakka võluma kruvikeerajaga mootori kallal

Kõige muretuim sisepõlemis mootor võiks vast olla bensukas...

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 10.11.2008 13:55

Kui muretut hobi tahta, siis PS3 või Xbox abiks... :twisted:
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

kalfri
Postitusi: 29
Liitunud: 14.12.2007 12:36

Postitus Postitas kalfri » 10.11.2008 18:59

millist akut siis soovitate mis külma ilma paremini kannataks?

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 10.11.2008 19:45

ega suurt pole, ainuke hoia aku põues ja soojas enne kui mudelile paned.
LiPo ehk pisut parema külma taluvusega kui nimh kuid kõiki akusid külm mõjutab. LiFePo kohta ei oska ütelda aga neid pole eriti liikvel, ja vajab erilist aku laadijat mis suudab teda laadida

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 10.11.2008 20:16

eerikkarts kirjutas:ega suurt pole, ainuke hoia aku põues ja soojas enne kui mudelile paned.
LiPo ehk pisut parema külma taluvusega kui nimh kuid kõiki akusid külm mõjutab. LiFePo kohta ei oska ütelda aga neid pole eriti liikvel, ja vajab erilist aku laadijat mis suudab teda laadida
üldiselt LiFePo on jah suurtemate lahenduste teema. Aga kuidas A123 külma suhtub ?
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 10.11.2008 20:49

Selle peale ei saa ma ütlemata jätta stiilis...

... et A123 ongi LiFePO4
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 10.11.2008 21:06

lauri kirjutas:Selle peale ei saa ma ütlemata jätta stiilis...

... et A123 ongi LiFePO4
...mnjah, by bad, Lähen häbenen nüüd natuke aega kuskil ...
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Vasta