Trimmerite liigitamine

Teemad võistluste kohta
ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 27.04.2008 22:54

Tundub, et krokodillid on üks oluline vaidlusobjekt. Ma selgitaks pisut EAMK seisukohta:
- reeglite järgi on suure skaala bagisid ÜKS klass, 1:5. Sinna mahuvad sisse ka 1:6 mõõdus pisikrokud, aga Eesti MV/KV arvestust neile eraldi EI peeta. Kui keegi sponsoritest tahab eraldi austada parimaid 1:6 krokusid, parimaid alla/üle 165 cm pikki võistlejaid, parimat kollaste sokkidega sõitjat, parimat alla 16/üle 40 vanust sõitjat või midaiganes, siis see on nende vaba valik ja keelata ei saa.
- 4wd krokud EI ole legaalsed. See tähendab muuhuldgas seda, et nad EI sõida teiste krokudega koos MITTE ÜHESKI sõidus, ei eelsõitudes ega finaalides. Kui huvilisi on, korraldaja soovib ja ajakava lubab, tehtagu palun neile eraldi sõidud, mitte kellelgi ei ole mitte midagi selle vastu.

Siit saab alla laadida 2008. aasta EAMK reeglid ja litsentsitaotluse. Litsentsitaotluse võib tuua esimesele võistlusele täidetuna kaasa, loodetavasti leiab tühje blankette ka kohapealt. Maksta võib kohapeal või taotlusel viidatud viisil EAMK pangakontole. Eesti litsentsi füüsilise väljastamisega läheb veel pisut aega, aga võistluse korraldaja saab EAMK'lt info taotluse esitanud ja litsentsitasu maksnud sõitjate kohta.

Võistlejaid, kelle litsentsitasu on maksmata, starti ei lubata. Sobib ka välisriigi (Läti, Leedu, Soome, misiganes...) litsents.

Välisriigi residentidele Eesti litsentse reeglina EI väljastata, ehk taotleja peab olema Eesti resident (ei pea olema Eesti Vabariigi kodanik). Kahtluse korral on residentsuse tõestamine taotleja ülesanne. Ehk lätlased saavad starti oma Läti litsentsi ettenäitamisel.

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 28.04.2008 12:09

ollo kirjutas:Tundub, et krokodillid on üks oluline vaidlusobjekt. Ma selgitaks pisut EAMK seisukohta:
- reeglite järgi on suure skaala bagisid ÜKS klass, 1:5. Sinna mahuvad sisse ka 1:6 mõõdus pisikrokud, aga Eesti MV/KV arvestust neile eraldi EI peeta. Kui keegi sponsoritest tahab eraldi austada parimaid 1:6 krokusid, parimaid alla/üle 165 cm pikki võistlejaid, parimat kollaste sokkidega sõitjat, parimat alla 16/üle 40 vanust sõitjat või midaiganes, siis see on nende vaba valik ja keelata ei saa.
- 4wd krokud EI ole legaalsed. See tähendab muuhuldgas seda, et nad EI sõida teiste krokudega koos MITTE ÜHESKI sõidus, ei eelsõitudes ega finaalides. Kui huvilisi on, korraldaja soovib ja ajakava lubab, tehtagu palun neile eraldi sõidud, mitte kellelgi ei ole mitte midagi selle vastu.
Kas enne oli muna (1:6) või kana (1:5) või tekkis muna mingite muude isendite paaritumise tagajärjel ...................... hetkel ei ole vahet kas 1:5 või 1:6 sest EFRA panid nad nüüd selleks aastaks ühte patta kui ametlikult LARGE SCALE OFF-ROAD (Pisike täpsustus Olevile) Küsides teistelt maadelt on selgunud, et nii muna kui ka kana võib ikkagi ka eraldi jooksma/sõitma panna ja seda peamistel põhjustel, et EFRA ei ole 2008.a reegleid täpselt paika pannud jättes kokkuleppeliselt valikuivõimaluse korraldajatele (sellel teemal sai räägitud ka erinevate maade (Itaalia, Holland, Saksa, Prantsusmaa) EFRA tegelastega kes arvasid nii nagu ka Olev, et pohlad selle kõige peale ja peamine, et midagi toimuks)

Kere ja selle osaline hävimine .............. munal on keret kõvasti aga kanal suht olematu kuidas pannakse paika selle protsent ? (Võta miniseelikust jupike maha jääb naine ju päris paljaks)

NB! SUMM Milliste ametlike reeglite järgi pandi meil paika see, et ( peab mahtuma auto üldmõõtmetesse tagumisest gabariidist võib summuti välja ulatuda).
hmmmmm ... vot mina sellist reeglit küll ei tea ja selle kohta pole ka kuskil mujal vastavat juttu olemas. (EFRA kirjutab et : This pipe had to be inside the max dimensions of the car.)

NB!Tekkis ka küsimus, et munadel on ees pehme ja vetruv plastikust põrkeraud aga kanadel tugevast plastis põrkeraud mille vetruvus olematu ja reegel ütleb ainult, et (Autol peab ees olema plastikust põrkeraud)
Kas ehk keegi täpsustaks minule üle teema mis on põrkeraua otstarve ja alates millest on tegu põrkerauaga.

4WD vastu pole mul miskit .............. isegi kui ta ei ole ametlik klass ei näeks mina põhjust miks ta ei võiks sõita koos suurtega ja omades ise samal ajal omaette arvestust ................. Eestis sellist pulli varemgi tehtud teistes klassides miks järsku nüüd ei võiks ka sedamoodi käituda
Saan aru kui Meistrikatel on asjaolud teised ja seal see ei oleks lubatud.

Kuna munadel ja kanadel on endiselt mõningaid vaieldavaid asjaolusid ja võistluspäev niigi pikk siis võiks vast ikkagi need kaks eraldi sõidus olla ja see annaks meile ka ajalist võitu ja poleks vaja hakata samamoodi nagu 1:8 buggy puhul mingeid veerand/pool ja krt teab mis finaale korraldama.

Kas võib vähemalt loota, et kanade suured prääksud (SUMMID) on võistluste ajaks keelatud ?

aga einohh ma väike nupuke kogu selle süsteemi juures ja mis see minu arvamus ikka loeb aga kui seda ideed toetaks enamus LARGE SCALE OFF-ROAD sõitjad oleks vast asjal jumet.
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 28.04.2008 20:47

Sinuhobi kirjutas:Kas enne oli muna (1:6) või kana (1:5) või tekkis muna mingite muude isendite paaritumise tagajärjel ...................... hetkel ei ole vahet kas 1:5 või 1:6 sest EFRA panid nad nüüd selleks aastaks ühte patta kui ametlikult LARGE SCALE OFF-ROAD (Pisike täpsustus Olevile) Küsides teistelt maadelt on selgunud, et nii muna kui ka kana võib ikkagi ka eraldi jooksma/sõitma panna ja seda peamistel põhjustel, et EFRA ei ole 2008.a reegleid täpselt paika pannud jättes kokkuleppeliselt valikuivõimaluse korraldajatele (sellel teemal sai räägitud ka erinevate maade (Itaalia, Holland, Saksa, Prantsusmaa) EFRA tegelastega kes arvasid nii nagu ka Olev, et pohlad selle kõige peale ja peamine, et midagi toimuks)

Kere ja selle osaline hävimine .............. munal on keret kõvasti aga kanal suht olematu kuidas pannakse paika selle protsent ? (Võta miniseelikust jupike maha jääb naine ju päris paljaks)

NB! SUMM Milliste ametlike reeglite järgi pandi meil paika see, et ( peab mahtuma auto üldmõõtmetesse tagumisest gabariidist võib summuti välja ulatuda).
hmmmmm ... vot mina sellist reeglit küll ei tea ja selle kohta pole ka kuskil mujal vastavat juttu olemas. (EFRA kirjutab et : This pipe had to be inside the max dimensions of the car.)

NB!Tekkis ka küsimus, et munadel on ees pehme ja vetruv plastikust põrkeraud aga kanadel tugevast plastis põrkeraud mille vetruvus olematu ja reegel ütleb ainult, et (Autol peab ees olema plastikust põrkeraud)
Kas ehk keegi täpsustaks minule üle teema mis on põrkeraua otstarve ja alates millest on tegu põrkerauaga.

4WD vastu pole mul miskit .............. isegi kui ta ei ole ametlik klass ei näeks mina põhjust miks ta ei võiks sõita koos suurtega ja omades ise samal ajal omaette arvestust ................. Eestis sellist pulli varemgi tehtud teistes klassides miks järsku nüüd ei võiks ka sedamoodi käituda
Saan aru kui Meistrikatel on asjaolud teised ja seal see ei oleks lubatud.

Kuna munadel ja kanadel on endiselt mõningaid vaieldavaid asjaolusid ja võistluspäev niigi pikk siis võiks vast ikkagi need kaks eraldi sõidus olla ja see annaks meile ka ajalist võitu ja poleks vaja hakata samamoodi nagu 1:8 buggy puhul mingeid veerand/pool ja krt teab mis finaale korraldama.

Kas võib vähemalt loota, et kanade suured prääksud (SUMMID) on võistluste ajaks keelatud ?

aga einohh ma väike nupuke kogu selle süsteemi juures ja mis see minu arvamus ikka loeb aga kui seda ideed toetaks enamus LARGE SCALE OFF-ROAD sõitjad oleks vast asjal jumet.
Et see arutelu tundub olevat suures osas mulle suunatud, siis ma üritan selgitada.
Ma ei suuda kommenteerida mingit muna või kana filosoofiat, mul ausalt öelda üsna ükskõik, kumb enne oli või oli kõige enne hoopis kukk. Sellel pole ka mingit tähtsust.
EFRA reeglites on üks Large Scale klass ja sa ise, Erkki, olid meie telefonijuttudes igati selle poolt, et nad koos sõidaksid.

Kere lagunemine: ei tea miks mulle tundub, et meil on palju olulisemaid probleeme, kui see... vähemalt vinterkupil võis küll juba stardis näha ikka igasugu seisukorras asjakesi ja mitte ainult bensukates. Siiani ei ole kedagi selle pärast minuteada maha võetud ja ma ei usu, et see tuleb muutuma. Eks see ole rohkem võistleja oma sisetunde ja kultuuri küsimus, millise käsnaga ta julgeb ennast rajal näidata.

Summuti lubatud tagant väljaulatumine sai (erinevalt EFRA reeglist) lubatud puhtalt sellepärast, et mitmetel sõitjatel on sellised torud olemas ja mingit konkurentsieelist nad ei anna. Toru on siiski (vähemalt minu isiklikus hinnaskaalas) kallis asi ja kiirustades nende vahetamist nõuda ei oma minu arvates mõtet. Pikemas perspektiivis küll, ehk nimetatud erand võiks kehtida nt. selle aasta lõpuni. On räägitud sellest, kuidas tulipunased summutid on kõrvetanud õnnetu mehaaniku sisse peaaegu augu, aga no vabandage väga... katusel olevat krokut tagant väljaulatuvast summutist ümber keerama minna on ikka Darwini auhinda väärt tegu ka. Kes ei usu, siis pange üks mittetöötav (külma summutiga) Baja selili ja üritage teda summutist ümber pöörata... see on üks lollimaid viise, mis mulle pähe tuleb. Palju tõenäolisem on ennast kõrvetada näiteks küljel asuva summutiga, mis ei ole ka EFRA reeglites keelatud. Selle riski maandamiseks peaksid rajamehaanikutel tegelikult olema korraldaja poolt antud lisaks vestidele ka kindad, mis esmase põletusohu eemal hoiavad.

Põrkeraud: tema suur ja üllas mõte on selles, et ta varjaks terava raamiotsa ja mõned muud raskeid vigastusi tekitada võivad detailid. Jah, selle elastsuskoefitsent ega mõõtmed ei ole väga täpselt defineeritud, vähestes klassides on. Ehk elame kuidagi üle?

4wd eraldamise põhimõte on lihtne - kõik tiitlivõistluste (Karika- ja Meistrivõistluste) klassid sõidavad omaette. Neid ei ühendata mitte mingil juhul ei omavahel ega millegi/kellegi muuga, et tagada neile võimalus OMAVAHEL võistelda ja parimad välja selgitada. Selles on tiitlivõistluste kogu mõte. Ei panda ju ka suures autospordis näiteks F3 klassis sõitma "pulli pärast" paari B-grupi rallikat, et "oh, poistel on siin paar ägedat autot käes, nad tahavad ka sõita, las teevad omas arvestuses". Nii need asjad ei käi, kui on 4wd autosid, nad tahavad sõita ja ajakava võimaldab, siis korraldaja teeb neile omaette klassi ja eraldi sõidud.

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 28.04.2008 21:17

kuna kisuti taas teema üles ja selle algataja polnud mina siis saigi taas sõna võetud ................. olin jahh kunagi nõus sest bajat oli ainult üks auto .............. siis sai olnud ka kuidagimoodi uute 2008.a reeglitega nõus sest reeglite painutamine on Eestis niivõrd hästi töötav asi et selle suure mehanismiga kakelda üksi pole nagu mõtet kui mitmed osavad vennikesed asju eest juhivad.

Vot just sellised igasugused asjad nagu ehk elame selle üle ja ka selle jne ongi meie väikse Eesti suur häda eriti kui ka veel Efra reeglites segadus majas on ja kas siis ei võiks käituda nii nagu käitutakse ........... olgu kõigil hea ja keegi ei virise ja loodame, et uuel 2009 aastal on reeglites mingigi selgus

NB! ennatlik järeldus aga mis siis saab kui EFRA peab ikkagi põrkerauaks seda meenutavat asjandust mis ka füüsiliselt töötab mitte aga midagi muud ?
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
Zebra1188
Postitusi: 1246
Liitunud: 07.10.2006 10:05
Asukoht: Keila
Kontakt:

Postitus Postitas Zebra1188 » 28.04.2008 21:19

Sinuhobi kirjutas: NB! ennatlik järeldus aga mis siis saab kui EFRA peab ikkagi põrkerauaks seda meenutavat asjandust mis ka füüsiliselt töötab mitte aga midagi muud ?
Eks me siis pigista mingid plastikust rauad ette :)
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC

HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 28.04.2008 22:02

Ma ei oska selle kiunu pärast kiunumise kohta muud öelda, kui korrata vana tõde:
on võimalik rahuldada mõnda inimest kogu aeg või kõiki inimesi mõnda aega, aga ei ole võimalik rahuldada kõiki inimesi kogu aeg.

Tagantjärele vingujaid leiab alati, tegemise ajal tegijate leidmisega on paraku keerulisem.

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 28.04.2008 23:14

ollo kirjutas:Ma ei oska selle kiunu pärast kiunumise kohta muud öelda, kui korrata vana tõde:
on võimalik rahuldada mõnda inimest kogu aeg või kõiki inimesi mõnda aega, aga ei ole võimalik rahuldada kõiki inimesi kogu aeg.

Tagantjärele vingujaid leiab alati, tegemise ajal tegijate leidmisega on paraku keerulisem.
kui see käis minu pihta siis minu seisukoht on reeglite tegemisest saadiks selge olnud ehk 100% reeglitepärane ja need kes mitte siis vabaklass
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

mursik
Postitusi: 162
Liitunud: 10.09.2005 19:56

Postitus Postitas mursik » 29.04.2008 08:12

1.5-1.6sõidavad koos sest Olev otsustas ja tegi mööndusi reglites
morm

1/8 bagi-1/8 truggy mõlmad ühesugused autod .........

OLEV vaata ja tee efra reeglites muutatus pane nad ühte sõitma

ja näed peagi kuidas üks klass kõrvalt hajub........ja kiunu kümme korda rohkem,sina lihtsalt otsusta .......ja vaata kui hää võistlus päev kohe
poole lühem OLEV-EFRA,eesti küla reegel.........

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 29.04.2008 08:22

Kas pole mitte veidi vale teema reeglite üle arutada? Tegin selleks juba ammu-ammu teema, et saaks reeglite osas selgusele pikalt enne võistlushooaja algust. Teema ise siin: http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=2538

EAMK võislused toimuvad ju EAMK reeglite järgi. Kui ei toimu, siis võimalik koputama või kaebama minna :lol: Võistluse korraldaja ülesanne oleks ikka võistlus vastavalt reeglitele korraldada... vastasel juhul pole reeglitel ju pointi. Ma sain aru, et kui mingi klass EAMK reeglite alla ei mahu, siis võib korraldaja eraldi klassi teha - näiteks 1:18 bensiinimootoriga truggyd.

Lihtsalt minu 2 senti, ise tulen ainult võistlema ja ilusat ilma ja seltskonda nautima, kui sobilik klass veel eksisteerib. Buggy ja truggy kokku panna oleks kahju, siis saaks ainult ühes sõita ja tõenäoliselt peaks kahest masinast suurema valima :lol:
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

mursik
Postitusi: 162
Liitunud: 10.09.2005 19:56

Postitus Postitas mursik » 29.04.2008 08:28

miks suurema
on ta siis parem........on ju ühesugused autod........

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 29.04.2008 08:30

tead kokkuvõttes häirib mitu asja ............. tehakse reeglid pannakse üles ja siis on järsku uued reeglid mis juba muutunud (Näiteks summi teema) MIS TOIMUB !
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 29.04.2008 08:31

Sinuhobi kirjutas:tead kokkuvõttes häirib mitu asja ............. tehakse reeglid pannakse üles ja siis on järsku uued reeglid mis juba muutunud (Näiteks summi teema) MIS TOIMUB !
Olev ju kirjutas, et siis kui reegleid tehakse pole kedagi kohal kes sõna võtaks?
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

Kasutaja avatar
kaval
Postitusi: 1221
Liitunud: 12.02.2006 21:38
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas kaval » 29.04.2008 08:45

--------------------------------------------------------------------------------

milles on probleemi.aru ma ei või,kas teil1/6 sobib siis koos sõita 1/5-ga või ei ? ei saa poodiumile?sõitjas kindlasti kinni mitte slles kas 1/5 või 1/6,mida te kurat soiute oma reeglitest koguaeg?4 ratast,töötavad pidurid,legaalne mootor,sumpa toru,mida veel vaja ?kui keegi soovib karikat saada,võin ühe isklikult enda poolt välja panna
a`la "kavala karikas kõige reeglitepärasemale võistlejale"
minuarust,vaid minuarust on vara meil hakata kinni efra,mufra,kõhvra w.e. kelle täpsetest reeglitest,paar aastat kui kõik sõita oskavad ehk siis,konnatiik me oleme ja konnatiigiks me jääme,kui kellelgi on huvi ja tahtmist sõita suurte valgete isade reeglite järgi,püüavad edasi euroopa võistlustele,andke minna,isiklikut minu jaoks on asi ikkagi fun-is,mitte reeglite järgi funnimises,
tulge tagasi maapeale ja sõidame ühise sõbraliku perena,ÜKS JA AINUS TRIMMERI KLASS!!!
_________________
allar 562 91 000
Savage25sl/LRP ; Venom VMX-450,
ULL ON RÄÄKINUD !!!

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 29.04.2008 08:51

Summutile ja muudele asjadele viidates on üritatud juba korduvalt kuidagi (nimetame asju õigete nimedega) FG'd ja HPI eraldada.
Igasugused "OLEV-EFRA" irooniad on täiesti lapsikud - enne lugege läbi EFRA kogu Large-Scale sektsioon ning ärge rebige sealt tükikesi kontekstist välja.
http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=25 ... a&start=50 - sama teema arutelu, kas sai vähe?

Summuti teema:
tomkar kirjutas:
Sinuhobi kirjutas: 1. minimaalselt 2 kambrit
2. Turvalisuse eesmärgil summid mis on küll auto gabariidiga ühised kuid mis ei ole kaetud tuleb katta ......... (sry mehed kuid keegi ei taha näppe põletada) ja lähtuvalt sellest kasutatakse üleüldist reeglit (No Open exhaust or pipes are allowed. The total exhaust have to be inside the body, with the exception of the tailend of the pipe, which may protrude the body not more than 10mm. The body may be cut out at that point max 20mm more than the tailend diameter.)
Oleme nüüd siis siiski täpsed kui juba rulebook'ist jälge ajame ja tahame olal "kui siis 100% täpsed"
"No Open exhaust or pipes are allowed. The total exhaust have to be inside the body, with the exception of the tailend of the pipe, which may protrude the body not more than 10mm. The body may be cut out at that point max 20mm more than the tailend diameter"
See lõik pärineb http://www.efra.se/pdf/handb07weblocked.pdf lk 127 punk 4.2.1 (General Tecnical - Exhaust/Noise reduction) alt kuid kahjuks pole täies ulatuses sealt võetud. Välja on jäänud oluline erinevust - seal nõutakse 3 kambrilist.
Samuti ei tohi siis välja jätta järgmist punkti 4.2.2:
"All cars to be equipped with an air - box to reduce the intake noise of the carburettor and a second muffler (in case, that a two chamber exhaust is used) or a three chamber type muffler" St. kahe kambriga võib sõita kuid siis peab intake air-box olema.

See on generali all kõik detailsemad punktid alati täpsustavad eraldi ning general on juhuks kui täpsemat kirjeldust pole. Aga on.
LK 133 punkt 5.4.6 (5.4 - Large Scale Off-Road, 6-Noise) ütleb (kõige trükivigadega):
"The Engine has to be equipped in minimum with a 2 chamber pipe who don't exceed the level of a 81 dB (A) measured in 10 meters, 1 meter over the ground. This pipe had to be inside the max dimensions of the car."

Niisiis - EFRA ütleb Off-roadi kohta tõesti et peab olema 2 kambrit kuid sumpa mahtuvuse kohta general reegel ei koehti kuna detailsemas punktis on öeldud detaisemalt. Ei pea kere all olema, ei pea kaetud olema jne...

Kokkuvõtteks minu arvamus asjast - minnes liiga detailseks reeglitega ilma "vajaduseta" teeme ainult ise endale elu keeruliseks. Milleks me ajame reeglites komakohti taga kui meil pole võistlustel kordagi isegi võitjatele tehnokontrolli tehtud (vähemalt mitte nii, et mina sellest kuulnud oleks), kaalutudki näiteks?
Ilge tähenärimine ja vaidlemine käib asjade üle, mida kunagi keegi reaalselt kontrollida ei kavatse - vaidlemine käib ainult selle pärast, et hiljem siis kui võib kasulikuks osutuda saaks kisa teha. Mõtetu...
Reeglid peaksid minu arvates tekkima reaalsest vajadusest. Mürataseme mõõtmine, mõistan - reaalne vajadus, suhteliselt lihtne lahendus mõõta müra. Kambrite lugemine - hmm, defineeriks keegi "kambri"? Kui ma sumpsi sisse teen 3mm kõrguse võru ja ütlen, et see on kambrite eralduse piir siis ma ei tea praegu ühtegi punkti, mille alusel mulle vastu saaks vaielda (jah ok, 4.2.2 ütleb, et väljuvad gaasid peavad vähemalt 2 korda suunda muutma enne väljumist kuid see on jällegi General'is ning 3 kambrilise kohta). Sellest lähtuvalt leian, et nende lugemine on mõtetu.
Reeglite puhul ei aita paljast läbilugemisest nagu juturaamatu puhul - nad tuleb läbi töötada selleks, et mõista, mida öelda tahetakse.

Summuti teema sai nagu seal juba arutatud, nüüd me hakkame siis rääkima põrkeraudadest? millest varsti? ratta mutritest ning kere klippidest? ja siis üritatakse muljet jätta, et teised on vingurid ....
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 29.04.2008 08:59

asterix kirjutas:
Sinuhobi kirjutas:tead kokkuvõttes häirib mitu asja ............. tehakse reeglid pannakse üles ja siis on järsku uued reeglid mis juba muutunud (Näiteks summi teema) MIS TOIMUB !
Olev ju kirjutas, et siis kui reegleid tehakse pole kedagi kohal kes sõna võtaks?
reegleid sai arutatud Oleviga kümmneid kordi hiljem ja on tõesti kahju et ma koosviibimisel olla ei saanud

Kuid kokkuvõttes tuli nüüd selline vastus:

Dear Erkki

you are right, the original Baja from HPI does not complay with the EFRA bumper rules.

Manufacturer have to take care, that his car complies to the EFRA rules and make all what need do fit this rules. This is not right if EFRA make some additional rules what give possibility to drive with not complete car.
That is not the duty of the driver.

I think, with a very low investment of money, HPI can make a workable front bumper.

Wolfgang

EFRA Vice Chairman
Large Scale
Wolfgang Petermann
Am Ried 9
61273 Wehrheim
Germany

Minul ei ole otseselt midagi Bajade vastu kui nad oleksid eraldi sõidus ja eraldi arvestuses (sellest sai ka kunagi osade Baja meestega räägitud, kuid nüüd on kõigil suu .......... täis) ja see on algusest saadik minu seisukoht olnud.
Antud hetkel kui bajal pole originaalis võtta asju mis reeglitega peab olema on alust arvata nad eraldi klassiks ja oleks kogu teema lahendatud.
Kas ja kuidas saavad asjad olema uuel aastal näitab aeg aga senikaua võtaks ikka olemasolevad tarkade raamatu reeglid aluseks !

Kas seda Eestit me siis tahtsime ?!
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
kaval
Postitusi: 1221
Liitunud: 12.02.2006 21:38
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas kaval » 29.04.2008 09:05

wolfgang las wolfgangib oma wolfgangi maal,LÕPETADA KIUNUMINE ja näidake mullegi seda BUMPERIT FG-L?sõitke oma sõitu ja ärge rippuge reeglite külles,ma olen ennem võistlust juba väsinud
allar 562 91 000
Savage25sl/LRP ; Venom VMX-450,
ULL ON RÄÄKINUD !!!

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 29.04.2008 09:12

Oot oot, kas sinu point peitub front bumperis või on sinu eesmärk nüüd need ikka lahku ajada tuues ettekäändeks antud puuduse?
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 29.04.2008 09:17

ATT: Tomkar ja Kaval

Ma ei tea kuidas Teiste tehastega asjad käivad aga igatahes FG ja Elcon on mulle öelnud, et ma seisaksin selle hea eest väljas mis puudutab reeglitepäraseid asju ja seda põhjusel, et hiljem on asju tagasi raskem muuta.
Vajadusel kiunun senikaua kuni terve Baja on tükikaupa läbi käidud ja kui tõesti enam ei ole kuskilt kinni hakata siis ei ole ja kogu moos.
Kõike seda senikaua kuni puuduvad konkreetsed faktid kuidas ja mismoodi liigitamine tulevikus käima hakkab.

Olen nõus kavalaga, et asi on fun-is kuid seda peaks jätkuma sellisel juhul mõlemale poolele

Tahad pamperit näha googelda natuke (Näi: FG Leopard) koos pildiotsinguga ja saad neid näha palju tahad

HPI Eesti esindaja seisab selle eest et Clone ei müüdaks mina selle eest et valitseks õiglus võistlusklassis.
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 29.04.2008 09:18

asterix kirjutas:Oot oot, kas sinu point peitub front bumperis või on sinu eesmärk nüüd need ikka lahku ajada tuues ettekäändeks antud puuduse?
Minu eesmärk on endiselt ajades neid lahku reeglitepäraselt
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
kaval
Postitusi: 1221
Liitunud: 12.02.2006 21:38
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas kaval » 29.04.2008 10:10

Sinuhobi kirjutas:
Tahad pamperit näha googelda natuke (Näi: FG Leopard) koos pildiotsinguga ja saad neid näha palju tahad

.
pidas silmas konnatiiki(alias : estland)
allar 562 91 000
Savage25sl/LRP ; Venom VMX-450,
ULL ON RÄÄKINUD !!!

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 29.04.2008 10:22

Minuarust on veel üks täiesti reaalne võimalus. ÜHTEGI trimmerite klassi mitte teha. Mida rohkem ma seda kaklust loen, seda parema mõttena see mulle tundub...
Andke mulle andeks, kui ma eksin, aga kogu see FG vs. HPI jutt käib ju tegelikult sellepärast, et FG auto on vanem ja tiba kehvema inseneritöö tulemus, mille tulemusena tuleb temaga konkurentsis püsimiseks rohkem vaeva näha.

Põrkeraua teema on ikka lagi. 10 kilose lahtiste ratastega trimmeri juures on tegelikult üsna pohh, missugune põrkeraud tal ees on, jalaluu pooleks või hüppeliigese/põlve paigast sõidab ta sul hea tahtmise korral igal juhul. Ja seda actionit rajal vaadates (ma olin wintercupil korduvalt raja ääres 1:6 klassi mehaanik), tahtmisest puudu ei tule. Parema põrkeraua olemasolu ei teinud mu olemist seal küll kuidagi turvalisemaks.
BTW, kõigil elektribagidel ja 1:8 offroaderitel on ees sarnased pamperid, kui Bajal.

Minupärast tehtagu FG'dele oma võistlused ja sarjad, aga seda ei tee EAMK. Täpselt samamoodi ei tee me näiteks nitro onroadis HPI RTR autodele eraldi tiitlivõistlusi, kuigi nad on pisut aeglasemad, kui Mugenid ja Serpentid.

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 29.04.2008 10:28

ollo kirjutas:Minuarust on veel üks täiesti reaalne võimalus. ÜHTEGI trimmerite klassi mitte teha. Mida rohkem ma seda kaklust loen, seda parema mõttena see mulle tundub...
Andke mulle andeks, kui ma eksin, aga kogu see FG vs. HPI jutt käib ju tegelikult sellepärast, et FG auto on vanem ja tiba kehvema inseneritöö tulemus, mille tulemusena tuleb temaga konkurentsis püsimiseks rohkem vaeva näha.

Põrkeraua teema on ikka lagi. 10 kilose lahtiste ratastega trimmeri juures on tegelikult üsna pohh, missugune põrkeraud tal ees on, jalaluu pooleks või hüppeliigese/põlve paigast sõidab ta sul hea tahtmise korral igal juhul. Ja seda actionit rajal vaadates (ma olin wintercupil korduvalt raja ääres 1:6 klassi mehaanik), tahtmisest puudu ei tule. Parema põrkeraua olemasolu ei teinud mu olemist seal küll kuidagi turvalisemaks.
BTW, kõigil elektribagidel ja 1:8 offroaderitel on ees sarnased pamperid, kui Bajal.

Minupärast tehtagu FG'dele oma võistlused ja sarjad, aga seda ei tee EAMK. Täpselt samamoodi ei tee me näiteks nitro onroadis HPI RTR autodele eraldi tiitlivõistlusi, kuigi nad on pisut aeglasemad, kui Mugenid ja Serpentid.
Selge sott .......... ja kui nii siis nii ja kui see on sinu ametlik vastus siis ma edastan selle meeleldi ka Peameestele !

Teema Lõpetatud !
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
Zebra1188
Postitusi: 1246
Liitunud: 07.10.2006 10:05
Asukoht: Keila
Kontakt:

Postitus Postitas Zebra1188 » 29.04.2008 10:32

"Peameestele" .. kes need on? :)
Klge tõesti.. see bumpri teema on juba natuke naljakas :) sellise asja pärast nüüd vaidlema hakata? .. Sinuhobi.. minu arust oli Sinu foorumis SInu poolt kirjutatud teemas, et FG masinad ei jää mitte millegi poolest Bajale alla.. kas see osutus siis valeks?
Sai siis ühel korral vesteldus Elcon Modelsi esindajaga HPI BAJAST ja vastuseks maru äge kiri

THE HPI BAJA IS A LEGAL OFF-ROAD CAR.

HERE ONLY VERY FEW PEOPLE RACE IT.

THE CAR IS IN MY OPNINION NOT SO GOOD.

THE CLEON OUTRUNS THE BAJA EASILY.

FG CARS ARE GETTING A BIT OLD, BUT WITH A GOOD SET-UP A FG CAN STILL WIN OVER THE HPI BAJA

Nii et mehed lõpetage virisemine ja hakake rohkem sõitma ja trenni tegema seda enam et hetkeseisul sõidavad FG standard masinatega enamusel alustajad / uued ja Bajade rattaid keeravad vanad sõitjad kellel mitmeid aastaid juba sõidukogemust.



Samas sõitis Jaan juu päris kiireid aegu WC'l FG masinaga .. kiiremaid, kui mina bajal.
Summidest ma veel saan aru, tõsi, originaal tuned pipe teeb ikka korralikku lärmi (eriti kui neid veel palju on). Muffler otsa lahendas selle probleemi vast minule rahuldavalt, küll aga on samamoodi tagant pikemalt väljaulatumas nagu Samba sumpa.
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC

HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 29.04.2008 10:53

Sinuhobi kirjutas:Dear Erkki

you are right, the original Baja from HPI does not complay with the EFRA bumper rules.

Manufacturer have to take care, that his car complies to the EFRA rules and make all what need do fit this rules. This is not right if EFRA make some additional rules what give possibility to drive with not complete car.
That is not the duty of the driver.

I think, with a very low investment of money, HPI can make a workable front bumper.

Wolfgang

EFRA Vice Chairman
Large Scale
Wolfgang Petermann
Am Ried 9
61273 Wehrheim
Germany
Väga hea, mul on tõesti hea meel, et ma näen viidet. Sa oled temaga juba suhelnud, äkki palud viidet konkreetsele EFRA reeglile (jutus oli öeldud, et ei kõlba kuid sooviks kindlat punkti). Sellisel EFRA duudil ei tohiks selle punkti välja otsimine üle 2 minuti võtta.
Mina tunnen HPI inimesena loomulikult suurt vastutust selles osas, et kas HPI masin on EFRA legaalne või mitte kuid ma pole seni leidnud ühtegi punkti, millega kooskõlas ta ei oleks (dB-d vaatluse alt välja jäetuna - sellega peavad kõik ühtemoodi kooskõlas olema)

Reeglite ajalooline päritolu - et reguleerida olukorda kui on tekkinud probleem. Probleem võib olla üldiselt võrdsete võistlustingimuste tagamine või turvalisus. Pumper teema on vast turvalisuse teema.
Kui nüüd analüüsida natuke kahte erinevat masinat -
HPI Baja: kitsas bumper katab masina keskse nina vaid - flex on täiesti olemas, bumpereid on ka puruks sõidetud. Külgedele kahele poole lähevad plastikust esi õõtsad, mis paenduvad silmnähtavalt löökide tagajärjel ning otse vastusõidul võtab osa matsu enda peale ka väga kaldus olev vedrustus.
FG masinad: Spetsialist ma pole kuid nende "nina" tundub olema oluliselt "käigem". Esi bumper on sama laiem, ülevalt lahti kuid muus osas sama disainiga. Masina kaal tavaliselt suurem
Mina isiklikult jääksin pigem Baja ette ja just loodaksin, et ma bumperi kohaga pihta ei saaks - sinna taha rakendub kogu masina raskus mõlemi masina puhul sest alt on ta raami külge kinnitatud. Ülemine osa on Bajal bumperi küljes kinni kuid raami poolt jookseb asi vabalt taha
vaata disaini:
Pilt

aahh.. mõtetu teema...
Vähem möla ja rohkem sõitmist..
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 29.04.2008 10:59

Sinuhobi kirjutas:Selge sott .......... ja kui nii siis nii ja kui see on sinu ametlik vastus siis ma edastan selle meeleldi ka Peameestele !
Teema Lõpetatud !
Foorum on alati oma isikliku arvamuse avaldamise koht ning ametlikud vastuse on alati allkirjastatud või vähemalt on eraldi märgitud ametlikuks.
Erkki, sa murrad sisse lahtisest uksest. Miks suhelda otse EFRA'ga kui meil on olemas eestis EAMK, kes on EFRA liige?
Ärge keerake tühja koha pealt ennast üles ning vinti üle...
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

mursik
Postitusi: 162
Liitunud: 10.09.2005 19:56

Postitus Postitas mursik » 29.04.2008 11:33

milles siis asi.......
talvel olid lahus,osalesid ka 4x4 autod ei old mingit vingumist
baja omanikud olud väga rahul et sõitsid oma ette
enamus baja sõitjaid arvasid et fg on teise klassi liikur
segab bajade rajal kihutamist
kui on kord liigitatud autod eraldi,milleks neid kokku panna.........
sama võrdlus on 1.8 bagi või truggy.........1.5-1.6..........

mis toimub...........kelle huvid siin siis rolli mängivad..........

Olev-efra...tema otsustab,käseb,laseb ja poob
huvitv kas sulle ka rulli eraldati et nii otsustasid......

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 29.04.2008 11:46

Mursik - loe palun eelnevalt teemat. Ollo ütles, et tehke kasvõi sokivärvi järgi erinevaid klasse aga mitte ei tee seda EAMK korraldataval EKV ja EMV arvestuses.
Mis on see peamine põhjus Erkki mis ei võiks nad koos sõita? Ma ei ole saanud sellele siiani vastust.
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

mursik
Postitusi: 162
Liitunud: 10.09.2005 19:56

Postitus Postitas mursik » 29.04.2008 11:54

kas tõesti ei ole aru saand ...........

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 29.04.2008 12:11

Erkki - sinul kui FG esindajal peaks olema ju ka selge pilt FG poolt, kuidas EFRAs asjad käivad. EFRAl on assotsieerunud liikmed, kelleks on mudelitootjad, nende hulgas nii FG kui HPI ja mitmed muud:
http://www.efra.ws/pages/membership/memberpage.html
Assotsieerunud liikmed osalevad töögruppides, mis tegelevad reeglimuudatuste tegemisega. Ettepanekud vaadatakse läbi ja hääletatakse EFRA üldkoosolekul, kus osalevad liikmesriikide esindajad. Selleks aastaks on nad vastu võtnud just sellised reeglid, kuhu mahuvad sisse nii FG kui ka HPI tagaveolised autod, HPI kusjuures üsna täpselt. Ma ei usu, et see on juhuslik... ja kui see nii on kord tehtud, siis sel aastal ka nii sõidetakse. Järgmisel aastal võivad olla juba uued lood.

Ainus sisuline mugandus, mis mina EFRA 2008 reeglitest Eesti jaoks olen teinud, on tagant väljaulatuv summuti. See lähtub puhtalt võistlejate praktilisest huvist sõita juba ostetud (sealjuures vaiksete) torudega, sest nad on need torud heas usus ostnud, ette teadmata, et need võivad järgmisel hetkel illegaalseks osutuda ja samas ei saavuta nendega konkurentsieelist võrreldes gabariitidesse mahtuvate torudega. Ehk nende keelamine ei oma võistluskonkurentsi mõttes mitte mingit pointi.

Und entschuldigen Sie bitte mich, mul tõesti ei ole vaja Wolfgang Stumpfiga suhelda sinu vahendusel, ma võin seda vabalt ka otse teha, kui soovin. Mul tekib pigem küsimus, kellena sina ennast temaga suheldes esitled, kas eraisik ja sportlane Erkki, FG diiler misiganessufirmanimion või automudelispordi arendaja MTÜ Sinuhobi/RC-Hobiklubi... palju eri funktsioone samas kehas kipub paratamatult ka iseendaga konflikti viima, teistest rääkimata. Olen paljuski samas probleemis elanud ja korduvalt aru saanud, et millegi arendamiseks tuleb asju pisut laiemalt vaadata, kui oma mätas.

Kodanik mursik - rõõm näha, et sinagi oled jälle sae käima saanud.
Kui meil on klass, mis on 2WD, siis seal ei sõida 4WD autod, mis selles nii arusaamatut on? Kas sulle on vaja selgitada kahe- ja neljarattaveoliste autode erinevusi ja neliveo eeliseid? Ma olen aastaid Subarut omanud, mulle on need eelised selgeks saanud, võin vabalt rääkida.
Kui tuleb piisav kogus neljaveolisi, et neile omaette klass ja sõit teha, mis siis viga on? Või on tingimata vaja sõita neljaveolisega kaheveoliste hulgas, et kõvem välja paista?

Mis rulli puutub, siis siiamaani pole pakutud ja sellist raha pole Eesti mudelismis olemas, mille pärast ma seda tööd teeksin. Nii palju tasuta sitta süüa, kui mina selle automudelinduse tänamatu tegevuse käigus teinud olen, ei jõua sina ilmselt kogu oma eluajal. Katsu kuidagi olla ja leppida sellega, et maailmas on ka teisi inimesi, kellega tuleb arvestada.

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 29.04.2008 12:27

Ma lihtsalt ei saa teistmoodi, kui panna siia Erkki kommentaari ja jupi tema poolt kokku kirjutatud reeglitest.
Kiri 4. märtsist 2008:
Tegin siis kuni poole lõunani neid trimmereid ja kokku tuli selline asi mis
päris hea ja paljulubav tundub.

Vaata siis kõik üle (3 viimast klassi) mis lõpus sinisega tuli (mingid
erinevused on 1:10 ja 1:5 On-Roadi protseduurides, et kuidas neid ühildada
ja kas on vajagi)

Aga need Off-Roadid võiks küll sedasi jätta saaks lõpuks korralikult puhtas
klassis sõitma hakata ilma et peaks mingi vinguga pidevalt tegelema
Ja reeglid ise:
Lisa 5. Large Scale Off-Road reeglid bensiinimootoritega maastikuautod

5.1 Kere ja tagatiib
5.1.1 Auto peab stiililt sarnanema autotüüpidele, mida kasutatakse maastiku-, kõrbe- või traielivõidusõitudel.
5.1.2 Tagatiib mõõduga max 300 mm x 140 mm, tagatiiva kõrgema osa kõrgus maapinnast kokkupressitud amortidega max 360 mm ja üleulatuvus tagumistest ratastest 150 mm

5.2 Turvalisus
Lahtiseid kettülekandeid ja hammasrattaid kasutavad autod peavad olema varustatud turvakatetega v.a juhul kui kere katab enamus ülekande. Autol peab ees olema plastikust põrkeraud ja summuti peab asetsema kere sees.

5.3 Üldised mõõtmed 1:6 klass B-6 2wd buggy
a) kogupikkus 820.00 mm max
b) kogulaius 480.00 mm max
c) kõrgus 360.00 mm max mõõdetuna maast lõpuni kokkusurutud vedrustuse korral, ei sisalda antenni.
d) kaal min 8000 gr (8 kg)

5.4 Mootor, ülekanne ja kütus
5.4.1 Sisepõlemismootor maksimaalse töömahuga 26 ccm 2 või 4 taktiline . Lubatud on kasutada ainult tootjate poolt ette nähtud õhkjahutusega ühe silindriga mootorit. Lubatud ei ole kasutada turbot ja sissepritset. Mootor peab olema õhkjahutusega ja õhufilter peab olema kinnitatud karburaatori külge. Igal võistlejal võib olla ka varumootor mille vahetamise loa annab sõidu direktor.
5.4.2 Ainult 2WD (esi-taga vedu)autod on lubatud

... (jätkub)
See on praeguse ühe suurema vastuvaidleja kirjutatud draft. Aitäh, Erkki (täiesti siiralt), et võtsid vaevaks aidata, sellest oli suur abi, mul tõesti ei oleks endal füüsiliselt olnud aega sellega täies mahus tegeleda. Ettepanek koos sõita (sest EFRA 2008 reeglites on nii) tuli sinu enda poolt, samuti 2wd lubamine ja 4wd keelamine (tõe huvides tuleb lisada, et FG 4wd auto ei olnud selleks ajaks veel välja kuulutatud, mis võis olla sinu poolt oluline tegur).
Mina muutsin ära ilmselged tõlke- ja loogikavääratused ("summuti peab olema kere sees" kehtib touringule, offroadile on nõue "summuti peab mahtuma auto max mõõtmetesse") ja tõepoolest lisasin selle tagant väljaulatumise lubamise. Laske mind nüüd siis selle eest maha.

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 29.04.2008 12:46

Üritaks siis vastata kõigile ja kõiges mis on veel lahtiseks jäänud või kellegile arusaamatu.

OLEV : Inimlikud eksimused on kõigil või siis korrektselt läbiarutamata punktid ................. võibolla jäi bajat arutades mõningad punktid välja kes seda teab igatahes vastus minule tuli selline.
Kellena siis esitlesin ennast mina ........ alustame algusest ........ asi sai alguse sellest kui arutasime koos selle aasta reegleid ja ma küsisin nõu ja mõningaid pidepunkte Elcon tootja käest ......... ja peale seda lülitati mind sisse vestlusringi koos NL - Edwin Driesen, Efra - Wolfgang Stumpf, Efra - Wolfgang Petermann, Onno Abbes ............. Mina siis kui Eestis asuva alustava RC klubi eestvedajana lihtne ja ei midagi keerulisemat

Ja olev ma ei taha mitte midagi muud kui sõitja saab ausal ja ametlikul tasandil väljavõidetud karika, ilma igasuguste mööndusteta.

ASTERIX : kuna see teema ei vii kuhugi enam siis vastaks juba koos naljaga aga miks mitte !

TOMKAR : Suhtlen otse sest see varasem kogematta tekkinud kirjavahetus EFRA inimestega jäi kokkuleppeliselt selline, et kui kellegil on midagi lisada või arutada suure skaala reeglitest siis võiks seda just sellisel kujul teha. MA pean kahjuks tunnistama, et sellist infot ei saa ma Olevilt ja ta ei peagi seda teadma sest mujal maailmas on pea, et iga klassi peale eraldiseisev isik kes tegeleb konkreetse klassi reeglitega ja siin oleks ka Olevil mõtlemisainet ja arenguruumi EAMK-le

Vot selle viite või mis iganes punktiga ei saa aidata sest seda pole, kopeerisin siia kirja mis sain ja kogu lugu ning kuidas ja mismoodi nemad seda EFRA võistlustel paika panevad ei tea
Nii nagu sina tunned HPI ees vastutust tunnen mina FG, Elcon jne tootjate esindajana samamoodi vastutust ehk müüjes auto saan ka kindlalt väita et auto on Ülemaailmselt reeglitepärane

NB! Põrkeraua eesmärk on kaitsta võimalikult suurel määral autot ja ka juhuslikes kokkupõrgetes võistluskaaslase autot.

ZEBRA1188: Ma endisel arvan, et vajaliku oskusega on võimelised kõik trimmerid sõitma võrdväärselt aga antud hetkel huvitab mind reeglitepärasus ja ei midagi enamat ja kas sellest on tõesti nii raske aru saada ???
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 29.04.2008 12:51

Küsi ta käest, mida ta (Wolfgang) siis mõtles sellega, mida kirjutas. Ma mõtlesingi, et tema annaks viite, mitte sina, sa ju vaid andsid tema kirja edasi.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Kasutaja avatar
kaval
Postitusi: 1221
Liitunud: 12.02.2006 21:38
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas kaval » 29.04.2008 13:29

kuulge härrased,jätame hetkel "herne ninna tõmbamise"(ollo sulest :lol: ) ja laseme inimestel/huvilistel/võistlejatel jne.rahulikult sõita selliste autudega nagu neil on(pikk sumps,lühike sumps,on bamper,ei ole bamprit),kui tekib trimmer mehi võistlustele kokku 30-40 inimest on tark hakata nõudma reeglitest kinni pidamist,muidu jooksevad need viimasedki minema ja teevad oma cupi või mis iganes,lihtne,reeglid saab kokku leppida alati,aga mitte kolm päeva ennem võistlusi hakata jahuma bampritest,jama,minge nüüd dušši alla ja jahutage ennast veidi,laupäeval rajal näeme raisk :twisted:
allar 562 91 000
Savage25sl/LRP ; Venom VMX-450,
ULL ON RÄÄKINUD !!!

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 29.04.2008 13:40

aga ei olegi ju midagi jahuda .............. autol peab asetsema ees plastikust põrkeraud ..................... on siis või ei ole !

Pigistame silma kinni ?

No siis pigistame veelkord ja ongi 1:5 ja 1:6 eraldi :)
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
kaval
Postitusi: 1221
Liitunud: 12.02.2006 21:38
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas kaval » 29.04.2008 13:51

Sinuhobi kirjutas:aga ei olegi ju midagi jahuda .............. autol peab asetsema ees plastikust põrkeraud ..................... on siis või ei ole !

Pigistame silma kinni ?

No siis pigistame veelkord ja ongi 1:5 ja 1:6 eraldi :)
minul suva,räägi korraldajaga
allar 562 91 000
Savage25sl/LRP ; Venom VMX-450,
ULL ON RÄÄKINUD !!!

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 29.04.2008 13:55

kaval kirjutas:
Sinuhobi kirjutas:aga ei olegi ju midagi jahuda .............. autol peab asetsema ees plastikust põrkeraud ..................... on siis või ei ole !

Pigistame silma kinni ?

No siis pigistame veelkord ja ongi 1:5 ja 1:6 eraldi :)
minul suva,räägi korraldajaga
kahjuks EAMK reguleerib seda asja niipalju, et neile kahele klassile ei ole võimalik üheaegselt välja anda ei Eesti Karika tiitleid ega ka meistrivõistluse omi
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

motokrosser
Postitusi: 892
Liitunud: 22.09.2005 13:01

Postitus Postitas motokrosser » 29.04.2008 13:59

Siin on tekkinud põnev olukord :D
Kõik oleme tunnistajad, et fg tulid varem kui bajad ja fg-de järgi on enamuses kirjutatud reeglid.Kuid ka baja on üsna ok reeglite suhtes ja mahub sinna ära.Nüüd hakkab erki kui fg maaletoojana kaitsma fg-d kuna nad on oma vanema ehituse poolest veidi kehvema.Ja hakkab baja puhu närima põhimõttelistes kohtades.Kuhu baja ka mahub tegelikult

Kuram, aga keegi ei saa aeglasema auto pärast eraldi sarja

moto jälgib edasi ja viskab vahele mõne sapise posti :)

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 29.04.2008 14:24

Sinuhobi kirjutas: on siis või ei ole !
Pigistame silma kinni
No siis pigistame veelkord ja ongi 1:5 ja 1:6 eraldi :)
Mõlemil on ju...
ei mõista...
Käin ise kohe efra rulebook'i läbi ja vaatan, mida seal Bumper'ite kohta kirjutatakse.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 29.04.2008 14:33

motokrosser kirjutas:Siin on tekkinud põnev olukord :D
Kõik oleme tunnistajad, et fg tulid varem kui bajad ja fg-de järgi on enamuses kirjutatud reeglid.Kuid ka baja on üsna ok reeglite suhtes ja mahub sinna ära.Nüüd hakkab erki kui fg maaletoojana kaitsma fg-d kuna nad on oma vanema ehituse poolest veidi kehvema.Ja hakkab baja puhu närima põhimõttelistes kohtades.Kuhu baja ka mahub tegelikult

Kuram, aga keegi ei saa aeglasema auto pärast eraldi sarja

moto jälgib edasi ja viskab vahele mõne sapise posti :)
Lõpetaks ära teema kas kiirem või aeglasem .................... olen enam kui kindel, et antud situatsioonis on see vale lähenemine.
Kas auto kiiruse edu on mootoris, ülekandes, vedrustuses või hoopis pikkuses määrab jällegi radade eripära, pinnas jne
Kõige rohkem määrab ikkagi driver ise kui pädev on ta ise ja ka tema poolt seadistatud auto.
Vaadates hetkel varasemate EFRA võistluste automarkide nimekirja on nad enamvähem kõik samasugused nagu FG või Cleon kas ka see nimekiri selliseks jääb otsutab aga EFRA isad ise kas Bajad lubatakse või mitte (kes teab ehk tehakse möendus, et heakene küll pange mingid korrektsemad põrkerauad ette ja minge kimama)

Küsimus on hetkel põhimõtteline ja mitte tagakiusamine !
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 29.04.2008 14:35

tomkar kirjutas:
Sinuhobi kirjutas: on siis või ei ole !
Pigistame silma kinni
No siis pigistame veelkord ja ongi 1:5 ja 1:6 eraldi :)
Mõlemil on ju...
ei mõista...
Käin ise kohe efra rulebook'i läbi ja vaatan, mida seal Bumper'ite kohta kirjutatakse.
vot selles see asi ongi et seal kirjutab nii nagu ka meie reeglites et peab olema aga et milline seda ei kirjuta aga igatahes selle vana poolest see mis bajal on ei sobi ................. no krt seda enam teab mis on siis see õige
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 29.04.2008 14:42

Erkkil on ju võimalus enne või peale võistlust teha ametlik protest võistluste peakohtunikule, et BAJA-d ei vasta kehtivatele reeglitele ja soovid neile disklafi. Muus osas peaks ju järgima PRAEGU KEHTIVAID EAMK reegleid.

Mingi vana kuskil, EFRA või mis iganes ei saa järsku ja lambist hakata meie võistlusi mõjutama. Siin tulebki mängu see puude või metsa nägemine, kas vaatad asja oma nurgast või üldisemalt.

Hetkel on ju antud võimalus nii FG kui BAJA meestel võistelda, aga Erkki eesmärk on BAJA ära keelustada? Kui ei ole, siis pole ju miskit nuriseda - reeglid on olemas ja igaüks võib ise üle mõõta, kas tema auto mahub nendesse või mitte.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
Sinuhobi
Sinuhobi
Postitusi: 1455
Liitunud: 29.01.2006 00:51
Asukoht: Saue
Kontakt:

Postitus Postitas Sinuhobi » 29.04.2008 14:47

lauri kirjutas:Erkkil on ju võimalus enne või peale võistlust teha ametlik protest võistluste peakohtunikule, et BAJA-d ei vasta kehtivatele reeglitele ja soovid neile disklafi. Muus osas peaks ju järgima PRAEGU KEHTIVAID EAMK reegleid.

Mingi vana kuskil, EFRA või mis iganes ei saa järsku ja lambist hakata meie võistlusi mõjutama. Siin tulebki mängu see puude või metsa nägemine, kas vaatad asja oma nurgast või üldisemalt.

Hetkel on ju antud võimalus nii FG kui BAJA meestel võistelda, aga Erkki eesmärk on BAJA ära keelustada? Kui ei ole, siis pole ju miskit nuriseda - reeglid on olemas ja igaüks võib ise üle mõõta, kas tema auto mahub nendesse või mitte.
Minu Eesmärk ei ole keelustada vaid viisakusest ja asjaolust et EFRA reeglid on nii nagu nad on suurel skaalal kahes klassis ikkagi eraldi sõita ....... kogu moos !

NB! See mingi vana ei ole niisama mingi vana vaid üsna tähtis tegelane !


JA VEEL : Hetkel defineerime siis kohalikus keskonnas sõna bumper / põrkeraud suurel skaalal !
http://www.sinule.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------
1:6 Elcon Cleon 2wd

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 29.04.2008 15:09

Rulebook: http://www.efra.ws/pdf/handb08.pdf
Sõna "bumper" tuleb välja kui rulebook'ist otsida (sisukord välja jäetuna)
Selle suure pläma lihtsustamiseks legend:
Kõik italicus on Large-Scale'sse OFF-ROAD'i mitte puutuv kuid sisse jäetud kuna seal mainiti "bumper"
Kõik bumper'id on Boldis
lk 65 - 5.3. SAFETY kirjutas: 5.3.5. Technical inspection must always include the bumpers (no sharp edges allowed), or other protruding parts of the cars. They may never be placed or designed in such a way as may cause serious injures in case of an accident.
lk 93 - APPENDIX 1 1/8th SCALE IGNITION TRACK CARS; 5. TECHNICAL SPECIFICATIONS kirjutas:5.8. The front of the vehicle must be equipped with a bumper in such a manner, that it will minimise a injury in the case of it enters into contact with other participants or members of the public.
The bumper must be made from a flexible material with all corners and sharp edges rounded off. The contour of the bumper will follow the contour of the body with which it is being used. At no point may the bumper protrude more than 5.00 mm in front and 13.00 mm on the sides of the body.
5.9. If a rear bumper is fitted it must finish not more than 50.00 mm behind the rear axle.
lk 96 - APPENDIX 1 1/8th SCALE IGNITION TRACK CARS; 5. TECHNICAL SPECIFICATIONS kirjutas:5.23. The car shall be measured for width by placing it on a baseboard equipped with two side rails of 20 mm height spaced 267 mm apart, constructed in such a way, that the car can roll freely between them. Base-board and rails must be constructed of high quality board suitably stiffened to prevent distortion. The car must roll freely between the side rails with any steer able wheel set in the straight ahead position without any part of the wheels, bumpers, body shell or any other part of the car touching the side rails irrespective of the compression or extension of the suspension. The car shall be measured for length and height in a similar constructed bow of internal dimensions 637 x 267 mm for Formula and Sports cars and 610 x 267 mm for GT cars which includes provision for checking the maximum height. Measurement of the wheel base may be made by simple measurement of axle centre distance, but Race Directors should be prepared to make more exact checks in case of doubt or protests. It is suggested that the wheels are removed and the wheel spindles firmly placed on V-blocks whilst accurate measurements are made. It is the responsibility of the driver to ensure that his car complies with the regulation at all times, that it is on the track and the organiser may check any car for compliance with the regulations at any time during the race meeting. If a car is found to exceed the limits of dimensions on checking immediately after a race, positive proof of race damage may prevent disqualification.
lk 120 - APPENDIX 3 ELECTRIC CARS; 12. GENERAL REQUIREMENTS FOR COMPETITION CARS IN ELECTRIC CLASSES kirjutas:12.17 Bumpers are not required. If fitted, bumpers must be constructed so as to minimise injury that may result from being hit by a car. The overall width may not exceed the overall width of the front of the car, including wheels.
12.18 Wire bumpers shall be made of wire between 2.5 mm and 4 mm in diameter. Bumpers made from sheet type material shall be between 2.5 mm and 6.5 mm thick, with all exposed edges smooth and well rounded. Closed cell foam (i.e Pu-RIM) bumpers may be 2cm thick Rigid blade-like bumpers made of hard, non-resilient material such as metal, brittle plastic, plywood, masonite etc., are not allowed.
lk 121 - APPENDIX 3 ELECTRIC CARS; 4. [b]BUMPERS[/b] kirjutas:4.1 All cars may run a rear bumper, which must be behind rear tyres.
4.2 If used, front bumpers must be flat; parallel to the ground in all directions.
lk 135 - APPENDIX 5 LARGE SCALE I.C TRACK RULES kirjutas: 5. SPECIAL TECHNICAL SPECIFICATIONS
5.1 1:4 Scale
5.1.3 BUMPER
a) A bumper must be fitted to the car chassis.
b) Bumpers must be designed in a way that they fill the front part of a car body completely. The material used must be flexible like PURIM or other foams that are used in car construction to absorb energy. PURIM type foam min 50 mm height and minimum 50 mm overhang on any solid or semi-solid type flat plate or skid at the front of the car.
lk 138/139 - APPENDIX 5 LARGE SCALE I.C TRACK RULES kirjutas: 5. SPECIAL TECHNICAL SPECIFICATIONS
5.3 1:5 Scale TOURING CARS
5.3.6 BUMPER
A bumper has to be fitted to the chassis. Bumpers have to be designed in a way that they fill the front of a car body completely and be a minimum height of 40mm. The material used has to be flexible like PU-RIM or other foams, that are used in 1:1 car construction to absorb impact energy. At no point may any part of inflexible material for bodyshell mounting protrude from the body more than 10mm.
lk 139 - APPENDIX 5 LARGE SCALE I.C TRACK RULES kirjutas: 5. SPECIAL TECHNICAL SPECIFICATIONS
5.4 Large Scale Off - Road Rules
5.4.2 Safety.
Cars with open chain drives and gears, to have a protector. There must be a front plastic bumper fitted to the car.
Toon eraldi välja juhuks kui keegi maha magas:
There must be a front plastic bumper fitted to the car.
Bajal ON bumper olemas - milles küsimus?
lk 142/143 - APPENDIX 6 1/10TH I.C. TRACK CARS kirjutas: 5.10. BODIES AND WINGS
plaplapla (keredest ja tiibadest)
Cars must be equipped with a flexible "plastic" bumper to minimize injuries. The bumper may not protrude outside the body.
lk 151 - APPENDIX 7 1/10TH 200 MM SCALE IGNITION TRACK CARS; 5 TECHNICAL SPECIFICATIONS kirjutas:5.9. The front bumper must follow the body contour and must be constructed so as tot minimum injury that may result from being hit by a car. The bumper must be made from foam rubber or a flexible plastic material.
lk 152/153 - APPENDIX 7 1/10TH 200 MM SCALE IGNITION TRACK CARS; 5 TECHNICAL SPECIFICATIONS kirjutas:5.22. The cars shall be measured for width by placing it on a baseboard equipped with two side rails of 20 mm height spaced 200 mm apart, constructed in such a way, that the car can roll freely between them. Baseboard and rails must be constructed of high quality board suitably stiffened to prevent distortion. The car must roll freely between the side rails with any steer able wheel set in straight ahead position without any part of the wheels, bumper, body shell or any other part of the car touching the side rails irrespective of the compression or extension of the suspension. The car shall be measured for length and height in a similar constructed box of internal dimensions 460,00 x 175,00 (incl. 10 mm spacer). Measurement of the wheel base may be made be made by simple measurement of axle centre distance, but race directors should be prepared to make more exact checks in case of doubt or protests. It is suggested that the wheels are removed and the wheel spindles firmly placed on V blocks whilst accurate measurements are made. It is the responsibility of the driver to ensure that his car complies with the regulations at all times, that it is on the track and the organizer may check any car for compliance with the regulations at any time during the race meeting. If a car is found to exceed the limits of dimensions on checking immediately after a race, positive proof of race damage may prevent disqualification.
Mul on tunne et Wolfgang mäletas midagi vähe valesti....
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Kasutaja avatar
QRX
Postitusi: 150
Liitunud: 26.01.2006 12:43
Asukoht: Harju mk./Rae vald

Postitus Postitas QRX » 29.04.2008 18:57

Nagu me teame, talvised sõidud ei olnud EAMK egiidi all. Talvised võistlused olid puhtal kujul eraviisilisel initsiatiivil korraldatud sari stiilis, "kuidas veeta pimedaid talveõhtuid". Sai enne wintercupi ka Olevi poolt välja öeldud, et reeglite aluseks soovitatavalt võtta EAMK reeglid, kuid lõppkokkuvõttes on korraldaja teha lõplikud reeglid.

O.
mursik kirjutas:milles siis asi.......
talvel olid lahus,osalesid ka 4x4 autod ei old mingit vingumist
baja omanikud olud väga rahul et sõitsid oma ette
enamus baja sõitjaid arvasid et fg on teise klassi liikur
segab bajade rajal kihutamist
kui on kord liigitatud autod eraldi,milleks neid kokku panna.........
sama võrdlus on 1.8 bagi või truggy.........1.5-1.6..........

mis toimub...........kelle huvid siin siis rolli mängivad..........

Olev-efra...tema otsustab,käseb,laseb ja poob
huvitv kas sulle ka rulli eraldati et nii otsustasid......

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 29.04.2008 19:00

Bajal on bumper ilma teravate nurkadeta? On.
Plastikust on? On.
Mille üle me siis vaidleme? Et kuna Bajal pole piisavalt pädevat bumperit (mida pole üheski reeglis kirjeldatud), siis tuleks talle välja anda eraldi Eesti Meistritiitel? Ma ei näe küll ühtegi head põhjust.

mursik
Postitusi: 162
Liitunud: 10.09.2005 19:56

Postitus Postitas mursik » 01.05.2008 10:14

ollo
ole nüüd...........
kui panna kaks autot kõrvuti kas tõesti ei ole erinevust märgata 1.5-1.6
siiski tegemist kahe täiesti erineva autoga.........
samuti kui vaatame 1.8bugi-trugi on samuti täiesti erinevad autod
kõik teavad milles seisneb nende autode erinevus
tee siis see väike reegel suts ümber ja kõik on õnnelikud
saavad ka fg sõitjad sõita tiitlile..............ja ka kiun lõppend

motokrosser
Postitusi: 892
Liitunud: 22.09.2005 13:01

Postitus Postitas motokrosser » 01.05.2008 13:19

Masendav hr.Mursik, Masendab :lol:

mursik
Postitusi: 162
Liitunud: 10.09.2005 19:56

Postitus Postitas mursik » 01.05.2008 14:25

ma ise ei sõida kummaski klassis
mind nulliti kohe ära,oman lihtsalt 4x4 autot mis on teine teema,
millele hr.Olev reegleid ei tee kuna efra ei tunnista selist isendit veel

arusaadav 4x4 on tõesti mõlemist klasist kiirem ja tunduvalt
seda näitas Tartu rajal treening.........kahju lihtsalt et ei saa sõita teistega
koos ja mis puudutab mingit tiitel-karikat see ei ole üldse tähtis
põhiline on ikka sõita ja fannida ning konkurentsi pakkuda.............

motokrosser
Postitusi: 892
Liitunud: 22.09.2005 13:01

Postitus Postitas motokrosser » 01.05.2008 19:19

Open sinujaoks ilmselt.Ainult ettevaatlik tuleb olla :D

Arps
Postitusi: 539
Liitunud: 30.10.2006 23:25

Postitus Postitas Arps » 01.05.2008 20:26

Kulge aga teeme siis juba 4 klassi
1/5 baja kõige pikem ja natuke laiem kui elcon
1/5,5 elcon natuke kitsam kui baja ja 3 cm pikem kui fg
1/6 fg kõige pisem.
ja siis 4WD
Kulge aga see võistleja kes eelmine aasta võistles fg monstriga äki hakkame seal ka liigitama. :lol:


To Erkki kui mujal maailmas on iga klassi jaoks eraldi inimene (EAMK tüüpi asutusel) siis miks ei olnud sind EAMK aastakoosolekul ja oma ideid ei pakkunud? Või isegi juhtkonda ei kandideerinud?

Vasta