1. leht 2-st

EP 1/10 buggy võistlused - hinges või ajalugu!?!?

Postitatud: 07.03.2007 14:36
Postitas Indrek_s
Et pikka juttu mitte ajada, küsin kohe otse ära.
Kas ja kui palju on huvilisi, lükkamaks käima 1/10 electric buggy CUP`i suve alguses?
Kui paljudel on buggy olemas? Ka kui paljud oleks huvitatud ostma(ühistellimusena näiteks)?
Endale olen kevadel ostmas Tamiya DF03-e
Pilt

Ehk et kas on entusiaste ja huvilisi et see väärikas võistlusklass vaikselt käima lükata?

Indrek

Postitatud: 07.03.2007 15:18
Postitas asterix
Idee pole üldse paha. Nimelt on antud sari jälle surmast ülesse ärkamas terves maailmas. Palju tootjad on tulnud välja uute mudelitega.

Postitatud: 07.03.2007 17:00
Postitas CSracing
Ma arvan, et kui võistlusi hakkaks tekkima, siis ajaks raha kokku küll.

Postitatud: 07.03.2007 17:39
Postitas Indrek_s
CSracing kirjutas:Ma arvan, et kui võistlusi hakkaks tekkima, siis ajaks raha kokku küll.
..kui oleks võistlejaid, oleks ka võistlusi... :wink:

RCmardis on ülaltoodud buggy(millega võisteldakse väga edukalt mikidemaal) hind 115 USD e 1350 eek

Postitatud: 08.03.2007 00:00
Postitas OnuTom
Idee on kiiduväärt!
Tartus on üks tagaveoline Losi ja oodata on siia veel ka neliveolist ...
Tundub, et asjast hakkab asja saama!

Postitatud: 08.03.2007 09:01
Postitas antia
Indrek_s kirjutas:RCmardis on ülaltoodud buggy(millega võisteldakse väga edukalt mikidemaal) hind 115 USD e 1350 eek
Lihtsalt arvutasin et kas hind on tõesti nii ilus kui paistab...:
+ transa + maksud riigile + esc + odava otsa saatja&vastuvõtja + akud läheb asi maksma umbes 6500-7000 EEK. Üks korralik kiirlaadija maksab veel ~1500 EEK lisa.
Hinnaklass umbes samasse auku nitrokatega.

Postitatud: 08.03.2007 09:03
Postitas asterix
Kindlasti läheb kallimaks. Ma ei ole küll täpselt kursis aga ka neil peaks olema nii stock kui ka modified klassid. Modified siis veel kallim kindlasti.

Postitatud: 08.03.2007 09:09
Postitas RandoM
Teema on huvitav ainult koos brushlessi ja lipodega :)

Postitatud: 08.03.2007 09:17
Postitas eerikkarts
Mul muidu 1/8 truggy elektriline konversioon päevakorras, loodan aprill/ mai valmis saada. Praegust on asi LiPo'de taga. Tõsi küll ei mahu teie klassi samas ikkagi elektriline :)

Postitatud: 08.03.2007 09:55
Postitas Daniel
antia kirjutas: Lihtsalt arvutasin et kas hind on tõesti nii ilus kui paistab...:
+ transa + maksud riigile + esc + odava otsa saatja&vastuvõtja + akud läheb asi maksma umbes 6500-7000 EEK. Üks korralik kiirlaadija maksab veel ~1500 EEK lisa.
Hinnaklass umbes samasse auku nitrokatega.
3000.-eeku eest saab kindlasti kokku sõitva buggy ! 6000.-eek eest saab juba brushless buggy. Alati ei pea alustama high end asjadega - et kõik titaan, alumiinium ja 2,4Ghz . Elektrikatega pahatihti unustatakse ära et esimese elektrika hankimine on kõige kallim - sest iga järgnev tuleb juba: akude, akulaadija, saatja võrra odavam - ehk siis iga järgnev uus elektrikas tuleb juba 1500 - 3000.- eek eest. vaja ainult ESC-d ja RX-i.
Seega mitte kuskilt otsast samasse auku nitrokaga - ning lisaks puudub vajadus edaspidi kytust, õlisid, kyynlaid jne. osta.

teemasse aga - kui võislus klassi teete võin kah nalja tegema tulla
( lihtsalt kihutamine on igav ) eriti veel kui reeglid lubavad ainult stock 27t mootorit.
minu liikur:
Pilt

Postitatud: 08.03.2007 10:04
Postitas antia
Daniel kirjutas:3000.-eeku eest saab kindlasti kokku sõitva buggy ! 6000.-eek eest saab juba brushless buggy. Alati ei pea alustama high end asjadega - et kõik titaan, alumiinium ja 2,4Ghz .
omaarust ma ei arvutanud high end:
auto 1380, transa 480, maksud 430, ESC 800, akud 3 kompl 2100, raadio 1100= 6290.
Kuidas selle 3000-ga saaks?

Postitatud: 08.03.2007 10:11
Postitas kpihus
Daniel kirjutas:
antia kirjutas: Lihtsalt arvutasin et kas hind on tõesti nii ilus kui paistab...:
+ transa + maksud riigile + esc + odava otsa saatja&vastuvõtja + akud läheb asi maksma umbes 6500-7000 EEK. Üks korralik kiirlaadija maksab veel ~1500 EEK lisa.
Hinnaklass umbes samasse auku nitrokatega.
3000.-eeku eest saab kindlasti kokku sõitva buggy ! 6000.-eek eest saab juba brushless buggy. Alati ei pea alustama high end asjadega - et kõik titaan, alumiinium ja 2,4Ghz . Elektrikatega pahatihti unustatakse ära et esimese elektrika hankimine on kõige kallim - sest iga järgnev tuleb juba: akude, akulaadija, saatja võrra odavam - ehk siis iga järgnev uus elektrikas tuleb juba 1500 - 3000.- eek eest. vaja ainult ESC-d ja RX-i.
Seega mitte kuskilt otsast samasse auku nitrokaga - ning lisaks puudub vajadus edaspidi kytust, õlisid, kyynlaid jne. osta.
Noh akusid nyyd kyll järgmise elektrika jaoks hoida ei saa, kui asjaga võistelda tahetakse. Akud ka "kuluvad" Targad mehed on rääkinud, et tõsise elektrika võistlemise puhul (onroad) kulub aastas akude peale sama suurusjärk, kui nitrokatel kütuse peale. Oma kogemust ei ole, vahendan agentuuri "Naised saunas" teadaandeid.
antia kirjutas:
Daniel kirjutas:3000.-eeku eest saab kindlasti kokku sõitva buggy ! 6000.-eek eest saab juba brushless buggy. Alati ei pea alustama high end asjadega - et kõik titaan, alumiinium ja 2,4Ghz .
omaarust ma ei arvutanud high end:
auto 1380, transa 480, maksud 430, ESC 800, akud 3 kompl 2100, raadio 1100= 6290.
Kuidas selle 3000-ga saaks?
Ikka saab, aga sellest ei saa avalikult kõva häälega rääkida ;)

Postitatud: 08.03.2007 10:33
Postitas Indrek_s
Rahu rahu,
ma katsun väheke selgust tuua, nii hindade, kui ka kõige muu koha pealt.
Minupoolt eelnevalt toodud buggy on Tamiya nii öelda mid hinnaklassi auto. Tõesti ma jätsin meelega märkimata transa ja tollimaksud, kuna need varieeruvad ja nendega saab pisut mängida.
Alustada saab ka odavamalt. Eks igaüks kindlasti tuhlab oma lemmiktootja kataloogides, kuid Tamiya pakub DF02 šašiid Rcmardis koos ESC-ga
Pilt
Hinnaks on 96 USD
Lisaks vaja siis akud, laadija, puldikomplekt(koos vastuvõtja ja servodega) ja saabki rajale. Põhimõtteliselt on võimalik 200USD + transa ja maksud rajale saada.
EP onroadi mehed saavad puhta odavalt läbi ajada.

mootorid.
kuna esialgu on mehi vähe, ei saaks mitmeid klasse kohaldada.
Küll aga võiks brushlessi koha pealt piirangu seadma...ehk nö prostock klass. Mootor võiks olla max 4300kv, mis peaks tootjate väidete kohaselt olema ekvivalentne 27turn mootoriga (ilmselt siis lõppkiiruse osas). Lipo akud saab rahulikult vabaks lasta, kuid auto miinimum kaal jääks kehtima.

Ühesõnaga oleks mõistlik huvilistega seda teemat arutada, kui asjal mingigi jume on. Hetkel on kõik idee tasandil ja see on toorem, kui valge klaari õunad juuli kuus.

Indrek

Postitatud: 08.03.2007 16:08
Postitas matu
Hobikeskuses on RTR 4wd 1:10 bagi kyosho zaboon umbes 3200krooni plus akud ja laadija(kõige odavam, lihtsam variant)
On ka kallimaid ja paremaid KITe

Postitatud: 08.03.2007 22:52
Postitas indukas
Mnjah..
kunagi sai siin asja vahe agiteeritud: http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=1178
Aga. Ideepoolest peaks olema kaks klassi. 27 stock ja piiramata klass. 27 stock sobib hsti kokku nende "odavate" bagidega. Sellel on mitu põhjust. esiteks on odavatel bagidel originaalhammasrattad ja diffrid sellised, et modimootoriga sõitmine lheb vga kulukaks hammakate tihke vahetamise tõttu. Teiseks on nüüdselajal paljudel RTR elektribagidel kaasas kiirusregulaator, mis üldjuhul alla 17 keeruseid mootoreid ei armasta. Kolmandaks saaks stock klassis võrreldes teiste klassidega tõesti odavalt sõita.
Kel materjaalset ja kogemusi rohkem, saaksid sõita modiklassis.

olen võibolla vanamoodne oma nooruse juures, aga lipo akudest ei ole veel lugu pidama hakanud. pealegi inimesed arvestage sellega, et lipo on oioi kui palju kergem nicd või nimh akust. Kuna enamus bagidel ei asu aku ikkagi pris kaalutsentris, siis võib igaüks oma jrelduse teha..

aga olgu kiidetud kõik kes selle klassi eestis kima lükkavad!

indukas

Postitatud: 08.03.2007 22:58
Postitas RandoM
LiPo eeliseks räägib odavus ja lihtsus.
Lipoga ei pea mõtlema kuidas teda laadida, kas teda laadida ja kas ta ikka annab veel seda särtsu välja (õigemini viimast peab aga oluliselt hiljem). LiPo võistlustel kasutatav eluiga on ka oi-oi kui palju pikem.

Miinimumkaal on loomulikult seatud tavaakude järgi, st liposid peab lihtsalt kaalu ajama.

Rando @ Lipo änd brushlessi poolt klubi.

Postitatud: 08.03.2007 23:01
Postitas kpihus
RandoM kirjutas: Lipoga ei pea mõtlema kuidas teda laadida,
siin sa kahjuks eksid, just lipoga pead mõtlema KUIDAS teda laadida, et näppe ära ei kõrvetaks. Nikkel akuga on suht savi, pista aga särts järgi ja kyll ta täis läheb.

Postitatud: 08.03.2007 23:05
Postitas RandoM
kpihus kirjutas:
RandoM kirjutas: Lipoga ei pea mõtlema kuidas teda laadida,
siin sa kahjuks eksid, just lipoga pead mõtlema KUIDAS teda laadida, et näppe ära ei kõrvetaks. Nikkel akuga on suht savi, pista aga särts järgi ja kyll ta täis läheb.
Lipo - tarbid korralikku laadijat ja vsjo is okei.
NiCD/NiMH - mõtle välja kuidas teda laadida nii et saada sealt kätte kogu pauk ja seda võimalikult kaua. Tsüklid iga mõne seismise nädala järelt, jahutusajad jms jama. Võeh, ei viitsi mõeldagi :)

Samas, võibolal pole onroadi vennad piisavalt liposid tarbinud et erinevaid nippe hakata leiutama.

Postitatud: 09.03.2007 08:18
Postitas lauri
RandoM kirjutas:LiPo eeliseks räägib odavus ja lihtsus. Lipoga ei pea mõtlema kuidas teda laadida, kas teda laadida ja kas ta ikka annab veel seda särtsu välja (õigemini viimast peab aga oluliselt hiljem). LiPo võistlustel kasutatav eluiga on ka oi-oi kui palju pikem.
Oi-oi, nüüd läks küll mööda :cry: ... kahjuks pole hetkel aega pikemalt kirjutada... Rando, sa võrdeld tipp-tasemel moditud ja töödeldud NiMH akusid ja LiPosid! Tavaliste NiMH akude puhul on raudselt nende kasutamine lihtsam, lollikindlam ja ohutum! Kui LiPo-desse nii kergekäeliselt suhtuda, siis varsti on pakk plahvatanud ning hullumal juhul ka mudel või midagi muud maha põlenud... Ja LiPo-d kahjuks kaotavad 50-90% oma mahtuvusest esimese 50 tsükliga - jah kahjuks nii see on (suurte voolude puhul)!

LiPo - kallim, laadimiseks vaja ka balanceri, laadimisaeg üle 1h, kestab halvemini lööke ja raputust, tuleohtli! Kergem (parem mahtuvuse/massi suhe), suurema mahtuvusega

Postitatud: 09.03.2007 09:23
Postitas kpihus
lauri kirjutas:
RandoM kirjutas:LiPo eeliseks räägib odavus ja lihtsus. Lipoga ei pea mõtlema kuidas teda laadida, kas teda laadida ja kas ta ikka annab veel seda särtsu välja (õigemini viimast peab aga oluliselt hiljem). LiPo võistlustel kasutatav eluiga on ka oi-oi kui palju pikem.
Oi-oi, nüüd läks küll mööda :cry: ... kahjuks pole hetkel aega pikemalt kirjutada... Rando, sa võrdeld tipp-tasemel moditud ja töödeldud NiMH akusid ja LiPosid! Tavaliste NiMH akude puhul on raudselt nende kasutamine lihtsam, lollikindlam ja ohutum! Kui LiPo-desse nii kergekäeliselt suhtuda, siis varsti on pakk plahvatanud ning hullumal juhul ka mudel või midagi muud maha põlenud... Ja LiPo-d kahjuks kaotavad 50-90% oma mahtuvusest esimese 50 tsükliga - jah kahjuks nii see on (suurte voolude puhul)!

LiPo - kallim, laadimiseks vaja ka balanceri, laadimisaeg üle 1h, kestab halvemini lööke ja raputust, tuleohtli! Kergem (parem mahtuvuse/massi suhe), suurema mahtuvusega
P.S Lipo ei sure mitte laadimis kordadega, vadi ajaga. Kui lipot hoida kapis 2 aastat ja selle aja jooksul laadida ainult korra, on ta ikka surnud :s

Postitatud: 09.03.2007 10:02
Postitas eerikkarts
Mina jällegi räägin et tsüklid mängivad rolli!
Eriti siis kui aku töötab oma võimete piiril!
Teadavasti Lipo aku ei armasta kuumust ja iga piiril tsükkel tekitab temas reaktsioone mille tulemusena eraldub soojus!
Lipo'de kohta räägitakse kui akut laetakse mitte üle 1C ja tühjendatakase mitte üle tehase andmete 10/15/20c mis tavaliselt on siis keskelt läbi kestavad nad ca 200-300 tsüklit nii räägib tehas! Ja aku eluiga on keskelt läbi 3a. Selle aja jooksul on lubatud kuni 20% aku mahtuvuse vähenemine!
Akut saab säilitada jahedas kohas ka 3a hoides ta laengut 3.6V ja mitte alla 3.4V.
LiPo'd on väga kapriised! Kui tühjendad akud üle lubatud piiri mis keskmiselt on 2.7V Jookseb aku kokku ei võta laengut sisse, mõned on akusi ellu äratanud kuid siis pole enam see mis varem oli.
Samuti nad väga tundlikud ülelaadimisele kuna LiPo'del pole nö Delta Peaki siis võtavad nad laengut sisse seni kuni nö lõhkevad. Reaal elus nad siiski nii lihtsalt juba ei lõhke uuemad lipod on suts ohutumad kuid siiski. Ülelaetud lipo läheb puhvi. See on esimene märge et aku ainest on eraldunud gaas mis on plahvatusohtlik! Sattudes gaas õhukätte tekib reaktsioon kus libo võib leegi sisse võtta!
Teadavasti jadamisi ühendatud lipod tahavad balanseerimist kuna meie mitte ideaalses maailmas pole ideaalselt ühesuguseid liposi ja selle tulemusena kindlasti üks purkidest hakkab maha jääma. See tähendab et nõrgem purk tühjeneb üle lubatud piiri ja ei laeta täis, omakorda tugevamad lipod laetakse pidevalt üle, seal ka aku sureb varem. Mida rohkem akusi jadamisi seda aktuaalsem on balanseerimise vajadus. Räägitakse et 2 jadamisi lipod mõtekas balanseerida iga 5-6 tsükli tagant 6 jadamisi juba igal laadimisel!

Nii et Rando väide et LiPo akud on lihtsad käsitlemises ei ole õige. Nad vajavad kordades ettevaatlikumat käitlemist kui NiCd ja NiMh akud. LiPo'd ei andesta vigu!

Postitatud: 09.03.2007 15:31
Postitas Indrek_s
Autosi saab iseenesest osta uuena saksa eBayst. hind on sutsu kallim, ja eurodes, samas transa on üliodav (paljudel puhkudel üldse "kostenlos")
ja mingeid makse kellelegi maksma ei pea.

Postitatud: 22.03.2007 11:31
Postitas Arps
http://www.sportwerksrc.com/Products/De ... nt=ravenst hea rtr versioon hea odava hinna eest juba korraliku 17 v 19 keeruga mootoriga

Postitatud: 22.03.2007 11:58
Postitas OnuTom
Arps kirjutas:http://www.sportwerksrc.com/Products/De ... nt=ravenst hea rtr versioon hea odava hinna eest juba korraliku mootori ja 3 käigulie kastiga
Ei ole kolm käiku! On kolme hammasrattaga ülekanne.

Aga asjast! Palju siis eestis selliseid 1/10 mõõdus kulgureid veel oleks, millega ka maastikurajale viitsiks keegi sõitma tulla? Sai just muretsetud Losi xxx-4 G+, proovida veel ei ole õnnestunud, kuna peale aluse pole veel midagi käes. Aga suvel tahaks kangesti kellegagi võidu sõita!

Postitatud: 24.03.2007 12:19
Postitas indukas
ühte meest sa peaks juba teadma :D

Postitatud: 24.03.2007 17:34
Postitas Sinuhobi
1:10 sebin endalegi Traxxas Bandit
sellega hea kodus hoovis ajaviiteks sõita
Pilt


Hind umbes : RTR 3100.00

Postitatud: 24.03.2007 19:33
Postitas matu
Kullost?

Postitatud: 24.03.2007 19:51
Postitas CSracing
Sinuhobi kirjutas:1:10 sebin endalegi Traxxas Bandit
sellega hea kodus hoovis ajaviiteks sõita
Pilt


Hind umbes : RTR 3100.00
Ja kui aias künka otsa põrutad, mis siis saab? Sellele on nii vähe varuosasid ju. Elektrimootoriga Rustlerile ja Stampedele pole näiteks ühte ainukest juppi ka. Vaevalt, et Banditiga asi teist moodi on.

Sebi näiteks Kyosho Lazer ZX-5E, palju kindlam varjant.

Postitatud: 24.03.2007 20:08
Postitas Sinuhobi
Nagu ka eelnevalt kirjutasin ostan Hitec ja Multiplex asju Saksast ja sealses laos 90% Traxxas ka olemas ja kui midagi puudu siis tarne orj 2 nädalat.
Varuosad ei ole kunagi olnud minu ettevõttel murepunktiks.

Postitatud: 24.03.2007 20:32
Postitas motokrosser
Mehed te ajate mulle kah elektribagi isu peale.

Postitatud: 25.03.2007 22:15
Postitas OnuTom
Algus on hea! 2 on Tartust ja Erki ka samahästi kui "Tartu mees". Ega tal närv seal aias kaua vastu ei pea ...
Ja kui mskit juba liigutatakse, küll tuleb ka liikujaid.

Postitatud: 25.03.2007 22:38
Postitas JAN
Imelik oleks jälgida vaikuses kuidas autod sõidavad , kõrv puhkaks . 8)

Postitatud: 25.03.2007 22:46
Postitas Sinuhobi
Ei tea jahh peaks vist endale teise peakorteri hoopis Tartu rajama.
OnuTom kirjutas:Algus on hea! 2 on Tartust ja Erki ka samahästi kui "Tartu mees". Ega tal närv seal aias kaua vastu ei pea ...
Ja kui mskit juba liigutatakse, küll tuleb ka liikujaid.

Postitatud: 25.03.2007 22:56
Postitas frank40
Kmhhhh, mul hakkasid millegipärast näpud sügelema!

Arvake ära miks? :(

Kumba siis valida, kas 4WD või 2 WD? Igaks asjaks peab ju valmis olema! FR

Postitatud: 25.03.2007 22:58
Postitas Sinuhobi
Bandit sobib mulle eriti see nimi ja 2wd esialgu ka sest minu suur sõber ju sama !
frank40 kirjutas: Kumba siis valida, kas 4WD või 2 WD? Igaks asjaks peab ju valmis olema! FR

Postitatud: 26.03.2007 20:37
Postitas motokrosser
Mis tu bandit maksab?

Postitatud: 26.03.2007 20:57
Postitas matu
see on see uuem bandit?

Postitatud: 27.03.2007 06:55
Postitas Sinuhobi
Ütleme nii et kolmega saab kätte !

Postitatud: 04.07.2007 14:28
Postitas CSracing
Kas oleks siis osavõtjaid, kui teeks mõne sellise võistluse? Või on see klass siiski ajalugu?

Postitatud: 10.07.2007 11:23
Postitas h6bekuul

Postitatud: 10.07.2007 11:43
Postitas R0mm
siin vist käib jutt rohkem elektrilistest tagaveoga bagidest, aga no käib nitrokas ka küll.

Postitatud: 10.07.2007 11:44
Postitas OnuTom
see sul ju nitrokas, mitte elektri (EP) buggy

Postitatud: 01.08.2007 19:26
Postitas h6bekuul
no korras...ajati siit liivakastist minema :(

Postitatud: 08.01.2008 18:20
Postitas mushu 123
Enda siis pool teist aastat vana EL buggy siukene Tamiya Super Fighter G


Pilt

Ainult natukene tuunitud ise värvitud kere ja uus team Orioni mootor 17x2 keermega.

Kui saab asi kunagi toimuma siis oleks kah huviline.Njah kuigi ma arvan et selle autoga just kaugele ei jõua.See mul nagu vaheldus Inferno sport 3

Postitatud: 08.02.2008 22:21
Postitas devildraco
Mina tuleks ka kui mul mingeid probleeme ei oleks.

Postitatud: 09.02.2008 22:17
Postitas ollo
A mis probleeme on? Elektribagidele on sisevõistlusi peetud sügisest saadik koos onroadivõistlustega. Järgmine sisevõistlus on 24.2 Saue Gümnaasiumis.
Sisuliselt ainus tingimus on, et rehvid peavad olema foamid või slikid, nubludega peale ei lasta, rajakatte tervise huvides. Kellel vaja, siis foamrehve saab minuteada kodanik akaveri käest.

Postitatud: 19.02.2008 20:19
Postitas rallikas
Varsti olen ka TL-01 bagi omanik. Praegu ainult hunnik varuosasid.
On ka tundmatu tragi.

Postitatud: 28.10.2008 19:21
Postitas sandman1111
No kus need kõik sõitjad on? Ise tahaks ka sõitma hakata, aga sauel oli seekord ju aint 4 sõitjat!? Kas siis tõesti huvi ei ole?

Postitatud: 28.10.2008 19:49
Postitas edvin
sandman1111 kirjutas:No kus need kõik sõitjad on? Ise tahaks ka sõitma hakata, aga sauel oli seekord ju aint 4 sõitjat!? Kas siis tõesti huvi ei ole?
Kus Sa siis olid?

Saue rada oli kahtlemata intrigeeriv, vihm pähe ei saja, tuul ei puhu, mega pidamine, hüpped jne jne.
Aga need 4 autot olid ehmatamapanevad. Kivikõvad vedrud ja amordid, foamid all ja istusid maadligi nagu onroadikad. Aga mis põhiline, piloodid kuradid oskasid sõita häirivalt kiiresti!

Postitatud: 28.10.2008 20:53
Postitas sandman1111
Ei oma bagi, otahaks ehitada endale midagi kokku, kui seal aint oleks veits rohkem inimesi sõitmas.