Eesti Offroad radadest

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Eesti Offroad radadest

Postitus Postitas ollo » 12.05.2008 21:57

...tegelikult küll Soome omadest, aga meil on siin vahelduva eduga sama peakujuga tüübid radade ehitamise juures olnud:
http://rc10.fi/index.php?topic=27628.0
Juttu on esimeses järjekorras küll mehaanikutest ja sellest, et neid kuidagi ei jätku ja kogu aeg on häda, aga tasub lugeda MrOllinmaki kommentaari ehk vastust number 2... tüüp on palju aastaid sõitnud erinevaid klasse ja tema jutus on väga head pointid.

Et kõik põhjaeesti keelt ei mõista, tõlgin Antti teksti ka maakeelde, see on minu arvates seda väärt:
Asja võiks vaadata ka teise nurga alt - kas kusagil on midagi viga, kui isegi 12 mehaanikut kipub väheks jääma?
Mulle antakse selle eest pasunasse, aga küsin siiski kõva häälega, miks M8 (=bagi) rajad peavad nii pikad olema ja miks nad peavad olema nii keerulised, et 90% seltskonnast ei ole võimeline 5 minutit katusele keeramata sõitma? Miks elektribagide EMi (eelmisel aastal Soomes sõidetud) tasane ja nädal aega korras püsinud rada sai rahvusvaheliselt väga hea tagasiside, aga mõne seltskonna arvates oli see vaid touring savipinnal? Miks needsamad touringuvaenlased käivad M8 EM-võistlustel Prantsusmaal vaid tõdemas, et nad ei saa hakkama, kuna rajal on siledat pinda nii palju, et peab täisgaasil sõitma üle 2 sekundi korraga? Miks soomlased (välja arvatud üks karvik, ehk JQ) saavad välismaal kõigis muudes klassides selgelt paremini hakkama, kui M8s?
Soome rajad on liiga pikad, liiga keerulised, liiga aeglased ja liiga kehvas seisukorras.
Kui need oleks lühemad, aitaks ka vähemast arvust mehaanikutest.
Kui need oleks kergemad ja paremas korras, suur osa autodest püsiks ratastel suurema osa aega ja väiksem hulk mehaanikuid aitaks ka.
Kui need oleks kiiremad ja siledamad ja paremas seisukorras, võiks ka suurema massi, mitte ainult tippviisiku puhul rääkida kiirusvõistlusest, mitte ellujäämisvõistlusest.
Kui need oleks rohkem sellised, kui maailmas, võiks muudki soomlased, kui see üks JQ harjutada siin ja maailmas hakkama saada.

PS. Käisin laupäeval Tattarisuo rajal nitro onroadi sõitmas. Tulemus oli KOGU PÄEVA JOOKSUL üks kukerpall. Mehaanikut ei olnud vaja, sest auto maandus ratastele. Võrdle seda mõttes sellega, et lähed üksi, ilma abilisteta uuele M8-rajale päevaks trenni tegema. Mitu korda jooksed sõidu ajal pukist üles-alla?

Pakun lahenduseks, et tehtagu ~30 sekundilisi radasid, kus on nii palju siledat pinda, et autod ei ole kogu aja katusel.
Ma arvan, et mullegi antakse selle eest pasunasse, aga ma arvan üsna samamoodi ka "eesti asjast". Unistan sellest päevast, kui Eestis saab olema üks bagirada, mis on sõidetav ja püsib korras, mitte ei ole spordiloto.

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 12.05.2008 22:01

aga millest on juba 2 aastat trimmerdajad rääkinud
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
TarMoH
Postitusi: 239
Liitunud: 02.10.2006 19:04
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas TarMoH » 12.05.2008 22:11

Selline jutt on ju Tartu meestel juba pikemat aega suus ehk siis Uue Tartu raja tegemise ajast saati. Me saime küll kõvasti kiruda osade käest, et miks hüppeid ei ole, aga näed, tundub et ka mujal maailmas mõeldakse ikka kiire sõidu peale mitte ukerdamisele. Okei, rada muutub võistluspäeva jooksul märgatavalt, kuna vahepeal parandustöid ei tehta, kuid siiski on võimalik Tartus sõita ka 15 min nii, et ei ronita pukist alla ( ise testisin trimmeriga ja edukalt tuli välja - ei joristanud ka niisama).

Loodetavasti tuleb ka Roogojal midagi kiiret ja võimast :)

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 12.05.2008 22:14

TarMoH kirjutas:
Loodetavasti tuleb ka Roogojal midagi kiiret ja võimast :)
Kindlasti mitte midagi sinnapoole kui Tartu kahjuks ............ ei ole see pinnas seal selline millest midagi head teha saaks aga eks tähtis ole ju ikka see kuskohas üldse sõita saab ja et inimesel oleks alati valikuvabadus ja erinevate radada võimalus see on minu arvates kõige tähtsam
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 12.05.2008 22:32

vabandage väga aga võrreldes nüüd Roogoja ja Tartu rada siis Tartus pole pidamisest lõhnagi olla aga eks see ole rohkem gaasi sõrmes kinni.Tartu krokode omanikud peaksid Roogojale kimama 1 päev tulema :D
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95

Kasutaja avatar
TarMoH
Postitusi: 239
Liitunud: 02.10.2006 19:04
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas TarMoH » 12.05.2008 22:39

Eks me kõik jõua Roogojale, kunagi :P ..

Aga pidamine on omaette teema ... kui niiske rada, siis on pidamine täitsa hea, aga kui kuiv, nagu lõpuks Tartus oli, siis ei ole pidamisest haisugi.

Üldiselt käis siiski teema raja kiiruse kohta, mitte pidamise :D kuigi jah, need on suht omavahel seotud.

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 12.05.2008 23:05

Unistan ka... et oleks rada, mis on rada ja kus saaks trenni teha. Edasi on igaühe enda rahakoti ja viitsimise taga, palju ta trenni teeb ja kaugele jõuab.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
OnuTom
RC-EST
Postitusi: 583
Liitunud: 15.08.2005 16:24
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas OnuTom » 12.05.2008 23:30

Oleks ma ka krokumees, ... vahet pole ja ka teisiti poleks. Praegast olen ma nõus koos Oleviga pasunasse saama.
Tartu uue (mis ta enam nii uus on) raja tegemisel on algusest peale mõeldud krokumeeste peale. Raja ühes tükis püsimisega on muiduga nagu on, aga mitt kogu raja ulatuses, vaid ainult uutes lõikudes. N.ö. sinise savi radu ei saa meil olema tõenäoliselt mitte niipea. Poole minuti sisse mahub ka, peaaegu, kui sõita oskaks, ja ilmselt need kes meile tulla ei viitsi lõdvalt mahuvad ka ring ringi järel. Ka pole vaja vastu vaielda, et praeguse hetkeni ja veel mõnda aega jääb Tartu rada ainukeseks mis ka mujalt tulnuile rada meenutab. Ma ei pea siin silmas seda mis raja juurde kuulub, vaid ainult rada. Muus osas pole ju peale puki ja peldiku miskit ...
Teiste meil nähtud radadega on nagu on. Ja kiiresti ei saa neil sõita ka. Mitte et ma sõita oskaks, aga "pidamise puuduse" taha ma tihendi puudujääke ka ei peida. Pole mul ka pea mingisugust välisradade kogemust. Küll aga igast asjast oma arusaam, ... ja töntsid näpud mis unise pea kiuste ei suuda mõttega sammupidada.
RC-EST

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 13.05.2008 07:15

aga kokkuvõttes peab ka meil Eestis olema igasuguseid radasid sest lugedes Neo08 ( http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=2662 ) osalejate kommentaare saame aru, et meie olemasolevad ja meie meelest turnimis rajad on veel osade radade kõrval poisikesed.
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 13.05.2008 07:35

njah, viimasest Taani võistlusest:

and then of course the famous “NEO jump section” before the straight: a 180° hairpin corner, then 2m of acceleration before a 4-jump section!

ehk siis 120 kraad kurv ja kohe neljane rütmisektsioon. Ja hüpped kasvasid rütmis progresseeruvalt - esimene 70 senti, tagumine juba selline 1.3 meetrine. Hüppeid sai üle sõita 2+2 ainult "ideaalselt" kurvist välja tulles, ja väga hea mootori ja siduri seade pidi samuti olema.
Lõpp oli see, et eestlastest seda keegi ei hüppanud - me ei saanud esimesele hüppele piisavalt hoogu, et maanduda 2 nõlvale hoovõtuks 3ndale. Sõitsime nii - kurv, väike hüpe 1 ja 2 vahele, siis aeglaselt 2st ülesse ja sealt hirmsa hooga alla, siis said 3'ndalt hüpata 4'nda taha.

Millegipärast parematel meestel ei olnud mingeid probleeme selle sektsiooniga. Ja sealt tekkisgi meie 2 sekine ringiaegade vahe.

Ja sama häda on olnud näha selle aasta kõikidel välisvõistlustel...
akaver
http://shop.akaver.com

Kasutaja avatar
OnuTom
RC-EST
Postitusi: 583
Liitunud: 15.08.2005 16:24
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas OnuTom » 13.05.2008 08:50

akaver kirjutas:njah, viimasest Taani võistlusest:

and then of course the famous “NEO jump section” before the straight: a 180° hairpin corner, then 2m of acceleration before a 4-jump section!

ehk siis 120 kraad kurv ja kohe neljane rütmisektsioon. Ja hüpped kasvasid rütmis progresseeruvalt - esimene 70 senti, tagumine juba selline 1.3 meetrine. Hüppeid sai üle sõita 2+2 ainult "ideaalselt" kurvist välja tulles, ja väga hea mootori ja siduri seade pidi samuti olema.
Lõpp oli see, et eestlastest seda keegi ei hüppanud - me ei saanud esimesele hüppele piisavalt hoogu, et maanduda 2 nõlvale hoovõtuks 3ndale. Sõitsime nii - kurv, väike hüpe 1 ja 2 vahele, siis aeglaselt 2st ülesse ja sealt hirmsa hooga alla, siis said 3'ndalt hüpata 4'nda taha.

Millegipärast parematel meestel ei olnud mingeid probleeme selle sektsiooniga. Ja sealt tekkisgi meie 2 sekine ringiaegade vahe.

Ja sama häda on olnud näha selle aasta kõikidel välisvõistlustel...
S.t. et elagu betoon ja töötud betoonimehed! Meiemaal muust materjalist muidu väga kahtlane vist. Jääb üle vaid leida kaks pisiasja: koht, mida kellelgi kunagi vaja ei lähe ja kuhu saab teha raja ning firma kellele "külm arve" teha e. sponsor. Lihtne! Eksole? Aga siiani pole keegi sellega hakkama saanud.
RC-EST

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 13.05.2008 17:23

Kestev rada: Jah palun.
Sile (=ilma hüpeteta) rada: Ei aitäh.

Meenutades mõnda korralikku rada (näit. Neo08) siis ausaltöeldes ei meenu küll et oleks ennast rohkem katusele kaaranud kui näiteks Tartus. Ega ma kindel ei ole aga see võib osaliselt ka võistlejate võrdsema tasemega seotud olla (pole vaja igas kurvis mööduda või mööda lasta)
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Vasta