http://rc10.fi/index.php?topic=27628.0
Juttu on esimeses järjekorras küll mehaanikutest ja sellest, et neid kuidagi ei jätku ja kogu aeg on häda, aga tasub lugeda MrOllinmaki kommentaari ehk vastust number 2... tüüp on palju aastaid sõitnud erinevaid klasse ja tema jutus on väga head pointid.
Et kõik põhjaeesti keelt ei mõista, tõlgin Antti teksti ka maakeelde, see on minu arvates seda väärt:
Ma arvan, et mullegi antakse selle eest pasunasse, aga ma arvan üsna samamoodi ka "eesti asjast". Unistan sellest päevast, kui Eestis saab olema üks bagirada, mis on sõidetav ja püsib korras, mitte ei ole spordiloto.Asja võiks vaadata ka teise nurga alt - kas kusagil on midagi viga, kui isegi 12 mehaanikut kipub väheks jääma?
Mulle antakse selle eest pasunasse, aga küsin siiski kõva häälega, miks M8 (=bagi) rajad peavad nii pikad olema ja miks nad peavad olema nii keerulised, et 90% seltskonnast ei ole võimeline 5 minutit katusele keeramata sõitma? Miks elektribagide EMi (eelmisel aastal Soomes sõidetud) tasane ja nädal aega korras püsinud rada sai rahvusvaheliselt väga hea tagasiside, aga mõne seltskonna arvates oli see vaid touring savipinnal? Miks needsamad touringuvaenlased käivad M8 EM-võistlustel Prantsusmaal vaid tõdemas, et nad ei saa hakkama, kuna rajal on siledat pinda nii palju, et peab täisgaasil sõitma üle 2 sekundi korraga? Miks soomlased (välja arvatud üks karvik, ehk JQ) saavad välismaal kõigis muudes klassides selgelt paremini hakkama, kui M8s?
Soome rajad on liiga pikad, liiga keerulised, liiga aeglased ja liiga kehvas seisukorras.
Kui need oleks lühemad, aitaks ka vähemast arvust mehaanikutest.
Kui need oleks kergemad ja paremas korras, suur osa autodest püsiks ratastel suurema osa aega ja väiksem hulk mehaanikuid aitaks ka.
Kui need oleks kiiremad ja siledamad ja paremas seisukorras, võiks ka suurema massi, mitte ainult tippviisiku puhul rääkida kiirusvõistlusest, mitte ellujäämisvõistlusest.
Kui need oleks rohkem sellised, kui maailmas, võiks muudki soomlased, kui see üks JQ harjutada siin ja maailmas hakkama saada.
PS. Käisin laupäeval Tattarisuo rajal nitro onroadi sõitmas. Tulemus oli KOGU PÄEVA JOOKSUL üks kukerpall. Mehaanikut ei olnud vaja, sest auto maandus ratastele. Võrdle seda mõttes sellega, et lähed üksi, ilma abilisteta uuele M8-rajale päevaks trenni tegema. Mitu korda jooksed sõidu ajal pukist üles-alla?
Pakun lahenduseks, et tehtagu ~30 sekundilisi radasid, kus on nii palju siledat pinda, et autod ei ole kogu aja katusel.