Eesti KV 2 etapp offroad - TULEMUSED ja ARUTELU

Teemad võistluste kohta
Vasta
akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Eesti KV 2 etapp offroad - TULEMUSED ja ARUTELU

Postitus Postitas akaver » 01.06.2008 10:35

akaver
http://shop.akaver.com

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 01.06.2008 10:56

Minupoolsed supertänud kõikidele, kes vähegi abiks olid raja ehitamisel ja võistluse organiseerimisel!

Jaanus Kesküla - aitas nii kuis jaksas, tegi koos minuga pikad päevad tööd rajal.
Aleksei Ljahh - ehitas üsna mitu päeva piirdeid ja hüppeid.
Rainer Põhjala - aitas nii kuis jaksas, tema ehitatud on tõstetud nurga tagasein.
Arpo Ensling - tegi kõike, tõmbas juhtmeid
Märten, Rando - aitasid hüppeid teha ja rajal asub Rando Mere nimeline Muna
Marek Männing - aitas igati ja tõmbas oma pere jalge alt elutoa vaiba, et tõstetud nurk oleks ilusa heleda vaiba all. Pühkige jalad puhtaks ennem, kui sinna peale ronite.
Margus Hanvere - tema ehitas boksi sissesõidutee ja tegi kõike muud, mis vaja oli.

Eraldi pean tänama Ivo Pilvet - tema aitas organiseerida ja kasutas oma tutvusi, et uus pinnas rajale saaks ja ühtlaselt laiali saaks aetud.

Ja muidugi mu naine Kristel ja kaks last - nad veel suudavad minuga koos elada.
Lisaks organiseeris Kristel ka veel toitlustuse.


Firmadest olid abiks:
Kunda Nordic ja Väo karjäär - pinnas.
KeVa - Keila Autoveod - vedas pinnase kohale.
Teede Rev2 - ajasid pinnase laiali ja rullisid kinni.
Doka Eesti ja Guido Saksmann - kogu rajal kasutatud puit.

Ja muidugi Luige Baas ja Koit Põld - rada asub ju nende maal. On olnud igati vastutulelikud ja asjalikud. Tegid korda oma inimeste ja tehnikaga raja välisserva haljastuse.


Kindlasti olen ma suutnud mõne inimese ära unustada, aga tänud kõikidele.
akaver
http://shop.akaver.com

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 01.06.2008 11:21

Mis vajaks parandamist:

Audio kvaliteet ja tugevus raja eri kohtades. Need, kes asusid kaarhalli kõrval, ei kuulnud vist üldse midagi. Mikrofoni on kah vaja korraliku. Samas selline hulk kõlareid eeldab juba mingit PA süsteemi.

Mehhaniseerimise süsteem finaalides. See oli viga, ma pooldan ka ise seda varianit, et finaalides otsib igaüks endale ise mehhaaniku rajale. Vabandan OPENI meeste ees, kelle enda sõidud suht lühikesed, aga rajal pidid olema mitu pikka finaali.

Raja sobivus ja hüpete püsivus trimmerite all - see on suur probleem, 1:8 klassi tehniline rada ei taha kuidagi trimmerile sobida. Ja kui trimmer jääb kuhugi kinni, või maandub valesti, suudab see hullupööra rada lõhkuda.

Mehhaanikute paiknemine rajal tuleb ära tähistada.

Autodele numbrikleebised.

Elektrit ja suruõhku oleks vaja.

Toitlustust oleks pidanud rohkem ette teatama (aga sain selle kahjuks kokku lepitud alles reeede õhtul). Toit samas ise oli hea ja ports suur, nagu ma aru sain.

Pinnas võiks olla veel parem. Savi oleks vaja.

Bobcati ja teerulli oleks vaja...

Paremaid laudu ja toolid kõikidele

Vihmutussüsteemi oleks kah vaja, selleks jällegi vaja kõvasti rohkem veesurvet ja vett.
akaver
http://shop.akaver.com

Kasutaja avatar
Harrix
Postitusi: 168
Liitunud: 03.12.2007 16:04

Postitus Postitas Harrix » 01.06.2008 14:15

Pilte??? Vidosid???
[quote]JussPB Kirjutas:Kujutan ette:D
Isa tuli sinu juuurde Poiss, kuule NOSSSSSSi tahad rollerile v? Päris hästi hakkaks liikuma:D Nossi peab ära proovima.. dv ma telllisin juba ära varsti käes:D:D[/quote]

okram
Postitusi: 11
Liitunud: 24.12.2006 13:07

Postitus Postitas okram » 01.06.2008 18:04

Natukene pilte siis minupoolt:
http://pilt.delfi.ee/album/72411/

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 01.06.2008 20:13

Ütleme nii, et Luige rada oli võistluspäeval veel sellises olekus kus seal kuidagimoodi kannatas veel trimmeritega sõita (oleks veelgi rohkem hüppeid olnud oleks seal minu võistlemine vägagi kahtlane olnud)
selge see, et 1:8 hüpete sektsioonid ei saagi kunagi sobima trimmeritele aga huvitava kogemuse oleme kõik omandanud peale seda võistlust.

Ainuke ja seegi omast kogemusest saadud suurim miinus raja kohta oleks voolikute kinnitusklambrid mis on küll head ning ülitugevad ja mis isegi kokkupõrkes suure skaalaga ei anna järele aga kui sinna takerdus kolmandal eelsõidul suurel kiirusel minu auto vasak tagasild lõppes minu võistluspäev juba varakult :(

Kokkuvõte ............... Luige rada on suure arengu teinud ja näha on kui suure panuse sinna kogu abistav meeskond andnud on.
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
Zebra1188
Postitusi: 1246
Liitunud: 07.10.2006 10:05
Asukoht: Keila
Kontakt:

Postitus Postitas Zebra1188 » 01.06.2008 20:19

täitsa lahe oli. Kuigi oleks võinud trimmerite finaalis kõik mehhaanikud kohal olla..
rada oli kena ja pidas isegi päris korralikult vastu (võrreldes meie teise radadega). Kiitus ja au tegijatele!
Tore päev ja sai isegi normaalsel ajal koju :)
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC

HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!

Taits
Postitusi: 591
Liitunud: 12.11.2005 22:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Taits » 01.06.2008 20:44

Korraldajaid tänaks ka selle eest, et Taivo sai kiireima ringi paika. Finaalis oli ainult Siimu kiireim parem, aga ta nagunii lõikas :D
Tegelikult tuleks trimmerid lahku lüüa. Ses suhtes, et ei sobi nad 1/8 rajaga, siis nad lõhuvad rada, siis tohib või ei tohi neid käivitada jne jne. Ja võistluspäev oleks lühem ja kõik oleksid õnnelikud. Teised klassid sobivad vast paremini kokku.
Burn more fuel!

Kasutaja avatar
ziim999
Postitusi: 365
Liitunud: 23.02.2007 16:08
Kontakt:

Postitus Postitas ziim999 » 01.06.2008 21:02

Taits kirjutas:Korraldajaid tänaks ka selle eest, et Taivo sai kiireima ringi paika. Finaalis oli ainult Siimu kiireim parem, aga ta nagunii lõikas :D
eeei lõiganud :D
[Tartu Vaim]| [Palju Toredaid Mõtteid]

Kasutaja avatar
ziim999
Postitusi: 365
Liitunud: 23.02.2007 16:08
Kontakt:

Postitus Postitas ziim999 » 01.06.2008 22:25

Rajast ja korraldusest rääkides oli kõik superluks!
Suurtänu!
[Tartu Vaim]| [Palju Toredaid Mõtteid]

motokrosser
Postitusi: 892
Liitunud: 22.09.2005 13:01

Postitus Postitas motokrosser » 01.06.2008 22:29

Täitsa äge oli, kuid.Palun võta rahulimalt-peale sirget nood 3 hüpet.Esimesest hüpati vahepealt hoopis rajapealt välja.Rainer sai vist isegi piki käsi :) Samas kolmandas hüpati julmalt üsna tihti vastu seina :)
Kui mehaanik rajal taidleb sõida rahulikult.Palun!Seal mõned mehed vist said päris mitu korda autoga pihta.Me ei taha vigaseid inimesi, tegelt ka. :?
Muidu oli cool, ja varsti saab pilte ka oma 150 tükki.

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 01.06.2008 23:33

ollo kirjutas:Njah, selle peale peaks vist ka mõtlema, et kas kohalikud elanikud on siiralt õnnelikud, kui laupäeva hommikul kell 7 nelikümmend saagi korraga käima tõmmatakse ja mootoreid häälestama kukutakse...
Käisin uurisin lähimate naabrite käest, et kuda olukord müraga oli. Polnud midagi häirivat kuulda. (ilmselt ka tuul aitas natuke kaasa).
akaver
http://shop.akaver.com

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 01.06.2008 23:37

Tänud kõigile, kes raja valmis tegid ja võistluse korraldasid, eesotsas akaveriga. Hästi tehtud ja enamik varasemaid probleeme/puudusi olid lahendatud. Asjalik on ka akaveri analüüs tehtule - polegi nagu midagi enam lisada :!:

Rada oli HEA! HEA selles mõttes, et reedel esimesi sõite tehes oli ikka nukker tunne... kohe kuidagi ei saanud hakkama = HEA RADA :lol: Siis vaikselt hakkasid uurima ja puurima ning teatud kohti õppima ja harjutama. Laupäeva hommikuks polnud veel ühtegi head ringi ära sõitnud, alati kuskil mõni suur tobe viga või üldse katus. Lõpuks kuskil poolfinaalideks oli rada selge ja sai juba päris tihti häid ja väga häid ringe tehtud.

1:8 võistluste pidamine koos trimmeritega muutub tõesti järjest küsitavamaks. Eks 1:8 meeste soovid ja nõuded kasvavad raja osas - vajame 1:8 rada, mis arusaadavalt ei pruugi sobi trimmeritele hüpete poolest. Samas ka trimmerimehi on juba piisavalt, et oma võistlused oma rajal maha pidada. Trimmerite rajal 1:8-ga võidusõit pole ikka see (loe: Tartu trimmerite rada). Rada muutus peale trimmerite pikemaid sõite ikka päris koledaks. Ilma trimmeriteta oleks ta minumeelest päris hea olnud päeva lõpuni. Buggy finaaliks oli tekkinud umbes 3-4 suuremat auku, mis pidevalt algajat juhti katusele keerasid eri raja kohtades :lol:

Äkki toimuks EK viimane etapp ka Luigel? Hetkel kalendris lahtine... Mina hääletan küll Luige poolt, mis on esimene arvestatav 1:8 rada eestis.

Tänud okram-ile superheade piltide eest! Ükskord on hea fotokas ka õige mehe kätte sattunud :wink:

Ja nüüd kõik vahepeal VRC-ga harjutama, sest sellest on ikka roppumoodi kasu :wink:
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 02.06.2008 00:06

Võrdlesin ka ajaviiteks ajakava ja tegelikust.
Trenn algas punkt kell 7:00, nagu plaan oli. Mis sest, et keegi väga trennida ei tahtnud algusepoole.

Heat 1, Round 1 lõpetas 8:45, plaanis oli 8:14. Vahe 29 minutit. Sellese mahtus ka ca 10 minutit minu viga, jäi alguses peale, et trimmeri heat on 5 minutit, mitte 10. Seetõttu tuli esimesel grupil uuesti alustada.

Heat 1, Round 2 lõpetas 10:11. Plaan oli 9:44. Vahe 27 minutit.
Heat 1, Round 3 lõpetas 11:36. Plaan oli 11:14. Vahe 22 minutit.

Poolfinaalid:
Trimmeri b poolfinaal lõppes 13:56. Plaan oli 13:17. Vahe 29 minutit.
Truggy a poolfinaal lõppes 16:52, plaan oli 16:36. Vahe 26 minutit.

Finaalid:
Openi 2 finaal lõppes 17:51. Plaan oli 17:08. Vahe 43 minutit.
Buggy finaal lõppes 20:38. Plaan 20:13. Vahe 25 minutit.

Seega, kulus natuke rohkem aega uute gruppide tegemiseks, kui plaanis oli. Samas sai ajavõitu tehniliste kümnete puudumisest. Pigem ma küll gupid sain valmis õigeaegselt, kuid siis poleks kellegil olnud aega neid vaadata, vaid kohe kui paberid seinal oleks tulnud starti minna. hm, ma natsa kohendan seda ajakava ja jätan ta tulevastele korraldajatele edasitöötlemiseks.

Eelregamine toimis samuti hästi, võistluspäeval tekkis juurde 2 inimest (dainis ja ausing).
Viimati muutis akaver, 02.06.2008 07:53, muudetud 1 kord kokku.
akaver
http://shop.akaver.com

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 02.06.2008 00:39

Pean lisama ka, et 45-minti finaalid olid mõnusad. Tekkis selline mõistlik "lisa aeg" võrreldes 30-minutiga, mille jooksul saab üht-teist korda saata. 45-minti puhul jääb väiksem osakaal õnnele ja paremini tuleb välja kiirus. Näiteks üks rajamehhaaniku möödalaskmine, kui ta ei märka su autot pool minutit õiget pidi pöörata mängib 45-mintise finaali puhul väiksemat rolli ja nii on hea.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
RonM
Postitusi: 423
Liitunud: 11.01.2007 21:39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RonM » 02.06.2008 09:52

väga lahe oli. Rada oli super, korraldus oli 5 pluss , kõik oli perfecto .

Kasutaja avatar
Alpro
Postitusi: 667
Liitunud: 25.02.2008 00:22
Asukoht: Capital

Postitus Postitas Alpro » 02.06.2008 11:00

nõus enamusega mis on öeldud, ERITI NÕUS KIITUSTEGA :!: :!: :!:

küll aga suurimaks miinuseks minu poolt märgituks saab olema just see, et rajal võis teha midaiganes hing soovis, sõita kasvõi vastassuunas ja keegi poleks selle eest stop-and-GO-d saanud :cry:

APLAUS KORRALDAJATELE :!: :!: :!:
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 02.06.2008 14:48

Kas kuskilt üldseisu ka näeb?
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 02.06.2008 14:53

Tegin kiirelt ühe "exceli" graafiku Truggy finaali kohta, mis näitab ringidele kulunud aega. Jah, kuidagi teistipidi oleks see parem, kuid nii oli kõige lihtsam teha... ehk pakub kellelegi veel huvi - pdf saadaval siin.

Buggy finaali kohta sama asi - pdf saadaval siin.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 02.06.2008 15:26

See ei käi küll selle sõidu kohta aga palun sõidu 'liidrid' ärge ajage sellist juttu pukis, et lase mööda ma olen liider. Äkki ei tohi varsti rajalegi tulla. Reeglites on sulaselgelt kirjas, et sinist lippu näidatakse või mikrofonist öeldakse. Ma olin kolmandal kohal ja olin sisse saamas esimest ringi kui seda mulle üks sõitjatest ütles. Sõitjatel on omal ka silmad ja ajud olemas, et neid kasutada ja sõita targalt.
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 02.06.2008 21:35

Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
kaval
Postitusi: 1221
Liitunud: 12.02.2006 21:38
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas kaval » 02.06.2008 22:04

asterix kirjutas:See ei käi küll selle sõidu kohta aga palun sõidu 'liidrid' ärge ajage sellist juttu pukis, et lase mööda ma olen liider. Äkki ei tohi varsti rajalegi tulla. Reeglites on sulaselgelt kirjas, et sinist lippu näidatakse või mikrofonist öeldakse. Ma olin kolmandal kohal ja olin sisse saamas esimest ringi kui seda mulle üks sõitjatest ütles. Sõitjatel on omal ka silmad ja ajud olemas, et neid kasutada ja sõita targalt.
kannatab pikalt saata sellised vennad kes säänset juttu ajavad ,kui nii kõva sõidumees on siis las sõidab mööda,mitte ärgu soovitagu " SEL HETKEL aeglasemal "raja äärde parkida,mina põhimõtteliselt pole kedagi mööda lasknud ja ei tee seda ka tulevikus(kui just sinist lippu ei näidata)see on tehnika ala ja võiduvõimalused on kõigil ühesugused,nii,et varjake pukis oma erutust,saan aru ,et adreka pauk on üleval aga siiski...
pole meist keegi jumala ametlik maaletooja maapeal ja priviligeeritud tegelane rajal,
ULL ON RÄÄKINUD(ennast põld kohalgi aga tuttav situatsioon lihtsalt) :wink:
allar 562 91 000
Savage25sl/LRP ; Venom VMX-450,
ULL ON RÄÄKINUD !!!

Kasutaja avatar
tema
Postitusi: 82
Liitunud: 09.02.2007 08:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tema » 02.06.2008 22:48

asterix kirjutas:Sõitjatel on omal ka silmad ja ajud olemas, et neid kasutada ja sõita targalt.
Olen veel „noor” sõitja, ja võib olla ei saa mõned asjad aru. Näiteks kiiremate sõitjate läbilaskmine. Finaalis tihti juhtus nii, et nägin et tagant tuleb kiirem sõitja, võtsin ilusti gaas maha, võtsin kurvis välistrajektoori ja ikka sain matsu tagant. Võib olla minu auto oli halvasti nähtav, kuid raske uskuda et oranži värv on halvasti nähtav.

Muidu võistlus oli 5+, Akaver tegi suurepärase tööd.

p.s. vabandan võimaliku vigade eest.
Viimati muutis tema, 03.06.2008 07:50, muudetud 1 kord kokku.

Arps
Postitusi: 539
Liitunud: 30.10.2006 23:25

Postitus Postitas Arps » 02.06.2008 23:31

lauri tehtud piltide nimed on parimad :lol:

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 02.06.2008 23:52

Möödalaskmise kultuur on paljudele valus teema, oma särk on ikka kõige lähemal ja oma ego see kõige suurem... aga minu maailmapilt nii umbes 15 aastase kogemuse järel:

- eelsõidus lasen tagant läheneva auto alati mööda. Isegi, kui ma sirgel olen võimeline sama kiiresti liikuma, kui tema. Ei ole mingit mõtet pungestada eelsõidus kellegagi võidu sõita, see teeb kokkuvõttes mõlemad aeglasemaks. Ja just nimelt LASEN mööda, mitte ei punnita OMA SÕITU sõita ja looda, et küll ta saab mööda. Ei saa midagi nii lihtsalt, ideaalne sõidujoon on kurvides väga kitsas ja sirgetel võrdsete mootorite korral ikka mööda ei lähe küll.
Sama käitumist ootan ka teistelt - kui näed, et tagant läheneb auto, järelikult on ta kiirem. Lase ta mööda, ei ole absoluutselt mingit mõtet ära munada enda ja tema sõitu, arvesta, et te ei sõida võidu mitte ainult omavahel ja sel hetkel, vaid ka teiste autodega rajal (lendstart/staggered start on äge asi), teiste eelsõidugruppidega ja FTD puhul ka teiste kvalifikatsiooniringidega. Normaalne on "tagant sissesõitmise ulatusse" jõudnud auto 2-3 kurvi jooksul mööda lasta. Kaotad ise mõne kümnendiku sekundit ja korras.

- elektriklassi lühikeses finaalis (5 minutit) ei lasta loomulikult mööda kedagi ega midagi, v.a. ringiga järele jõudnud tüübid. Nende viimaste kohta kehtib ikka see 2-3 kurvi reegel. Aga kui teine auto on sul juba KÕRVAL, siis ei keerata talle peale. Isegi siis, kui su oma nina on veel 2cm eespool. Kokkupõrkes ei ole tavaliselt võitjaid, kaotavad mõlemad osapooled.
- nitro semis/finaalis lasen vähemalt sõidu algusepoole ALATI tagant tuleva ja selgelt kiirema auto suhteliselt rahulikult mööda. Mitte keegi ei võida sellest, kui kahekesi hunnikusse sõidame ja veel 7 tüüpi järjest mööda laksavad, kui sa rajapiirdes või katusel oled. Võibolla see tagant startinud tüüp on kiirem ja lihtsalt kvalifikatsioonis ebaõnnestunud, võibolla on ta lihtsalt seda tüüpi, kes teeb 9 kiiret ringi ja igal 10-ndal istub katusel. Igal juhul on mõistlik tal minna lasta ja tegeleda oma sõiduga, pika finaali jooksul loksuvad asjad ise paika. Kui kiirused on suht võrdsed, siis vabatahtlikku möödalaskmist ei tee.
Mida rohkem sõidetud, seda rohkem jälgin kohti rajal ja vahesid, viimased 5-10 minutit finaalis on see, kui ma tahan teada seisu ja seda, kas mu taga/ees on otsene lähikonkurent või erineval ringil olev tegelane. Loomulikult pidurdan siis tagant tulevat ja samal ringil olevat tegelast ja punnitan, et eesolevast mööda saada. Erineval ringil olevad tegelased ei huvita eriti, neid võib mööda lasta, kui nad kiiremad on ja neist ei ole vaja väga mööda trügida, kui eesolevat oma konkurenti nagunii ei ole lootust püüda.

Sellist juttu, et "kui on nii kõva sõidumees, siis las sõidab mööda" võivad ajada ainult suhteliselt vähese võistluskogemusega inimesed (sorry kaval). See ei ole MotoX, kus on rajal 7 soont ja igas kurvis 2-3 valli, milles sõidetakse. Ka 5% aeglasemaid ringe sõitvast ja rajal aegajalt suvalistes suundades kakerdavast eesliikujast ei ole võimalik TURVALISELT mööda sõita, kui ta ees jonnakalt OMA asja ajab, sest ka 4m laial rajal on tegelik ideaalne sõidujoon kurvides KITSAS (ja lõikub korduvalt mitteideaalse sõidujoonega, mida sellised eesliikujad tavatsevad kasutada). Ja oh seda kisa siis, kui ta üritab mööda sõita ja sel hetkel eesliikuja kummalise trajektoori- või pidurdushetke valiku tõttu eesliikujale sisse sõidab, siis on ta automaatselt idioot, jobu, tainas, nisanäpp ja mis kõik veel, onju.

Ehk siis, kui sulle finaalis ligineb tagantpoolt kodanik, kes on sinust ringi või paar rohkem sõitnud ja jõuab sulle (järjekordselt) tagant järgi, siis lase ta mööda. Tema takistamisega ei ole sul mitte midagi võita ja jonnakalt oma trajektoori hoidmine ON takistamine ja M-i mängimine.
Keerulisem situatsioon tekib siis, kui sa oled tehnilisel või katuselisel põhjusel olnud sunnitud mõne ringi "vahele jätma", aga iseenesest arvad ennast tagant ringi(de)ga järele jõudva kodanikuga sama võimekas olema. Sel juhul võid ju üritada eest ära sõita. Ku isee õnnestub, kaob probleem iseenesest. Kui suudad vahet hoida (ja see ei ole "tagapampris kinni", vaid turvaline mitmemeetrine vahe), las olla. Kui aga tüüp sul ikka tagapampris kinni istub, järelikult ei ole sa ikkagi nii võimekas, kui sa ette kujutad, lase ta mööda.
Teine keerulisem lugu on, kui tagant läheneb kodanik, kes on sinust ringidega maas... kuna ta on näiteks vahepeal välja surnud või kinni istunud või midaiganes. Mina lasen ka sellise tüübi mööda, kui ta ikka selgelt kiirem on, tema takistamine ei anna täpselt samuti mitte halligi. Isegi kui ta mööda saab, on ta ikka tulemustes tagapool. Kui ta järgmist korda minuga samal ringil olles järele jõuab ja lõpuni on veel vähe jäänud, siis loomulikult on teine jutt ja algab võidusõit :)

Võistlus ei käi selle peale, kes on kunn ja jumala maaletooja, aga privilegeeritud tegelased rajal on need, kes on teistest kiiremad. See on nii igas võidusõidus. Ja see on täiesti normaalne, et liider palub möödalaskmist ka esimest ringi sisse tehes, sest tema kannul on kohe teise koha mees ja sel hetkel on iga kaotatud sekundikümnendik kallis. See, et ta seda palub ja niisama ei oota, millal sa ise märkad, on mitte ülbus, vaid viisakus. Ta ei taha trügima tulla ja teie mõlema sõitu ära käkkida, samuti ei suuda ta sinu mõtteid lugeda ja olla kindel, et sa oled olukorrast teadlik. Oodata sinist lippu (mida mina ei ole elus ühelgi mudelivõistlusel reaalselt näinud kasutatavat) või mikrofonist tulevat teadustust (kui ainus teadustaja on automaatne ajavõtusüsteem ja arvuti taga istuv inimfaktor sõidab samas sõidus) ei ole just eriti mõistlik.

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 03.06.2008 06:47

ollo'ga täiesti nõus. Lisaks ainult nii palju et püüdke nendest ka aru saada kes on uued tegijad ja võibolla ei oska veel nii hästi sõita. Tean enda eelmise aasta onroadi kogemusest, et isegi kui ma tahtsin kedagi mööda lasta siis see ei kukkunud alati nii hästi välja kui oleks tahtnud, just vähese sõiduoskuse tõttu. Selle aasta esimesel võistlusel olin jälle uues olukorras, kus pidin ise aeglasematest autodest mööda pääsema ja ma pean tunnistama, et ka see ei õnnestunud igakord päris nii nagu oleks pidanud, mõned korrad lähenesin ise asjale liiga optimistlikult ja mõned korrad tegi ees sõitja lihtsalt ootamatu manöövri.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Kasutaja avatar
kaval
Postitusi: 1221
Liitunud: 12.02.2006 21:38
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas kaval » 03.06.2008 07:37

ollo asi ongi selles ,et mõni sõitja tunneb ennast ka kuuendal kohal sõitmas "liidrina",pole ma veel kuulnud,et janko oleks kunagi liidrina hüüdnud "laske mööda"(võimalik,et lihtsalt pole kuulnud) aga sorrivaan mina jään enda arvamuse juurde ja kui keegi tahab minust mööduda,peab ta seda tegema sõites mitte hüüdes !!! lõppude lõpuks ei ole see F1 kus tiimipealik teatab,et "ole hea mees võta gaas maha ja lase N mööda ,sa oled meil tiimis mees nr.2"
aga see kõik on minu arusaam asjadest ja ei pea olema puhas tõde,ilma võitluseta pole ma kunagi midagi käest andnud,võib-olla tuleb see sellest :wink:
jääme sõpradeks edasi :D
allar 562 91 000
Savage25sl/LRP ; Venom VMX-450,
ULL ON RÄÄKINUD !!!

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 03.06.2008 07:53

Kaval: mina olen kuulnud jankot seda ütlemas :) ja loogish, et võitluseta oma kohta käest ei anta, aga jutt käibki põhiliselt nendest olukordadest, kus sa reaalselt ei anna midagi käest, vaid see on juba nagunii võetud (ehk ring sisse tehtud), mida seal enam põrgata... või siis teine variant, kus tagant tulija ON reaalselt ja silmaga nähtavalt kiirem ja läheks mööda niikuinii, siis on ka endale parem ta mööda lasta sellises kohas, kus see oma sõidurütmi kõige vähem häirib, mitte pungestada teda takistada ja avastada ta ühel ilusal hetkel möödumiskatsel küljelt sisse sõitmas.
Minu point asjas on, et ei ole mõtet kulutada energiat ja aega võitlustele, mis on kas juba kaotatud või mille tulemus on ette teada, vaid tuleb sõita oma sõitu ja võidelda neid võitlusi, mis on reaalselt võidetavad. Mina ei üritagi asfaldil oma selja taga kinni hoida tüüpi, kes on 3-5% ringile kiirem, see ei oma mingit mõtet. Ta läheb ühel hetkel nagunii ja tema kinnihoidmisega kaotan teiste suhtes rohkem aega, kui möödalaskmisega. See, kui sõitjad omavahel suhtlevad stiilis "palun lase mööda" - "OK, mine järgmises kurvis" - "thanks" on absoluutselt abiks nii esimesele kui tagumisele, sest mõlemad saavad oma tegevusi planeerida ja kaotavad lõpptulemusena vähem aega, kui sooritades kamikaze möödasõite tüüpidest, kes tuimalt mingit oma asja ajavad. Selle oma asja ajamise eest saad igal mõistlikul võistlusel stop-and-go, nii et silm ka ei pilgu, ja põhjusega.

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 03.06.2008 07:58

hea näide oli trimmeri finaalis kus tegin kiiremaid ringe ja teised kaasvõistlejad nägid et ei suuda kannul püsida.Jaan sai juba esimese 10min jooksul 3-4 ringiga(vist) ja oli niivõrd viisakas et tuli ise eest ära.endal tekkis hea tunne et ei ole kuskil hunnikus koos ja sai probleemideta mööda.Allan istus mul tagumise hüppe juures seevastu sabas ja sirge alguses läksin kergelt eest ära ja oli kuulda kuda ikka pingutab et sappa jälle jõuda .... aga peale teist kurvi oli juba katusel.
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 03.06.2008 07:59

Ma olen täiesti nõus Ollo aga juhul kui ma olen juba ringiga sisse saanud. Antud situatsioonis oli vahe küll ~40sek aga see on tagasi sõidetav. Katusele käimine võib maksta kohe 10sek ja see toob mind jälle lähemale. Peale seda kui finaalis sai aku vahetatud (suurimad tänud Ollole mille vahetamine käis väga kiiresti :) ei takistanud ma enam ei Jankot ega ka Laurit, sest ma teadsin, et vahe on suur ja see pole tagasi sõidetav 8 minutiga.
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 03.06.2008 08:23

Antero - see on tagasi sõidetav juhul, kui sa oled võimeline eest ära sõitma või vähemalt vahet hoidma. Kui selleks võimeline ei ole, siis sorry, see 40 sek ei ole tagasi SÕIDETAV, vaid ainult tagasi võidetav juhul, kui kiiremaga midagi juhtub. Kui sa ei ole võimeline võidu SÕITMA, siis ei ole mõtet ka pidurdada ja ka esimest ringi sisse saades TULEB tagant lähenevale (kui läheneb, järelikult ON kiirem) teed anda:
5.14 Tee andmine
5.14.1 Võistleja peab võistlussõidu ajal andma teed tagant lähenevale hetkeliselt või püsivalt
kiiremale autole ega tohi teda takistada
. Kohtunik peab andma suulise sinise lipu hoiatuse
aeglasemale võistlejatele, või sundima võistlejat, kes ei ole samal ringil autoga, mis on temast
möödumas, teed andma ja möödujat mitte takistama. See hoiatus tuleb anda sõnadega:
„TÄHELEPANU AUTO NR. …“
Kohtunikega meil on, nagu on (kui keegi tahab võistlemise asemel vabatahtlikult kohtunikuks hakata, tõstku käsi, väga oleks neid vaja, aga mida pole, seda...), seetõttu tuleb võistlejatel endal rohkem ära teha. Suurematel võistlustel loomulikult jälgitakse liidrite liikumist rajal ja tuleb möödalaskmise hoiatusi nagu varrukast, me ei ole veel sinnani arenenud. Abiks on paar korda elus mõnel korralikult organiseeritud võistlusel ära käia (Läti ei kvalifitseeru ühestki asendist), avardab kummaliselt maailmapilti.

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 03.06.2008 08:48

Sorry, Antero, et ma palusin sul mulle teed anda. Pärast hõiskasin ka veel ju otsa, et küsida ikka võib :roll: Kui seda truggy finaali edenemise graafikut vaatad, siis võid mõista, miks ma palusin möödalaskmist. Jumal hoidku, ära lase mind mööda, see on finaal ja tee mis tahad - aga küsija suu pihta ei lööda.

Edit: ok, ollo viide reeglitele ütleb isegi selgelt, et peab mööda laskma ja sellisel juhul tähelepanu osutamine sellele on ju ilmselgelt õigustatud. Ma tean, kes mu ees on ja pukis mainin, et palun lase mööda... tundub igati õigustatud. Teinekord oled sina minust kiirem (tavaliselt oled!) ja tee seda sama ning mina lasen sind mööda - no problems.

Kahjuks on meil puudu see inimene, kes jälgib rajal toimuvat ja jagab karistusi ja "siniseid lippe".

Kavalale... F1-es on siiski nii, et ringiga mahajääja peab 3 ringi jooksul peale sinise lipu saamist kiirema mööda laskma.

Tegelikult on see ringiga möödasaamise probleem just truggys, vähemalt nii arvan mina, kui olen nüüd ka kahel buggy võistlusel osalenud - finaalis ja poolfinaalis sõitnud. Buggys ei ole eriti kartust, et kaasvõistleja sulle tagant sisse kimab või kui hakkad aeglasemast mööda sõitma kurvis peale keerab. Truggys kahjuks on keskmine tase madalam, eriti finaalis. Kui näed, et paari kurvi pärast tekib mingi 3-ne punt, siis on pea-aegu hirm naha vahel. Tead, et kui sealt kiiresti läbi ei saa, siis varsti oled katusel, sest keeratakse peale, sõidetakse tagant sisse - pigem just tahtmatult, ettevaatamatusest, kogenematusest. Ma ei süüdista kedagi, asi on sõiduoskuses ja mingil määral ka suhtumises. Eks olen isegi pidanud peale sõitu ütlema minema, et "sorry, mis teha, ei osanud lihtsalt kurvis sõita ja seetõttu panime kokku". Mõni stop-and-go muidugi rahustaks olukorda, aga selleks oleks inimest vaja pukki sõitu jälgima.

Minumeelest kiirema möödalaskmine pole mingi probleem. Võtad kurvis suurema poogna või kiirendad veidi aeglasemalt ja möödas ta ongi. Hävid maksimaalselt sekundi-paar.

Ollo seisukohad selles osas on ju väga loogilised ja nende vastu ei saagi väga vaielda.

Ma hetkel ei jõua reeglitesse uurima minna, kuid kas mitte enne stop-and-go hoiatuse andmist poleks tark tegu lihtsalt Hoiatus anda? Minumeelest reeglid isegi võimaldavad seda või kui mitte, siis oleks ikkagi mõistlik tegu. Kõigepealt hoiatus võistlejale X, seejärel, kui olukord ei parane stop-and-go karistus. Reeglite järgi teine stop-and-go karistus võrdus vist isegi nö "musta lipuga" ehk sõit läbi. Tihtipeale olekski hoiatus just see õige asi.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 03.06.2008 09:16

lauri kirjutas:Sorry, Antero, et ma palusin sul mulle teed anda. Pärast hõiskasin ka veel ju otsa, et küsida ikka võib :roll: Kui seda truggy finaali edenemise graafikut vaatad, siis võid mõista, miks ma palusin möödalaskmist. Jumal hoidku, ära lase mind mööda, see on finaal ja tee mis tahad - aga küsija suu pihta ei lööda.
Lauri, ma ei takista kunagi sihilikult kedagi kes tahab mööda minna. Lihtsalt kõlab mulle tobedalt, lase mööda. Ma suudan tõesõna ise mõelda ja otsustada.
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 03.06.2008 09:24

Ollo, kas kuskil on üldseis ka näha?
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 03.06.2008 09:38

Üldseisu veel ei ole, Akaver pole vist jõudnud ka lõppjärjestust ilusal kujul valmis teha. Mina vaevlen endiselt kroonilises unevõlas ja ajahädas, mis ka sel nädalalõpul veel ei vähene (Soome MV 2. etapp...)

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 03.06.2008 10:58

ollo kirjutas:Üldseisu veel ei ole, Akaver pole vist jõudnud ka lõppjärjestust ilusal kujul valmis teha. Mina vaevlen endiselt kroonilises unevõlas ja ajahädas, mis ka sel nädalalõpul veel ei vähene (Soome MV 2. etapp...)
Kõik tehtud, taaskord suurest laiskusest.

http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?p=32347#32347
akaver
http://shop.akaver.com

Kasutaja avatar
tema
Postitusi: 82
Liitunud: 09.02.2007 08:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tema » 03.06.2008 11:24

lauri kirjutas: Minumeelest kiirema möödalaskmine pole mingi probleem. Võtad kurvis suurema poogna või kiirendad veidi aeglasemalt ja möödas ta ongi. Hävid maksimaalselt sekundi-paar.
tõesti ei ole probleem, kui see kiirem sõidab mööda. aga mul tihti juhtus nii et annan teed ja see kiirem ikka sõidab tagant sisse.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 03.06.2008 11:30

siis peab bagiga sõitma hakkama. Seal on "kiiremad" viisakamad :)
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

motokrosser
Postitusi: 892
Liitunud: 22.09.2005 13:01

Postitus Postitas motokrosser » 05.06.2008 16:50

Üks pilt sai lihtsalt kogemata filtrit arvutis:

Pilt

Ülejäänud pildid tulevad kunagi lähiajald :)

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 06.06.2008 11:37

Üks asi mida muidugi peab ütlema kiirematele - ka möödalaskmise kohta tuleb otsida. Ei saa suvalise kohapeal kõrvale tõmmata. Lastakse mööda kohtades, kus see kõige vähem oma sõitu mõjutab (hea lai kurv kus võetakse välimine joon vms). Seda tuleb paratamatult oodata ning peale kahte kurvi tagant sisse sõitu pean mina (kiirema kuid) ebaviisaka sõitja tunnuseks.
Teine asi - esimese 10 minuti jooksul ei ole minu arvates veel väga põhjust kellelgi karjuda (tase on läinud kõrgemaks ning kõik finaalis osalejad OSKAVAD sõita) möödalaskmist. Arvestades stardi rüselusi jne siis kiiremad sõitjad alles selguvad peale 10'ndat minutit. Esimese 10 minuti sees saadud ringine vahe võib olla tingitud just neist rüselustest.
Ise pole ma vist kunagi palunud möödalaskmist. Otsin oma kohta ning saan mööda kui olen kiirem. Loomulikult ma olen pissed kui möödasõidu ajal sisse sõidetakse vms. kuid seda pole viimasel ajal olnud.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Kasutaja avatar
RonM
Postitusi: 423
Liitunud: 11.01.2007 21:39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RonM » 27.06.2008 16:34


Kasutaja avatar
RonM
Postitusi: 423
Liitunud: 11.01.2007 21:39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RonM » 27.06.2008 17:59


Vasta