Aku VS Külm
Moderaator: petrolhead
Aku VS Külm
ma alles sain auto omanikuks ja jama selles et õues külmaga saab heal juhul 4-5 minutit sõita eelmine omanik ütles et tema käes pidas 15-20 minutit. kas tõesti külma pärast neelab aku nii ruttu tühjaks w on autol midagi viga ?
Abiks oleks ka auto ja aku ning muu elektroonikaosa kirjeldamine. Mõne konfiguratsiooni puhul on 4-5 minutit täitsa normaalne tulemus
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
NiMh akudel külm mõjutavad väga oluliselt kuskil oli isegi tabel mis kraadides palju mahtuvus langeb ja oli see -10c juures kus mahtuvus langes pea pool korda.
0c- alles jääb 80% täismahtuvusest
-10c-alles jääb 50% täismahtuvusest
-20c-alles jääb 20% täismahtuvusest
Ja samas + kraadid mõjuvad ka pärsivalt näit +50C juures jääb akusse 80% täismahtuvusest
Praktiliselt kõiki akusid mõjutab temperatuur oluliselt suuremal või väiksemal määral
0c- alles jääb 80% täismahtuvusest
-10c-alles jääb 50% täismahtuvusest
-20c-alles jääb 20% täismahtuvusest
Ja samas + kraadid mõjuvad ka pärsivalt näit +50C juures jääb akusse 80% täismahtuvusest
Praktiliselt kõiki akusid mõjutab temperatuur oluliselt suuremal või väiksemal määral
Siin sa ilmselt pingutad üle, kuigi jah internetis leiduvad andmed on vastukäivad ja ilmselt ka eri tootjate lerinevad. Julgen väita, et harju keskmisel NiXx akul võiks -20 juures vähemalt 50% alles olla, heal juhul isegi rohkem. Liitiumi baasil akud kannatavad külma muidugi paremini.eerikkarts kirjutas:NiMh akudel külm mõjutavad väga oluliselt kuskil oli isegi tabel mis kraadides palju mahtuvus langeb ja oli see -10c juures kus mahtuvus langes pea pool korda.
0c- alles jääb 80% täismahtuvusest
-10c-alles jääb 50% täismahtuvusest
-20c-alles jääb 20% täismahtuvusest
Ja samas + kraadid mõjuvad ka pärsivalt näit +50C juures jääb akusse 80% täismahtuvusest
Praktiliselt kõiki akusid mõjutab temperatuur oluliselt suuremal või väiksemal määral
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
kpihus, mis sa ajad Viska LiPo külmkappi ja proovi sealt mõne aja pärast energiat kätte saada... no can do!
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Well, ei ole külmkapis lipot käitanud ja ei ole ka ühtegi lipoga mudelit omanud, aga elektriautod performivad külmas lifepo'dega paremini, kui nikklitega (soome kogemus) samas võib see muidugi ka lifepo eripära olla.lauri kirjutas:kpihus, mis sa ajad Viska LiPo külmkappi ja proovi sealt mõne aja pärast energiat kätte saada... no can do!
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
http://books.google.co.uk/books?id=8iUN ... #PPA124,M1kpihus kirjutas:Siin sa ilmselt pingutad üle, kuigi jah internetis leiduvad andmed on vastukäivad ja ilmselt ka eri tootjate lerinevad. Julgen väita, et harju keskmisel NiXx akul võiks -20 juures vähemalt 50% alles olla, heal juhul isegi rohkem. Liitiumi baasil akud kannatavad külma muidugi paremini.eerikkarts kirjutas:NiMh akudel külm mõjutavad väga oluliselt kuskil oli isegi tabel mis kraadides palju mahtuvus langeb ja oli see -10c juures kus mahtuvus langes pea pool korda.
0c- alles jääb 80% täismahtuvusest
-10c-alles jääb 50% täismahtuvusest
-20c-alles jääb 20% täismahtuvusest
Ja samas + kraadid mõjuvad ka pärsivalt näit +50C juures jääb akusse 80% täismahtuvusest
Praktiliselt kõiki akusid mõjutab temperatuur oluliselt suuremal või väiksemal määral
Praktikas pole ma nimh aku mahtuvust mõõtnud miinus tempidel, ei oska kinnitada selle jutu õigsust kuid fakt on selge et miinus mõjub vägagi pärsivalt akule
Viimati muutis eerikkarts, 10.11.2008 08:23, muudetud 1 kord kokku.
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
See võistlus mina sain väga hästi tunda kuidas LiPo käitus temperatuuriga.lauri kirjutas:kpihus, mis sa ajad Viska LiPo külmkappi ja proovi sealt mõne aja pärast energiat kätte saada... no can do!
Ta nagu ei suutnud seda voolu välja anda oli selline uimasema poolne. Alles peale ca 4'at ringi tundsid et mudel on teravamaks muutumas ja lõpp oli päris hea, see aku ise enese soojenemisele tänu koormusele
nitromootor ja temperatuuride vaheldumine pole ka muidugi teab mis suured sõbrad.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
Ehee nitromootoriga on see häälestamise peavalu kordades suurem, soojenda mootorit fööniga siis vaheta küünlaid siis kasuta suure nitro sisaldusega kütust kruvima segu kruvisid, ja kui veel paar kraadi temp muutub siis jälle hakka võluma kruvikeerajaga mootori kallalh6bekuul kirjutas:just sellep ma akusid ei fänna
Kõige muretuim sisepõlemis mootor võiks vast olla bensukas...
Kui muretut hobi tahta, siis PS3 või Xbox abiks...
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
üldiselt LiFePo on jah suurtemate lahenduste teema. Aga kuidas A123 külma suhtub ?eerikkarts kirjutas:ega suurt pole, ainuke hoia aku põues ja soojas enne kui mudelile paned.
LiPo ehk pisut parema külma taluvusega kui nimh kuid kõiki akusid külm mõjutab. LiFePo kohta ei oska ütelda aga neid pole eriti liikvel, ja vajab erilist aku laadijat mis suudab teda laadida
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Selle peale ei saa ma ütlemata jätta stiilis...
... et A123 ongi LiFePO4
... et A123 ongi LiFePO4
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]