HPI Baja lugu

Näita oma masinat ka teistele
Vasta
Kasutaja avatar
Viplala13
Postitusi: 12
Liitunud: 25.02.2013 15:34
Asukoht: Tallinn

HPI Baja lugu

Postitus Postitas Viplala13 » 02.02.2014 17:45

Nüüd lõpuks sain nii kaugele, et oma „trimmeri“ lugu siia üles riputada. Alustan vast „kaugemalt ja kaarega“, ehk leiavad siis edaspidi mõned minusugused alustajad siit vastuse oma tavapärastele küsimustele a`la: Milline auto sobiks alustamiseks? Kui palju midagi maksab? Kust tellida varuosi jne.

Minu esimene kogemus rc autodega küünib aastate taha, kui sõbraga sai tema nitrobagi piinatud. Fun, aga algaja jaoks keeruline, eriti mis puudutab mootori seadistust. Kuni kogemused tekivad, kipub enamus aurust kuluma käivituse ja igasugu timmimise peale. Ja kui oled ta juhuslikult käima saanud, siis sõidu õppimine on samuti raske –mootor tahab pöördes olla, veidi aega „põristamist“ päädib pahatihti taas pika käivitusega. Õlg on valus ja peopesa villis. :evil: Mootor vajab tihti hooldust, ka enne pikemat seisma jäämist. Jne.

Seega oli päevaks, mil hakkasin endale autot otsima jäänud kaks varianti – elekter või bensiin. Minu jaoks moodustab suure osa sõidurõõmust tekkiv lärm ja kahetaktilise mootori tekitatav spetsiifiline lõhn. Kes on proovinud, teab mida ma mõtlen. :wink: Seega jäi sõelale vaid 1:5 skaala. Oli veel kaks põhimõttelist kriteeriumi: 1) kas 2wd või 4wd, 2) kas originaal või kloon. Mõlemal teemal suhtlesin pikalt ja põhjalikult siinsete vanade tegijatega ja minu tänu kõigile, kes toona soovitasid „tagaveolist originaali“.
Peale mõningast USA foorumites surfamist langes valik HPI Baja-le. Mõeldud tehtud – sel hetkel oli siin müügis vaid üks ss isend(ega neid praegugi rohkem pole) ja see sai 500 euroopa raha eest Tartust ära toodud.
PA140003.JPG
PA140003.JPG (182.22 KiB) Vaadatud 5318 korda
Auto oli peetud, aga sõitis. Esimese 20 liitri kütuse läbipõletamise jooksul leidsid oma otsa: ratta-ja siduri laagrid, amortide tihendid(kõik 4 hakkasid lekkima), starter(plastmass südamik kulus ümmarguseks), rooli- ja gaasiservo(esimene jooksis kinni, teine läks lihtsalt lolliks), spur ja pinion(said veidi kuuma ja küpsesid ära), pardaaku(mahutavus kadus ära, ilmselt vanadusest), 2x sidur(osaliselt sai ehk saatuslikuks sõidu õppimine ja liig aeglane põristamine), karburaator(membraan jäi vanaks ja hakkas uputama), mootor(vända laagritesse tuli lõtk ja silindri komplekt muutus nii hõredaks, et keeldus lõpuks käivitumast.
Selleks hetkeks olin veendunud, et tehtud otsus oli viga ja rc auto polegi sõitmiseks, vaid üks lõputu raha matmise koht…
Aga peale seda, kui hiina laagrid said vahetatud kvaliteetsete vastu, amortide O-rõngad mansettide vastu, ostetud starterile alumiiniumist sisu, hiina servod asendatud Hitec´i omadega, ostetud korralik(heavy duty) spur ja pinion, korralik aku ja hiina mootori asemele soetatud Zenoah, muutus kõik kardinaalselt. Järgmised 30l kütust pakkus vaid sõidumõnu. Paned paagi täis ja sõidad kuni tühi, paned uuesti täis ja sõidad seni kuni tüdined. Vahest kui meelde tuleb laed akut ka. 8) Sügisel hooaja lõppedes läksid vahetusse õõtsad, sarniirid ja kere(profülaktika mõttes). Hetkel on auto oma komponente ja seisukorda arvestades ilmselt parem kui uus. ;-)
HPI 001.jpg
HPI 001.jpg (198.81 KiB) Vaadatud 5318 korda
HPI 003.jpg
HPI 003.jpg (208.34 KiB) Vaadatud 5318 korda
Mida siis öelda kokkuvõtteks:
1)Hind: trimmer on kallim osta ja pidada, kui mistahes väiksema skaala elektrikas, aga sõidad ka seal, kus väiksematega midagi teha pole, samuti pole pidevat akude vahetamist-laadimist. Trimmer on kallim osta (kas ka pidada?) kui nitrokas, aga Sul pole lõputut käivitamise ja timmimise probleemi – tõmbad starterist ja sõidad.
2)Uus või kasutatud: Kui rahakott lubab, osta uus ja kindlasti supersport või racing(nimetused on margiti erinevad)versioon. Tavamudelitel kipuvad nõrgad kohad olema, mis varem, hiljem nagunii vahetust vajavad.
Kui uut osta ei jaksa või ei raatsi, tee minu moodi – otsi korralik peetud isend ja arenda seda jooksvalt, vastavalt tekkivatele vajadusele. Saad auto ehituse selgeks ja komponente ise valida.
3)Veoskeem: tagaveolisel on purunevaid sõlmi vähem, sõita keerulisem, aga sõidurõõmu lõputult…neliveolist lihtsam ohjata, samas saad ka võistlustel osaleda. Kahju, et suurte tagaveoliste klass meil välja surnud, aga ehk tulevad kord ka paremad päevad... :?:
4)Valmistaja: ürita vältida kõike mis on Made in China. Pole olemas head ja odavat asja. Kallis ei pruugi alati hea olla, aga odav pole hea kunagi. Lätlased vaidlevad siin sellele vastu, aga jäägu neile nende arvamus. :?
5)Varuosad: Osadele markidele(MCD, Losi, mõned veel) on kohapeal maaletoojad ja kompetentne tugi olemas. HPI puhul on see nii ja naa… Mootorid ja servod on enamusel 1:5 autodel universaalsed, st. saad neid vastavalt soovile tootja järgi valida. Kõige muu osas aitab internet. :idea: Ise olen kasutanud http://www.davesmotors.com/, http://www.integy.com/, http://www.largescalerc.com/. Aga ka lähemalt leiab kõik hädapärase.

Kokkuvõtte kokkuvõtteks: :) Kui Sinu hobid on sõltuvad ema, isa eelarvest ja kui Sa ei tea veel täpselt, kas rc auto on Sinu tõsine huvi, siis peaks kindlasti alustama teisest otsast – väikesest elektrikast.
Kui oled oma otsustes iseseisev ja kui tunned, et kauges lapsepõlves mängimata mängud tahavad ära mängimist, siis on 1:5 auto just Sulle – hea võimalus sõitmine ära õppida ja seejärel oma autot ja oskusi nautida.

Palun siinkohal vabandust kõigilt teiste masinaklasside austajatelt, kes ennast mingilgi moel puudutatult võivad tunda – eelnev oli vaid minu isiklik arvamus, mis tugineb minu enda kogemustele ja eelistustele.

Rohkem pilte bagi ehitusest: http://sdrv.ms/1aSW9h7
HPI Baja 5b ss

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Re: HPI Baja lugu

Postitus Postitas Grim Reaper » 02.02.2014 18:07

Ai laik. Tore, et selle aja üle elasid, kus mudelauto tundus rahamatmis kohana :wink:
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95

Kasutaja avatar
426f
Postitusi: 200
Liitunud: 08.02.2011 22:44

Re: HPI Baja lugu

Postitus Postitas 426f » 02.02.2014 18:58

sul oli ostes hiina mootor koos hiina laagritega peal või,kuulutused enamustel sellised et super heas korras,aga seda ei panda juurde et tegu on hiinas tehtud odavaid juppe täis masinaga.ainuke variant ongi osta selline masin uuena poest

Kasutaja avatar
Viplala13
Postitusi: 12
Liitunud: 25.02.2013 15:34
Asukoht: Tallinn

Re: HPI Baja lugu

Postitus Postitas Viplala13 » 02.02.2014 19:20

See auto polnud müügiga "üles haibitud", oli selline nagu oli - kasutatud, aga kasutamiskõlblik. :lol: HPI originaal laagrite kohta mul info puudub, aga originaalis ongi neil peal Fuelie mootorid, mis on: Made in China. :( See oli ebameeldiv üllatus. Võibolla on laagrid ka...
HPI Baja 5b ss

Vasta