Mehaaniline ülelaadimine nitromootoril :)

Postita siia juhul kui ei leidnud muud sobivat kohta kuhu postitada.
Vasta
meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Mehaaniline ülelaadimine nitromootoril :)

Postitus Postitas meph » 16.01.2009 11:04

Et siis... ilmun kohale võistlusele autoga, mille nitromootorile on peale pandud kompressor... :D kas meil reeglites on mingit seika, mis sellist tegevust keelaks? :)

Leidsin sellise asja internetiavarustest: http://www.rbinnovations.com/product_p/rbk10547.htm

Võimalik ka keemiline ülelaadmine, nagu näha antud lehelt :)

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 16.01.2009 11:11

Ja käid tankimas iga 3 minuti tagant :lol: ? Millegipärast pole ma in-real-life suurimaid võimalike karburaatori ventuurisid tarbinud, alati võimalikult väikese külge kruvinud... vot ei teagi miks :roll: Ja see supercharger on vist ka nii raske, et mehed ei julgenud kaalu isegi spec-lehele kirjutada...
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 16.01.2009 11:19

ülelaadimine ikka hoopis midagi muud tähendab :)

see leitus on ilmselt samane kütusepaagis suurema rõhu saavutamisega?
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

Kasutaja avatar
Alpro
Postitusi: 667
Liitunud: 25.02.2008 00:22
Asukoht: Capital

Postitus Postitas Alpro » 16.01.2009 12:00

ülelaadimine tähendab ikka ülelaadimist

kui hoolikalt teksti loed siis seal kirjas, et on optional osa, mis võimaldab ka paagis rõhku tõsta, et veelgi rohkem saavutada!!
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 16.01.2009 12:01

h6bekuul kirjutas:ülelaadimine ikka hoopis midagi muud tähendab :)

see leitus on ilmselt samane kütusepaagis suurema rõhu saavutamisega?
Loe enne toote kirjeldus läbi kui seletama kukud. Müüakse täiesti töövõimelist kompressorit nitrometaankütusel sõitvale RC mootorile. Kui suur sellise lahenduse kasutegur jõukasvu kohapealt on, on juba muidugi vaieldav iseenesest.

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 16.01.2009 12:13

Jah rajal jms asi pole levinud kuid Tippkiiruse ja Kiirendus RC mudelitel on täitsa aktuaalne teema. Kuid ka seal minnakse lihtsama vastupanu teed... Lihtsalt suurem mootor :)

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 16.01.2009 12:34

aga kuidas on võimalik ülelaadida, kui pordid hülsil asetsevad alumises osas ja kolb ise ÜSS?

:)
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas edvin » 16.01.2009 13:09

Ülelaadimine tähendab seda, et silindrisse pressitakse mehaanilise abivahenediga õhku rohkem, kui sinna mootor ise imeda suudab. Aga et segu ei muutuks liiga lahjaks, tuleb ka kütet juurde anda. supercharger (antud juhul siis mitte turbocharger) on suurte autode puhul asja nimetus. www.howstuffworks.com seletab selle ilusti lahti, tõsi 4taktiliste näitel.

EDIT: supercharger on kompressor mida käitatakse mehaaniliselt ja seetõttu on kasutegur üsna niru, turbo puhul siis heitgaasid.
Viimati muutis edvin, 16.01.2009 13:12, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 16.01.2009 13:09

Mis vahet on kas 2 taktiline või 4 taktiline mootor. Õhk surutakse kokku ju ühtemoodi ja kompressor tekitab suure ülerõhu, ja kui kolb alla liigub ja avab pordid siis ülerõhus olev segu paiskub põlemiskambrisse. Samas vaja suuremat kütuse kogust peale. Ja ongi märksa rohkem segu ühes kambris mille tulemusena ka suurem võimsus põlemisel. Nitrometaan ongi sisuliselt meie kütuses keemilise ülelaadimise element ka. Tänu nitrometaanile kütusele on vaja märksa vähem õhku normaalseks põlemiseks, aga see teine jutt

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 16.01.2009 14:02

Mina pigem läheneks teise nurga alt, kas sa tõesti suudad selle jõu maha panna ? või kui ka suudad maha panna, kas sa suudad teda seal maas sihipäraselt ja effektiivselt kasutada ?
Viimati muutis kpihus, 16.01.2009 14:28, muudetud 1 kord kokku.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 16.01.2009 14:03

See pole üldse asjakohane küsimus hetkel. There's never enough power :D

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 16.01.2009 14:08

just..ärme selle jõu mahakandmisele mõtle :)

mõtleme näiteks, kuidas on võimalik teostada ÜLElaadimist klappideta süsteemis :D

kompressor üksi ei tähenda kohe, et toimuks ülelaadimine!

fleimime tiba enne nädalalõppu :)
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 16.01.2009 14:13

Mida need klapid siia üldse puutuvad. Nitromootoril on klappide asenduseks pordid, täidavad täpselt sama ülesannet ju. Mis vahet seal on mispidi kütuse ja õhu segu mootorisse kantakse. Määrav on see, mis surve juures seda tehakse. Tavanitrokal imetakse segu mootorisse, antud mehaanilise ülelaadimislahenduse puhul seda pressitakse atmosfääri rõhust suuremal rõhul mootorisse, sealt ka lisajõud.


Ahjaa... sellise lahenduse puhul ei saa ometigi jätta tegemata ka maarjamaa tuuninguspetsialistide põhilist töövahendit, koonusfiltrit :D http://www.rbinnovations.com/category_s/39.htm

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 16.01.2009 14:16

h6bekuul kirjutas:just..ärme selle jõu mahakandmisele mõtle :)
Siin lahendus su probleemile: http://www.rbinnovations.com/product_p/dwa6300-04a.htm :D:D

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 16.01.2009 14:20

ei, see ei olnud probleem!

oli midagi muud...hakka algusest lugema!

ja siis hakkab tekkima 1 uus probleem, mida sa võiksid lahti seletada: hübriidelektrikonversioon

:)
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas edvin » 16.01.2009 14:22

meph kirjutas:Ahjaa... sellise lahenduse puhul ei saa ometigi jätta tegemata ka maarjamaa tuuninguspetsialistide põhilist töövahendit, koonusfiltrit
Kui nüüd lõpuni aus olla siis tegelikult ei olegi rohkem vaja kui koonusfiltrit ja turbo kleepsu. Esimene neist annab ca16,72% jõudu juurde ja teine kuskil üle 30%. Samuti väheneb kütusekulu (kuskil 113,8%), tõsi iga 10minuti tagant tuleb nüüd hakata paagist kütet välja kallama.

AGVX
Postitusi: 79
Liitunud: 05.09.2008 10:44
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas AGVX » 16.01.2009 14:28

Yks asi jääb arusaamatuks. Asi käib rihmaga--seega ta koguaeg töötab...mootoril paraku aga ainult yks silinder seega koguaeg ei ole nagu kytust peale vaja....et huvitav kuhu ta selle kytuse vahepeal surub?

Samuti jääb arusaamatuks, kuhu öhufilter käib.
Viimati muutis AGVX, 16.01.2009 14:32, muudetud 1 kord kokku.
Thunder Tiger ST-1
Team Associated RC18R

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 16.01.2009 14:31

h6bekuul kirjutas: ja siis hakkab tekkima 1 uus probleem, mida sa võiksid lahti seletada: hübriidelektrikonversioon
:)
See jääb praegu saladuseks :P

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 16.01.2009 14:35

jah tegelikult on ju klapid olulised küll. portidega mootoril on samal ajal lahti nii sisselase, kui ka välja lase, see mis sa sisselasket sisse pressis läheb väljalaskest kohe välja ?
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 16.01.2009 14:37

jess...lõpuks tuli ära :)
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 16.01.2009 14:40

meph kirjutas:
h6bekuul kirjutas: quote]

See jääb praegu saladuseks :P
põlen uudishimust!

meph..selleks ju foorumid ongi, et kõik saladused ära rääkida :)
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 16.01.2009 15:55

Ütleme nii, et teoreetiliselt ei toimu resonantsväljalaskega mootoris puhas läbipuhumine, toru tekitatud lained toimivad omamoodi "klapina". Sellele vaatamata ei usu ma 2-taktilise mudelimootori ülelaadimisse enne, kui seda ise elusalt töötamas näinud olen.

Mis reeglitesse puutub, siis kunagi oli seal küll sees punkt ülelaadimise keelustamise kohta, ma ei viitsi hetkel vaadata, kas see seal siiani istub või on kuhugi kaduma saanud.

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 16.01.2009 16:37

Hmm aga mulle oli meelde jäänud kord kusagilt discoverist et Inglastel oli Tank WW2 ajasrt 19L diiselmootoriga 36 silindiga millest 18 silindrit pumpasid õhku ülelaadimiseks. Võibolla seal klapisüsteem erinev aga kindel see et 2 taktilistele on ülelaadimist tehtud :)

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 16.01.2009 16:45

Kui nyyd kahetaktilist veel lähemalt vaadata siis esialgu nimetades asja "peale_laadimiseks" saavutad kõigepealt suurema rõhu vända kambris. Seal ei ole väljalaset jne lahti - niipalju kui sisse suudad suruda niipalju ka sinna läheb.
Kolvi alla tulles aga avaneb kõigetealt väljalase (suurem pauk kimab sinna minema sunni suunas) ning mingil hetkel sisselase. Kuna kalob surub alla minnes vändaruumi ruumala veel väiksemaks siis surutakse ühtlasi küttesegu "kolvi alt" -> "kolvi peale". Väljalaske port ka ühtlasi sulgub viimasena kolvi üles liikudes.
Ainuke lootus, et kogu "ektra peer", mis sai vända ruumi surutud, lihtsalt lendu ei läheks lasub tõesti - ollo poolt välja toodud summutist tagasi tuleval surve lainel. Kuna seal aga gaasid juba jahtuvad, rõhk väheneb jne siis ma ei usu, et sellel "jõuga surumisel" suurt effekti on arvestades selle krempli käitamise hõõrdumisele ärakuluvat jõudu.
Palju liikuvat kola selleks, et saada raskesti seadistatavat (rõhud ja rõhulaine ajastus peavad klappima) ja kahtlase kasuga mootorit. Lisaks sellele muidu iga liikuva detaili lisamine lisab asja pekki mineku tõenäosust.

Nelja-tahistel just tänu klappidele ei ole eel nimetatud probleeme. Seal pole kunagi sisselase ja väljalase korraga lahti.

Miks nii põhjalikult - kunagi mõtlesin selle peale natuke ... "et põnev noh"....

Põnev siinani, kui keegi viitsib proovida siis vaataks hea meelega.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

Kasutaja avatar
Alpro
Postitusi: 667
Liitunud: 25.02.2008 00:22
Asukoht: Capital

Postitus Postitas Alpro » 16.01.2009 22:12

tomkar kirjutas: Põnev siinani, kui keegi viitsib proovida siis vaataks hea meelega.
õige Tom, ÕIGE, seega kõik peavad oma khatlused ja irwitused mahasuruma ja kiirma seda mõtet ette ja taha, siis meph tellid ja proovib, ning siis saavad kõik seda minihypertruperextra-lahedat jubinat käppida ja lakkuda

kuigi, niipalju kui ma meffi tean, tellib ta selle niikuinii, kui ta seda JUBA teinud pole :wink:
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779

meph
Postitusi: 433
Liitunud: 08.01.2008 10:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas meph » 16.01.2009 22:34

Eiei... eksite... meph enam haisvate mudelitega ei tegele :) Kõik mudelid, mille juhtmetest alla saja ampri läbi jookseb, on igavad :D

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 17.01.2009 01:10

Seda saab vabalt ka elektrimootori jahutina kasutada :!: Unusta need vanamoodsad ventilaatorid...
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
Faasan
Postitusi: 288
Liitunud: 14.01.2009 18:30
Asukoht: Sealt pruuni maja juurest paremale.

Postitus Postitas Faasan » 28.04.2009 18:11

Ei ole hea mõte seda osta, kui just mootoreid sul konteinerite viisi ei vedele.

Ärge siis kohe rusikatega minu poole vehkima hakake, et äratan siin vanat teemat ellu, aga nagu näha siis lahendust või mingit vastust pole leitud ja ega mina ka ei tea, kas te olete võistlustel seda arutanud, kuid vältimaks uljaspeade, kes soovivad autole hullult power'it juurde saada, ostu soove. Tõesti tundub, et see kõlbaks vaid ventilaatoriks elektri mootorile.
Kyosho MP777/GRP

Vasta