Algaja ütleb tere!

Postita siia juhul kui ei leidnud muud sobivat kohta kuhu postitada.
Vasta
Werner
Postitusi: 2
Liitunud: 19.05.2016 16:46

Algaja ütleb tere!

Postitus Postitas Werner » 19.05.2016 16:59

Tere!

Alustagem kõigepealt päris algusest. Kõigepealt olid dinosaurused ja siis tulid.... No mitte nii algusest vast. Selle nädala alguses soetasin endale pooleldi emotsioonostuna ühe puldiauto. Lõbu kui palju ja ka natukene peapesu rikutud muru pärast ja mõned katki sõidetud ilutaimed. Ühesõnaga olen nii algaja kui veel olla saab. Olen seda foorumit põgusalt sirvinud kuid pole veel leidnud teemat soovitusi algajatele vms.

Seega oleks teile paar küsimust


1) millest alustada juhtimise õppimist. (elementaartõed, mingid standard harjutused jne.)
2) kas Tartu kandis on inimesi, kes tulevad kuhugi harjutama ja kelle juurest saaks näha, mida see ala nagu päriselt endast kujutab. (st. oleksid piisavalt kannatlikud, et lollidele küsimustele vastata)

Autoks on 4x4 1:10 monsteri tüüpi masin.

Werner

Ever13
Postitusi: 20
Liitunud: 01.11.2010 18:35

Re: Algaja ütleb tere!

Postitus Postitas Ever13 » 19.05.2016 20:47

28.05.2016 on tartu rajal võistlus tule sinna vaatama ja seal on kindlasti palju teadjaid inimesi koos.
Astud lihtsalt ligi ja onud räägivad meeleldi kuidas teha ja mida teha ja kui keegi ei aita siis otsi sealt üles punane Fiat Scudo buss ja seal peaks kuskil üks prillidega tegelane läheduses olema sakuta seda meest kõrvast ja see aitab kohe kindlasti!

Jörg777
Postitusi: 325
Liitunud: 04.08.2008 12:54
Asukoht: Mudelihall
Kontakt:

Re: Algaja ütleb tere!

Postitus Postitas Jörg777 » 19.05.2016 21:17

Õhtust!

Lühikokkuvõte sellest, mida alguses kindlasti silmas pidada, et võimalikult ilusti omadega rajale saada:

1) Ettevalmistus: selgeks teha kuidas töötab auto mehaanika, elektroonika ning kuidas neid korras hoida. Lisaks sellele autot vastavalt vajadusele hooldada/puhastada jmt. Uurida sõidujoonte ning üleüldise teooria kohta, teha jooniseid, arutada/käia enne sõitmist rada läbi, et tutvuda oludega. Soetada võimalikult kvaliteetne ning vastavalt vajadusele sobiv tehnika, seda korras hoida. Preparation is the key.

2) Sõidutehnnika
2.1: Väga levinud viga nii algajate, kuid ka edasijõudnute hulgas - roolist lahti laskmine. Alati käsi roolil (või kui on tikupult, siis rooli kangil), sest vastasel juhul auto üle kontroll tegelikult puudub!
2.2: Sujuv, kuid täpne rooli ja gaasi input - ei rooli ega gaasi/piduriga ei ole vaja üleliigseid liigutusi teha (näiteks gaasi pumpamine, mida kahjuks väga paljud praktiseerivad), sest see kulutab nii rehve, kütust/akut ning ka aega. Liigutused peavad olema väga sujuvad ning vastavuses nii auto käitumise kui ka rajaoludega.
2.3: Kurvidesse aeglaselt sisse, kiiresti välja. See loob kurvis olles endale piisavalt aega, et olla apeksile lähedal, vältida vigu, tunnetada autot.
2.4: Libisemise piiri tajumine - libisemine ei ole alati halb, kuid see peab olema üldiselt nii väike, kui võimalik (näiteks kiirendades, võiks olla vedava ratta joonkiirus kuni 10% suurem auto liikumise kiirusest) ning seda peab oskama kasutada. Alguses peab kindlasti võtma rahulikult, sõitma sõidujooni, lihvima liigutusi ning sujuvust, kuid samal ajal vaikselt tempot tõstma ning järjest üritada aru saada, kuidas piiri enda jaoks kõige lihtsam tajuda on. Kindlasti peab vahet tegema kergel, kontrollitud libisemisel, mida näiteks kasutatakse tagasipöördes suurema kurvikiiruse hoidmiseks, ning lihtsal ülevajutamisel, millega kaasneb liiga palju libisemist. Üldiselt kehtib printsiip, et auto mis ei libise, on kiire. Auto, mis libiseb natukene ning on absoluutse kontrolli piirides, on veel kiirem.
2.5: Auto õhus kontrollimine - hüppesse peaks proovima minna piduriga ning samal ajal rooliga juurde pidurdades (see võimaldab hüppele eelnevat lõiku kiiremini läbida), kuid see viib auto tavaliselt "whipi", ehk auto maa suhtes viltusesse asendisse. Seda tuleb reguleerida nii gaasi/piduriga kui ka rooliga. Õhus gaas toob nina üles, pidur viib selle alla. Rooli tuleb keerata vastavalt sellele, kumb külg allpool on. Rooli allpool oleva külje poole keeramine toob selle külje üles (vastupidist liigutust läheb ka vaja, kuid seda juba vastavalt rajale ning olukorrale). Maandumine peab olema täpne, pikakshüppamine on ajakaotus.

3) Analüüs, märkmed, progress: ajapikku tuleb selgeks teha auto seadistamise põhitõed, uurida teooriat ning proovida aru saada, mis mida muudab. Teadmiste põhjal vaikselt katsetama hakata, teha märkmeid nii auto feelingu, kuid ka ringiaegade kohta ning selle põhjal edasi liikuda. Koostada plaane, millele mingi päev keskenduda (näiteks üks päev on amordipäev, teine päev on rollcentrite päev, sama ka näiteks sõidutehnikat harjutades). Märkmete tegemine on ülioluline, sest kõiki asju peensusteni meelde jätta on lihtsalt liiga ebakindel.

4) Õige suhtumine: 99% tööd, 1% annet, ning kõigil meil on vähemalt see üks protsent olemas. Raske, kuid läbimõeldud ning tark töö lööb varem või hiljem annet. Alati on tõusud ja mõõnad, kuid mõõnadest tuleb õppida ning tõusudest edasi liikuda (loorberitele puhkama ei saa jääda, muidu ei ole progressi).

Tuult tiibadesse ning rajale!

Jörg
Jörg Miikael Tiit - 4x EFRA European Champion

SWorkz Motorsports
Nosram Electronics
Mudelihall
Savöx Servos
T-Pro Tires
RJX Hobby
Awesomatix
Insane Racing
mcd.ee
ToniSport
Boca Bearings
HobbyFactory
Võrguvara

Werner
Postitusi: 2
Liitunud: 19.05.2016 16:46

Re: Algaja ütleb tere!

Postitus Postitas Werner » 22.05.2016 13:04

Suured tänud asjaliku tagasiside eest.

Olen tänaseks umbes 20 akutäit koduhoovis harjutanud. Natukene on juhtimine paremaks läinud (natukese all mõtlen, et natukene). Akusid peab juurde muretsema ja uusi tagarehve on ka vaja. Abikaasa lubas täna rajapiirde jaoks mõned postid maa-sisse taguda (lombaka rõõmud) siis jääb vähemaks ümberläinud masina järgi jooksmine. Ühesõnaga. Suured tänud sõiduteooria eest ja järgmine laupäev hakkan kõrvu sikutama :)


Werner

Vasta